Treningstråden

Jeg har en revmatisk sykdom og går på svømmetrening en gang i uken. Det er ikke svømming, men trening (styrke, sykling, løping osv) i vann. Jeg har ikke vært etter jeg fant ut jeg er gravid og er supernervøs!! Redd for å gjøre noe galt. Treningen er ganske tung, og jeg er alltid veldig sliten etterpå, og jeg er redd ikke fosteret skal tåle det...
 
Jeg har en revmatisk sykdom og går på svømmetrening en gang i uken. Det er ikke svømming, men trening (styrke, sykling, løping osv) i vann. Jeg har ikke vært etter jeg fant ut jeg er gravid og er supernervøs!! Redd for å gjøre noe galt. Treningen er ganske tung, og jeg er alltid veldig sliten etterpå, og jeg er redd ikke fosteret skal tåle det...
Det er ikke noe i veien for å trene som du gjorde før. Svangerskap er ikke tida for å starte å trene veldig hardt om du ikke har gjort det før, men om kroppen er vant til det, så er det bare å trene!:) du kan evt justere intensitet om du føler for det. Lytt til kroppen!:)
 
Jeg er selvfølgelig med! :D
X- Fitness dame her, hehe så her skal formen passes på.
Trener rein styrke, går mye turer og elsker fjellet:Heartred
 
Målet er å opprettholde 3-5 treninger i uka. Går på div gruppetimer innenfor styrke og kondisjon. :)
 
Kjenner at jeg er mer sliten etter jobb enn normalt, og sliter med å motivere meg for trening allerede! Nå er det veldig hektisk på jobb om dagen også, så kan være like mye derfor. Men vil så gjerne holde motivasjonen oppe! Bra det er flere som melder seg på her! :D
 
Ja, her har det jo ikke skjedd så mye!! Har vært skikkelig sløv selv de siste par ukene, vært helt utslitt av mye reising i jobbsammenheng, men nå etter noen dagers ferie var energien tilbake, så veldig fornøyd med gjennomført styrkeøkt i dag!! Satser på å gå til 1 eller 2 økter til før ferien er over for denne gang! Så deilig med litt fri, nyt det folkens!:)
 
Det er jo mer enn godkjent! Blir for langt for meg på ski iallfall!
Veldig fornøyd med det!:) er en runde, så må liksom bare gjeninnføre når man har begynt. Men gikk overraskende fint og var deilig å være ute!:)
 
Jeg har trent, men fant ikke tråden :p men kjenner det er tungt med kvalmen hengende over!!
 
Ut i frisk luft og holde meg i aktivitet hjelper mye på kvalme hos meg. Føler meg helt fin når jeg er ute og driver med noe! :)
 
Nei, den hadde havnet ganske langt nedover på lista!! Motivasjonen må være å sørge for å holde tråden høyt oppe!! Det betyr at vi har vært flinke! :D
 
Ny skitur i dag på en drøy mil. Gikk IKKE like bra som i går!!! Dårligere føre også, men var nok ganske sliten etter den lange turen i går. Fikk bare ta tida til hjelp og ta det med ro!:)
 
Slenger meg på her! :D
Har så lyst til å kunne gå mange fine fjellturer i sommer, så jeg går en del ute og i fjell. :)
Trener også styrke og gjør yoga. Noen som vet om man kan gjøre opp-ned-øvelser i yoga som gravid? Mener å ha hørt noe om det...
 
Jeg må virkelig komme i gang igjen med treningen nå etter påske! Var egentlig blitt ganske flink før jeg ble gravid, men så har jeg vært så plaget med trøtthet, kvalme og hodepine så det har vært utrolig vanskelig å finne noe treningsmotivasjon! Men nå må jeg prøve å komme i gang igjen :) jeg har ikke trent så mye styrke før jeg ble gravid, tror dere da at jeg kan gå på styrketreningstimer nå? Bør jeg da ta mindre i? Har lest et sted at man skal unngå knebøy blant annet. Ellers er spinning en treningsform jeg liker godt! Det er vell ikke noe i veien for å trene det? :)
 
Jeg må virkelig komme i gang igjen med treningen nå etter påske! Var egentlig blitt ganske flink før jeg ble gravid, men så har jeg vært så plaget med trøtthet, kvalme og hodepine så det har vært utrolig vanskelig å finne noe treningsmotivasjon! Men nå må jeg prøve å komme i gang igjen :) jeg har ikke trent så mye styrke før jeg ble gravid, tror dere da at jeg kan gå på styrketreningstimer nå? Bør jeg da ta mindre i? Har lest et sted at man skal unngå knebøy blant annet. Ellers er spinning en treningsform jeg liker godt! Det er vell ikke noe i veien for å trene det? :)
Har slitt litt med det samme! Ikke noe i veien for å ta i på styrketreningen inkl knebøy i 1. trimester. Hvis det i tillegg er saltimer er det uansett ikke noen belastning å snakke om. Kjør på!
 
Jeg må virkelig komme i gang igjen med treningen nå etter påske! Var egentlig blitt ganske flink før jeg ble gravid, men så har jeg vært så plaget med trøtthet, kvalme og hodepine så det har vært utrolig vanskelig å finne noe treningsmotivasjon! Men nå må jeg prøve å komme i gang igjen :) jeg har ikke trent så mye styrke før jeg ble gravid, tror dere da at jeg kan gå på styrketreningstimer nå? Bør jeg da ta mindre i? Har lest et sted at man skal unngå knebøy blant annet. Ellers er spinning en treningsform jeg liker godt! Det er vell ikke noe i veien for å trene det? :)
Vil virkelig anbefale deg å trene styrke!:) om du er på treningssenter kan du gå hjelp til å sette opp program tilpasset at du er gravid.
 
Har slitt litt med det samme! Ikke noe i veien for å ta i på styrketreningen inkl knebøy i 1. trimester. Hvis det i tillegg er saltimer er det uansett ikke noen belastning å snakke om. Kjør på!
Takk for svar :) vet du om man kan trene knebøy i 2. trimester?
 
Back
Topp