Topp 100 - Skravle NY!!

Ja, hun har hintet om at vi skal glede oss. Det er ferie. Det er lav-aktivitestid, selv om jeg sløver mye og kan skravle fra mobilen, så er vi på farten, det skjer noe, det blir lite skravling. Som i dag. Vi har hatt en fin dag, fått gjort kanskje halvparten av det jeg hadde tenkt, og sånn ble det. Og skravle... det tar jeg nå, mens mannen er på trening.,
Som sagt, kommer veldig an på premiene og kravene.
Kommer til å ha litt tid på kvelden etter ungene er i seng, men er kravene for strenge er jeg ikke sikker på om jeg gidde en gang

Kanskje man skal lage en kalender et sted hvor vi alle kan legge inn de dagene vi kan skravle slik at man kan prøve å avtale når i ferien man får tid.
Er man mange på en kveld får man fort rett så mange innlegg så da er det ikke så farlig om man ikke er på hver eneste dag :p

Jeg aner ikke enda.

Jeg innlder juli med tre dager jobb. Så ei helg, trolig alene med ungene, og 3-4 dager av den neste uka likeså antakelig. Deretter har mannen fri, så avhengig av være her og dit vi skal blir det enten noen sløve dager hjemme, eller bare pakke og dra. Trolig pakke og dra. Og da er det et par uker hvor jeg enten skravler mye eller lite, avhengig av hvilke av søstrene til min mann som evt er hos svigermor, hvilke dager vi er hos svigerfar, hvor mye jeg fortsatt har behov for å sove på dagen, og diverse annet, før vi trolig drar hjem og slapper av den siste uka, igjen siste dele av den alene med ungene, og mye er avhengig av været når jeg er alene med dem, hva vi finner på. Om det regner er vi en del inne, da skraver jeg mer enn om vi drar på stranda, styrer i hagen etc, og om vi har eller får besøk etc. Hele juli utenom de tre dagene i starten er ferien min, og jeg aner ikke. Rett og slett. Og jeg har tenkt å ta livet helt med ro :)

Hadde det showet vært her hadde jeg nok også dratt med familien dit, hatt en fantastisk dag og gitt blanke i BV der og da..

Altså, først lå jeg lenge.
Spiste frokost.
plukka sammen litt rusk og rot i stua
Dro på show, var vel der halvannen time pluss kjøring som er ca 20 min her vei men så dro vi avsted og kjøpte softis på vei hjem, så laga vi middag, så ble jeg så komplett sliten at jeg la meg nedpå, og ovna og sov halvannen time, så ordna jeg og mannen plast "drivhuset" mitt som jeg skal sette ut tomater i i løpet av neste uke, planen var i helga men så langt kom jeg ikke, så kom mine foreldre som avtalt fordi min sønn øver på å sykle med morfar. Han øver med oss også altså, men er liksom ivrigere med morfar, kan man si. Og morfar koser seg med det, og kommer derfor innom hver søndag ettermiddag og ser på fremgangen siden sist. Og i dag knekket guttungen kooden, han lærte å sykle! (Ja, vi har igjen å kunne sykle på en smal vei, særlig når denne går litt oppover og er en grusvei, og antakelig på kunne sykle nedoverbakke også.... men hey, han kan sykle uten at noen holder sykkelen! Og klarer starte selv. Flott!!!)

Så har jeg lagt unger, og nå burde jeg dusjet men der blir i morgen ettermiddag kjenner jeg, for jeg er for sliten til å ta det i kveld.

Som sagt, kommer veldig an på premiene og kravene.
Kommer til å ha litt tid på kvelden etter ungene er i seng, men er kravene for strenge er jeg ikke sikker på om jeg gidde en gang

Hjemme har jeg tid når ungene er i seng, hos svigermor er det da man er sosiale. Kanskje. Om kke svigermor ser noe sært på tv eller leser ei bok eller sitter med pc, mens søstrene gjør det samme, da sitter jeg også med pc. Alternativt er det altså ca når jeg begynner ¨å gjespe man finner frem et spill etc...

Back
Topp