TUL?

20 dager til neste UL :D da er jeg litt over 10uker på vei :)

Snakka visst for tidlig i forrige innlegg, for nå plinga det inn melding på mobilen om time allerede nå på tirsdag :p

Skal på tul om en uke, da er jeg 11+1.
Det blir tredje ul :oops: har hatt i uke 6+5 og 8+6 også. Er helt tullete dette svangerskapet og mye mer nervøs enn dag jeg gikk gravid første gang for ti år siden.

Her jeg bor finnes det ikke muligheter for privat ultralyd uten å måtte kjøre på timesvis, men er det slik at fastlegen henviser alle til ultralyd på sykehuset ca uke 12 nå? :happy: Skal til fastlegen på onsdag og tenke å spørre litt da, men så er hu ei ganske sløv dame så jeg vet at det må kreves :wideyed:

Her jeg bor finnes det ikke muligheter for privat ultralyd uten å måtte kjøre på timesvis, men er det slik at fastlegen henviser alle til ultralyd på sykehuset ca uke 12 nå? :happy: Skal til fastlegen på onsdag og tenke å spørre litt da, men så er hu ei ganske sløv dame så jeg vet at det må kreves :wideyed:

Nei, dessverre. Ultralyd for alle i mellom uke 12-14 er ikke kommet i gang enda. Det blir ikke før i slutten av 2021, TIDLIGST..
Så, med mindre de har sjukt god kapasitet, og de får en spesiell grunn, så blir du tvilsomt henvist :/

Nei, dessverre. Ultralyd for alle i mellom uke 12-14 er ikke kommet i gang enda. Det blir ikke før i slutten av 2021, TIDLIGST..
Så, med mindre de har sjukt god kapasitet, og de får en spesiell grunn, så blir du tvilsomt henvist :/
Blææh, tørr ikke å dra igang med teatertårer heller liksom :confused: Får smøre seg med tålmodigher, som vanlig! Jeg venta på henvisning for å ta ut hormonspiralen i 3mnd, når jeg omsider fikk henne til å sende henvisningen imens jeg hadde henne på telefon tok den nye 2mnd før jeg fikk time til gyn.. Så i dette tempoet får jeg vel oul i uke 28 :banghead:

Blææh, tørr ikke å dra igang med teatertårer heller liksom :confused: Får smøre seg med tålmodigher, som vanlig! Jeg venta på henvisning for å ta ut hormonspiralen i 3mnd, når jeg omsider fikk henne til å sende henvisningen imens jeg hadde henne på telefon tok den nye 2mnd før jeg fikk time til gyn.. Så i dette tempoet får jeg vel oul i uke 28 :banghead:

Jordmor kan vel også ordne henvisning til OUL :)
Og.. personlig ville jeg faktisk dratt en tur i timesvis for en UL ca uke 12, fremfor å vente til OUL. Nå er det ikke den problemstillingen nå; det finnes privat tilbud (såvidt), og jeg har om noen uker time til TUL nr 4 pga komplikasjoner, så.. ><
Men pga lite ledig privat, har jeg faktisk vurdert å dra 5-6 timer for å ta en TUL i mellom her. ><

Var på TUL for en uke siden, var da 7+6.. Fikk tidenes sjokk og fikk se TO(!) bankende hjerter! Men likevel godt å få bekreftet mine mistanker da jeg var så fryktelig kvalm og trøtt, og merket magen vokste raskt. Så nå venter masse ultralyder og kontroller fremover.. Om alt går bra er det vel mest sannsynlig at det blir fødsel enten i august eller september.. Ønsker likevel å være med i denne gruppen :joyful:

Hadde TUL forrige mandag,(9+0)og skal på ny 12+0. Fosterdiagnostikk. Gleder meg til å se litt mere detaljer en i forrige uke :)
Vurderer å bestille en til før OUL også, men vet ikke om det bare blir litt «over kill» oms alt ser greit ut. Kan jo evt. bruke hjemme-doppleren for å høre hjertelyd <3

TUL i dag, 7+3, fosteret målt til 12 mm og alt vel :Heartred
20210301_101501.jpg

Skulle egentlig på TUL i dag, men jordmoren måtte avlyse timen. Ny time på fredag!! ekstra spent siden jeg målte HCG 7+0 som var hele 141000, syns det hørtes mye ut, men kan også være normalt. Men ja. Spent :nailbiting:

Hadde ultralyd i dag 8+3 1,89cm. Kanskje først nå jeg begynner å føle at det er et ekte barn som vokser inni der og har mer tro og håp på at det kan gå bra var fint at min mann fikk være med og at vi sammen så hjerte som slo.

Fått time til utlralyd på torsdag og bestilte i dag. Trodde ikke det skulle gå så fort. Gleder meg :HeartredEr nok litt mer å se enn hos fastlegen i uke 7.

Jeg skal på tidlig ultralyd 12+2. Er 7+0 nå og synes det er så lenge å vente

Synes det blir så dyrt å bestille enda en, men hvis jeg skulle flyttet ultralyden, får man se omtrent det samme i uke 11 som 12? Hva tenker dere? :)

Jeg skal på tidlig ultralyd 12+2. Er 7+0 nå og synes det er så lenge å vente

Synes det blir så dyrt å bestille enda en, men hvis jeg skulle flyttet ultralyden, får man se omtrent det samme i uke 11 som 12? Hva tenker dere? :)

Fra uke 9+0 skal det være et helt foster inni der, ikke bare en klump. Med armer og bein og sånt. Men bittelite enda. :) Du får se ganske mye i den tid. :)

Var på tidlig ultralyd på søndag, og ble målt til 7+3, (hun sa selv at hun ikke var så rutinert på TUL og fikk 8+1 på den ene målingen). Hun fikk 7+3 og 8+1 på utvendig og tok en innvendig, da fikk hun litt dårligere bilde, men målte rundt 7+3. Etter siste mens skulle jeg vært 8+6 på søndag, men er ikke så langt pga lang og uregelmessig syklus. 8+1 er mer realistisk, mtp hvor tidlig jeg testet og når jeg fikk 3+ på test. Vi fikk både se et hjerte som blinka fint, og 2 armer og 2 bein (knotter vel og merke, veldig smått :rolleyes:)

Senere på ettermiddagen kom det en del friskt blod på papiret, og litt i truseinnlegget. Det ble mindre og mindre utover kvelden, og i går var det bare brunt hver gang jeg tørket meg. Mindre og mindre for hver gang, og i dag er det bare antydning. Hadde litt murringer i rygg og mage på søndags kvelden. De sa at jeg bør komme for en UL om en uke, siden jeg begynte å blø.

Nå er jeg jo bare bekymret for at det har sluttet å vokse men at hjerte ikke hadde sluttet å slå enda.. Er fortsatt kvalm, og kasta opp i går, så symptomer er enda der.. Er det flere som har blødd etter innvendig UL? Eller opplevd noe slikt og det fortsatt har gått bra? :sorry: Jeg vet jo at det kan være lett å måle feil når det er så tidlig, og jeg blødde noen uker i forrige sv.skap uten at det var noe galt, men blir jo bekymret :shy:

Var på tidlig ultralyd på søndag, og ble målt til 7+3, (hun sa selv at hun ikke var så rutinert på TUL og fikk 8+1 på den ene målingen). Hun fikk 7+3 og 8+1 på utvendig og tok en innvendig, da fikk hun litt dårligere bilde, men målte rundt 7+3. Etter siste mens skulle jeg vært 8+6 på søndag, men er ikke så langt pga lang og uregelmessig syklus. 8+1 er mer realistisk, mtp hvor tidlig jeg testet og når jeg fikk 3+ på test. Vi fikk både se et hjerte som blinka fint, og 2 armer og 2 bein (knotter vel og merke, veldig smått :rolleyes:)

Senere på ettermiddagen kom det en del friskt blod på papiret, og litt i truseinnlegget. Det ble mindre og mindre utover kvelden, og i går var det bare brunt hver gang jeg tørket meg. Mindre og mindre for hver gang, og i dag er det bare antydning. Hadde litt murringer i rygg og mage på søndags kvelden. De sa at jeg bør komme for en UL om en uke, siden jeg begynte å blø.

Nå er jeg jo bare bekymret for at det har sluttet å vokse men at hjerte ikke hadde sluttet å slå enda.. Er fortsatt kvalm, og kasta opp i går, så symptomer er enda der.. Er det flere som har blødd etter innvendig UL? Eller opplevd noe slikt og det fortsatt har gått bra? :sorry: Jeg vet jo at det kan være lett å måle feil når det er så tidlig, og jeg blødde noen uker i forrige sv.skap uten at det var noe galt, men blir jo bekymret :shy:

I de fleste tilfellene er alt fint etter man har sett hjerte på UL. Bare dumt du fikk noen som ikke kunne det de gjorde..
Håper alt er bare fint ♥️♥️

Back
Topp