Tirsdag 22.04.

Ja, han drikker en god del, særlig morsmelk og melk, men også litt vann og smoothie.

Lurer på om vi bør ta en tur til legen i morgen for sikkerhetsskyld. Nå har det vart i 6 dager og han er ikke seg selv, bare slapp... I følge denne linken kvalifiserer det til legebesøk:
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/omgangssyke-virus-2259.html?page=4
Hva kan legen gjøre?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet bare det at melkeprodukter kan gjøre magen verre eller at det kan holde på lenger.. sånn var det med Emira å..hun hadde sluttet å kaste opp og hadde ikke noe diarè, men så fikk hun brødskive med prim, og da kom det 2 eksplosjoner ut bakveien:eek: legen kan ikke gjøre stort.. de sier stort sett vare at man skal fortsette å gi dem mat, men da helst væske..

Haha, jeg sovna på sofaen jeg gitt;) Nattinatt;) Mannen hadde henta Emmeth etter luren sin og da fikk jeg en stor kos av Emmeth også la han seg ved siden av meg i sofaen, lå der kun i 30 sekunder og kosa, men uansett veldig koselig<3;):p

Deilig når de kommer for å kose:-)

Vi har møbelakvarier, så lokk på alle sammen, så er ikke mye fukt det kommer fra de heller, så er ikke det heller, men kunne jo godt vært det:) Så takk for tipset:)

Vondt og ikke vite om det er noe annet enn astmaen som plager han!:(

Jeg har sett det på tv en gang:-)
Nei man blir ganske fortvilet når man ikke vet årsaken, husker meg selv i fjor med nasse:(

Slitsomt at han er så mye syk... stakkars liten :(
Bruker dere fortsatt pustemaskinen? (C pap eller bipap?) Uff.. skremmende når er er syke..

Har også hørt at om man får over 42-43 g i feber. Så er det nesten døden :(
Kjipt hvis det er dyrene. Håper ikke det da :)

Det er forstøver maskine, aner ikke hva det heter, men det ser sånn ut;)
upload_2014-4-22_20-0-32.jpeg
Han bruker den 3 ganger daglig også får han spray i tillegg;)
Vondt og ikke vite hav jeg kan gjøre for at han skal få det bra:(

Ja, de var svært redd for Mathea skulle få kraftige feberkrampe og i verste fall bli borte:(

Skjønne Elise.♡
Så fort tida går da gett!!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk, ja tiden bare flyr avsted, plutselig er vi 80:D

God dag :)
Vi har vært i Charlottenberg og kjøpt masse kylling,godis osv :)
De "nye" vennene vår kommer på grilling i morgen,så K har marinert masse kyllinglår og filet og lagt i kjøleskapet.. mm :)
Kjøpte sandaler til ungene idag. Tiden for det snart. Wael brukte det idag da vi kom hjem. 20 g i skyggen,og finnes ikke surt en gang. Fantastisk :)

Kjøpte str 22 til M. Litt store,men ikke mye. Til W ble det 29!!! Haha

Wael våknet 6,og Mina 7.30. Hurra ;-) jeg fikk sove til 8.15.

Ikveld skal vi se film på viaplay. Kosekveld ;)

Hva er planene deres? :)

Shopping liker vi:D
Så fiiine sandaler:) Er så deilig vær om dagen, det nytes fullt ut:D;)
Charlottenberg, der handler vi og;)

God dag :)
Vi har vært i Charlottenberg og kjøpt masse kylling,godis osv :)
De "nye" vennene vår kommer på grilling i morgen,så K har marinert masse kyllinglår og filet og lagt i kjøleskapet.. mm :)
Kjøpte sandaler til ungene idag. Tiden for det snart. Wael brukte det idag da vi kom hjem. 20 g i skyggen,og finnes ikke surt en gang. Fantastisk :)

Kjøpte str 22 til M. Litt store,men ikke mye. Til W ble det 29!!! Haha

Wael våknet 6,og Mina 7.30. Hurra ;-) jeg fikk sove til 8.15.

Ikveld skal vi se film på viaplay. Kosekveld ;)

Hva er planene deres? :)
Så fine sandaler! :D
Vi hadde besøk av fysioterapeut på Barnetreffen vi pleier å være på, og hun snakket mye om hvor viktig det er med hel helkappe på sandalene til små barn. De ser utrolig gode ut :D
W had store føtter - akkurat som våre barn :D

Trenger ikke og være noe han reagerer på, men ekkelt han ofte blir helt blå uten vi vet grunnen til det også det at han er så mye tett og har høy kroppstemp. Vi skal til barnelegen igjen i førsten av juni, så spent på hva som skjer videre. Han har også liten matlyst, spiser jo litt, men er ikke mye. Legger på seg svært lite. Han veier nå 9.5 kg og er 80.5 cm lang.Og merker jo på han at han ikke alltid har det like godt og det er vondt for mammahjertet og ikke kunne hjelpe han når jeg ikke vet hva som er galt, annet enn at det kan være astmaen som er problemet.

Uff må være grusomt å ikke vite :( etter hva jeg kan huske, så har han og Liana vært veldig like i både vekt og lengde, men nå er han mindre enn hun! Håper så inderlig mye at dere får noe mer svar og grunner for hvorfor han blir blå :(

Hallo! :D
Tiden gikk litt fort i dag.
Etter levering av T syklet Lillebror og jeg til søs som passet han mens jeg strakk meg litt på Yoga :D
Så var det bytur (og soving i sykkelsetet :o) før en snartur på Barnetreffen.
Sykkelturen hjem var grei trim med bare oppoverbakker :p
Og så turn med T etter middag :D
Kjenner godt at det ble endel sol på meg i dag, godt vi har rikelig med solkrem :)
Hva gjør dere i kveld?

Ja, han drikker en god del, særlig morsmelk og melk, men også litt vann og smoothie.

Lurer på om vi bør ta en tur til legen i morgen for sikkerhetsskyld. Nå har det vart i 6 dager og han er ikke seg selv, bare slapp... I følge denne linken kvalifiserer det til legebesøk:
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/omgangssyke-virus-2259.html?page=4
Hva kan legen gjøre?

Vi valgte å ikke dra til legen da formen forsiktig ble bedre og han fikk i seg/ holdt på mer og mer væske.
Hvis barnet blir dehydrert legges inn for å få væske intravenøst. Utenom det er det vel ikke så mye å gjøre.
God bedring!

Hahah, gjett om jeg skal ta igjen da a;) Inn og vekke de 8 på morran bare for moro skyld;):D neida, nyter nok helt sikkert da og sove bittelitt lenge selv og;)

Stakkar, ikke rart hu synes de er ekle, veit jo lissom ikke hvor du har en bug henn:o Den gjør som den vil! Jeg er livredd maur, det er kjempeherlig og bo rett opptil skogen med mange skogsmaur:-/ NOT! Så de blir gassa ihjæææl:p Eller sånn skum som man sprayer i maurtua;)

Hahaha hadde vært moro å plage de litt ja! Men som du sier, så blir vel fristelsen for stor til å sove lenger selv:D:P hehe..

Nei er ikke så rart.. enda jeg som har prøvd å holde meg rolig rundt insekter og forteller at de ikke er farlige.. men ligger vel bare naturlig i hun:P maur er ekle ja! Men jeg har nok mer fobi for edderkopper!:oops: redd alle insekter, men det er noe spesielt med edderkopper!! *grøss*

Trenger ikke og være noe han reagerer på, men ekkelt han ofte blir helt blå uten vi vet grunnen til det også det at han er så mye tett og har høy kroppstemp. Vi skal til barnelegen igjen i førsten av juni, så spent på hva som skjer videre. Han har også liten matlyst, spiser jo litt, men er ikke mye. Legger på seg svært lite. Han veier nå 9.5 kg og er 80.5 cm lang.Og merker jo på han at han ikke alltid har det like godt og det er vondt for mammahjertet og ikke kunne hjelpe han når jeg ikke vet hva som er galt, annet enn at det kan være astmaen som er problemet.
Det er så synd å høre at han er så mye syk og legger veldig dårlig på seg.
Hvordan er kosten hans nå? Et det tegn på at han reagerer på noe nå lenger? Gluten spesielt gir jo dårlig vektøkning om man er allergisk eller intolerant...

Heiei (som Liana ville sagt) :)

Idag hadde jentene vært ute det meste av dagen i barnehagen:) men når Liana ble tatt inn for å sove, så slo hun seg vrang gitt (sjokk:P ), og skulle IKKE sove!! Så var bare å ta hun ut igjen, og hun ble super happy over det;) hadde klart å tryne litt, så ble litt skrapa på nesa og panna, men hadde ikke gråtet noe spesielt.. men litt skrubbings hører vel til årstiden! Hehe..

Nå er det snart tv på meg! Hotel cæsar, the big bang theory og kongsvik :)

To av ungene på vei hjem fra bhgen:)
1398191953063.jpg
1398191964974.jpg

Hva kan legen gjøre?

Så fine dere er der dere lå! ;)

Dere kan få noe som heter gum-powder (eller noe sånt) for å stoppe oppkast/diaré samt tilføre salter til kroppen. Er fare for dehydrering siden han er såpass slapp og ikke seg selv. Så jeg ville nok kontaktet lege og forhørt meg om dette!

God bedring!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hvordan er formen til Hermine i kveld? 39,5 er jo høy temperatur. Godt hun drikker litt da! :)

Hun har hatt et par perioder idag hvor hun har vært litt kvikkere og lekt litt. Men mye slapp og sutrete :( Kl 16.30 sovna hun på fanget mitt på sofaen og det har hun ikke gjort siden hun var baby :oops: Men etter 30min søvn så var hun kvikkere og spiste til og med litt middag :D Men et par timer seinere igjen var hun slapp og varm igjen, ville ikke engang ha mme flaska si til kvelden :( Sovna i vår seng, håper hun sover godt nå!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Back
Topp