Mange har lette fødsel og trenger ingenting. Og de er fryktelig heldige! Her ba jm meg om å ta epidural. SF og igangsettelse og utslitt. Håper jeg får normal fødsel neste gangTenkte mer på de som kan føde naturlig uten komplikasjoner, de fleste kan det... Men skjønner at det er nødvendig i noen tilfeller, feks hvis fødselen varer lenge og mor blir utslitt o.l. Jeg vet om flere som bestemmer seg tidlig for epidural fordi de ikke vil kjenne på smerten, og jeg fikk høre jeg var gal som fødte helt uten noen form for smertestillende. Hvis man kan føde naturlig, så synes jeg man skal gjøre det![]()
Sent from my iPhone using BV Forum
Men at man ikke kjenner noe når man skal presse er bare tull. Det er i USA det... Her blir epiduralen slått av før man skal presse. I tillegg får man drypp som forsterker riene.
Tror veldig mange som ikke trenger smertestillende mener at de som virkelig trenger det er pysete, ikke vil kjenne smertene o.l. Hadde ikke jeg fått epidural hadde jeg nok måttet ha hastesnitt. Da tar jeg heller epidural i en time så jeg får samlet krefter slik at jeg får best mulig utg.pkt for meg og jenta mi
25 uker <3