TUL?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Skal dere ha det? Når i så fall? :)

Jeg skal ha i uke 7 (pga ivf); lurer også på å bestille time til ca uke 12 og ♥️
 
Jeg har bestilt meg TUL til jeg er 7+2. Tenker også på å ta omtrentlig uke 12. :)
 
Skal ha 6+2 (neste onsdag) pga exu forrige gang.
Lege som ba meg komme, hadde bedt om uansett
 
Når anbefales det å dra på tidlig UL? Har en time hos gynekolog i starten på mars.. Føles lenge til Har tidligere hatt både SA, MA og flere kjemiske.. Og når kontakter dere evt fastlege?
 
Jeg har angst for/er VELDIG redd for alt med graviditet og fødsel. Så jeg hadde første samtale med lege i dag, uke 4+0, sa at jeg ønsket innvendig UL snarest mulig men hun var ikke helt med på det siden jeg ikke har "noen grunn". Er det innafor å bestille privat hos f eks en gynekolog eller bør alltid doktoren være enig?
 
Når anbefales det å dra på tidlig UL? Har en time hos gynekolog i starten på mars.. Føles lenge til Har tidligere hatt både SA, MA og flere kjemiske.. Og når kontakter dere evt fastlege?

Spørs hva du ønsker å se :) uke 7 er en grei tid for å finne ut om det er liv laga, men du ser egentlig ikke stort. En bønne med hjerteslag liksom. Men er nok veldig greit om du trenger bli beroliget pga tidligere MA.
Uke 12-14 kan man ta privat fosterdiagnostisk UL om så, og de som er gode kan til og med se antydning til kjønn da. Da ser du en liten baby. Men kan bli litt lenge å vente om man er bekymret. Jeg hadde både og sist svangerskap, angret ikke.

Jeg har angst for/er VELDIG redd for alt med graviditet og fødsel. Så jeg hadde første samtale med lege i dag, uke 4+0, sa at jeg ønsket innvendig UL snarest mulig men hun var ikke helt med på det siden jeg ikke har "noen grunn". Er det innafor å bestille privat hos f eks en gynekolog eller bør alltid doktoren være enig?

I det offentlige må du ha grunnlag, ettersom det koster skattekroner :) Men INGENting i veien for å gå privat, om du ønsker det!
Men, bare så du er obs; man ser gjerne ikke noe på UL før ca 5 uker på vei, og hjertet begynner ikke å slå før 5+2 eller noe slikt.. Og selv da, er det ikke sikkert de greier å finne hjerteslagene, så anbefaler å bestille til uti 6-7 uker på vei. :)
 
20161213_191736.jpg
Dette var i uke 7+0, dog tatt utvendig (i 2016). Ser nesten bare hulrommet (livmoren). Var en liten prikk inni som viste hjerteslag, men det er egentlig det. :)
 
Har ikke tatt TUL i mine to tidligere svangerskap, men har hørt hjerteslag hos legen ca uke 8-9 med doppler. Jeg vet ikke om det er slikt alle leger gjør, har vært samme legen.
 
Hei, jeg hadde tul hos min gynekolog i uke 11 sist og skal ha det nå også. Men jeg syns det er så lenge til! Vurderer å ta en på aleris før den tid, men samtidig så føler jeg meg litt ... jeg vet ikke, fjollete, som ikke er mer cool denne graviditeten. Jeg har bare vært gravid to ganger før og det ble til døtrene mine. Jeg har aldri hatt sa, ma eller noe sånt. Så det er ingen annen årsak enn at jeg føler meg urolig, som om at nå er sikkert flaksen brukt opp, hvorfor skal jeg være så heldig når det er så mange som mister og har problemer med å få barn.
 
Jeg tenker å bestille rundt uke 12. For min del er det uken før påske, og tenker det er perfekt timing for å kunne fortelle det til folk og kanskje også vise frem bilder :) noen av dere som bor i Oslo-området som har tips til bra sted å gå til TUL?
 
Vis vedlegget 347200
Dette var i uke 7+0, dog tatt utvendig (i 2016). Ser nesten bare hulrommet (livmoren). Var en liten prikk inni som viste hjerteslag, men det er egentlig det. :)
Sniker litt. Her er innvendig i uke 7+1. Akkurat som du sa, man ser bare en liten bønne med en blinkende prikk inni seg :)
 

Vedlegg

  • IMG_20210115_120955.jpg
    IMG_20210115_120955.jpg
    36,9 KB · Visninger: 109
Sniker fra september, jeg var på innvendig 7+2, dette var det jeg så. Men jeg syns det er veldig godt å høre hjerteslag og se at det er «noe» der. Neste er i uke 12, da er det gjennom det offentlige pga komplikasjoner sist
 

Vedlegg

  • 40EB14F3-814C-4524-B5FD-101EF90EC007.jpeg
    40EB14F3-814C-4524-B5FD-101EF90EC007.jpeg
    41,8 KB · Visninger: 92
Sniker fra september, jeg var på innvendig 7+2, dette var det jeg så. Men jeg syns det er veldig godt å høre hjerteslag og se at det er «noe» der. Neste er i uke 12, da er det gjennom det offentlige pga komplikasjoner sist

Det er akkurat det. Veldig kjekt å se at det er liv ♥️

Grugleder meg til TUL. Blir ca 2 uker til.
 
Helt enig! Verdt en tusenlapp for å få bekreftelsen... lykke til, det kommer til å gå kjempefint :Heartred

Jeg må ha TUL pga ivf :p Men enig i at det er verdt det uansett..! Er dog redd for at de ikke skal se noe liv der :/ Men forhåpentligvis går alt bare bra ♥️ Prøver å ikke tenke så alt for mye på det.
 
Skal 8.2. Da er jeg akkurat 7 uker:nailbiting:
 
Eg kjem nok til å bestilla TUL rundt veke 12. Gjorde det sist svangerskap og det var fint å få sett litt meir enn "berre" eit bankande hjarte.
 
Har tul i morgen, da er jeg 6+4. Bestilte den mest fordi jeg fikk rosa utflod da jeg var 5+5. Så for å roe nervene litt, blir det en tul litt tidligere enn tenkt. Har og bestilt i uke 8+5, men kanskje jeg utsetter den litt visst alt ser greit ut i morgen.
Hadde tul med nr to og det var en betryggelse frem til oul.
 
Back
Topp