Kan man ikke få ivf offentlig etter 40år? Det stemmer vel ikke...
Jo, det tror jeg. Det er vel individuell vurdering etter 40 tror jeg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan man ikke få ivf offentlig etter 40år? Det stemmer vel ikke...
Jeg fikk beskjed om at man måtte henvises før fylte 40 for å bli prioritert i systemet. Var heldig og ble godkjent for behandling fire måneder før jeg ble førti.Kan man ikke få ivf offentlig etter 40år? Det stemmer vel ikke...
Gratulerer så mye, håper virkelig spiren klorer seg fast til terminFyller aldeles straks 42 og sitter her med positiv test. Mistet senest i mai 5+3, så er spent på hvor lenge dette varer ... Det er 9.gang jeg er gravid, har mistet 7, har 1 barn, og nå denne spiren. Så jeg har veldig lave forventninger, men det hadde vært så koselig å kunne gi barnet vårt et søsken.
Er det flere her over 40 som opplever tidlige eggløsninger? Jeg er på CD9 nå, og har positiv eggløsningstest. Da kommer vel el i morgen. CD10. Kan det være derfor jeg ikke blir gravid, kroppen slipper umodne egg? Har prøvd letrozol noen ganger, da kommer el en eller to dager senere enn uten -men blir jo ikke gravid da heller.
Noen som har blitt gravide til tross for tidlig eggløsning?
Målte FSH i november i fjor, da var den 7.4 tror jeg. For meg har letrozol hatt motsatt effekt; altså syklusen har blitt en eller to dager lengre pga. litt senere eggløsning. De er rundt 25-26 dager vanligvis.Dette er jeg ikke helt sikkert på, men etter det jeg har lest så slippes ikke egget før det er modent, kortere syklus betyr bare at kroppen «gasser» på for å modne egget, syklusene blir kortere jo eldre man blir. Har du målt FSH? Det skal si noe om hvor mye kroppen trenger å «jobbe» for å få modnet et egg, det blir høyere og høyere til man kommer i overgangsalder. Hvor lang syklus har du?
Letrozol gjør syklusene kortere hvis man bruker dem flere mnd på rad.
Målte FSH i november i fjor, da var den 7.4 tror jeg. For meg har letrozol hatt motsatt effekt; altså syklusen har blitt en eller to dager lengre pga. litt senere eggløsning. De er rundt 25-26 dager vanligvis.
Nei, har bare brukt letrozol i en og annen syklus. Men brukte det to sykluser på rad i juli og august tror jeg det var.Det er jo fin fsh det. Har du tatt Letrozol flere mnd på rad og syklusene blir lengre?
Nei, har bare brukt letrozol i en og annen syklus. Men brukte det to sykluser på rad i juli og august tror jeg det var.
Håper dette blir terminspirenFyller aldeles straks 42 og sitter her med positiv test. Mistet senest i mai 5+3, så er spent på hvor lenge dette varer ... Det er 9.gang jeg er gravid, har mistet 7, har 1 barn, og nå denne spiren. Så jeg har veldig lave forventninger, men det hadde vært så koselig å kunne gi barnet vårt et søsken.
Kan jeg spørre om letrozol kan hjelpe for lang tid mellom første dag mens og eggløsning? Har ikke lest hva det gjør, men hjelper den fsh i gang?
Fikk datter på el på CD10, da var jeg 39.Er det flere her over 40 som opplever tidlige eggløsninger? Jeg er på CD9 nå, og har positiv eggløsningstest. Da kommer vel el i morgen. CD10. Kan det være derfor jeg ikke blir gravid, kroppen slipper umodne egg? Har prøvd letrozol noen ganger, da kommer el en eller to dager senere enn uten -men blir jo ikke gravid da heller.
Noen som har blitt gravide til tross for tidlig eggløsning?
Velkommen hit Jeg elsker Babyverden, har vært her siden jeg ble gravid med datteren min i 2011. Er så mye snille og støttende folk her inne. Og du ender opp med å få venner for livet. Jeg har aldri vært igjennom IVF, men kjenner til det og skjønner at det virkelig kan være tøft. En venninne gikk i 3 år før det endelig satt, men det var på riksen så var mye venting. Nå er hun mamma til to små tvillinger håper det klaffer for deg snart.Hei
Jeg er helt ny til Babyverden og usikker på om dette er riktig sted å starte, men er akkurat fylt 40 og gått gjennom det som ser ut til å være fjerde mislykkede innsett. Er søren meg tøffe greier dette her. Har ingen barn fra før og aldri hatt positiv test. Er i det offentlige, men har gått privat nå for å kunne speede opp prosessen litt. Håper på å kunne bli endel av gjengen her og dele erfaringer og historier.
Nei, det er absolutt ikke forsent for deg! Er viktig å ha en positiv innstilling og tenke at det her skal gå, selv om det er tungt og virker håpløst Jeg er med i en gruppe med damer som er 40+ i USA, og der er det så mange fine historier om damer som blir gravide helt til de er 48Jeg føler meg så gammelt og frustrert. Hadde IVF første forsøk som er negativ nå. I fjor 2 MA. Har ikke barn fra før og med 42 føler jeg at det er kanskje allerede for sent for meg....skal prøve nytt forsøk og prøver å motivere meg