TUL?

Da vil det neppe variere mer enn en dag eller to fra ULtermin ;)

Juhu. Var inne og dobbelsjekket nå.

Positiv el-test syklusdag 14, 15 og 16, men også negativ igjen på 16. og fremover :)
 
Juhu. Var inne og dobbelsjekket nå.

Positiv el-test syklusdag 14, 15 og 16, men også negativ igjen på 16. og fremover :)

Da hadde du nok EL mest sannsynlig på cd17 :) EL er som regel fra 0-48t etter siste positive EL test, men mer typisk mellom 24-36t etter. :)
 
Da hadde du nok EL mest sannsynlig på cd17 :) EL er som regel fra 0-48t etter siste positive EL test, men mer typisk mellom 24-36t etter. :)

Ååå, der ser du. Haha. Jaja, uansett bare tre dager:)
 
Negativ covidtest! Så då blir det TUL som planlagt førstkommende mandag!:)
 
Hallois!

Har spurt om dette før, men here we go again.

Altså, skal på ultralyd 7+2.
Da er jo embryoet i beste fall 5+2 uker gammelt.
Iom EL på meg antakelig var på dag 17, kan vi trekke fra tre dager. Det vil si at embryoet i bestefall er 4+6.
Er det i hele tatt mulig å se noe da? Er det vits i å gå? Dere andre som har gått 5+ noe eller 6+ noe, har det vært utfra menstermin eller fra FAKTISK antatt befruktning? Og har dere sett noe?
Baaah.
 
Hallois!

Har spurt om dette før, men here we go again.

Altså, skal på ultralyd 7+2.
Da er jo embryoet i beste fall 5+2 uker gammelt.
Iom EL på meg antakelig var på dag 17, kan vi trekke fra tre dager. Det vil si at embryoet i bestefall er 4+6.
Er det i hele tatt mulig å se noe da? Er det vits i å gå? Dere andre som har gått 5+ noe eller 6+ noe, har det vært utfra menstermin eller fra FAKTISK antatt befruktning? Og har dere sett noe?
Baaah.

Jeg var på ultralyd da jeg var 5+4 på vei, og embryoet var da 3+4, og så da kun en svart prikk. Da jeg var på ultralyd uke 8+5 (og embryoet var dermed 6+5) så jeg derimot en ganske tydelig baby med armer og bein, som rørte på seg til og med. Tror absolutt det er vits å gå når du er 7+2, da er det ikke kun er svart prikk lengre, slik som min første :)
 
Hallois!

Har spurt om dette før, men here we go again.

Altså, skal på ultralyd 7+2.
Da er jo embryoet i beste fall 5+2 uker gammelt.
Iom EL på meg antakelig var på dag 17, kan vi trekke fra tre dager. Det vil si at embryoet i bestefall er 4+6.
Er det i hele tatt mulig å se noe da? Er det vits i å gå? Dere andre som har gått 5+ noe eller 6+ noe, har det vært utfra menstermin eller fra FAKTISK antatt befruktning? Og har dere sett noe?
Baaah.
Jeg var på UL 6+2 (utvendig), fikk såvidt skimte hjerteslag på en svart prikk. På 7+0 (innvendig UL) fikk vi se ett fosteranlegg og høre hjerteslagene :)
 
Hallois!

Har spurt om dette før, men here we go again.

Altså, skal på ultralyd 7+2.
Da er jo embryoet i beste fall 5+2 uker gammelt.
Iom EL på meg antakelig var på dag 17, kan vi trekke fra tre dager. Det vil si at embryoet i bestefall er 4+6.
Er det i hele tatt mulig å se noe da? Er det vits i å gå? Dere andre som har gått 5+ noe eller 6+ noe, har det vært utfra menstermin eller fra FAKTISK antatt befruktning? Og har dere sett noe?
Baaah.
Bare prøv å glem den faktiske alderen til embryoet, det er aldri noen som teller den når det kommer til svangerskap :happy: alle tall som brukes er svangerskapslengde (altså fra 2 uker før unnfangelse) :happy:
 
Bare prøv å glem den faktiske alderen til embryoet, det er aldri noen som teller den når det kommer til svangerskap :happy: alle tall som brukes er svangerskapslengde (altså fra 2 uker før unnfangelse) :happy:

Ok, takk!

Bare har sett i enkelte tråder at folk nedjusterer hvor langt de har kommet pga faktisk unnfangelsesdato. Så jeg ble bare veldig forvirret, tror jeg.
 
Ok, takk!

Bare har sett i enkelte tråder at folk nedjusterer hvor langt de har kommet pga faktisk unnfangelsesdato. Så jeg ble bare veldig forvirret, tror jeg.
Ja, men det er fordi eggløsningen er senere enn syklusdag 14, de legger likevel til 2 uker før unnfangelsen :happy: I mitt første svangerskap hadde jeg menstermin 15/10, men termin regnet fra unnfangelse var 28/10 pga veldig sen eggløsning. Denne gangen er også menstermin 9 dager tidligere enn termin beregnet fra eggløsning/unnfangelse :happy: så i realiteten er jeg 4+5 i dag, ikke 6+0 som menstermin tilsier.
 
Ja, men det er fordi eggløsningen er senere enn syklusdag 14, de legger likevel til 2 uker før unnfangelsen :happy: I mitt første svangerskap hadde jeg menstermin 15/10, men termin regnet fra unnfangelse var 28/10 pga veldig sen eggløsning. Denne gangen er også menstermin 9 dager tidligere enn termin beregnet fra eggløsning/unnfangelse :happy: så i realiteten er jeg 4+5 i dag, ikke 6+0 som menstermin tilsier.

Så da er jeg, med EL på syklusdag 17, ikke 6+6(menstermin), men 6+3?:)
 
Så da er jeg, med EL på syklusdag 17, ikke 6+6(menstermin), men 6+3?:)
Ja, trolig er du ca det :happy: men den endelige terminen settes jo ikke før OUL uansett. Jeg ble flyttet til 25/10 med min første på OUL, som hverken stemte helt med mens, eggløsning eller TUL, så målingen har jo også noe å si. Babyen kom 23/10 da, så OUL termin var nærmest :happy:
 
Skulle hatt en ny TUL idag, men kom meg ikke dit pga kvalmen :confused: Sist viste ul at jeg var en del kortere enn jeg trodde, så hadde vært greit å få tatt den ultralyden idag for å sjekke om det stemte eller om hun målte feil :( Håper formen tillater å dra neste uke! :angelic:
 
Buuu

Edit: Fant ledig time på Volvat tirsdag allerede! Sambo kan dessverre ikke være med der, men då får eg ihvertfall sett om det er liv laga ganske så kjapt!:)
 

Vedlegg

  • DFBF76F1-9112-476E-883E-3BB04E4B1475.jpeg
    DFBF76F1-9112-476E-883E-3BB04E4B1475.jpeg
    22,9 KB · Visninger: 19
Last edited:
Back
Topp