Treningstråden

StineH

Elsker forumet
Jeg har allerede meldt meg på, og planlegger fremdeles å gjennomføre halvmaraton 30. April i år. Begynte treningen for fullt i midten av januar, men kjenner jeg trenger litt ekstra motivasjon nå som jeg er gravid (i mitt hode er det nemlig en GOD unnskyldning for å ligge på sofaen)...

Så - Er det noen flere enn meg her som vil holde seg i form frem til fødselen? Dere trenger ikke å ha noe konkret mål, men jeg tenkte det kunne være koselig å ha en egen tråd der vi kan motivere hverandre, dele treningsøkter og resultater og heie hverandre videre helt frem til fødsel og permisjonstid :)

Kom igjen jenter :D
 
Gjerne det. Jeg er syk nå, og har vært det opp og ned veldig lenge. NPR jeg blir frisk må jeg starte veldig rolig, men er gjerne med uansett!:)
 
Har planer om å trene styrke og utholdenhet :) vil være mye sprekere dette svangerskapet. I det forrige ble jeg anpustne av å gå opp en liten bakke ;p
 
Så kjekt at dere vil henge dere på! :D
Jeg jogget 6 km i dag tidlig, skulle egentlig kommet meg opp imot 10 km, men vesla er syk, så da må jeg bare ta det jeg får..
 
Så kjekt at dere vil henge dere på! :D
Jeg jogget 6 km i dag tidlig, skulle egentlig kommet meg opp imot 10 km, men vesla er syk, så da må jeg bare ta det jeg får..
6km er jo kjempebra! Jeg vil også bli frisk fort så jeg kan trene igjen!
 
6km er jo kjempebra! Jeg vil også bli frisk fort så jeg kan trene igjen!
God bedring! <3
Det er så kjedelig å være syk, spesielt når man har lyst til å trene og holde seg i form..
Jeg blir alltid syk når jeg føler jeg har fått et gjennombrudd med treningen og så blir jeg satt tilbake.

Jogger 3 ganger i uka, ville egentlig fått til 5 - men tiden strekker ikke til..
 
God bedring! <3
Det er så kjedelig å være syk, spesielt når man har lyst til å trene og holde seg i form..
Jeg blir alltid syk når jeg føler jeg har fått et gjennombrudd med treningen og så blir jeg satt tilbake.

Jogger 3 ganger i uka, ville egentlig fått til 5 - men tiden strekker ikke til..
Ja, det er så typisk. Jeg blir også ofte syk når jeg endelig har kommet inn i en god periode!! Utrolig irriterende!
 
Ja, det er så typisk. Jeg blir også ofte syk når jeg endelig har kommet inn i en god periode!! Utrolig irriterende!
Samme her!
Jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke blir syk nå.. Vesla er hjemme med hoste og masse feber, og vel, jeg har akkurat kommet skikkelig i gang med treningen etter nesten 6 mnd's fravær..
 
Heisann! Slenger meg med her jeg! Jeg trener styrke 3 ganger i uka og kondisjon 2-3 ganger per uke. Satser på å fortsette med det helt til Lille Bølle vil ut;) Jeg har et ganske stort vekttap bak meg (-45kg) og vil prøve å holde vektoppgangen innafor 10kg i løpet av svangerskapet:)
SUPERT med en sånn tråd, særlig når motivasjonen daler;) I dag startet jeg dagen med en styrkeøkt som tar 55 minutter og perset til og med på stående roing med manualer✌️
Heia!
 
Går turer med hunden hver dag. I tillegg blir det i gjennomsnitt 3 gruppetimer på treningssenter i uka. Blir som regel 2 styrke (slynge, sirkeltrening, pump) og en spinningtime Håper jeg klarer å fortsette slik lengst mulig
 
Heisann! Slenger meg med her jeg! Jeg trener styrke 3 ganger i uka og kondisjon 2-3 ganger per uke. Satser på å fortsette med det helt til Lille Bølle vil ut;) Jeg har et ganske stort vekttap bak meg (-45kg) og vil prøve å holde vektoppgangen innafor 10kg i løpet av svangerskapet:)
SUPERT med en sånn tråd, særlig når motivasjonen daler;) I dag startet jeg dagen med en styrkeøkt som tar 55 minutter og perset til og med på stående roing med manualer✌️
Heia!
Da er vi omtrent i samme båt! Jeg har også et stort vekttap bak meg, og vil gå opp minst mulig i løpet av svangerskapet og helst være i god form til fødselen.
Du er mye flinkere enn meg til å trene da, er jeg heldig klarer jeg å klemme inn 3 joggeturer i uka etterfulgt av alt fra 5-20 min styrke/tøying..
 
Så flinke dere er å trene! Jeg ønsker også å opprettholde trening gjennom svangerskapet da jeg nettopp har begynt å trene aktivt igjen etter en laaaang pause. Opplevde å trene som veldig positivt under forrige svangerskap :) nå går jo jeg på treningssenter og liker veldig godt spinning, er det en ok trening når man er gravid tror dere? Så er det en time som er blanding av enkel step og enkle styrkeøvelser, tror dere jeg kan gjøre det? Leste et sted at man visstnok ikke skal gjøre knebøy eller markløft når man er gravid, blir jo litt dumt å stå å se på når de andre gjør øvelsene :p
 
Da er vi omtrent i samme båt! Jeg har også et stort vekttap bak meg, og vil gå opp minst mulig i løpet av svangerskapet og helst være i god form til fødselen.
Du er mye flinkere enn meg til å trene da, er jeg heldig klarer jeg å klemme inn 3 joggeturer i uka etterfulgt av alt fra 5-20 min styrke/tøying..

Det er jammen ikke verst det! Jeg jobber på treningssenter og det hjelper meg litt;) Ble motivert av tråden din i går og la ut på en liten kveldsjogg på 5,7km:) -så takk!:))
 
Starter på lavt nivå etter sykdom. I dag skal jeg gå hjem fra jobb!:)
 
Blir styrketrening i dag! Selv om det frister mest å være utendørs i finværet! :)
 
Back
Topp