Tirsdag 22.04.

Heisann:-)

Her er det også strålende vær, og det har det vært de siden fredag, fin avslutning på påsken:-)
Lillesøster har blitt 2 måneder i går, så tiden flyr avgårde....*vemodig*, men heldigvis går vi sommeren i møte, fordelen med å få barn på vinteren/vår synes jeg:D

Leit å høre om alle som har vært syke, håper de fleste har blitt bedre nå.
Her er heldigvis alle friske, bortsett fra snøfte som er veldig tett i nesen sin enda, men ingen andre plager.
Vi skal også snart ut i finværet snart, treg morgen her, akkurat ferdig med frokosten:):)
Skal slenge med et bilde av 2 måndlingen siden i dag:rolleyes:

Usjameg, tydelig hu er plaget!:(

Skal dere til legen med henne idag?
Jeg hadde nok gjort det altså. Hvis det er UVI, går det fort over i nyrebekkenbetennelse på sånne små!:o
God bedring til tutta<3

Æsj, for et vær dere har hos dere:( Her er det full sol og vindstille:)

Emmeth er veldig tett og forkjølet, litt småfeber som vanlig, men ikke noe ille. Her for 2 kvelder såden var det like før vi måtte på legevakten og få slimløsende igjen. Han fikk ikke puste, MYE slim som ikke ville opp eller ned og astmamedisinen hjalp ikke noe særlig heller, men heldigvis sov han greit etter 23 fram til morran, da var han bedre igjen:)

Tenker en del på om han reagerer på dyrene, så mulig vi må omplassere dem:( :(

Han har ikke slått ut på noen av testene.. Ikke melk heller, selvom han tydelig ikke tåler det!
Det virker ikke som om hun har vondt nå, og tisser fint på potta. Litt lite bare, siden hun ikke vil drikke noe særlig. Men følger med etter ubehag ;)

Kanskje dere skulle prøvd Efedring til Emmeth? Det er slimløsende på resept, Hermine får det når hun er forkjøla for ellers får hun så mye slim at hun hoster til hun spyr. Det har vi flere uttak på resepten på, og avtalte med lege om å bruke det på natta når hun er forkjøla og veldig tett, i tillegg til ventoline.

Er jo helt vanlig at de små ikke slår ut på allergiprøver, og han kan jo bli tett av støvet fra dyrepelsen selv om han ikke er direkte allergisk mot dem. Trist om det skulle bli slik da :( Men helsa til barnet kommer jo først såklart.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Uff for en natt:( kasta hun opp pga gråt eller? Man blir så varm selv av å ha febersyke barn inntil seg!.. forskjell på været hvertfall! Hehe her har vi ikke hatt på noe varme, og er nå 21 grader inne:D OG i sola;) 12 i skyggen, så er "kjølig" der enda..

Her forsov vi oss idag:P sambo våknet 7:30! Er da han skulle vært på jobb..hehe menmen.. jentene er nå i barnehagen og jeg har ryddet, gitt Leoh flaske og stell, og dusjet! Nå skal jeg mekke meg noe frokost;) natten har vært litt urolig her..for Emira har drømt så veldig..håper ikke hun kommer inn i enda en sånn fase:confused: for da kan hun våkne og gråte opp til 5-6 ganger!.. ingen andre planer enn å ta livet med ro og nyte freden her:D hehe..
Hun kasta opp bare vann og slim, så tror det var fordi hun pressa så fælt på potta at hun brekte seg...noe gikk ned i potta og resten i ei bøtte, så vi slapp iallfall å vaske :p

Kjenner til den der med drømming ja, og det er slitsomt!

Her er det også strålende vær, og det har det vært de siden fredag, fin avslutning på påsken:-)
Lillesøster har blitt 2 måneder i går, så tiden flyr avgårde....*vemodig*, men heldigvis går vi sommeren i møte, fordelen med å få barn på vinteren/vår synes jeg:D

Her er heldigvis alle friske, bortsett fra snøfte som er veldig tett i nesen sin enda, men ingen andre plager.
Vi skal også snart ut i finværet snart, treg morgen her, akkurat ferdig med frokosten:):)
Tenkt, 2 måneder allerede :eek: Som tida flyr :D

Hermine lekte ei stund så fint og plutselig ville hun ikke noe mer. Men ville mer enn gjerne måle temperaturen. Vi har lest boka "Emmas lillebror er syk" hver kveld i 4 uker, og nå skulle hun gjøre som i boka. Så da tempen var 39.1 og jeg foreslo at hun kunne ligge i pappa si seng (som i boka) løp hun inn på soverommet :rolleyes:

Etter å ha lest og sunget litt sovna hun rett før 11, håper hun sover litt feber av seg nå. Jeg drikker kaffe og ser på The Nanny på Netflix :p Søstra til mannen kommer på besøk etterpå, det blir fint for Hermine :)

Hehe, jeg skal også nyte freden, må beklageligvis si det har vært litt slitsomt i påsken.
Håper virkelig ikke hun får en sånn fase igjen, nasse har nettopp hatt en, ikke noe koselig for noen.:eek:

Ja merker at det er en del mer å gjøre når alle har fri..hehe heldigvis har været vært bra!

Nei håper ikke jeg heller:( nå er det jo lettere med en 4 åring som drømmer enn en på 1,5år..men må fortsatt opp og trøste og kose.. og problemet er (som hos meg), at om hun sovner for fort igjen, så drømmer hun det samme eller fortsetter med samme drøm.. så måtte gi hun en bok å bla i.. hehe..

Nå må vi virkelig holde øye med Leoh når han ligger på gulvet! Ruller, ruller, ruller og ruller..hehe.. litt skummelt for han skaller hodet i gulvet om han ruller over på ryggen utenfor teppet!

Starter sånn..
Vis vedlegget 58268

Og ender opp her:)
Vis vedlegget 58269
Så flink han er :D Snart krabber han av sted ;)
På den alderen begynte Hermine å åme seg langs ved gulvet, kom seg langt på kort tid :eek: :p

2 måneder allerede:eek::D hihi så fort det går!:) godt dere er friske;) og så deilig å kunne ta ting i et rolig tempo da:D

Hehe ja:) hanner tidligere ute enn jentene når det kommer til å rulle fra mage til rygg:)
Hermine kunne både krabbe, sette seg og reise seg opp før hun rulla fra mage til rygg :p

Hehe ja:) hanner tidligere ute enn jentene når det kommer til å rulle fra mage til rygg:)

Spent på om det er forskjell på mine to også, det virker slik:-)

Hermine kunne både krabbe, sette seg og reise seg opp før hun rulla fra mage til rygg :p

Husker det der:-) Rart hvor forskjellig barn er:-)

Spent på om det er forskjell på mine to også, det virker slik:-)

Var hvertfall stor forskjell på mine.. eller mest Liana som har skilt seg ut og vært tidligere ute med ting enn de to andre :) blir spennede å se på dine å:D

Hun kasta opp bare vann og slim, så tror det var fordi hun pressa så fælt på potta at hun brekte seg...noe gikk ned i potta og resten i ei bøtte, så vi slapp iallfall å vaske :p

Kjenner til den der med drømming ja, og det er slitsomt!

Ikke noe godt å kaste opp :( men må si at dere er flinke til å se symptomer da, siden dere fikk det oppi en bøtte.. hehe..

Ja dere har jo holdt på med drømming en stund :( og verre er det jo med et så lite barn.. litt lettere når ungen forstårat det er drøm, og evt kan snakke om det..

Så flink han er :D Snart krabber han av sted ;)
På den alderen begynte Hermine å åme seg langs ved gulvet, kom seg langt på kort tid :eek: :p

Hehe ja får se hvor lang tid det tar her :D Liana var vel nærmere 8 mnd om jeg ikke husker feil..og Emira 10 mnd :P men i motsetning til dem, så liker Leoh å ligge på magen:D så kan jo skje tidligere med han :)

Hehe ja ikke alltid det går likt i rekkefølgen..hehe.. her tror jeg Emira og Liana kunne sitte før de rullet fra mage til rygg.. men er ikke sikker.. det andre kom etter hvertfall :)

Ikke noe godt å kaste opp :( men må si at dere er flinke til å se symptomer da, siden dere fikk det oppi en bøtte.. hehe..

Ja dere har jo holdt på med drømming en stund :( og verre er det jo med et så lite barn.. litt lettere når ungen forstårat det er drøm, og evt kan snakke om det..
Vi var allerede på badet, og det sto ei bøtte fremme så var lynkjapp da hun brekte seg :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ille å gå tom for stikkpillere når ungen har 39.5 i feber og er veldig slapp :( Hadde heldigvis noen 60mg liggende, så ga henne to av de!
Ikke vil hun spise, men har fått i henne to små flasker med eplejuice/vann!

Ille å gå tom for stikkpillere når ungen har 39.5 i feber og er veldig slapp :( Hadde heldigvis noen 60mg liggende, så ga henne to av de!
Ikke vil hun spise, men har fått i henne to små flasker med eplejuice/vann!

God bedring!
Har dere snakket med legen?? Har ikke fått lest gjennom alt idag.

Huff, stakkar lille frøkna... Håper hun blir raskt bedre! :)

Jeg hoster og er litt pjusk, men formen kommer seg. Arian hadde bare en bæsjebleie i går, men den var til gjengjeld eksplosiv - veldig løs i magen enda, og mesteparten havnet utenfor bleien... Han er litt slapp enda, men på bedringens vei :)
Vis vedlegget 58259
Det er strålende vær allerede rundt 15 grader så tror vi tar oss en tur ut, selv om formen ikke er på topp.

Så liten og skjønn... stakkars liten :(
Har du sluttet å kaste opp? Håper det.
Håper dere blir bedre snart :-)

Back
Topp