TUL bilder og erfaringer

Ultralyd for andre gang nå når jeg har bikket 8. uke, fortsatt alt som det skulle, klarer ikke ta det inn :Heartred

Vedlegg

• 471354A8-7EB8-4BEA-93F3-D967FE60F045.jpeg
    471354A8-7EB8-4BEA-93F3-D967FE60F045.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 175
Ultralyd for andre gang nå når jeg har bikket 8. uke, fortsatt alt som det skulle, klarer ikke ta det inn :Heartred

Ojjj, kan jo faktisk se at det er litt mer enn bare en klump:)

Ojjj, kan jo faktisk se at det er litt mer enn bare en klump:)

Ja, ikke sant, fikk forklart hva som var hode, fikk se navlestrengen, og plassering av morkaken bl.a. Litt synd at det var foranliggende morkake, jeg forsto det slik at det da kan ta lengre tid før man merker bevegelse.

Tusen takk:Heartred blir travelt:laughing002 ny bil må vi også ha, har en på 1,5 år som sitter i bakovervendt stol en god stund til å en 5åring i bilstol til trepunktsele fra før så vet ikke hva slags bil vi skal få plass til allemann i:dontknow:laughing002 ble mye å tenke på i går:hilarious:
Gratulerer med 2 :D ville sjekket ut S-max evt?

Ååå, så bra Fiiol!!:Heartred:Heartred
Nå ble jeg glad! :love7

Edit: Stilte det siste spørsmålet i dagboka i stedet

Last edited:
Var på ultralyd i dag (6+5) :D Fikk se og høre et bankende hjerte og alt så fint ut:Heartred

Var på TUL igår - 7+2. Av undersøkelsene jeg har gjort, er det stort sett hit gravide i Bergen går. Min opplevelse var relativt antiklimatisk. Etter å ha lest alle her som fikk høre hjerte slå, hadde jeg forventet dette.

Jordmor sa derimot at det pleide hun ikke å gjøre når man er så tidlig. Alt var over på fem minutter. Kanskje jeg bare hadde forventet for mye. Jordmor ba meg komme tilbake i uke 13 dersom jeg ville høre hjertet..

Alt sto heldigvis bra med lille. Målte 0,96 cm - og jeg blir jo litt paranoid siden den skal være 1 cm. Men hjertet banket, plommen var fin og sunn. Drar nok tilbake rett over nyttår når jeg er i uke 13.

Håper jeg får se, høre og vite litt mer da.

Var på TUL igår - 7+2. Av undersøkelsene jeg har gjort, er det stort sett hit gravide i Bergen går. Min opplevelse var relativt antiklimatisk. Etter å ha lest alle her som fikk høre hjerte slå, hadde jeg forventet dette.

Jordmor sa derimot at det pleide hun ikke å gjøre når man er så tidlig. Alt var over på fem minutter. Kanskje jeg bare hadde forventet for mye. Jordmor ba meg komme tilbake i uke 13 dersom jeg ville høre hjertet..

Alt sto heldigvis bra med lille. Målte 0,96 cm - og jeg blir jo litt paranoid siden den skal være 1 cm. Men hjertet banket, plommen var fin og sunn. Drar nok tilbake rett over nyttår når jeg er i uke 13.

Jeg fikk heller ikke høre hjertet slå første gang jeg dro på ultralyd med jenta mi, da var jeg 9+3.
Jeg var så letta over å se at det var noe inni der med et bankende hjerte at jeg sa det var ikke noe problem i det heletatt, men jeg var jo så klart litt skuffet.

Jeg forventer ikke å få høre noe denne gangen heller.

I dag var jeg på den offentlige tidlige ultralyden jeg har fått, 6+6. Alt var fremdeles fint me di små:Heartred:Heartred Men det synker liksom ikke helt inn at det er to inni der:wideyed:

Vedlegg

• 71C53D88-A892-44CF-ADED-5E8329F5E7F2.jpeg
    71C53D88-A892-44CF-ADED-5E8329F5E7F2.jpeg
    405,2 KB · Visninger: 129
Var på ultralyd i dag tidlig. Skal tilbake neste tirsdag. Jeg også følte det var over på 5 min, men tror gyn hadde veldig pressa tidsskjema. Fikk innsett 20. oktober med 5 dagers blasto, og ifølge kalkulatorer og sånt, er jeg 7+3 idag, og mtp siste mens, uttak og innsett, var det gyn også kom frem til. Men maskinen ville ha det til 6+1, gyn synes den var litt liten "for alderen", en litt stor eggstokk med 6cm stor cyste, vi fikk se et bankende hjerte og målte hcg, sjekker hcg på onsdag også.

Men fikk ikke bilde, måtte dere spørre om bilde?

Var på TUL for noen dager siden 7+2 ut i fra menstermin, men ble målt til 8+2. Andre som har opplevd å bli satt fram en uke? Regner med å bli satt noe tilbake ved oul.

I dag var jeg på den offentlige tidlige ultralyden jeg har fått, 6+6. Alt var fremdeles fint me di små:Heartred:Heartred Men det synker liksom ikke helt inn at det er to inni der:wideyed:

Gratulerer med 2 :D

Forstår deg godt.
Var i samme sko for noen år tilbake! Ble ikke en virkelighet før jeg ble så stor at folk kommenterte at jeg var så stor i forhold til ukene, og jeg måtte si at det er fordi det er to der inne.
I tillegg ble det hyppigere ul og oppfølgning slik at man fikk se dem ganske ofte :Heartred

Har bare en spire denne gangen, men vi håpte veldig på to. laughing6 Jeg vet ikke hvordan det er å bare få en :laughing002

Var på ultralyd i dag tidlig. Skal tilbake neste tirsdag. Jeg også følte det var over på 5 min, men tror gyn hadde veldig pressa tidsskjema. Fikk innsett 20. oktober med 5 dagers blasto, og ifølge kalkulatorer og sånt, er jeg 7+3 idag, og mtp siste mens, uttak og innsett, var det gyn også kom frem til. Men maskinen ville ha det til 6+1, gyn synes den var litt liten "for alderen", en litt stor eggstokk med 6cm stor cyste, vi fikk se et bankende hjerte og målte hcg, sjekker hcg på onsdag også.

Men fikk ikke bilde, måtte dere spørre om bilde?

Jeg fikk bilde. Trengte ikke spørre :chicken:

Snakket litt med gyn ang str. da min var litt liten også. Ble ikke satt tilbake, men str ble notert.

Hun kunne fortelle at det er ikke alltid like lett å måle noe så lite, det er snakk om små marginger som kan utgjøre store forskjeller mht. alder på foster. Det er litt lettere når de blir større.

I tillegg kan sperm overleve en stund (opp til 5 dager), og selve egg-deling og festing til livmor kan draes litt ut. Det har vært snakk om tidligere at egg kan ligge ferdig befruktet, i dvale noen dager, men det er kontroversielt da det er vanskelig å få til nøyaktig forskning på dette.
Men selv med de med assistert befruktning ser man at det er variasjon selv om man vet mere eksakt eggløsning/befruktning.

Fikk jeg beskjed om i hvertfall :dontknow

Hvem var du hos? Ville du dratt dit igjen? :Heartpink

Jeg var hos fastlegen min i dag, 5+5, og fikk se plommesekk og fosteranlegg på UL, ble målt til akkurat 5w5d, 2,54 mm! :love017

Hadde ikke trodd jeg skulle få se noe, kanskje en oppklaring bare! Men så koselig å se "noe"! :Heartred Håper dette går veien! TUL om 15 dager.:joyful:

Jeg var hos fastlegen min i dag, 5+5, og fikk se plommesekk og fosteranlegg på UL, ble målt til akkurat 5w5d, 2,54 mm! :love017

Hadde ikke trodd jeg skulle få se noe, kanskje en oppklaring bare! Men så koselig å se "noe"! :Heartred Håper dette går veien! TUL om 15 dager.:joyful:
Ååååå jippi! Så gode nyheter! Fantastisk at dere så noe så tidlig!! ❤

Hvem var du hos? Ville du dratt dit igjen? :Heartpink

Ultralydjordmor i Sandviken. Hun har fått mange gode tilbakemeldinger, og var veldig hyggelig. Er vel sikkert bare jeg som hadde forventet litt mer.

Har satt opp ny time i januar når jeg er 14 uker. Da skal vi visst få se litt mer, få mer info (muligens kjønn) og høre hjerte. Så lenge alt går bra frem til da

Ååååå jippi! Så gode nyheter! Fantastisk at dere så noe så tidlig!! ❤

Ja, det var helt fantastisk!:Heartred Føler skuldrene kan senkes enda et bittelite hakk nå!

Da har jeg fått vært på TUL og det var et bankende hjerte der :Heartred Er så lettet at det ikke var noe galt. Ble ikke akkurat de beste bildene da jeg har bakovervendt livmor. Gynekologen sa jeg er 6+6 å ikke 7+2 som jordmora mente :p Så får bare vente til nipt testen eller vanlig UL hvilken termin jeg får da.

Vedlegg

• 9DCB4798-7C33-4766-8523-4F0F26D50CA3.jpeg
    9DCB4798-7C33-4766-8523-4F0F26D50CA3.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 77
  • FEEF3A9E-2D70-4777-A067-47ACC5B2251A.jpeg
    FEEF3A9E-2D70-4777-A067-47ACC5B2251A.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 77
Last edited:
Back
Topp