Tredje kvinne innlagt

Bra du er innlagt, så får vi håpe riehemminga fungerer! Håper den lille klamrer seg fast til det er mer trygt å komme ut. :Heartred

Er dette veldig normalt forresten, eller er gruppa vår ekstra hardt rammet?

I de fleste termingrupper er det alltid noen, akkurat som det er noen som mister er det andre som får prematurt og noen som går maksimalt over. Men akkurat den trenden her nå vil jeg ikke påstå er normal. Ikke opplevd i termingrupper med noen av de andre to!
 
Ønsker dere alt godt og håper babyen blir i magen så lenge som mulig!
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Kjenner dette kan backfire litt om alt går fint allikevel og jeg går til termin. Plutselig sitter jeg der 15. august og må ta igjen alle ukene deres :p
Totalt sett å foretrekke fremfor såpass prematurt som dette, men skjer det så skjer det jo.

Jeg heier på at du klarer å knipe i alle fall en stund til. Sier til din lille også at «dette er IKKE trendy»!!!
 
Har ikke hatt rier siden halv 8, men har fortsatt ganske vondt i magen. Men ingen rier er bra! Det betyr gjerne at medisinen virker :Heartpink

Det var jo godt å lese - satser på effekten vedvarer nå da, så vi ikke våkner til nyheter vi ikke vil ha!
 
Har ikke hatt rier siden halv 8, men har fortsatt ganske vondt i magen. Men ingen rier er bra! Det betyr gjerne at medisinen virker :Heartpink
Godt å høre det stopper opp med rier :) tenker på dere <3
 
Blir bare mer og mer stressa for hver gang jordmor kommer inn. De klarer liksom ikke skjule bekymringene sine, så da blir jo jeg enda mer stresset. De fleste prater om det som om det kommer til å bli fødsel. Høres nesten ut som det skal mye til for å unngå det. Smertene er vel stort sett det samme, kan gjerne innbille meg at de er mindre nå enn tidligere, men det er så vanskelig å sammenligne. Ikke hatt noen kraftige kynnere/riere siden kl 2 idag i hvertfall! Mer litt sånn stikkende smerter som har begynt å stråle nedover i underlivet.
Mensensmerter i rygg og mage gjorde at jordmor ville sjekke om jeg hadde åpning. Ikke stor åpning i hvertfall, men hun kan ikke undersøke langt nok inn til å kjenne om livmorhalsen har begynt å åpne seg noen cm, så vi vet ikke om den er lukket eller ikke. Skremmende at vi er komt dit at de gjør slike undersøkelser :(
Har hatt to barneleger her, og de har mobilisert hele nyfødtintensivteamet med to overleger og spesialsykepleiere til å stå parat om noe plutselig skulle skje. De er optimistiske til prognosen om det skjer en fødsel, og glade for at det er ei jente for de er visst mye sterkere! Er bare så innmari bekymret over mulige skader og senskader om hun skal komme nå. Pleaase hold deg inne i noen dager til mini, alt hjelper :Heartpink

Kjenner litt på sorgen over at det ikke blir som forventet og, og at jeg kanskje mister mye av det jeg har sett frem til. Ikke får jeg henne på brystet, ikke får vi familiebesøk mens vi bor på barselhotellet, kan ikke kle henne opp i de søte små plaggene og vise henne frem, vi får ikke selv ta oss av bleieskift, søvntider og amming, og vi får ikke den babykosen døgnet rundt. Det er ikke opp til meg lenger at hun har det bra og er fornøyd, da er det noen andre som har kontrollen over livet hennes :sorry:
Klamrer meg til det lille håpet i at jeg ikke har hatt noe blod eller slim, og det forhåpentligvis er lukket og tett og roer seg ned iløpet av natten.
Lille må holde seg inne litt til! Alt hjelper!!! Ønsker dere en god natt og håper det ikke skjer noe mer!<3
 
For en 20 minutt siden forsvant magesmertene plutselig! Mannen har tatt en dans på gulvet her og er helt i skyene over at jeg ikke har vondt :hilarious:

Fantastisk!! Håper dere får en god natt med mye søvn og ingen vondter! :)
 
For en 20 minutt siden forsvant magesmertene plutselig! Mannen har tatt en dans på gulvet her og er helt i skyene over at jeg ikke har vondt :hilarious:

Liker, liker, liker! Måtte det vedvare!
 
Vi får nesten bare støtte hverandre frøken ❤️ Dumt du ikke tilhører samme sykehus, litt kjipt med å være alene på natten :p
 
Vi får nesten bare støtte hverandre frøken ❤️ Dumt du ikke tilhører samme sykehus, litt kjipt med å være alene på natten :p
Vi må det! Har det roet seg for deg? :Heartred Her ville de faktisk at mannen skulle sove på rommet inatt, så han har fått en fødeseng rett ved siden av meg :) De var ganske bekymret og klare for fødsel noen timer iløpet av kvelden, så de ville ikke han skulle reise hjem for det kunne skje så fort!
 
Vi må det! Har det roet seg for deg? :Heartred Her ville de faktisk at mannen skulle sove på rommet inatt, så han har fått en fødeseng rett ved siden av meg :) De var ganske bekymret og klare for fødsel noen timer iløpet av kvelden, så de ville ikke han skulle reise hjem for det kunne skje så fort!

Greie tak ennå, men håper det ikke ble noe mer over natten i hvertfall. Mannen er sendt hjem (han fikk ikke tilbud om seng + må hente ting hjemme da han - etter planen - skal noen timer bort rett unna her i begravelse). Men foreløpig rolig.

Oi ja, er jo de første timene som er kritiske. Bor dere langt unna? Hadde jo egentlig håpet han kunne blitt værende, men ja. Er her innen 45, maks 60, min om det skulle bli nødvendig heldigvis.
 
Vi må det! Har det roet seg for deg? :Heartred Her ville de faktisk at mannen skulle sove på rommet inatt, så han har fått en fødeseng rett ved siden av meg :) De var ganske bekymret og klare for fødsel noen timer iløpet av kvelden, så de ville ikke han skulle reise hjem for det kunne skje så fort!

Oi, såpass ja. Det var jo litt beredskap det. Men så godt du får ha han hos deg uansett.
 
Greie tak ennå, men håper det ikke ble noe mer over natten i hvertfall. Mannen er sendt hjem (han fikk ikke tilbud om seng + må hente ting hjemme da han - etter planen - skal noen timer bort rett unna her i begravelse). Men foreløpig rolig.

Oi ja, er jo de første timene som er kritiske. Bor dere langt unna? Hadde jo egentlig håpet han kunne blitt værende, men ja. Er her innen 45, maks 60, min om det skulle bli nødvendig heldigvis.
Er en 30 minutters kjøretur unna for oss. De virket veldig klare for fødsel noen timer på kvelden idag, og vi fikk faktisk beskjed av jordmor om at mannen ikke burde reise hjem inatt! Kjipt at han ikke fikk bli hos deg :/ Er ikke så lett å ligge alene midt oppi dette, mye tanker som dukker opp! Håper du får sove litt og at det roer seg med takene :Heartred
 
Oi, såpass ja. Det var jo litt beredskap det. Men så godt du får ha han hos deg uansett.
Var ganske høyt beredskap her ikveld, og de forventet nærmest 8-10 cm åpning når de sjekker meg. Heldigvis ikke det! Er veldig godt å ha han her ja, ikke noe gøy å ligge med alle tankene alene på en bråkete fødestue :rolleyes: Hvem skulle trodd at mannen ble den første av oss til å tilbringe ei natt i en fødeseng :p
 
Var ganske høyt beredskap her ikveld, og de forventet nærmest 8-10 cm åpning når de sjekker meg. Heldigvis ikke det! Er veldig godt å ha han her ja, ikke noe gøy å ligge med alle tankene alene på en bråkete fødestue :rolleyes: Hvem skulle trodd at mannen ble den første av oss til å tilbringe ei natt i en fødeseng :p
På SUS er de veldig flinke til å inkludere partner også. Masse lykke til neste døgnet:)
 
Back
Topp