To tette?

4+2
So far so good. Har voldsomt til mensensmerter i disse dager, så tror livmoren jobber på. Ingen blødning og testene blir sterkere. Noe kvalme allerede om jeg glemmer å spise.

Veldig takknemlig, veldig skremt. Lillemor holder på å lære seg å krabbe og er kjempeklengete og frustrert for tiden. Det er en sånn passe kombo med graviditet kjenner jeg. Glad for at jeg forhåpentligvis har litt tid igjen før kvalmen setter inn for fullt.
20220509_072203.jpg

Åå gratulerer sååå masse!! Så stas!:D:love7

5+2
Ser at sist svangerskap var jeg ganske så kvalm på dette tidspunktet. Har kjent meg litt uggen tidvis, men egentlig minimalt. Veldig takknemlig for det. Litt beskymret selvsagt for at det kan bety at noe er galt, men ikke på nær så stresset jeg var sist gang. Hadde nok blitt lei meg om dette ikke gikk veien, men kjenner jeg ikke er så emosjonelt tilknyttet enda. Glemmer gjerne i flere timer gjennom dagen at jeg i det hele tatt er gravid, og det er egentlig litt deilig. Sånn var det ikke sist, da var svangerskapet det eneste som stod i hodet på meg 24/7 :hilarious:

Av andre symptomer er jeg ganske så trøtt, men lillemor er midt i en søvnregresjon, så kan lik så godt være det som gjør det. Prøver i alle fall å hvile meg når jeg har sjans. Det er sånn sett fint med å få dem så tette, mini har jo fortsatt fire lurer på dagtid :p

Lillemor er såååå nærme å kravle nå, tar gjerne to-tre kryp bortover før hun kollapser. Er også kjempe sutrete og klengete fortsatt. Gleder meg litt til denne fasen er ferdig kjenner jeg. :bored:

6+4
Jeg er ikke veldig fornøyd med denne oppdateringen altså, men det får stå til. Kvalmen har slått til siste uken dessverre. På søndag satt jeg med hodet i en bøtte mens min mann skulle legge lillemor. Det ble mye vræling for å si det sånn. Utenom i vognen så er det fortsatt kun jeg som legger henne.

Har fått time til jordmor 7.juni, så ser frem til det. Da er jeg vel nesten 9 uker på vei. Ukene flyr nå, er virkelig ikke lenge til jeg skal tilbake til jobb, skal tilbake 1.august. Samme dag som jeg har fått OUL faktisk :shy:

Lillemor kryper og sitter selvstendig nå!:talk017 Veldig stolt av henne, selv om det betyr innskrenket frihet for min del en stund nå for å forhindre knall og fall :smiley-ashamed004

Akkurat 3 uker igjen til TUL i dag.

8+6
Det ble ingen jordmor time denne uken pga sykdom, så lite å melde på den fronten. En liten uke igjen til TUL nå, ser veldig frem til det. Hadde TUL i uke 7 sist så føles litt rart å ha kommet nesten til uke 9 og ikke ha sett foster. Må jo bare gå ut ifra at det er noe der, men hvem vet? Kvalmen er i alle fall på plass. Ikke like gale som jeg husker fra sist da. Kanskje det betyr at det blir en liten gutt? :dummy::dummy1:

Neste uke feirer vi omsider navnefest for lillemor og vi ser veldig frem til det. Blir kjekt å få samlet familien og å være litt vert igjen. Vi tenker jo også å annonsere graviditeten da om alt ser bra ut på TUL, så det blir ekstra spennende.

Rart hvor mye raskere tiden går denne runden, men er veldig takknemlig for det. Første trimester er ikke en dans på roser dessverre.

10+1
Navnefest er gjennomført. Lillemor slo virkelig på sjarmen og har vært så tålmodig gjennom hele opplegget. Er kjempefornøyd og takknemlig. Var veldig stas å få annonsere graviditeten, selv om et par av familiemedlemmene ble litt småstresset på våre vegne siden det er såpass tett. :wacky: Menmen, de må få litt tid til å bearbeide nyhetene de også, vi måtte jo tross alt det selv.

Kvalmen er fortsatt på plass. Er blitt som en uønsket følgesvenn i hverdagen. Ikke plagsom nok til at jeg ikke får gjennomført det jeg trenger, bare som en konstant plage i bakgrunnen. Ser VELDIG frem til å være ferdig med første trimesteret og denne kvalmen.

Ellers var vi jo på første ultralyd dette svangerskapet 9+4, og alt så heldigvis helt strålende ut. Baby lå og sprelte inni der, så det var nydelig fint å se. Magen er så vidt begynt å komme nå, spesielt på kvelden er det tydelige forandringer fra et par uker siden. Kjenner toppen av livmor omtrent omtrent en håndbredde fra navlen, så den vokser til litt etter litt.

Nå er det kun en uke igjen til min mann går ut i pappaperm og jeg offisielt sett går over i ferie. Ser veldig frem til det og tenker å kose meg masse disse ukene vi er hjemme alle tre.

I morgen er det møte med jobb og bedriftsjordmor som står på agendaen, så det blir spennende. Glad for at vi fikk til et møte før jeg begynner igjen i jobb i august, slik at jeg umiddelbart kan få tilrettelegging.
1.2.276.0.26.1.1.1.2.2022.201.54015.6678032.92012544.jpg

Næmmen, texmex! Dette har jeg ikke fått med meg :p
Gratulerer med ny spire på vei!! Så gøy!

Jeg skal hive meg etter snart, men blir nok noen måneder etter :p

Næmmen, texmex! Dette har jeg ikke fått med meg :p
Gratulerer med ny spire på vei!! Så gøy!

Jeg skal hive meg etter snart, men blir nok noen måneder etter :p
Så kjekt! Prøver dere aktivt nå da eller? :joyful: Håper ellers alt er bra med dere :Heartred

Så kjekt! Prøver dere aktivt nå da eller? :joyful: Håper ellers alt er bra med dere :Heartred

Njæ, har tatt noe blodprøver som skal være klar før innsett, også får vi satt inn egg på St. Olavs til høsten :) sikkert litt prøving selv i mellomtiden, men ikke aktivt. Skal prøve kartlegge syklusen litt, men ikke sikker på om den er helt i rute enda. Skal ha mens nr3 om noen dager nå, gjetter jeg. :)) Men blir spennende likevel å se til høsten:)

Njæ, har tatt noe blodprøver som skal være klar før innsett, også får vi satt inn egg på St. Olavs til høsten :) sikkert litt prøving selv i mellomtiden, men ikke aktivt. Skal prøve kartlegge syklusen litt, men ikke sikker på om den er helt i rute enda. Skal ha mens nr3 om noen dager nå, gjetter jeg. :)) Men blir spennende likevel å se til høsten:)
Ja, det er jo superspennende! :happy: Får krysse fingrene for suksessfullt innsett xsmile9

12+5
Dagene flyr. 3 uker igjen med ferie så er det tilbake i jobb. Hjelpe og trøste. Kan vel si at jeg stresser en smule over det. Godt å få brukt hodet igjen, skummelt å skulle sjonglere familieliv, jobb og ny graviditet. I form av tilrettelegging forsøker sjefen å unngå at jeg går sen-tidlig kombinasjonen, men er til tider utfordrende. Er så lenge siden jeg har jobbet, sitter med en følelse om at jeg har glemt alt :dead:

I andre nyheter så henger kvalmen i enda, noe skikkelig dritt. SÅ klar for at det skal gi slipp nå. Kan ikke helt huske når kvalmen ga seg helt sist, men håper og ber om at det skjer snart. Magen er veletablert nå vil jeg påstå og jeg er glad for at vi ikke lenger skal skjule graviditeten. Det hadde definitivt begrenset garderoben min betraktelig.

Ellers lite nytt som skjer. Skal omsider på første jordmortime i morgen, etter den har blitt utsatt to ganger. Tror det blir bra. OUL blir i uke 18, tror ikke vi skal ha flere ultralyder før det. Det føles lenge til akkurat nå, men er jo bare 5 uker til. Med ferie og jobbstart går det nok fort.
20220707_183040 (1).jpg

15+6
Vi greide ikke å dy oss, så var på nok en privat UL i går. Alt så veldig fint ut, mye sprell og liv, og vi fikk vite at det er en liten lillesøster som kommer i januar. :Heartred

Ellers nyter vi siste uke med ferie før jeg skal ut i jobb. Skumle greier, men det får bare stå til! Har nesten mistet all melken dessverre, så vet ikke hvor lenge det blir aktuelt med ammefri, men håper å få innvilget svangerskapspenger relativt kjapt.

Kvalmen har omsider pakket sakene sine og dratt og jeg er ekstatisk. Alt er så mye lettere når man ikke føler at man skal spy samtidig. Formen er ellers bra, begynner å bli litt stiv i ryggen, så må være litt mer på for å forebygge vondter.

Kjenner ingen bevegelser enda. Trodde kanskje jeg gjorde det, men når vi var på ultralyd så kjente jeg ingenting som samstemte med det som viste på skjermen, så tror det er innbilning enda. :bag:

Men se den fine babyen vår da. :love7

1.2.276.0.26.1.1.1.2.2022.245.41871.4677376.92012544.jpg
1.2.276.0.26.1.1.1.2.2022.245.41454.6188953.92012544.jpg
20220729_094922.jpg

Hehe, jeg scrollet rett ned til bildet og bare 'hm, det der MÅ være jente!', før jeg begynte å lese og så at jeg hadde rett 8)

Og, kan være du kjenner bare de hardeste dunkene. Da kjenner du liv, trenger absolutt ikke være innbilning:D

Fikk dere ikke offentlig TUL i uke 12..? Trodde alle fikk det nå..?

Hehe, jeg scrollet rett ned til bildet og bare 'hm, det der MÅ være jente!', før jeg begynte å lese og så at jeg hadde rett 8)

Og, kan være du kjenner bare de hardeste dunkene. Da kjenner du liv, trenger absolutt ikke være innbilning:D

Fikk dere ikke offentlig TUL i uke 12..? Trodde alle fikk det nå..?
Vet du, jeg tror også det nå. Kjente et ganske distinkt spark mot hånden i går, så føler det umulig kan være innbilning :hilarious:

Og jooo, man skal jo egentlig det, men kommunen min er supertreig med å komme i gang med det. Og siden jeg (heldigvis da) har et såpass lavrisiko svangerskap, så er jeg helt nede på prioriteringslisten og fikk ikke. :meh:

Vet du, jeg tror også det nå. Kjente et ganske distinkt spark mot hånden i går, så føler det umulig kan være innbilning :hilarious:

Og jooo, man skal jo egentlig det, men kommunen min er supertreig med å komme i gang med det. Og siden jeg (heldigvis da) har et såpass lavrisiko svangerskap, så er jeg helt nede på prioriteringslisten og fikk ikke. :meh:

Det er jo gjerne sånn at du ikke kjenner en HVER bevegelse i starten. Jeg kjente rett før uke 12 med min nr2, men da vi så henne på UL ca uke 12, så var det ikke så rart, så jeg... Hun hoppet rundt som en sprettball inni der. Og da kjenner man jo gjerne NOE av krumspringene.
(Nr 3 var mer rolig, og da var det noe bevegelse uke 14, så pause til uke 16..!!)
Så det er nok ikke innbilning :D

Så kjedelig :(
Kommunen vår pleier ikke være av de kjappeste heller, men.. Ei venninne av meg som er frisk (og bare 2 år eldre, så.. 32) fikk i uke 12, for noen uker siden, nå. Så.. det lover godt til når det evt blir min tur i alle fall :)

Det er jo gjerne sånn at du ikke kjenner en HVER bevegelse i starten. Jeg kjente rett før uke 12 med min nr2, men da vi så henne på UL ca uke 12, så var det ikke så rart, så jeg... Hun hoppet rundt som en sprettball inni der. Og da kjenner man jo gjerne NOE av krumspringene.
(Nr 3 var mer rolig, og da var det noe bevegelse uke 14, så pause til uke 16..!!)
Så det er nok ikke innbilning :D

Så kjedelig :(
Kommunen vår pleier ikke være av de kjappeste heller, men.. Ei venninne av meg som er frisk (og bare 2 år eldre, så.. 32) fikk i uke 12, for noen uker siden, nå. Så.. det lover godt til når det evt blir min tur i alle fall :)
Herlig å kunne kjenne så tidlig som uke 12 da! :joyful:

Og ja, vil tro at det er gode sjanser for å få rundt om i landet, mange i termingruppa som har fått TUL offentlig :happy:

19+3
Mye som har endret seg siden sist, så skal prøve å være litt kort og konsis.

Tilbake i jobb, er allerede nå redusert til 60% jobb med svangerskapspenger. Har fått så vondt i bekkenet etter jeg begynte tilbake i jobb, og vi fikk det heldigvis til å passe inn under arbeidsslitasje grunnet fysiske forhold. Glad for det, ellers hadde det blitt sykemelding. Svangerskapspenger er lettere å forholde seg til for det varer liksom ut hele svangerskapet. Var til fysioterapeut som kunne bekrefte at det er bekkenløsning, enn så lenge ensidig på venstre side og i symfysen.

Jeg har mistet melken mer eller mindre fullstendig, lillemor svelger max to ganger per bryst. Er lei meg for det og tilbyr fortsatt brystet i håp om at hun vil tørramme helt frem til nestemann kommer og jeg kan tandemamme slik som jeg ønsket. Kan ikke annet enn å håpe på det beste.

Har vært på OUL nå, alt i skjønneste orden, fortsatt en liten jente inni der. Det var kjekt å se hvor aktiv hun er. Kjenner masse spark nå, jevnlig gjennom hele dagen og det er god betryggelse. Ikke lenge igjen nå til hun i teorien kunne overlevd utenfor magen. :nailbiting:

Vi sliter skikkelig med å finne navn denne gangen da, føler jeg støtt og stadig sitter og prøver å lete frem enda et jentenavn vi begge liker. Hvis det bare var meg hadde det vært enkelt nok, men super utfordrende når vi begge skal like det og mannen synes egentlig det er litt tidlig for å engasjere seg i sånt.

Magen er fortsatt på plass, har gått opp 6 kg allerede. :wacky: Hadde gått opp 4kg på samme tidspunkt sist og da endte jeg opp på 23 kg. Håper virkelig å unngå en så voldsom vektoppgang denne runden, men vi får se... Føler meg hvertfall veldig gravid med denne struttende magen! En nedside med den er at bekkenmuskulaturen min er svak etter forrige svangerskap og fødsel, og med vekten fra livmoren som blir tyngre og tyngre, er det av og til skikkelig vanskelig å holde igjen når blæren er full. Må være ganske hyppig på toalettet for å ikke ha problemer med det. Må virkelig prøve å være flink å trene bekkenbunnen denne runden!
20220822_152528.jpg

Last edited:
Back
Topp