Topp 100 desember er trukket! VANT DU??

ja og dessverre er det bestandig slik det er konkurranse/bra premier.
Snart så jeg ønsker de premiene til H..... så det gikk ann å bare være her å ha det hyggelig uten misunnelse og intriger som det bestandig blir......
Jeg har vært her noen år nå, og dette ender i fyll krig hver eneste gang........ har vurdert det før, og kjenner jeg vurderer igjen å slette BV kontoen min, eneste som holder meg her er de hyggelige folkene jeg snakker med innpå her.....
Det har gått bra lenge nå. I alle fall så lenge det var ' alle over 1800', for det er oppnåelig med vanlig (aktiv) skravling.

Jeg synes "grumset" begynte å komme når det ble topp xx igjen, slik det var da det var grums sist. Så jeg er ikke overrasket

jaja nå ble jeg informert om at det er nye regler igjen..... men det hadde jeg igrunnen studert litt på, for så stille som det er i kveld har det fader ikke vært på mange mnd....... lurer på om disse "skravle"konkurransene snart avliver forumet...... jeg er her for å skravle og ha det morsomt, men i kveld er det vist ingen som gidder å være her, iallefall ikke på de stedene jeg bruker å være......
Vet du, jeg er helt enig med deg!!

Disse konkurransene dreper mer enn de gleder når man ikke skal kunne svare folk når man har tid til å være her. Jeg har ikke mulighet til å sitte her hele dagen jeg, og vente på at andre skal svare meg i mellomtiden.

Jeg er effektiv når jeg er innom på kvelden, men nå vet jeg søren ikke om jeg gidder dette her mer.

Kjenner jeg blir frustrert og egentlig ganske grinete når det tydeligvis er noen som ikke takler at vi er et aktivt terminforum og har folk langt oppe på lista mnd etter mnd. Beklager hbis jeg er ufin, det pleier jeg vanligvis ikke å bli.

Tror kanskje det er på tide å ha litt konkurranse-pause her inne og se hvordan det blir med aktivitet. Kanskje folk skravler på vanlig måte likevel, uten at ting behøver å være spam når man svarer folk på innlegg!

Bah, kveldens utblåsning!

Det har gått bra lenge nå. I alle fall så lenge det var ' alle over 1800', for det er oppnåelig med vanlig (aktiv) skravling.

Jeg synes "grumset" begynte å komme når det ble topp xx igjen, slik det var da det var grums sist. Så jeg er ikke overrasket
ja du har rett, de legger igrunnen opp til bråk når det skal krangles om noen få plasser..... kan ikke skjønne at det skal være til forumets beste at det skal bli bråk hver gang de arrangerer noe slik. blir iallefall ikke bedre stemning mellom termingruppene

Disse konkurransene dreper mer enn de gleder når man ikke skal kunne svare folk når man har tid til å være her. Jeg har ikke mulighet til å sitte her hele dagen jeg, og vente på at andre skal svare meg i mellomtiden.

Jeg er effektiv når jeg er innom på kvelden, men nå vet jeg søren ikke om jeg gidder dette her mer.

Kjenner jeg blir frustrert og egentlig ganske grinete når det tydeligvis er noen som ikke takler at vi er et aktivt terminforum og har folk langt oppe på lista mnd etter mnd. Beklager hbis jeg er ufin, det pleier jeg vanligvis ikke å bli.

Tror kanskje det er på tide å ha litt konkurranse-pause her inne og se hvordan det blir med aktivitet. Kanskje folk skravler på vanlig måte likevel, uten at ting behøver å være spam når man svarer folk på innlegg!

vi føler det iallefall likt, nå begynner jeg rett og slett å bli skikkelig lei, denne kranlinga innpå her.... og vi er faktisk damer med familie, jobb o.l og vi er sjeldent pålogget samtidig, så om ikke jeg kan svare på alle trådene som har kommet til meg slik jeg har gjort i nå snart 3 år, så kan det snart være.......

Jeg tørr ikke det, for det sitter for vondt i, det vi fikk av vonde, sårende, stygge anklager i en slik skravlekrig en gang før, det det var nettopp det å quote en og en var det vi hadde glemt og fikk påpakkning for å ikke ha gjort, og har hatt "husk å quote" som påminnelse til hverandre og andre jevnt og trutt. Og nå er altså de vi har minnet hverandre om å gjøre, forbudt.

Da tør jeg ikke satse på at jeg er innenfor.

Vil bare gjenta meg selv her:

Føler jeg å må oppklare litt her. Det er het lov å qoute en og en. Såklart det er det. Men ikke ti-15 etterhverandre så en bruker fyller opp en hel side i en tråd. Når noen gjør dette, og i tillegg skriver max 3 ord per innlegg så blir det spam.
Det handler litt om kvalitet fremfor kvantitet ;)

Ja var nok det som gjorde det denne gangen ja. Helt utrolig at det i det hele tatt skal være mulig å "krangle" om sånne ting!

Finnes folk i verden som ikke har mat liksom...

ja og dessverre er det bestandig slik det er konkurranse/bra premier.
Snart så jeg ønsker de premiene til H..... så det gikk ann å bare være her å ha det hyggelig uten misunnelse og intriger som det bestandig blir......
Jeg har vært her noen år nå, og dette ender i fyll krig hver eneste gang........ har vurdert det før, og kjenner jeg vurderer igjen å slette BV kontoen min, eneste som holder meg her er de hyggelige folkene jeg snakker med innpå her.....
Ja jentene inne hos oss er vel det som holder meg igjen og... Akkurat nå kjenner jeg...

Er vel ingen som er sinte fordi folk er aktive. Februar 14 er også en ganske aktiv gjeng, og det har flere ganger blitt hintet til på den generelle skravletråden at vi ikke kan ha fornuftige innlegg sånn som vi skravler. Vi vet uansett at vi er godt inneforstått med reglene og følger dem. I samme tråd spyr en og samme bruker ut side opp og side ned med innlegg for å quote de 344534 innleggene som har blitt skrevet siden sist vedkommende var innom. Tydelig sanking av innlegg...

Jeg stemmer for kvalitet over kvantitet. Og bruk av sunn fornuft. Og fair play. Bør ikek være mye å forlange.

Er vel ingen som er sinte fordi folk er aktive. Februar 14 er også en ganske aktiv gjeng, og det har flere ganger blitt hintet til på den generelle skravletråden at vi ikke kan ha fornuftige innlegg sånn som vi skravler. Vi vet uansett at vi er godt inneforstått med reglene og følger dem. I samme tråd spyr en og samme bruker ut side opp og side ned med innlegg for å quote de 344534 innleggene som har blitt skrevet siden sist vedkommende var innom. Tydelig sanking av innlegg...

Jeg stemmer for kvalitet over kvantitet. Og bruk av sunn fornuft. Og fair play. Bør ikek være mye å forlange.
Ja jeg er ikke innom den skravletråden på generelt, så vet ikke. Men hvis det er en og samme bruker som har spydd ut flere tusen innlegg, så ja, da skjønner jeg.
Så mange blir det aldri jeg quoter likevel :-P

Men kan fort være at det er 10-20 innlegg å svare på siden man var innom sist. (i mitt tilfelle; siden morgenen eller kvelden før).

Ja jeg er ikke innom den skravletråden på generelt, så vet ikke. Men hvis det er en og samme bruker som har spydd ut flere tusen innlegg, så ja, da skjønner jeg.
Så mange blir det aldri jeg quoter likevel :p

Men kan fort være at det er 10-20 innlegg å svare på siden man var innom sist. (i mitt tilfelle; siden morgenen eller kvelden før).

Er nettopp derfor denne presiseringen har kommet... fordi man ser at dette er tilfellet hos enkelte brukere. Et forum må jo ha regler for å opprettholde kvaliteten her inne! Om man ønsker å svare mange det har vært mange innlegg siden sist, så er det bare å bruke multiquote. Så slipper de andre å bla gjennom flere sider med innlegg kun fra deg.

Syns jeg faktisk høres ut som en veldig god ide med konkurransepause.
Vet med meg selv at jeg uansett kommer til å skravle ihvertfall uavhengig av om det er premier eller ikke.

Vil bare gjenta meg selv her:

Føler jeg å må oppklare litt her. Det er het lov å qoute en og en. Såklart det er det. Men ikke ti-15 etterhverandre så en bruker fyller opp en hel side i en tråd. Når noen gjør dette, og i tillegg skriver max 3 ord per innlegg så blir det spam.
Det handler litt om kvalitet fremfor kvantitet ;)
Ja det er en annen sak.

Men når jeg er innom skravletråden feks på morgenen, og skriver med noen der, og så er jeg ikke innom før på kvelden igjen, og det er kommet svar og nye innlegg som jeg vil kommentere eller noe. I perioder ligger det over 100 innlegg fordi noen har fri på dagen pga turnus.
Da tar det jo evigheter å få svart da, hvis det er en rolig kveld på forumet!

Og i tillegg må jeg huske hvilke side jeg var på når jeg da kan svare videre.

Blir iallefall mye ekstraarbeid som jeg ikke vet om jeg gidder å holde på med.

Skal ta med det innspillet videre :)

Og da har jeg et innspill... jeg syns det er hyggelig med premiene og det er en liten gulrot for å skravle (samtidig tror jeg feb 14 skravler like mye uansett). Men jeg tror nok topp 10 blir for snevert, det ser man jo nå...

• Liker
Reactions: BMC
Skal ta med det innspillet videre :)
tusen takk, du har vel vært med på disse rundene du også, det ender med sur stemmning og noen som antyder at andre "jukser" hver gang, og hver gang ender det med nye innstramminger av reglene, men neste gang blir det akkurat det samme, og nye innstramminger, men je må si at nå begynner reglene å gå ut over det jeg faktisk syns det fint med forumet.
Jeg kan holde flere samtaler i samme tråden med mange forskjellige folk, og siden vi sjeldent er pålogget samtidig svarer jeg alle sammen hver for seg, noe jeg har gjort i alle årene jeg har vært her, samt at jeg syns det er mye ryddigere(og enklere) men om det plutselig er "ulovlig" siden dette fort vekk kan bli opp til 10-15 innlegg etter hverandre, da mister jeg absolutt lysta til å være her........

Ja det er en annen sak.

Men når jeg er innom skravletråden feks på morgenen, og skriver med noen der, og så er jeg ikke innom før på kvelden igjen, og det er kommet svar og nye innlegg som jeg vil kommentere eller noe. I perioder ligger det over 100 innlegg fordi noen har fri på dagen pga turnus.

jeg er absolutt enig, siden vi ikke kan sitte her mere enn noen min noen ganger om dagen, og at vi da ikke kan svare på det som har skjedd imellomtiden uten å enten gjøre noe "ulovlig" eller sitte å vente på at noen andre skriver, da tror jeg snart jeg kan bruke tida mi på noe anna

Ja det er en annen sak.

Da kan du jo hake av de innleggene du vil svare på, og svare på alle samtidig. Multiqoute ;)

Ja var nok det som gjorde det denne gangen ja. Helt utrolig at det i det hele tatt skal være mulig å "krangle" om sånne ting!

Finnes folk i verden som ikke har mat liksom...
Jeg er helt enig med deg og Sara m.fl kjenner jeg. Dette blir for mye krangling og dritt for min del hvertfall, har annet å bruke tiden min på jeg.

Som du sier, det finnes folk som ikke har mat i verden og her sitter vi å krangler om bagateller.

Syns jeg faktisk høres ut som en veldig god ide med konkurransepause.
Vet med meg selv at jeg uansett kommer til å skravle ihvertfall uavhengig av om det er premier eller ikke.
vi gjorde jo det før dette premiestyret startet innpå her, og etter det har det fader meg blitt mye krangling også

Back
Topp