Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Gravid oppdatering
Termin: 11.11
På vei: 22+0
Igjen til termin: 128dager
Trimester: 2.
Graviduke: 23
Graviditetsmnd: 6
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime: lege på mandag, jm om to uker
Ultralyd: vet ikke
Komplikasjoner: nei?
Kjønn: jente
Utålmodig: utolmodig mot å nå 24+0!
Innkjøp: siden sist har vi bare kjøpt klær
Utstyr så langt: vogn, seng, bilstoler
Utstyr som gjenstår: stellematte, babycall(vi får), stokke tripp trapp
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: ingen, vurderer varmebassenget av og til fremover
Mage: jepp
Vektendring: +7kg kanskje?
Aktivitet i magen: hver dag, noen dager litt mindre
Tungt: nei
Kynnere: Njaa, litt usikker
Hodet festet: nei
Barnerom: skal fortsatt sove inne hos oss, senga er endelig montert. Vi må ommøblere soverommet igjen, den var mye større enn jeg trodde.
Matkick: kake :hungry:
Plager: sover ikke så godt, vondt når jeg snur meg på rygg
Humør: fint
Sykehusbag: næsj
Høygravid: om.. 88dager?
Tanker om fødsel: vil ikke ha epidural eller spinalbedøvelse, annet enn det får de pumpe meg full av hva som helst. Kun to uker til vi skal søke fødeplass.
Neste milepæl: 24+0, prematurgrensa!

Tiden går egentlig veldig fort:confused2 ikke lenge til neste milepæl!

Husker jeg var så bestemt på at jeg ikke skulle ha noe smertelindring utenom lystgass og varme kluter, men når fødselen var i gang hadde jeg tatt i mot det meste.. heldigvis var det ikke tid til noe så det ble kun det jeg hadde bestemt meg for på forhånd:jokercolor

Tiden går egentlig veldig fort:confused2 ikke lenge til neste milepæl!

Husker jeg var så bestemt på at jeg ikke skulle ha noe smertelindring utenom lystgass og varme kluter, men når fødselen var i gang hadde jeg tatt i mot det meste.. heldigvis var det ikke tid til noe så det ble kun det jeg hadde bestemt meg for på forhånd:jokercolor
Jeg er med på smertelindring altså, men jeg tar heller intravenøs enn stikk i ryggmargen, for det er jeg veldig redd for, kommer jeg ikke til å være trygg på.

Jeg er med på smertelindring altså, men jeg tar heller intravenøs enn stikk i ryggmargen, for det er jeg veldig redd for, kommer jeg ikke til å være trygg på.

Jeg er livredd for stikk! Å det gikk helt fint uten så skal ikke ha denne gangen heller:bag:

21+6
Kjøpt en pakke gaviscon, skal prøve det til jeg skal til legen på mandag. Klarer ikke legge meg ned i senga uten å få halsbrann og spy meg selv i munnen :grumpy:
Prøvde litt med å bælme litt melk, men da lukter jo ånden min GRUSOMT dagen etter.
Legetimen er egentlig kun for å få svangerskapsbekreftelse sånn at jeg kan søke engangsstønad med en gang :hilarious:
Love hearts hjelper på halsbrann!:)

Brukte det en del i starten av svangerskapet forrige gang, funker ikke særlig supert nå :(

Anbefaler å tygge en gaviscon med en gang du våkner på natt, før du står opp eller gjør noe mer :p det hjalp her, i tillegg til en gaviscon før jeg la meg unngå mat med syre, alt med tomat, appelsinjuice, brus osv.
Håper noe hjelper, vondt med halsbrann ❤️

Anbefaler å tygge en gaviscon med en gang du våkner på natt, før du står opp eller gjør noe mer :p det hjalp her, i tillegg til en gaviscon før jeg la meg unngå mat med syre, alt med tomat, appelsinjuice, brus osv.
Håper noe hjelper, vondt med halsbrann ❤️
Jeg takler ikke skummet, ikke prøvd mer enn en gang da. Jeg brakk meg før jeg rakk å svelge :shy:

Jeg takler ikke skummet, ikke prøvd mer enn en gang da. Jeg brakk meg før jeg rakk å svelge :shy:

Haha, motsatt av meg. Har fortsatt en lite lager etter svangerskapet, og blir jeg skikkelig fysen men er tom for snop, går jeg og tar ei litta tyggetablett :hilarious:

Men det finnes i pulver også tror jeg, har du prøvd det? Evt. Sanmarin

Jepp, samarin har vært gull hele veien

Da håper jeg du finner noe som funker. Jeg ble som sagt verre av mat med mye syre, særlig tomatsaus, kunne ikke spise frossenpizza med tomatsaus på en gang. Men det merker du sikkert, om noe mat forverrer halsbrannen.

Mens vi nå likevel skriver om halsbrann.. skal gå og ordne meg noe samarin mens bobla har sparkefest i magen :p

Jeg måtte krype til korset sist og ta flytende gaviscon. Det er HELT grusomt, men det eneste som hjalp. Det skal visst legge seg som et «lokk» over innholdet i magen, så det varte i en 3/4 timer før jeg måtte ta på nytt. Som sagt helt grusomt, men må man så må man :wtf:

Novalucid funka gull her!☺️

Jeg glemte hele halsbrannen da jeg var hos legen. Får prøve meg frem :p
Gomler love hearts og bøtter nedpå med samarin foreløpig når jeg blir uggen.

Søkte engangsstønad 9:20, fikk den godkjent 10:15, det var effektivt! :eek:
Så nå er jeg spent på når pengene kommer inn!

Back
Topp