Til førstegangs

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Ser det på en annen måte; mener det er forskjellig fordi smerter fra en fødsel er positivt, og smerten går jo over noe som gjorde det lettere for min del.

Naturlig fødsel mener jeg er fødsel uten smertestillende.. Beklager altså, men det er da min mening, andre får ha sin. Synes kroppen gjør en fantastisk jobb under en fødsel og ved normale omstendigheter klarer den å gjøre jobben selv.

Og som sagt så skjønner jeg veldig godt at noen velger smertelindring hvis det er komplikasjoner o.l.

:)

Sent from my iPhone using BV Forum
ok ja smerten kan ses på som positiv men er som regel mange forskjellige grunner til at man blir tilbudt og får smertestillende!
mine smerter hadde da uten noen ting vart i over 8 timer uten pause vis jeg ikke hadde fått noe!
mistet ikke noe fremgang eller lignende pga spinal bedøvelse var også helt tilstede igjennom hele fødselen!

ville ikke dømt andre for hva de får under en fødsel for kan være grunner til det som du ikke vet!

slik som jenter som har blitt voldtatt blir faktisk anbefalt epidural pga risiko for flash back og det ville nok ikke hvert en fødsel som det kom noe positivt ut av!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Bestemt for epidural egentlig, men takk ingenting smertestillende da fødsel tok litt under 2 timer

Min innstilling er at jeg skal ha det jeg kan få, å det skal de vite på sykehuset. Men om det skal vise seg at det ikke blir så ille som jeg frykter så kan det jo være jeg klare me uten.

Jeg vil ikke gå inn med den tanken at jeg skal klare meg uten og føle et nederlag om jeg ikke klarer det. Vil heller det skal være motsatt evt :)

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

ok ja smerten kan ses på som positiv men er som regel mange forskjellige grunner til at man blir tilbudt og får smertestillende!
mine smerter hadde da uten noen ting vart i over 8 timer uten pause vis jeg ikke hadde fått noe!
mistet ikke noe fremgang eller lignende pga spinal bedøvelse var også helt tilstede igjennom hele fødselen!

ville ikke dømt andre for hva de får under en fødsel for kan være grunner til det som du ikke vet!

slik som jenter som har blitt voldtatt blir faktisk anbefalt epidural pga risiko for flash back og det ville nok ikke hvert en fødsel som det kom noe positivt ut av!

Jenter som har blitt misbrukt blir ikke anbefalt epidural, men de får tett oppfølging for å passe på at de ikke blir traumatisert hvis de får flashbacks..
Jeg ville ha en naturlig fødsel og det fikk jeg :) Var veldig bestemt på forhånd om at jeg ikke ville ha noe og nå vil jeg egentlig føde hjemme, men det får jeg ikke pga avstand til sykehuset

Jenter som har blitt misbrukt blir ikke anbefalt epidural, men de får tett oppfølging for å passe på at de ikke blir traumatisert hvis de får flashbacks..
Jeg ville ha en naturlig fødsel og det fikk jeg :) Var veldig bestemt på forhånd om at jeg ikke ville ha noe og nå vil jeg egentlig føde hjemme, men det får jeg ikke pga avstand til sykehuset
ok jeg fikk beskjed om at de blir anbefalt men da er det nok ulik praksis i forhold til hvor i landet det er da

var innstilt på å ta ting etter hvert... fra 3 cm åpning og til babyen ble født, tok det 16 timer. Så jeg er glad jeg fikk epidural. Hadde store smerter fra 3 cm.

Bestemt meg for ikke ha epidural og bruke Tens som smertelindring. Fikk det akkurat som jeg ville.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var helt klar på at jeg ikke ville ha epidural.. Syntes det så så vondt ut.. Men når det stod på som verst, og jordmora sa "nå skal du ha epidural", ja da ble det epidural :P

Hadde bestemt meg for helt naturlig, og fødte helt naturlig. Kvinner har fødet normalt i alle år, vi er jo skapt for dette! Synes det blir feil å føde med bedøvelse når man må få beskjed om når man skal presse, man vet jo ikke hvordan en fødsel føles da... Men det er nå min mening ;)

Der har du et poeng, men mennesker har også gått i mange år uten noen ting av medisiner, teknologi eller liknende... tidene forandres, alt er i utvikling, og smertestillende er jo et fint tilbud til de som trenger det.Heldigvis er det jo stort sett frivillig om man bruker det eller ikke.

Der har du et poeng, men mennesker har også gått i mange år uten noen ting av medisiner, teknologi eller liknende... tidene forandres, alt er i utvikling, og smertestillende er jo et fint tilbud til de som trenger det.Heldigvis er det jo stort sett frivillig om man bruker det eller ikke.
Ser nå at denne diskusjonen var kommet ganske langt på vei ja, jeg svarte før jeg hadde lest alle sidene...!
Så da trenger jeg jo ikke å henge med på resten av den og gå gjennom alt sammen på nytt. ;)
Moralen er at vi alle er forskjellige!

Jeg var åpen for muligheter men ønsket naturlig men etter 4 dager med falske rier klarte jeg ikke mere så 4 dagen kom frøkna å jeg tok epuderal. Men neste gang vil jeg ha naturlig hvis fødselen ikke blir som sist

Hadde naturlig fødsel med storesøster. Kjente ikke pressriene mine og ble veldig redd og stresset av det (kjente jo ikke noe når jeg skulle jobbe med pressriene), så da fikk jeg lokalbedøvelse.
Frem til da hadde jeg brukt varmeposer.

Jeg var åpen for alt. Endte med litt lystgass som eneste smertelindring :) Det gjentok seg imidlertid med nr 2 ;)

Hadde bestemt meg for helt naturlig, og fødte helt naturlig. Kvinner har fødet normalt i alle år, vi er jo skapt for dette! Synes det blir feil å føde med bedøvelse når man må få beskjed om når man skal presse, man vet jo ikke hvordan en fødsel føles da... Men det er nå min mening ;)

Hadde epidural, men denne ble skrudd av helt når pressriene kom. Hadde ikke noe problem med å presse :)

Jeg ville ta det som det kom, men forberedte meg på at det var en mulighet med epidural, at det absolutt ikke var ett nederlag for meg i så fall :) Det er jeg glad for nå! Fikk satt sprøyten på 7 cm, og fikk duppet av en liten stund... Den energien trengte jeg når han satte seg fast rett før han var helt ute, og stanget der i en time :p Det var forferdelig tungt og vondt å presse den stunden :( Ikke for å skremme deg altså :) Husker det som en ut av kroppen-opplevelse, ikke som smerte ;)

Nå har jeg ingen erfaring siden det er min første som kommer om 4 uker, men jeg har noen tanker/ønsker.
Jeg vil helst klare meg på lystgass, vann, risposer ol, men er åpent for alt. Nå ønsker jeg ikke epidural, for sliter så fælt med angst for nåler. Men vet jo ikke hvordan jeg kommer til å takle smertene, så blir ikke skuffet over meg selv dersom jeg ber om epidural :)

Jeg har skrekk for sykehus og nåler, utrolig nok har du nok å fokusere på under sterke rier! ;) den nåla bryr deg lite :D

Var forberedt på at en fødsel kan man ikke bestemme noe over, tok det som det kom og følte jeg for smertestillende ville jeg ha det etter å ha prøvd badekar først. (Ble badekar og epidural etter mange timer rier;))

Nå har jeg ingen erfaring siden det er min første som kommer om 4 uker, men jeg har noen tanker/ønsker.
Jeg vil helst klare meg på lystgass, vann, risposer ol, men er åpent for alt. Nå ønsker jeg ikke epidural, for sliter så fælt med angst for nåler. Men vet jo ikke hvordan jeg kommer til å takle smertene, så blir ikke skuffet over meg selv dersom jeg ber om epidural :)
Er det i det hele tatt noen sykehus igjen som bruker lystgass? Da jeg fødte i juli 2013 hadde hvertfall ikke Ullevål det lenger...

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Back
Topp