TUL

Er det en grunn til at dere er på TUL? Eller er det noe dere bestemmer å bestiller selv?
 
Er det en grunn til at dere er på TUL? Eller er det noe dere bestemmer å bestiller selv?

Jeg tror det varierer :) Selv får jeg tul ettersom jeg har mistet fire ganger (blant annet MA og BO, hvor kroppen ikke har ordnet opp selv). Det kan nok tenkes at jeg ville bestilt privat dersom jeg ikke hadde opplevd å miste, men da ville jeg kanskje tatt tul litt senere :)
 
Er det en grunn til at dere er på TUL? Eller er det noe dere bestemmer å bestiller selv?

Fikk 2 tul pga flere spontanaborter. Og betaler for en selv rundt uke 12 før vi deler nyheten med familien.
Hadde jeg ikke mistet tidligere hadde jeg nok kun tatt 1 tul før OUL. Da jeg synes det er helt merkelig at men ikke skal se baby før man er over halvveis i mål
 
Er det en grunn til at dere er på TUL? Eller er det noe dere bestemmer å bestiller selv?
Jeg må ha TUL pga diabetes. Men har ikke tatt kontakt med lege eller jm, enda. Jeg må ringe i morgen å bestille meg time
 
Jeg tror det varierer :) Selv får jeg tul ettersom jeg har mistet fire ganger (blant annet MA og BO, hvor kroppen ikke har ordnet opp selv). Det kan nok tenkes at jeg ville bestilt privat dersom jeg ikke hadde opplevd å miste, men da ville jeg kanskje tatt tul litt senere :)
Fikk 2 tul pga flere spontanaborter. Og betaler for en selv rundt uke 12 før vi deler nyheten med familien.
Hadde jeg ikke mistet tidligere hadde jeg nok kun tatt 1 tul før OUL. Da jeg synes det er helt merkelig at men ikke skal se baby før man er over halvveis i mål
Jeg må ha TUL pga diabetes. Men har ikke tatt kontakt med lege eller jm, enda. Jeg må ringe i morgen å bestille meg time

Jeg har ikke mistet eller har en risiko, men fikk litt lyst til å bestille TUL likevel.. Koster 1500.- + 2 1/2 time og kjøre:nailbiting: Sist jeg var gravid så fikk jeg høre hjertelyden hos jordmor før vi delte nyheten, syns det var betryggende.. Vet ikke helt jeg
 
Er det en grunn til at dere er på TUL? Eller er det noe dere bestemmer å bestiller selv?
Jeg har ingen medisinsk grunn til å ta TUL. I hvertfall ikke den jeg har booket i uke 8 o_O

Greien er at jeg stresser, og at jeg trenger betryggelse på at det er liv. Skulle egentlig vente til uke 12, men på grunn av at venninnen min hadde en MA i uke 8 som ikke ble oppdaget før uke 12 klarer jeg ikke å vente. Jeg vet at sjansen for at det skjer med meg er forsvinnende liten. Og hadde jeg bare lest om det på forum hadde jeg kanskje klart å legge det fra meg, men vanskeligere for meg når det var så nært. Og så er det det egoistiske med det da - skulle jeg mot alle odds ende opp i samme situasjon som henne, har jeg ikke lyst å gå hele sommeren med gravidsymptomer uten premie til slutt. Vi ville i så fall prøve igjen så fort som overhodet mulig, så vil ikke gå gravid lengre enn jeg må, hvis det gir mening?
Kommer til å gå privat i uke 12. Det er rett og slett for å se at alt ser bra ut. Enkelte avvik skal visstnok være lettere å se i uke 12. Og dersom det skulle være så alvorlig at det blir aktuelt med abort er det mye mindre belastende å ta det da enn i uke 18+.
 
I dag var jeg på TUL, er 7+3. Jeg trodde bare jeg skulle på en rutinekontroll pga mitt risikosvangerskap med diabetes. Men plutselig ble jeg tatt inn til ultralyd, og der fikk jeg se et bankende hjerte og et embryo som var like langt på vei som min beregning. FOR en følelse!! Og jeg fikk bekreftet at det "bare" er en baby der inne. Jeg hadde en liten følelse på 2.
 
I dag var jeg på TUL, er 7+3. Jeg trodde bare jeg skulle på en rutinekontroll pga mitt risikosvangerskap med diabetes. Men plutselig ble jeg tatt inn til ultralyd, og der fikk jeg se et bankende hjerte og et embryo som var like langt på vei som min beregning. FOR en følelse!! Og jeg fikk bekreftet at det "bare" er en baby der inne. Jeg hadde en liten følelse på 2.

Herlig!:Heartred:Heartred
 
Vært i dag. En nydelig, liten sak, med sterkt, bankende hjerte ❤️
Var på TUL pga behandling ved privat klinikk, som også vil ha bekreftet graviditeten mtp dokumentasjon, statistikk, etc.
 
Fortsatt usikker på om jeg skal bestille TUL eller ikke.. Jeg har ferie 30 juli og da er jeg ca 12 uker, men da står det om man skal bestille ultralyd etter uke 11 så må man ha dobbelt time, må jeg da betale for to timer altså 3000,-?o_O
 
Last edited:
Fortsatt usikker på om jeg skal bestille TUL eller ikke.. Jeg har ferie 30 juli og da er jeg ca 12 uker, men da står det om man skal bestille ultralyd etter uke 11 så må man ha dobbelt time, må jeg da betale for to timer altså 3000,-?o_O
Det hørtes jo veldig rart ut?
 
Er det en grunn til at dere er på TUL? Eller er det noe dere bestemmer å bestiller selv?
Jeg skal for å sjekke at alt står bra til før alle får vite om det. Mye kjipt som skjer i begge sine familier for tiden, så trenger å vite at hjertet banker og det ser bra ut før vi deler.
 
Back
Topp