Tiger prøver på baby!

Da er jeg våken, i tillegg til endometriose-sjekk så pumpet de inn kontrastvæske for å sjekke egglederfunksjon, og det var supert at de var så fleksible selv om det ikke stod i henvisningen :cat: Det liker jeg veldig godt, og sykehuset får en del unødvendig pes her i finnmark! Sist var jeg misfornøyd over forløpet, men nå var det veldig bra!
Venter på svar fra legen :Heartbigred
 
Så flott at de sjekket egglederne også! Håper du får noen svar som hjelper dere på vei.
Hvis de fant endo så kanskje de brant det samtidig?
 
Da er "dommedag" her, det blir ivf på oss, den siste egglederen min er skadet, mest sannsynlig så har en klamydiainfeksjon jeg hadde når jeg var 16 (hadde det i tre uker) slått seg sammen med det de tror er endometriose (de har sendt inn prøver) og ødelagt flimmerhårene i egglederen min :banghead:
Sykt vond beskjed å få, men egentlig også det jeg forventet. De har forsøkt å stake opp, men de har ingen tro på at det vil hjelpe overhode.
 
Da er "dommedag" her, det blir ivf på oss, den siste egglederen min er skadet, mest sannsynlig så har en klamydiainfeksjon jeg hadde når jeg var 16 (hadde det i tre uker) slått seg sammen med det de tror er endometriose (de har sendt inn prøver) og ødelagt flimmerhårene i egglederen min :banghead:
Sykt vond beskjed å få, men egentlig også det jeg forventet. De har forsøkt å stake opp, men de har ingen tro på at det vil hjelpe overhode.

Det samme skjedde meg :-/ Jeg har hatt klamydia en gang, ikke lenge... men nok til å ødelegge den ene eggledern min mest sannsynlig. Jeg var lei meg ganske lenge pga det. Men klarte etterhvert å se at det er hjelp og få, og hjelpen funker!! Er 29 uker på vei med et IVF gutteknøtt nå [emoji170] Lykke til :) IVF var ikke så skummelt/vondt som jeg trodde, ikke en gang i nærheten.
 
Ånei, så tøff beskjed å få... Tenker på deg [emoji173]

Samtidig er det kanskje godt å slippe å lure og å ha en ordentlig plan videre? Og nå slipper du jo å vente til det er går et år før det kan sendes henvisning også :)

[emoji177][emoji179][emoji177]
 
Det samme skjedde meg :-/ Jeg har hatt klamydia en gang, ikke lenge... men nok til å ødelegge den ene eggledern min mest sannsynlig. Jeg var lei meg ganske lenge pga det. Men klarte etterhvert å se at det er hjelp og få, og hjelpen funker!! Er 29 uker på vei med et IVF gutteknøtt nå [emoji170] Lykke til :) IVF var ikke så skummelt/vondt som jeg trodde, ikke en gang i nærheten.
Hadde dere mange runder med stimulering? Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha rotet det til med klamydia.. det føles så utrolig dumt å få noe jeg gjorde for så mange år siden slengt i fleisen :blackeye: men utrolig motiverende å vite at det er en plan fremover som kanskje kan fungere!
Ånei, så tøff beskjed å få... Tenker på deg [emoji173]

Samtidig er det kanskje godt å slippe å lure og å ha en ordentlig plan videre? Og nå slipper du jo å vente til det er går et år før det kan sendes henvisning også :)

[emoji177][emoji179][emoji177]
Det var ganske vondt, men på den lyse siden; vi slipper mye venting, mange tårer og masse frustrasjon, for nå har vi jo fått svar og er forespeilet en plan:cat:
 
Hei! Leit å høre at du fikk en tung beskjed... :/ Men på den andre siden, nå har du fått svar på hvorfor det ikke har klaffet, og nå får dere hjelp og en plan å forholde seg til! Jeg fikk time til forsamtale nå i slutten av november så kanskje vi blir å ligge ganske likt i løypa?? Tror forresten jeg og kan ha klusset det til med en tidligere klamydia infeksjon. Var ung og dum og hadde både en og to infeksjoner så jeg tipper egentlig de vil finne noe sånt hos meg og når jeg skal ha laparoskopi. Så du er ikke den eneste :p
 
Hadde dere mange runder med stimulering? Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha rotet det til med klamydia.. det føles så utrolig dumt å få noe jeg gjorde for så mange år siden slengt i fleisen :blackeye: men utrolig motiverende å vite at det er en plan fremover som kanskje kan fungere!

Det var ganske vondt, men på den lyse siden; vi slipper mye venting, mange tårer og masse frustrasjon, for nå har vi jo fått svar og er forespeilet en plan:cat:

Vi hadde bare en runde med stimulering. Jeg fikk ut 5 egg, alle ble befruktet dog 3 av dem var litt umodne og gikk til grunne. De to siste delte seg som de skulle. Det første ble satt inn i desember -16, ble gravid med mistet veldig tidlig. Men nr to, innsatt i mars, var "the one" [emoji7]

Vet du noe om når kan begynne med behandling eller?
 
Pause eller ei, jeg måtte inn og sjekke hvordan operasjon hadde gått for deg. Godt du føler deg ivaretatt og har en bedre opplevelse nå, men leit at det blir ivf. Det beste hadde jo vært en helt frisk eggleder. Men, IVF er jo noe som gjerne fungerer godt for de med tette eller skadete/ødelagte eggledere, når det ikke er et eggløsnings-/eggmodningsproblem i tillegg. Håper det går knirkefritt når du kommer i gang, og at du slipper å vente for lenge på behandlingsstart. :Heartred

Jeg skal inn til lapraskopi i oktober, og regner nesten med å få beskjed om at egglederne mine ikker helt gode heller. Jeg har ikke hatt klamydia da, eller andre infeksjoner som jeg vet om, men gyn. på utredningen syns de så litt vel trange ut så kan være noe skader på dem. Er mistenkt endometriose her også.
 
Huff, for en dritttting alså. Men allikevel kanskje godt å vite det er hjelp å få, nokså snart som jeg forstår (at dere ikke må på venteliste)? IVF er ikke så skummelt som en skal ha det til, når du har kommet deg gjennom all stimulering og får bikket de første 12 ukene så glemmer en på en måte at dette var veien en "måtte" ta for å få barnet en så sterkt ønsker.. samme hva utfordringen er,liksom.. det finnes hjelp det finnes håp,og dette vil gi dere en stor gave så "blås " i grunnen til det og kjør på ;) hilsen en som aldri trodde det skulle være at jeg ble en "av de" som ikke får det til pga endometriose og trege svømmere.. p.s 26+2 idag :):angel11
 
Så leit å høre at det er et problem og at dere mest sannsynlig ikke vil få det til på egenhånd. På en annen side er det jo godt at det endelig skjer noe og at du har fått svar og noe å forholde deg til :) Det er vel heller ingenting som tilsier at det ikke skal klaffe med IVF :) Håper det går raskt med henvisning og veien videre!

Klem ❤️
 
Heldigvis for oss har vi allerede vært hos hausken, så sædprøver er tatt, amh er tatt og jeg har allerede time på unn i november, så hvis jeg er heldig så får vi oppstart fort :cat: Er jo ganske ferdig utredet da
 
Heldigvis for oss har vi allerede vært hos hausken, så sædprøver er tatt, amh er tatt og jeg har allerede time på unn i november, så hvis jeg er heldig så får vi oppstart fort :cat: Er jo ganske ferdig utredet da

Hva er planen for timen i november? Forsamtale/IVF-oppstart?
 
Sender deg en klem :Heartred
 
Back
Topp