TUL?

I de fleste tilfellene er alt fint etter man har sett hjerte på UL. Bare dumt du fikk noen som ikke kunne det de gjorde..
Håper alt er bare fint ♥️♥️
Hun er nok veldig flink med ultralyd nærmere OUL, han som egentlig skulle ta ul på meg hadde måtte haste inn på operasjonsstua rett før jeg kom :rolleyes: Typisk det..
Jeg krysser fingre for at du har rett, tenker også at det så ut som hjerte banka veldig bra, så det er et godt tegn :angelic:

Da har jeg vært på TUL (8+2) og alt så fint ut. Fikk høre nydelige hjerteslag som jeg tok opp og sendte til mannen min i Libanon. :cat:

Godt å vite at alt sto bra til med lille, men blir en del ekstra oppfølging fremover pga tidligere komplikasjoner og egen sykdom. Gynekologen henviste meg til St. Olavs, og bare fem minutter etter at jeg kom hjem fikk jeg time til ny ultralyd 12. April der. :nailbiting:

Ble en spontant ultralyd på meg i dag.. Er 9+6, og har plutselig fått en dårlig følelse de siste par dagene. Og måtte bare ha en bekreftelse..
Heldigvis så alt fint ut på UL, ble så lettet:Heartred
Nå så det ordentlig ut som en liten baby, med sprellende armer og ben. Vi fikk til og med høre det mest sannsynlig er en gutt, da hun tydelig så noe mellom bena, så hu virket faktisk ganske sikker. Så sykt de kan se det allerede!!

Uhm.. men.. genitalier er ikke utviklet før ved ca 12 uker..? O.o
Ikke for å være partypooper altså - hun kan jo ha gjettet rett uansett, men tror du har større sjanse for riktighet med NIPTen du tok (om dere valgte vite kjønn der).

Men babyen sprellet og hadde det bra i alle fall - det er jo det viktigste ♥️ hurra for det!

Jo genitaliene er allerede utviklet i uke 8, det fikk jeg høre både i dag og på fertilitetsklinikken for noen uker siden. Men det er umulig å se så tidlig. Blir ikke ordentlig tydelig før uke 12/13. Men ja, hu sa det var en stor indikasjon på at det var gutt. Men ingenting som er skrevet i stein så klart.
NIPT testen gir jo et sikkert svar ja. Og uansett er ikke kjønn viktig for oss, etter en laaang reise til ønskebarnet. Men gøy å høre uansett :p

Åh, både appene og de nettsidene jeg fant sa uke 12 :P
Blir spennende å se om det er rett, da. :)

I dag var jeg på ultralyd, kontroll nr 2. Jeg er ifg appen 9+6, men hun sa 10+1. Kontrollen i dag var for å roe nervene, få sinnsro, for jeg vet jo faktisk ikke at noe lever inni meg annet enn å se det på UL.

Alt var bra. Har time til ny UL i uke 12, men vurderer å avlyse og heller sette opp til uke 15 (da kan jeg få vite kjønn). Jeg liker ikke å ikke ha kontroll, men det koster også en del med disse kontrollene.

Vet noen om UL kan gjøre noen skade på fosteret? Hvis det så avlyser jeg 12 og tar heller 15.

I dag var jeg på ultralyd, kontroll nr 2. Jeg er ifg appen 9+6, men hun sa 10+1. Kontrollen i dag var for å roe nervene, få sinnsro, for jeg vet jo faktisk ikke at noe lever inni meg annet enn å se det på UL.

Alt var bra. Har time til ny UL i uke 12, men vurderer å avlyse og heller sette opp til uke 15 (da kan jeg få vite kjønn). Jeg liker ikke å ikke ha kontroll, men det koster også en del med disse kontrollene.

Vet noen om UL kan gjøre noen skade på fosteret? Hvis det så avlyser jeg 12 og tar heller 15.

Nei, UL gjør ikke noen skade på fosteret :) jeg tok i forrige svangerskap UL i uke 7, 9, 10, 12 og 13 før OUL i uke 20 :) og en siste i uke 28 som var 3D :)

Jeg var på min fjerde ultralyd i dag, og jeg er 10+2 :P
Ultralyd skader ikke fosteret ♥️

Ååå, nå er jeg redd TUL ryker. Sambo fikk jo påvist covid forrige tirsdag. Jeg testet meg dagen etter og fikk negativ. Fikk beskjed om å ta ny test tidligst 10.3(idag). I går begynte jeg å få forkjølelsessymptom og det har fortsatt i dag. Nysing xOfte, snyting og slapp/energiløs(akkurat slik sambo var før positiv test). Vi har nå vært i karantene/isolasjon aiden forrige tirsdag.. tester jeg positivt idag blir det nye 10(!) dager i isolasjon. TUL er på mandag:arghh::arghh: Og jeg tror ikke jeg klarer 10 nye dager innendørs. Buuuuuuuu

Ååå, nå er jeg redd TUL ryker. Sambo fikk jo påvist covid forrige tirsdag. Jeg testet meg dagen etter og fikk negativ. Fikk beskjed om å ta ny test tidligst 10.3(idag). I går begynte jeg å få forkjølelsessymptom og det har fortsatt i dag. Nysing xOfte, snyting og slapp/energiløs(akkurat slik sambo var før positiv test). Vi har nå vært i karantene/isolasjon aiden forrige tirsdag.. tester jeg positivt idag blir det nye 10(!) dager i isolasjon. TUL er på mandag:arghh::arghh: Og jeg tror ikke jeg klarer 10 nye dager innendørs. Buuuuuuuu
Off, så kjipt!
Håper den blir negativ :dead:
God bedring uansett :rolleyes:

Lykke til ♥️ håper det går bra ♥️

Jeg har vært i nestenkarantene (frivillig) siden jeg ble sykemeldt. Gjør meg egentlig ingenting, men så er jeg så dårlig at jeg liker meg best mellom senga og sofaen. Men har jo vært f.eks med på butikken og sånt.

Krysser fingrene for at det er en uskyldig forkjølelse og testen viser negativ

Dette er kanskje et teit spørsmål, men som ny i gamet tar jeg sjansen.

Når jeg skal på TUL førstkommende mandag er jeg 7+1(menstermin). Vil jeg da få beskjed om at jeg er kortere på vei ettersom embryoet kun er ca 5 uker mtp el og unnfangelse? Og er det sånn at det er embryoet som faktisk må være 6-7 uker før man kan se noe på ultralyd(altså å vente med TUL til jeg er 8-9 uker pr. menstermin?).

Er redd for å komme dit og ikke se noe hjerteslag.. kan det skje at jeg drar for tidlig?

Dette er kanskje et teit spørsmål, men som ny i gamet tar jeg sjansen.

Når jeg skal på TUL førstkommende mandag er jeg 7+1(menstermin). Vil jeg da få beskjed om at jeg er kortere på vei ettersom embryoet kun er ca 5 uker mtp el og unnfangelse? Og er det sånn at det er embryoet som faktisk må være 6-7 uker før man kan se noe på ultralyd(altså å vente med TUL til jeg er 8-9 uker pr. menstermin?).

Er redd for å komme dit og ikke se noe hjerteslag.. kan det skje at jeg drar for tidlig?
Jeg var på UL 6+2 og fikk se antydning til hjerteslag og lille plommesekken. Så var jeg på innvendig UL 7+0 og fikk se mer av lille reka og hørre hjerteslag :)

så lenge du vet sånn noenlunde at mensterminen stemmer med EL, så skal du kunne se en bitteliten reke på skjermen :)

Jeg var på UL 6+2 og fikk se antydning til hjerteslag og lille plommesekken. Så var jeg på innvendig UL 7+0 og fikk se mer av lille reka og hørre hjerteslag :)

så lenge du vet sånn noenlunde at mensterminen stemmer med EL, så skal du kunne se en bitteliten reke på skjermen :)

Hvordan vet jeg om det stemmer? Er jo alltid en stund mellom første dag i mens og EL. Skjønner ikkeno.. i mitt tilfelle var første dag i siste mens 23.jan og EL(utfra tester) antakelig 7.feb.

Hvordan vet jeg om det stemmer? Er jo alltid en stund mellom første dag i mens og EL. Skjønner ikkeno.. i mitt tilfelle var første dag i siste mens 23.jan og EL(utfra tester) antakelig 7.feb.

Når man regner menstermin, så tar man utgangspunkt i at man følger standard syklus på 28 dager, med eggløsning på dag 14.
Hvis man har uregelmessig syklus eller lange sykluser, og har eggløsning f.eks på dag 22, så vil jo mensterminen bli over ei uke feil i forhold til utviklingen på fosteret. :)
Men helsepersonell vil alltid ta utgangspunkt i menstermin inntil en ultralyd sier noe annet. :)

Når man regner menstermin, så tar man utgangspunkt i at man følger standard syklus på 28 dager, med eggløsning på dag 14.
Hvis man har uregelmessig syklus, og har eggløsning f.eks på dag 22, så vil jo mensterminen bli over ei uke feil i forhold til utviklingen på fosteret. :)
Men helsepersonell vil alltid ta utgangspunkt i menstermin inntil en ultralyd sier noe annet. :)

Ok, tusen takk:)

El var antakelig på syklusdag 15 eller 16 utfra tester:)

Back
Topp