Topp 100 desember er trukket! VANT DU??

tusen takk, du har vel vært med på disse rundene du også, det ender med sur stemmning og noen som antyder at andre "jukser" hver gang, og hver gang ender det med nye innstramminger av reglene, men neste gang blir det akkurat det samme, og nye innstramminger, men je må si at nå begynner reglene å gå ut over det jeg faktisk syns det fint med forumet.
Jeg kan holde flere samtaler i samme tråden med mange forskjellige folk, og siden vi sjeldent er pålogget samtidig svarer jeg alle sammen hver for seg, noe jeg har gjort i alle årene jeg har vært her, samt at jeg syns det er mye ryddigere(og enklere) men om det plutselig er "ulovlig" siden dette fort vekk kan bli opp til 10-15 innlegg etter hverandre, da mister jeg absolutt lysta til å være her........

Innstramning av regler kommer vel av at folk er på kanten i forhold til hva som er ansett som spam eller ei, handler ingenting om antydninger.

Bare å lære seg multiquote så løser man mye av problemene. Jeg tenker også at det er annerledes når en veldig aktiv bruker quoter 20 innlegg etter hverandre daglig for å sanke innlegg, enn hvis enn mindre aktiv bruker gjør det fordi vedkommende ikke er ofte innom... er stor forskjelL!!

Jeg er helt enig med deg og Sara m.fl kjenner jeg. Dette blir for mye krangling og dritt for min del hvertfall, har annet å bruke tiden min på jeg.
Synd noen må klage hele tiden.

Som du sier, det finnes folk som ikke har mat i verden og her sitter vi å krangler om bagateller.
synd det skal bli slik hver eneste gang........ nytter jo snart ikke noe, for noen er det jo bestandig som må finne noe å hakke på....... og vanskeligere og vanskeligere blir det å faktisk være her for å ha det hyggelig

Vil bare gjenta meg selv her:

Føler jeg å må oppklare litt her. Det er het lov å qoute en og en. Såklart det er det. Men ikke ti-15 etterhverandre så en bruker fyller opp en hel side i en tråd. Når noen gjør dette, og i tillegg skriver max 3 ord per innlegg så blir det spam.
Det handler litt om kvalitet fremfor kvantitet ;)
Men når vi skiver et avsnitt eller tre til hver da? Eller i alle fall flere setninger?

Må ha avklart om jeg faktisk kan svare, med skikkelig innlegg, på alle her i tråden feks. Det blir så uoversiktlig langt på mobilen å multiquote de lange innleggene, og jeg skulle gjerne skrevet svar. Endte med å like, for jeg vet ikke om det er ok å svare en og en, og jeg orker ikke styret med en så lang tekst i kveld

Er nettopp derfor denne presiseringen har kommet... fordi man ser at dette er tilfellet hos enkelte brukere. Et forum må jo ha regler for å opprettholde kvaliteten her inne! Om man ønsker å svare mange det har vært mange innlegg siden sist, så er det bare å bruke multiquote. Så slipper de andre å bla gjennom flere sider med innlegg kun fra deg.
Ja noen kan man klart multiquote.
Men likevel synes jeg det blir mer ekstraarbeid ved å gjøre det.

Jeg er ikke med for konkurransen sin skyld heller, jeg er her for å skravle med gode venner jeg har hengt her med i over tre år. Jeg har fått nok av konkurransestyr og krangling.

Det er vel for en grunn at vi er rundt 20 aktive brukere fortsatt, og er vel det terminforumet (av de som ikke er 2013/2014/2015-grupper) som fortsatt holder koken og er aktive.

Fryktelig synd om det også dør ut pga folk ikke gidder å sitte halve dagen før de får svar eller kan svare.

tusen takk, du har vel vært med på disse rundene du også, det ender med sur stemmning og noen som antyder at andre "jukser" hver gang, og hver gang ender det med nye innstramminger av reglene, men neste gang blir det akkurat det samme, og nye innstramminger, men je må si at nå begynner reglene å gå ut over det jeg faktisk syns det fint med forumet.
Jeg kan holde flere samtaler i samme tråden med mange forskjellige folk, og siden vi sjeldent er pålogget samtidig svarer jeg alle sammen hver for seg, noe jeg har gjort i alle årene jeg har vært her, samt at jeg syns det er mye ryddigere(og enklere) men om det plutselig er "ulovlig" siden dette fort vekk kan bli opp til 10-15 innlegg etter hverandre, da mister jeg absolutt lysta til å være her........

Svarer du disse 10-15 med ett, to eller tre ord? Eller bare en smily? Eller skriver du faktisk noe?? Her må man jovise skjønn. Vi moderatorer ser jo lett om noen skriver for å presse ut mest mulig, eller om det faktisk foregår en fornuftig samtale ;)

Innstramning av regler kommer vel av at folk er på kanten i forhold til hva som er ansett som spam eller ei, handler ingenting om antydninger.

Bare å lære seg multiquote så løser man mye av problemene. Jeg tenker også at det er annerledes når en veldig aktiv bruker quoter 20 innlegg etter hverandre daglig for å sanke innlegg, enn hvis enn mindre aktiv bruker gjør det fordi vedkommende ikke er ofte innom... er stor forskjelL!!
ja kan jo være enig i at det er forskjell på det, men reglene er jo den samme for begge 2....... og jeg syns multiquot er veldig uoversiktelig når det er snakk om flere samtaler..... mulig jeg er gammeldags" men jeg syns nå det er veldig rotete

Svarer du disse 10-15 med ett, to eller tre ord? Eller bare en smily? Eller skriver du faktisk noe?? Her må man jovise skjønn. Vi moderatorer ser jo lett om noen skriver for å presse ut mest mulig, eller om det faktisk foregår en fornuftig samtale ;)
Så om jeg skiver flere setninger, da er det ok?

Ja noen kan man klart multiquote.
Men likevel synes jeg det blir mer ekstraarbeid ved å gjøre det.

Jeg er ikke med for konkurransen sin skyld heller, jeg er her for å skravle med gode venner jeg har hengt her med i over tre år. Jeg har fått nok av konkurransestyr og krangling.

Det er vel for en grunn at vi er rundt 20 aktive brukere fortsatt, og er vel det terminforumet (av de som ikke er 2013/2014/2015-grupper) som fortsatt holder koken og er aktive.

Fryktelig synd om det også dør ut pga folk ikke gidder å sitte halve dagen før de får svar eller kan svare.

Man må ikke alltid gjøre det... men man må skjønne at det kan oppfattes som spam når man ligger som for eks. nr 2 på lista og samtidig sitter og quoter 30 innlegg etter hverandre istedenfor å multiquote? Sunn fornuft og skjønn her folkens! Ingen vits i å svartmale det hele og legge seg ned i rennesteinen fordi det kommer en presisering av reglene.

Vi har det superkoselig på feb 14 også... og kommer til å fortsette med det - konkurranse eller ei! Håper dere gjør det samme!! :)

jeg svarer aldri med under 3 ord tror jeg, heller med flere setninger, men reglen for mange quotinger etter hverandre er vel den samme uansett om hvor langt svaret er antar je :p

Men når vi skiver et avsnitt eller tre til hver da? Eller i alle fall flere setninger?

Må ha avklart om jeg faktisk kan svare, med skikkelig innlegg, på alle her i tråden feks. Det blir så uoversiktlig langt på mobilen å multiquote de lange innleggene, og jeg skulle gjerne skrevet svar. Endte med å like, for jeg vet ikke om det er ok å svare en og en, og jeg orker ikke styret med en så lang tekst i kveld

Vi ser godt forskjellen på skikkelige innlegg, og de som skriver for å skrive ;)

ja kan jo være enig i at det er forskjell på det, men reglene er jo den samme for begge 2....... og jeg syns multiquot er veldig uoversiktelig når det er snakk om flere samtaler..... mulig jeg er gammeldags" men jeg syns nå det er veldig rotete

Jeg tenker man kommer langt med sunn fornuft :) ingen vits med multiquote hvis man snakker om 15 forskjellige ting...

Ja jeg er ikke innom den skravletråden på generelt, så vet ikke. Men hvis det er en og samme bruker som har spydd ut flere tusen innlegg, så ja, da skjønner jeg.
Så mange blir det aldri jeg quoter likevel :p

Men kan fort være at det er 10-20 innlegg å svare på siden man var innom sist. (i mitt tilfelle; siden morgenen eller kvelden før).
Samme her med varslinger. Når jeg ikke har vært innom på mange timer så har jeg plutselig en del varsler som jeg sjekker opp og svarer. Og Ja, jeg ser nå i ettertid med de reglene at noen blir tomme svar som egentlig ikke har noe særlig til hensikt uten å kanskje få poeng, men mange er også spørsmål eller noe vi har diskutert før jeg logget av som jeg da mener man kan svare på.
Skal selvfølgelig ta disse reglene til etterretning og tenke litt mer over innholdet i det jeg skriver, men alt i alt så skravler jeg mye fordi jeg har møtt noen fantastiske jenter her inne som jeg liker å kunne prate med. Og da trenger jo ikke alt man prater om å ha noen kjempemening. Det må være lov å diskutere kaker og mat uten å bli beskyldt for å kun prate for å sanke poeng (ja, jeg ser selvfølgelig at tomme kommentarer som "nam, kake!" ikke er innafor!)
Det å beskylde de som ligger på topp for kun å være ute etter poeng er vel heller ikke rett. Har jo for eksempel noen fra feb14 der som forklarer over her at de retter seg etter regler og de er jo også på topp. Så det går faktisk an uten at vi alle skal stemples som regelbrytere.
Vi kan nok alle gjøre en bedre innsats med å følge regelverk, og det skal jeg klart jobbe mer med selv! Men la oss holde oss for gode til å begynne å krige eller "slenge dritt" om hverandre! Da ønsker jeg faktisk heller å ligge på bunn.

Da kan du jo hake av de innleggene du vil svare på, og svare på alle samtidig. Multiqoute ;)
Joda jeg kan det, men da må jeg likevel ta jobben med å bla meg frem og tilbake sånn at jeg isåfall multiquoter samme person. Blir da mer rot for alle hvis man skal quote flere personer i samme quote.
Man har som regel flere samtaler gående samtidig ;-)

Jeg kan multiquote.

Jeg gjør det ved uhell også det er bare å trykke på mer enn ett innlegg på mobilen. Litt for lett.

Det er bare klønete, bør man så skal redigere sine svar inn i en sinsykt lang post

Er vel ingen som er sinte fordi folk er aktive. Februar 14 er også en ganske aktiv gjeng, og det har flere ganger blitt hintet til på den generelle skravletråden at vi ikke kan ha fornuftige innlegg sånn som vi skravler. Vi vet uansett at vi er godt inneforstått med reglene og følger dem. I samme tråd spyr en og samme bruker ut side opp og side ned med innlegg for å quote de 344534 innleggene som har blitt skrevet siden sist vedkommende var innom. Tydelig sanking av innlegg...

Jeg stemmer for kvalitet over kvantitet. Og bruk av sunn fornuft. Og fair play. Bør ikek være mye å forlange.

Det har vel blitt sagt mer om oss selv enn om dere fra oss faktisk, og det har også ved flere anledninger blitt presisert at dette har vært en spøk. Så hvorfor dere da skal klage på oss skjønner jeg ikke helt. Om dere føler dere truffet på noen som helst måte, er det bare å legge inn et innlegg om dette. Skravletråden på generelt er åpen for alle.

For å sammenligne med andre aktive forum så er vel juni12 en av disse også, og så vidt jeg vet har det vært mye snakk om de også. Og de som er med der er også med i skravletråden på generelt og i disse eksakte samtalene/spøkene.

Det går fint an å si fra om man føler seg truffet av noe, men fra min side har det ihvertall aldri vært vondt ment til noen som helst og har vel sagt flere ganger at JEG ikke har noe særlig liv ved siden av for tida.

Jeg tenker man kommer langt med sunn fornuft :) ingen vits med multiquote hvis man snakker om 15 forskjellige ting...
Ja sunn fornuft er greit, men jeg syns snart mye av disse reglene som kommer hver gang det er konkurranser om å ha flest innlegg begynner å bli helt håpløse

jeg svarer aldri med under 3 ord tror jeg, heller med flere setninger, men reglen for mange quotinger etter hverandre er vel den samme uansett om hvor langt svaret er antar je :p

Og det faller ikke inn under spam! Kvalitet fremfor kvantitet.
Når en bruker har 10-15 qoutinger på rad med svar som - Det er det - Natta - Det er bra -Det skal jeg osv osv = spam.
Ser du forskjellen?

Ja sunn fornuft er greit, men jeg syns snart mye av disse reglene som kommer hver gang det er konkurranser om å ha flest innlegg begynner å bli helt håpløse

Dette er ingen ny regel, det har vært mye snakk om dette før også.

Og jeg burde ha skrevet " det bør være ett innlegg mellom dine innlegg" og ikke skrevet at det SKAL. Ble bare veldig mange klager på kort tid, så det gikk litt fort i svingene her. Beklager dette.

Det har vel blitt sagt mer om oss selv enn om dere fra oss faktisk, og det har også ved flere anledninger blitt presisert at dette har vært en spøk. Så hvorfor dere da skal klage på oss skjønner jeg ikke helt. Om dere føler dere truffet på noen som helst måte, er det bare å legge inn et innlegg om dette. Skravletråden på generelt er åpen for alle.

For å sammenligne med andre aktive forum så er vel juni12 en av disse også, og så vidt jeg vet har det vært mye snakk om de også. Og de som er med der er også med i skravletråden på generelt og i disse eksakte samtalene/spøkene.

Det går fint an å si fra om man føler seg truffet av noe, men fra min side har det ihvertall aldri vært vondt ment til noen som helst og har vel sagt flere ganger at JEG ikke har noe særlig liv ved siden av for tida.

Og det har vi gjort :) Noen innlegg er tydeligvis tull, andre innlegg syns jeg er på kanten... er ikke alle innspill fra dere om feb 14 som er tatt direkte med dere, men noen av dem. Det er oppklart og ute av verden. Har vi klagd på dere?

Og det faller ikke inn under spam! Kvalitet fremfor kvantitet.
Når en bruker har 10-15 qoutinger på rad med svar som - Det er det - Natta - Det er bra -Det skal jeg osv osv = spam.
Ser du forskjellen?
ja jeg ser absolutt forskjellen, men da syns jeg dere kan gå ut med en melding om denne "nye" reglen deres. for regler om spam har jeg hørt om før, men alt dette tullet om qouting som har kommet nå var helt nytt for meg, men skjønte det hadde vært noe igjen siden det brått var så stille......

Back
Topp