Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så flink du er! Jeg håper kvalmen holder seg unna for min del, ble kvalm i uke 6 forrige graviditet, og var kvalm med oppkast resten av tiden. Ble diagnostisert med hypermesis, utrooolig slitsomt.. så jeg vil gjerne vedlikeholde treningen så mye jeg kan frem til kvalmen eventuelt melder sib ankomstGOD MORGEN og endelig lørdag
Jeg har fått på meg treningstøyet og skal ut på løpetur i solaEr litt små-kvalm, men da blir det bare godt å komme ut
Om tre uker reiser vi til Las Vegas og det er jo greit å prøve å vedlikeholde formen frem til det hvertfall
Så flink du er altså!Deilig vær for en joggetur da! Ble jo joggetur i går, men rakk dessverre å bli mørkt før jeg kom meg ut! Men det blir nok dessverre innetrening på meg i dag, prøver å få til tre styrkeøkter i uka, og har en igjen, men kanskje blir det en skitur i morgen! Nyt det![]()
Deilig vær for en joggetur da! Ble jo joggetur i går, men rakk dessverre å bli mørkt før jeg kom meg ut! Men det blir nok dessverre innetrening på meg i dag, prøver å få til tre styrkeøkter i uka, og har en igjen, men kanskje blir det en skitur i morgen! Nyt det![]()
Så flink du er! Jeg håper kvalmen holder seg unna for min del, ble kvalm i uke 6 forrige graviditet, og var kvalm med oppkast resten av tiden. Ble diagnostisert med hypermesis, utrooolig slitsomt.. så jeg vil gjerne vedlikeholde treningen så mye jeg kan frem til kvalmen eventuelt melder sib ankomst
Så flink du er altså!
Trener du hver dag? Jeg føler meg veldig flink om jeg klarer 3 ganger i uka liksom ^^,
Jogge om kvelden er også deilig.. Flinkis! Jeg har fast styrketrening onsdag, fredag og søndag, så det er jo ca samme som deg Skitur høres nydelig ut...
Så flink du er!Hva er hypermesis? Trener ikke hver dag, men 3 styrkeøkter i uka, og så prøver jeg å få til 2 cardioøkter i tillegg, men det er ikke alltid jeg klarer! Men nå har jeg ingen barn å ta vare på foreløpig da![]()
Så flink du er!
Hypermesis er ekstrem svangerskapskvalme, mange blir lagt inn i perioder på grunn av det. Jeg slapp heldigvis det..
Tror jeg vil prøve meg på litt styrke når våren og sommeren kommer, føler jeg kan trenge litt styrke før fødselen =P
Ikke denne gang, men flere ganger i første svangerskap. Det gikk altså helt fint. Så det trenger ikje å bety at noe er galt. Lettere å få små blødninger under svangerskap. Håper det er ufarlig og at alt går bra for deg!crap! Jeg har hatt en bitteliten blødning og holder på å gå på veggen av frustrasjon Er det noen andre som har sett bittelitt rødt OG det har gått bra?
*Hulk*
crap! Jeg har hatt en bitteliten blødning og holder på å gå på veggen av frustrasjon Er det noen andre som har sett bittelitt rødt OG det har gått bra?
*Hulk*
Tror det er mange som opplever småblødninger i løpet av svangerskapet. Så lenge det ikke tar seg opp og du får smerter så ville jeg prøvd å ta det med ro..crap! Jeg har hatt en bitteliten blødning og holder på å gå på veggen av frustrasjon Er det noen andre som har sett bittelitt rødt OG det har gått bra?
*Hulk*
Hurra!
Da kan jeg skryte av å ha klart 3 økter denne uken også.. Før jeg fant ut at jeg var gravid så lekte jeg litt med tanken på å øke til 5 økter i uken, 3 kortere økter og 2 langkjøringer - Men nå tror jeg at jeg skal se an formen de neste ukene før jeg prøver meg på noe mer..
12,5 km med jogging i solen i dag gjorde godt for både kropp og sinn - Kroppen fungerte godt og jeg tok meg god tid og nøt turen. Kjenner jeg er litt mer skeptisk til å presse meg veldig hardt på trening i disse "før12ukerdagene", så jeg la meg litt lavere på intensitet enn vanlig, men det var bare utrolig deilig å jogge avgårde og nyte naturen..
Ønsker dere andre treningsglade en strålende søndag![]()
Vant å vant... Jeg begynte med jogging igjen i midten av januar etter 6 mnd's pause på grunn av et kne. Før pausen hadde jeg jogget ett år og løp halvmaraton og mellom 30 og 50 km i uken..Wow, bra jobba!! Leste et sted at man fint kunne trene på rundt 80% av makspuls, litt usikker på om det betyr at man bør være forsiktig med høyere puls enn det? PT-mannen min sier at hvis man er vant til å trene hardere kan man fint gjøre det. 80% høres jo ganske mye ut, men når man begynner å regne på det og se ift egen makspuls så er det ganske lavt!
Vant å vant... Jeg begynte med jogging igjen i midten av januar etter 6 mnd's pause på grunn av et kne. Før pausen hadde jeg jogget ett år og løp halvmaraton og mellom 30 og 50 km i uken..
Nå etter at jeg begynte igjen så har jeg naturligvis ligget ganske tett oppunder makspuls for å prøve å få mest mulig ut av øktene. Har makspuls på 198, og i begynnelsen var jeg ofte oppe i 195 flere ganger i løpet av en økt..
Nå når formen begynner å komme seg så ligger jeg litt lavere, som regel et sted mellom 150 og 170 - Prøver å ikke ligge så mye og lenge over 170, for da kommer syra også relativt fort..
Jeg SKAL klare halvmaraton i slutten av April, så jeg må bare ligge i hardtrening i allefall frem til da..![]()
Hihi, ja, intervalltrening er nok litt annerledes enn disse rolige lange turene jeg pleier å ta..Litt usikker på hva jeg bruker å ligge på når løper ute, bruker vanligvis bare pulsklokke på intervaller på mølla, men da ligger jeg jo vanligvis ganske høyt på puls, men det er vel litt av poenget med intervallerHalvmaraton høres helt uoppnåelig ut for meg, så kudos!!
Syns du er kjempeflink jeg da, imponert!Hihi, ja, intervalltrening er nok litt annerledes enn disse rolige lange turene jeg pleier å ta..
Halvmaraton går helt fint! Jeg er definitivt ikke den raskeste, og har ikke noe mål om å være det heller. Hadde håpet å komme meg under 2 timer i fjor, men havnet noen minutter over.. I år tror jeg at jeg skal være fornøyd om jeg klarer det på under 2 og en halv time. Formen er ikke helt som den en gang var..
Våren 2017 derimot, DA skal jeg under 2 timer![]()
Takker!Syns du er kjempeflink jeg da, imponert!