Treningstråden

Det er jammen ikke verst det! Jeg jobber på treningssenter og det hjelper meg litt;) Ble motivert av tråden din i går og la ut på en liten kveldsjogg på 5,7km:) -så takk!:))
Åh, så kjekt!
Jeg skulle egentlig jogget i dag, men med sykt barn og mann som jobber seint så ble det ikke. Håper jeg får meg en ettermiddagstur i morgen i stedet. Kjenner det klør i beina etter å få løpt og latt tankene vandre.

Hvilke styrkeøvelser gjør du nå som du er gravid?? Jeg trenger tips :)

Du kan gjøre det meste, men etterhvert med lettere vekter og unngå høyt bukpress:) Man bør også være sikker på at man ikke er i en risikogruppe og evt avklare med lege:)
Så flinke dere er å trene! Jeg ønsker også å opprettholde trening gjennom svangerskapet da jeg nettopp har begynt å trene aktivt igjen etter en laaaang pause. Opplevde å trene som veldig positivt under forrige svangerskap :) nå går jo jeg på treningssenter og liker veldig godt spinning, er det en ok trening når man er gravid tror dere? Så er det en time som er blanding av enkel step og enkle styrkeøvelser, tror dere jeg kan gjøre det? Leste et sted at man visstnok ikke skal gjøre knebøy eller markløft når man er gravid, blir jo litt dumt å stå å se på når de andre gjør øvelsene :p

Så lenge du ikke er i en risikogruppe kan du gjøre knebøy og markløft! Man skal unngå høyt bukpress og heller ta litt lettere vekter med flere repetisjoner etterhvert✌️

Du kan gjøre det meste, men etterhvert med lettere vekter og unngå høyt bukpress:) Man bør også være sikker på at man ikke er i en risikogruppe og evt avklare med lege:)

Så lenge du ikke er i en risikogruppe kan du gjøre knebøy og markløft! Man skal unngå høyt bukpress og heller ta litt lettere vekter med flere repetisjoner etterhvert✌️

tror jeg svarte på feil jeg.. Skylder på at jeg er ny her

Jeg er med på trening! :-) trener styrke 3 ganger i uken, og prøver å få inn i alle fall en cardio, men jeg vet at jeg ikke kan ha så høye krav nå, men tenke at alt er bedre enn ingenting! Har vært veldig kvalm i tidligere svangerskap - da er ikke trening første pri dessverre, selvom håpet er å klare like mye :-D

Noen som skal ta en joggetur i finværet kanskje? Endelig tørt og fint ute! Tror jeg må prøve å få til det iallfall. Egentlig mest lyst på et glass vin, men det er jo utelukket (tydelig at ikke kvalmen har satt inn, håper det fortsetter slik)! Så da må man vel finne på noe annet da:)

Jeg er med på trening! :-) trener styrke 3 ganger i uken, og prøver å få inn i alle fall en cardio, men jeg vet at jeg ikke kan ha så høye krav nå, men tenke at alt er bedre enn ingenting! Har vært veldig kvalm i tidligere svangerskap - da er ikke trening første pri dessverre, selvom håpet er å klare like mye :-D
Hva slags styrke trener du? På senter eller hjemme? Jeg finner liksom ikke motivasjonen til å trene styrke... -,-

Noen som skal ta en joggetur i finværet kanskje? Endelig tørt og fint ute! Tror jeg må prøve å få til det iallfall. Egentlig mest lyst på et glass vin, men det er jo utelukket (tydelig at ikke kvalmen har satt inn, håper det fortsetter slik)! Så da må man vel finne på noe annet da:)
Jeg har vært nå nettopp og kom meg akkurat inn dørene før det begynte å snø :D
Løp min første 10K siden jeg begynte igjen etter jul, og det er deilig å kjenne formen komme snikende :D

Så flinke dere er!! Her er motivasjonen ganske på bunn... :/

Hva slags styrke trener du? På senter eller hjemme? Jeg finner liksom ikke motivasjonen til å trene styrke... -,-

D

Jeg trener på senter :-) Har et program laget av en PT til meg, som går på hele kroppen. Knebøy og markløft som hoved-øvelser også en del utfall, pull-ups, benkpress osv. :-) Om du ikke har trent slik styrketrening før anbefaler jeg veldig å investere i noen PT timer og lære deg teknikker osv, det var da jeg synes det ble gøy og lettere å få fremgang (motivasjon) - når jeg visste at jeg gjorde det rett :-)

Nå tidlig i graviditeten kan man trene som normalt, etterhvert bør man vel ikke løfte like tungt - regner med man merker det på kroppen at det blir på tide å gå ned i vekt etterhvert også kanskje?

Mitt store problem er at jeg mister ALL kondis når jeg er gravid, så puster og peser selv på styrkeøkter!! Hehe :p

Fint vi er flere som ikke har så høye krav. Bra om vi får til noe!:) jeg gikk hjem fra jobb i dag også! Det er det jeg får til akkurat nå!

Så flinke dere er!! Her er motivasjonen ganske på bunn... :/
Kanskje du kan få opp motivasjonen til å gjøre litt? Jeg klarer ikke så mye nå, men har fått motivasjon fra gruppa her til å gå hjem fra jobb to dager på rad. Mye bedre enn ingenting bare det. (Har noen bakker. Ta cirka 30 minutt og gå)

Bra jobba! Blir nok ikke10 på meg, men har et mål om 6!
Det er ikke mange ukene siden jeg ikke orket mer enn 3,5 km, så 6 km er kjempebra! :D
I dag fikk jeg skikkelig godfølelsen når jeg løp, kom liksom over kneika, og da kjennes det jo ut som om man bare kan løpe og løpe i all evighet.. Gjorde ikke det da, men følelsen er uansett god :D

Jeg trener på senter :) Har et program laget av en PT til meg, som går på hele kroppen. Knebøy og markløft som hoved-øvelser også en del utfall, pull-ups, benkpress osv. :) Om du ikke har trent slik styrketrening før anbefaler jeg veldig å investere i noen PT timer og lære deg teknikker osv, det var da jeg synes det ble gøy og lettere å få fremgang (motivasjon) - når jeg visste at jeg gjorde det rett :)

Nå tidlig i graviditeten kan man trene som normalt, etterhvert bør man vel ikke løfte like tungt - regner med man merker det på kroppen at det blir på tide å gå ned i vekt etterhvert også kanskje?

Mitt store problem er at jeg mister ALL kondis når jeg er gravid, så puster og peser selv på styrkeøkter!! Hehe :p
Jeg har vel egentlig aldri trent styrke i hele mitt liv med unntak av sirkeltrening på skolen.. :P

Vurderte i en periode i fjor å investere i PT, men så fikk jeg det så travelt med skole og praksis at ALL trening ble nedprioritert.. Nå tenker jeg at jeg kanskje heller har lyst til å fokusere på løpingen frem til jeg har født, og så kanskje ønske meg PT til jul av mannen :D

Jeg har en venninne som er fitnessutøver, og hun er 4 mnd på vei og trener helt likt som hun pleier å gjøre enda.. Hun har DEN kroppen som gravid.. -,-

Gikk ganske greit med motivasjon for den joggeturen i dag etter at jeg ble skikkelig forbanna på samboeren for noe! grei måte å få ut litt aggresjon!! Så det kan jo anbefales hvis noen trenger motivasjon, bruk det til noe positivt! Kjenner at jeg er ganske lettrørt og har kort lunte om dagen!

Ellers er jeg enig med Puselus, det er virkelig mye lettere hvis man kommer skikkelig igang, og det er nok lettere med PT hvis man ikke helt vet hva man driver med, som var fakta for meg iallfall. Det er veldig mye lettere å motivere seg selv når treningen har blitt en vane også! Problemet kommer vel når man har født

Gikk ganske greit med motivasjon for den joggeturen i dag etter at jeg ble skikkelig forbanna på samboeren for noe! grei måte å få ut litt aggresjon!! Så det kan jo anbefales hvis noen trenger motivasjon, bruk det til noe positivt! Kjenner at jeg er ganske lettrørt og har kort lunte om dagen!
Word!
Jeg kjente det var VELDIG deilig å komme seg ut av huset for å lufte hodet på joggetur i dag, en times fri fra både mann og barn var ikke feil..

Ellers er jeg skikkelig hormonell og er innom hele følelelsesregisteret stort sett flere ganger i timen. Utrolig slitsomt både for meg og samboeren stakkars..

Ja, har to flotte rasekatter, men litt usikker på hvordan det går med en liten i hus...!

Ja, har to flotte rasekatter, men litt usikker på hvordan det går med en liten i hus...!
Det kommer nok til å gå helt fint.. Blir en tilvenningsperiode for alle sammen tenker jeg, og så går det seg til..
Jeg måtte gi vekk kattene mine før vesla ble født da vi flyttet til en ny leilighet hvor det ikke er lov med dyr, og jeg savner de hver eneste dag..

Back
Topp