Til førstegangs

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Tenkte mer på de som kan føde naturlig uten komplikasjoner, de fleste kan det... Men skjønner at det er nødvendig i noen tilfeller, feks hvis fødselen varer lenge og mor blir utslitt o.l. Jeg vet om flere som bestemmer seg tidlig for epidural fordi de ikke vil kjenne på smerten, og jeg fikk høre jeg var gal som fødte helt uten noen form for smertestillende. Hvis man kan føde naturlig, så synes jeg man skal gjøre det :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Mange har lette fødsel og trenger ingenting. Og de er fryktelig heldige! Her ba jm meg om å ta epidural. SF og igangsettelse og utslitt. Håper jeg får normal fødsel neste gang :)
Men at man ikke kjenner noe når man skal presse er bare tull. Det er i USA det... Her blir epiduralen slått av før man skal presse. I tillegg får man drypp som forsterker riene.
Tror veldig mange som ikke trenger smertestillende mener at de som virkelig trenger det er pysete, ikke vil kjenne smertene o.l. Hadde ikke jeg fått epidural hadde jeg nok måttet ha hastesnitt. Da tar jeg heller epidural i en time så jeg får samlet krefter slik at jeg får best mulig utg.pkt for meg og jenta mi :)

25 uker <3

Tenkte mer på de som kan føde naturlig uten komplikasjoner, de fleste kan det... Men skjønner at det er nødvendig i noen tilfeller, feks hvis fødselen varer lenge og mor blir utslitt o.l. Jeg vet om flere som bestemmer seg tidlig for epidural fordi de ikke vil kjenne på smerten, og jeg fikk høre jeg var gal som fødte helt uten noen form for smertestillende. Hvis man kan føde naturlig, så synes jeg man skal gjøre det :)

Selv har jeg alltid ønsket å føde med minst mulig smertestillende, men jeg ser ikke helt poenget med at "alle" må gjøre det sånn. Nå er vi så heldige at det finnes mange muligheter for dem som ønsker minst mulig smerter, og da er det supert at de kan få bestemme det selv :-)

Mange har lette fødsel og trenger ingenting. Og de er fryktelig heldige! Her ba jm meg om å ta epidural. SF og igangsettelse og utslitt. Håper jeg får normal fødsel neste gang :)
Men at man ikke kjenner noe når man skal presse er bare tull. Det er i USA det... Her blir epiduralen slått av før man skal presse. I tillegg får man drypp som forsterker riene.
Tror veldig mange som ikke trenger smertestillende mener at de som virkelig trenger det er pysete, ikke vil kjenne smertene o.l. Hadde ikke jeg fått epidural hadde jeg nok måttet ha hastesnitt. Da tar jeg heller epidural i en time så jeg får samlet krefter slik at jeg får best mulig utg.pkt for meg og jenta mi :)
Og tro meg, jeg er overbevist om at fødselen min var smertefull ifht mange som klarer seg uten :) jeg er ikke laget for å være gravid eller for å føde. Selv om mamma og mammaen hennes var det.

25 uker <3

25 uker <3

Har ingen plan, men er åpen for å få all dop som eksisterer for å få ut den ungen om det er det som må til! Tar det som det kommer den dagen det står på :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Enda ei lita stund igjen til fødselen og har foreløpig ikke noen ønsker.... Vet ikke hva di tilbyr på sykehuset her heller....

Og tro meg, jeg er overbevist om at fødselen min var smertefull ifht mange som klarer seg uten :) jeg er ikke laget for å være gravid eller for å føde. Selv om mamma og mammaen hennes var det.

25 uker <3

25 uker <3
Jeg har også inntrykk av at mange er stolte av å ikke bruke smertestillende og ser litt ned på dem som vil ha det. Jeg vet at jeg er heldig som har hatt veldig lette fødsler. Hadde ikke behov for smertestillende da riene mine bare var som kraftige menssmerter. Men jeg synes absolutt ikke at de som tar smertestillende er pyser. Hvis det er det de trenger for å greie å gjennomføre fødselen, så mener jeg det er helt greit. Ikke alle kan være like heldige som meg ;-)

Jeg var bestemt på å ikke skulke ha epidural hvis det ikke var helt påkrevd

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hadde ikke bestemt meg for noe. Ville ta det som det kom.
Endte med epidural fordi jeg var så sliten, hadde vondt og trengte å sove litt

Var veldig bestemt på at eg skulle ha smertelindring! Men for min del var det egentleg litt bortkasta. Epiduralen funka i 2 tima før den plutseleg ikkje gjor det lengre. Da var det fortsatt 10 timar igjen av fødselen!

❤️Gutt 24.02.14❤️

Hadde bestemt meg for helt naturlig, og fødte helt naturlig. Kvinner har fødet normalt i alle år, vi er jo skapt for dette! Synes det blir feil å føde med bedøvelse når man må få beskjed om når man skal presse, man vet jo ikke hvordan en fødsel føles da... Men det er nå min mening ;)

Så jeg vet ikke hvordan en fødsel er jeg da, siden jeg aldri har kjent på pressriene... Jeg har født uten epidural, uten noen form for bedøvelse alikevel har jeg fått beskjed om å presse!
Jeg som trodde jeg kunne skryte på meg tre fødsler.. Men tydeligvis så kan jeg ikke det.

Alle har vi forskjellige fødsler, hvorfor sammeligne slik? Jeg skal uten tvil ha epidural neste gang ;)

Va bestemt på naturlig. :p men da blei epudural :p

Går fødselen bra og man takler smerter så ser jeg ingen grunn men hvis man sliter og man holder på lenge så ja takk. Jeg vil gjerne ha epidural osv hvis jeg kan få det.

Men så spørs det hva som skjer den dagen da :)

Jeg skulle IKKE ha epidural. Men ba om det likevel. Men da var det for sent, så fødte helt naturlig likevel å kjempeglad for det:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde ikke bestemt meg for noe, var åpen for alt, rakk ikke epidual, men hadde god effekt av lystgass.

"Gi meg alt unntatt epidural!" var min innstilling. Hadde litt skrekk for nåla.... Men måtte ha for jeg ble satt på riefremkallende drypp, da riene dabbet av pga utslitt kropp.

"lurerfæltpåhvorfordetersåviktigåviteatjegtasterframobilen"

Så jeg vet ikke hvordan en fødsel er jeg da, siden jeg aldri har kjent på pressriene... Jeg har født uten epidural, uten noen form for bedøvelse alikevel har jeg fått beskjed om å presse!
Jeg som trodde jeg kunne skryte på meg tre fødsler.. Men tydeligvis så kan jeg ikke det.

Alle har vi forskjellige fødsler, hvorfor sammeligne slik? Jeg skal uten tvil ha epidural neste gang ;)
Vel, jeg bare mener at hvis man kan føde naturlig, så er det det beste.

Formulerte meg litt uheldig, jeg mener jo ikke helt dønn seriøst at man ikke aner hva en fødsel er, for alle går jo igjennom den når de føder.... Men ærlig talt, hvis noen tar smertestillende når det er nødvendig; værsegod, jeg har full forståelse for det.

Tenkte og håpet på naturlig fødsel, og slik ble det også:D

Fast bestemt på å føde naturlig! Helt til JM overbeviste meg om at epidural var et gudesendt middel for både mor og personell, etter det var jeg ikke like bastant.

Endte opp med lystgass ved 8 cm og riedrypp, før Pudendal ble satt grunnet vakuumforløsning. En strålende fødsel :) :)

25 uker <3
Har faktisk aldri hørt at den ble slått av og at man fikk drypp.

Som sagt så er epidural veldig bra og nødvendig i noen situasjoner. Grunnene til de som bestemmer seg på forhånd er forskjellige, men mener ikke at noen er pysete! Jeg synes tanken på fødsel var veldig skremmende selv siden jeg ikke visste noen ting om hvordan det skulle foregå.

Back
Topp