TUL bilder og erfaringer

AG89

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Junispirene24❤️
Så at junigruppa har en tråd hvor man kan dele bilder og erfaringer fra TUL. Ser at noen her skal på det allerede i dag. Gleder meg til å se og høre deres erfaringer:love017
 
Bare en time igjen!
 
Lagde en tråd for det under «Våre bilder og dagbøker», men det ble kanskje litt lite synlig :oops:

Herremin, er så spennende at noen av oss skal igang med TUL nå! Gleder meg masse til å se og lese om opplevelsene :Heartred Og gleder meg helt sjukt til egen TUL :woot:
 
Lagde en tråd for det under «Våre bilder og dagbøker», men det ble kanskje litt lite synlig :oops:

Herremin, er så spennende at noen av oss skal igang med TUL nå! Gleder meg masse til å se og lese om opplevelsene :Heartred Og gleder meg helt sjukt til egen TUL :woot:
Åja, hadde ikke fått med meg det (eller kanskje jeg har glemt det:hilarious:).

Men ja, helt enig! Det blir såå spennende:woot:
 
Hei :)

Jeg var jo på en TUL på onsdag (6+5). Tilfeldighetene ville ha det til at jeg faktisk aborterte en tvilling den dagen hos gynekologen. Så det besøket ble noe utenom det vanlige, kan man si.

I går var vi på en ny TUL (7+3). Jeg var bekymret fordi det hadde svingt litt med blod fra tvillingaborten, og i helgen kom det plutselig mer enn de andre dagene. Jeg trengte en bekreftelse på at alt sto bra til. Egentlig var jeg til tider svært lite optimistisk.

Hos gynekologen fikk jeg bekreftet et bittelite knøtt målt til 7+3, med plommesekk og hjerteslag. Mener hun sa 162 slag i minuttet - men husker ikke helt. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro fram til blødningen var over. Det kunne ta 2-3 uker, sa hun.

Jeg er så lettet over at alt ser ut til å gå bra. Jeg skal på en ny TUL fredag om en og en halv uke (gjennom fastlegen), og det føles så beroligende. Nå skal jeg bare nyte at jeg er gravid.
 

Vedlegg

  • 1F0B282A-5137-4555-BD5A-AFBAB573E43F.png
    1F0B282A-5137-4555-BD5A-AFBAB573E43F.png
    1,2 MB · Visninger: 146
Jeg var på TUL når jeg var 6+5, fordi den offentlige ivf-klinikken anbefalte UL litt før uke 7 (som er vanlig ved ivf), når jeg sa jeg var litt bekymret for hcg-stigningen, og var redd for at det var exu, eller ville ende i abort. I ettertid har jeg innsett at hcg har steget normalt nok. Og, gynekologen (Hausken) sa at nå kunne jeg hvertfall bare gi blaffen i hcg-stigning, for her var alt helt normalt. Vi fikk se en bitteliten bønne og plommesekken, og et hjerte som blinket så fint. Jeg spurte etterpå hvor mange slag, og da sa han at det sjekket han ikke, fordi han så umiddelbart det også var helt normalt. Ut fra UL alene sa han at det var 95 % sjanse for at dette går bra. Deretter sa han: «eller så kan du se for deg 12 fotballspillere, og at 11 av dem skårer mål».

Jeg sa feil til gyn., sa at jeg var 6+4, når jeg egentlig var 6+5, og har i ettertid selvfølgelig stresset med dette, og tenkt at det kanskje var for lite embryo, osv. Men hallo, én dag! Det hadde visst ikke noe å si. :rolleyes: Vi har bestilt ny UL i uke 8, og det er nå på fredag! Fordi denne første UL ble så tidlig, og fordi vi har så mye bagasje og evige bekymringer.
 

Vedlegg

  • 972A6477-ED86-4D76-847A-A0C918AADAD2.jpeg
    972A6477-ED86-4D76-847A-A0C918AADAD2.jpeg
    466,1 KB · Visninger: 85
7+4 og første ultralyd her i dag❤️
 

Vedlegg

  • 65401FB3-349C-40CA-8BC0-6487F94B7543.jpeg
    65401FB3-349C-40CA-8BC0-6487F94B7543.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 153
Hvor bestiller dere TUL, privat/offentlig? Hva koster det?

Jeg hadde TUL med prøverørsbarnet mitt, i uke 7 og uke 12, men da fikk vi det jo fordi det var prøverør. Det er også 10 år siden nå.
 
Hvor bestiller dere TUL, privat/offentlig? Hva koster det?

Jeg hadde TUL med prøverørsbarnet mitt, i uke 7 og uke 12, men da fikk vi det jo fordi det var prøverør. Det er også 10 år siden nå.
Min første blir offentlig hos gynekologen jeg har gått til gjennom hele IVF-prosessen, nettopp pga IVF. Da betaler jeg i utgangspunktet ikke noe (har frikort, ellers offentlig takst)

Den andre skal jeg ta hos en jm som driver privat, da betaler jeg 900kr (for å få litt god tid hvis det skulle være noe, en rask UL-undersøkelse ca 15 min koster 750kr)

Edit: Prisene her er frem til uke 11
 
Hvor bestiller dere TUL, privat/offentlig? Hva koster det?

Jeg hadde TUL med prøverørsbarnet mitt, i uke 7 og uke 12, men da fikk vi det jo fordi det var prøverør. Det er også 10 år siden nå.
Bestiller privat og der jeg har bestilt koster det 1500kr. Koster vel 1400kr før 11 uker tror jeg.
Tror ikke man får det offentlig med mindre man har spesiell oppfølging?
 
Hei :)

Jeg var jo på en TUL på onsdag (6+5). Tilfeldighetene ville ha det til at jeg faktisk aborterte en tvilling den dagen hos gynekologen. Så det besøket ble noe utenom det vanlige, kan man si.

I går var vi på en ny TUL (7+3). Jeg var bekymret fordi det hadde svingt litt med blod fra tvillingaborten, og i helgen kom det plutselig mer enn de andre dagene. Jeg trengte en bekreftelse på at alt sto bra til. Egentlig var jeg til tider svært lite optimistisk.

Hos gynekologen fikk jeg bekreftet et bittelite knøtt målt til 7+3, med plommesekk og hjerteslag. Mener hun sa 162 slag i minuttet - men husker ikke helt. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro fram til blødningen var over. Det kunne ta 2-3 uker, sa hun.

Jeg er så lettet over at alt ser ut til å gå bra. Jeg skal på en ny TUL fredag om en og en halv uke (gjennom fastlegen), og det føles så beroligende. Nå skal jeg bare nyte at jeg er gravid.

Så godt å høre at alt fortsatt står fint til! Ville bare si at pulsen var 162 i tilfelle du skulle begynne å tvile (Det står på bilde, HR=heart rate).

Jeg var på ul 6+5 grunnet blødninger. Alt fint men fikk ikke bilde. Har bestilt meg ny til 8+5 for ro i sjela grunnet denne dårlige starten på svangerskapet.
 
Et bankene hjerte og mål som var helt perfekt etter hvor langt jeg er kommet (7+3). :Heartred:Heartred:Heartred
 

Vedlegg

  • 20211116_125225.jpg
    20211116_125225.jpg
    318,3 KB · Visninger: 127
6+1 med to:Heartred:Heartred håper di klamrer seg fast
 

Vedlegg

  • E6788828-F5D7-420B-BD20-4D87A9D592D5.jpeg
    E6788828-F5D7-420B-BD20-4D87A9D592D5.jpeg
    698,1 KB · Visninger: 163
Gratulerer så masse! Hadde du mistanke om 2 fra før eller ble det sjokk/ overraskelse på ul?
Hadde mistanke om det pga høy hcg tidlig. 6767 4+6 (20dpo) å 13753 5+1. Men trodde liksom ikke jeg kunne være gravid med tvillinger likevel:laughing002 så det kom jo som et sjokk:laughing002:Heartred
 
Næmen så kjekt med tvillinger :love7 Gratulerer :Heartpink
Tusen takk:Heartred blir travelt:laughing002 ny bil må vi også ha, har en på 1,5 år som sitter i bakovervendt stol en god stund til å en 5åring i bilstol til trepunktsele fra før så vet ikke hva slags bil vi skal få plass til allemann i:dontknow:laughing002 ble mye å tenke på i går:hilarious:
 
Da har jeg akkurat vært på TUL. Hjertet banket og den lille prikken var akkurat så stor som den skulle være, 6+2.
Blir nok en TUL til :hilarious:
 
Back
Topp