Tredje kvinne innlagt

Er 25+4! Så jeg nekter å slippe henne ut helt enda, kniper igjen med all min makt :D
Jeg sender ekstra knipestyrke i din retning. Kan ta en uke eller to fra slutten av mitt eget svangerskap og gi deg ved behov:D
 
Har fått lungemodning, snart ferdig med 2 dose riehemmende og fått eget rom på fødeavdelingen. Vært mye mas og styr etter jeg kom idag, så må fikk jeg endelig litt mat etter frokost halv 10, og fikk lagt meg ned litt.
Barnelegen har vært her og pratet litt om premature babyer. Føles så absurd, så jeg klarer liksom ikke helt ta det innover meg. Jeg skal jo ikke føde enda? Jeg skal gå på overtid og forbanne de hovne anklene mine og strekkmerkene som øker for hver dag! :rolleyes:
Begynner kanskje å synke litt mer inn nå, at noe faktisk kan skje. Smertene er der enda.Tror de har roet seg litt, men så akkurat idet jeg har tenkt tanken så kommer det et tak. Finner i hvertfall håp i at livmortappen (eller halsen?) er helt lukket, og livmorhalsen endrer seg ikke når de trykker på magen for å simulere rier.
Korteste måling idag var 1,8 cm, mens lengste var oppi 2,6-2,7 cm. Så lengden avhenger jo helt av hvem som måler, og om de måler der der er kortest eller ikke. Mini har det hvertfall bra inni der! Har danset i vei hele dagen :Heartpink
 
Herreguuuud, hva er det som skjer?? Virkelig smitteeffekt inne på august forumet!! Nå må lille bare holde seg inne flere uker til!!<3
 
Masse lykke til! Vi får tro de klarer å stoppe de av dere som ikke har født hittil. Har vært igjennom lignende i et tidligere svangerskap som de klarte å stoppe med riehemmende midler. Lå to dager og fikk to sprøyter lungemodning i rumpa. Så det kan gå bra. Den gangen fødte jeg i uke 39!
 
Masse lykke til! Vi får tro de klarer å stoppe de av dere som ikke har født hittil. Har vært igjennom lignende i et tidligere svangerskap som de klarte å stoppe med riehemmende midler. Lå to dager og fikk to sprøyter lungemodning i rumpa. Så det kan gå bra. Den gangen fødte jeg i uke 39!
Det er planen min i hvertfall! Får bare håpe mini er veloppdragen og hører på mamman sin! :D
 
Godt du fikk det sjekket! Du kunne ikke vært en tryggere plass nå.
Masse lykke til:Heartred
 
Nei men i all verden!!
Håper virkelig ikke dette utvikler seg!❤
 
Hva i all verden er det som skjer i gruppa vår?![emoji848] Godt at du fikk det sjekket og at du blir passet på!![emoji173]️

Krysser alt jeg har for at mini holder seg inne i magen din en god stund til[emoji173]️

Masse lykke til[emoji173]️ Stor klem[emoji173]️
 
Bra du er på sykehuset [emoji173]️
 
Åå krysser fingrene for at de klarer å stoppe det! Lykke til ❤️
 
Herlighet! Nå må disse tullete agustbabyene roe seg kraftig ned!:eek: Du har termin dagen før meg, blir helt svett av å tenke på om det skulle skje noe nå.. Masse lykke til! Krysser det som krysses kan!!:Heartred
 
Kjenner dette kan backfire litt om alt går fint allikevel og jeg går til termin. Plutselig sitter jeg der 15. august og må ta igjen alle ukene deres :p
Returrett. Helt sikkert noen som trenger dem:)
 
Blir bare mer og mer stressa for hver gang jordmor kommer inn. De klarer liksom ikke skjule bekymringene sine, så da blir jo jeg enda mer stresset. De fleste prater om det som om det kommer til å bli fødsel. Høres nesten ut som det skal mye til for å unngå det. Smertene er vel stort sett det samme, kan gjerne innbille meg at de er mindre nå enn tidligere, men det er så vanskelig å sammenligne. Ikke hatt noen kraftige kynnere/riere siden kl 2 idag i hvertfall! Mer litt sånn stikkende smerter som har begynt å stråle nedover i underlivet.
Mensensmerter i rygg og mage gjorde at jordmor ville sjekke om jeg hadde åpning. Ikke stor åpning i hvertfall, men hun kan ikke undersøke langt nok inn til å kjenne om livmorhalsen har begynt å åpne seg noen cm, så vi vet ikke om den er lukket eller ikke. Skremmende at vi er komt dit at de gjør slike undersøkelser :(
Har hatt to barneleger her, og de har mobilisert hele nyfødtintensivteamet med to overleger og spesialsykepleiere til å stå parat om noe plutselig skulle skje. De er optimistiske til prognosen om det skjer en fødsel, og glade for at det er ei jente for de er visst mye sterkere! Er bare så innmari bekymret over mulige skader og senskader om hun skal komme nå. Pleaase hold deg inne i noen dager til mini, alt hjelper :Heartpink

Kjenner litt på sorgen over at det ikke blir som forventet og, og at jeg kanskje mister mye av det jeg har sett frem til. Ikke får jeg henne på brystet, ikke får vi familiebesøk mens vi bor på barselhotellet, kan ikke kle henne opp i de søte små plaggene og vise henne frem, vi får ikke selv ta oss av bleieskift, søvntider og amming, og vi får ikke den babykosen døgnet rundt. Det er ikke opp til meg lenger at hun har det bra og er fornøyd, da er det noen andre som har kontrollen over livet hennes :sorry:
Klamrer meg til det lille håpet i at jeg ikke har hatt noe blod eller slim, og det forhåpentligvis er lukket og tett og roer seg ned iløpet av natten.
 
Nei, nei.... Hun holder seg der ihvertfall til over 30 uker!!! basta! Uansett..... lykke til :Heartbigred
 
Skjønner(så mye jeg kan skjønne) bekymringene og det du tenker på... Når vi var på nyfødintensiven i fjor så fikk vi lov til å gjøre så mye stell vi ville(selv om hun lå i respirator) med veiledning av sykepleierne der. Og vi fikk ha hun masse på brystet selv om hun var koblet til respirator. Vil tro at det er litt anderledes med en eventuell så fortidligfødt, men krølle har jo fått hatt sin mini på brystet flere ganger :)

De er kjempeflinke til å tilrettelegge for at man skal få være forelder selv om det er en veldig rar situasjon man er i(som du forhåpentligvis slipper). Så mitt tips er(hvis det skulle bli tidlig fødsel): delta i alt du får lov til og spørr sykepleierne om alt du lurer på, uansett hvor rart du tror det høres ut! ❤️
 
Håper virkelig hun holder seg inne en god stund til. <3 Men godt at de er optimistiske, og har alt klar OM det skulle skje noe nå snart. Krysser alt for dere!
 
Back
Topp