Tiger prøver på baby!

Takk [emoji4]
Vi er gørrslitne, det tar på med reising, familie, klinikken, shopping og all gåingen i oslo, vi har begge nådd 2x skrittmålet vårt for en dag mens vi har vært her hittil! Vurderer nesten å ordne oss hotell å sove på på Gardemoen i noen timer[emoji23]
Vi var hos far hausken selv, som fikk litt bakoversveis da han så alderen min. Blodprøvene var normale og spermcellene så bra ut. Ultralyden så han ikke noe han nevnte, men jeg er i dag 4 av syklusen og han telte cyster på eggstokkene, det tok jeg ikke som noe godt tegn(?), han sa ikke noe om det dog.
Han spurte om jeg var sjekket for endo med tanke på smerter og sykluskrøll til tider, for det hørtes litt sannsynlig ut.
Hvis vi ønsker å gjennomføre forsøk så kunne vi begynt med en gang om jeg har tid.. De viste oss med sprøyter og hele hurven, ikke hjerneforskning å sette sprøyte i magefettet akkurat, men det var greit, forklarte litt og fikk resept på medisiner til det de kaller "kort regime". Såfall håper de jo å kunne fryse ned egg så vi har til senere.
Han sa at OM noe er galt med oss så stod det såfall på festing av egget, og en exu er ikke sånt som "bare skjer" som de sa da jeg ble operert for det, og sjansene er nok større for å slippe unna det ved ivf da de har mye mer kontroll på plassering enn ved naturlig befruktning.
Så vi må gå i tenkeboksen. Foreløpig er planen å fortsette med prøving selv, og ringe inn mens så vi får forsøk i august/sept om det ikke har klaffet til da.
Litt sliten og lei i dag, rett og slett, ikke noe særlig shopping-humør heller, og det er jo direkte kjedelig når vi faktisk er i hovedstaden!! [emoji14]

Det er mulig jeg er dum eller at jeg ikke har fulgt med.. Men hva er grunnen til at dere vurderer IVF så "tidlig"? Er det at du har hatt EXU? For dere har vel "bare" prøvd siden nyttår eller noe sånt? Hvorfor ble han overrasket over alderen din? Hvis det ble funnet cyster bør han vel utdype hvorvidt det påvirker? Eller? Jeg er litt i en boble om dagen og trenger ting med teskje.. :rolleyes:

Det er mulig jeg er dum eller at jeg ikke har fulgt med.. Men hva er grunnen til at dere vurderer IVF så "tidlig"? Er det at du har hatt EXU? For dere har vel "bare" prøvd siden nyttår eller noe sånt? Hvorfor ble han overrasket over alderen din? Hvis det ble funnet cyster bør han vel utdype hvorvidt det påvirker? Eller? Jeg er litt i en boble om dagen og trenger ting med teskje.. :rolleyes:
Signerer denne.
Synes det er rart han sa at exu ikke bare er noe som skjer når 70% av exu som regel skyldes en komosomfeil....
Kjente jeg ble litt nervøs nå [emoji87]

Du har nok litt rett, kanskje litt tidlig, vi har "bare" prøvd aktivt i år, men når ting ikke er helt på stell så er det greit å ha sjekket ut ting tenker jeg. Har en del autoimmunt på min side som kan påvirke det med å få barn, og familien min har ikke kunnet ta det som en selvfølge å få barn, med lav eggtelling og hele ruklet i slekta.
Nå så han forsåvidt at eggtellingen så god ut, og det satte jeg veldig pris på å høre [emoji4]
Selvfølgelig har exu'en satt en støkk i meg og gjort at jeg føler meg mer eller mindre ubrukelig når det kommer til fruktbarhet, jeg vet at det ikke er så mye dårligere sjanser statistisk sett; Men det endrer desverre ikke selvfølelsen..
Jeg har rett og slett ikke hode til å være prøver i to år før jeg i det heletatt blir sjekket offentlig, og uroen i seg selv er jo nok til å hindre befruktning og festing av egg. Når sånt skal sies så håper vi begge på at den sitter i løpet av sommeren av seg selv, og det er fult mulig vi utsetter lenge, men vi ønsker det som en backup om det går for mye på psyken for min del.
Det med alder.. du kan jo ikke si at du synes det er vanlig å være i starten av tyveårene med et så høyt ønske om barn at man faktisk vurderer prøverør [emoji14] og jeg tror det er derfor han ble litt satt ut, for folk flest på min alder er interessert i festing og reising på siden av studier, ikke barn [emoji23]

Selvfølgelig, en gu og noen flyturer, masse gåing, også spottet jeg gjennom truseinnlegget, truse og tights [emoji15] juhu!

Så godt at han tok dere på alvor da! Nå har dere i hvert fall en plan videre. Da er det bare å gå i tenke boksen for å ta en avgjørelse på hva som blir neste skritt.
Deilig er det uansett å ha fått en sjekk.

Har alltid visst at de med endo kan ha problem med å bli gravid, men hvorfor vet jeg ikke. Sa han noe om det?

Du får slappe av å nyte resten av helgen. Også håper jeg du hadde sort thigts;) ;)

Så godt at han tok dere på alvor da! Nå har dere i hvert fall en plan videre. Da er det bare å gå i tenke boksen for å ta en avgjørelse på hva som blir neste skritt.
Deilig er det uansett å ha fått en sjekk.

Har alltid visst at de med endo kan ha problem med å bli gravid, men hvorfor vet jeg ikke. Sa han noe om det?

Du får slappe av å nyte resten av helgen. Også håper jeg du hadde sort thigts;) ;)

Jepp, tenkeboksen er inntatt her i hus, pratet mye om det de siste dagene, gubben er ved godt mot ihvertfall. Har også en veldig støttende familie å prate med, og de fleste er veldig oppdaterte om hva som foregår, så det er heldigvis ikke sånn at vi må snike oss rundt [emoji4]

Han sa ikke noe direkte knyttet til endo hos meg, da det er vanskelig å si noe uten å sjekke eller ha diagnose. Han snakket om at hvis livmorslimhinnen ikke var ideel for implantasjon så kunne egget vandre til det fant bedre miljø, noe som kan føre til exu hos dem med sånn problematikk. Og det er veldig logisk med endometriode når man tenker på at jeg har det syklusbildet jeg har med bla så sterke smerter og liten bedring(les:forverring) på prevensjon.
Har også lest litt selv, og kommet frem til dette, slik jeg ser det logisk;
Hvis det er endo som gjør at det å bli gravid er vanskelig så er det fordi livmorslimhinnen fort blir irritert og betent og da ikke optimal for eggets festing, dermed vandringen han nevnte, eller rett og slett infertilitet. Det påvirker også eggløsning eller eggkvalitet tror jeg, men jeg er ikke sikker[emoji4]
Red: De har satt opp medisinplanen med betennelsesdempende fra dag én siden de mistenker endo [emoji4] og det er kanskje hovedsaklig derfor han anbefalte ivf

Så vi skal følge planen vi hadde fra før om å få utredning for det(endo) på sykehuset i nærmest mulig fremtid, har jo time allerede i slutten av mai til den første undersøkelsen. Det er alltid en ting som er fint å vite om meg selv, for kanskje det kan gjøres noe med menssmertene mine over tid?
Hvis ikke de finner noe så er det enda bekymring mindre [emoji4]

Heldigvis var tightsen svart ja, og det skjedde da jeg gikk på do rett før siste landingen med fly, så det var bare å hive klærne i bløtt og meg i dusjen når vi kom hjem[emoji15]

Last edited:
Du har nok litt rett, kanskje litt tidlig, vi har "bare" prøvd aktivt i år, men når ting ikke er helt på stell så er det greit å ha sjekket ut ting tenker jeg. Har en del autoimmunt på min side som kan påvirke det med å få barn, og familien min har ikke kunnet ta det som en selvfølge å få barn, med lav eggtelling og hele ruklet i slekta.
Nå så han forsåvidt at eggtellingen så god ut, og det satte jeg veldig pris på å høre [emoji4]
Selvfølgelig har exu'en satt en støkk i meg og gjort at jeg føler meg mer eller mindre ubrukelig når det kommer til fruktbarhet, jeg vet at det ikke er så mye dårligere sjanser statistisk sett; Men det endrer desverre ikke selvfølelsen..
Jeg har rett og slett ikke hode til å være prøver i to år før jeg i det heletatt blir sjekket offentlig, og uroen i seg selv er jo nok til å hindre befruktning og festing av egg. Når sånt skal sies så håper vi begge på at den sitter i løpet av sommeren av seg selv, og det er fult mulig vi utsetter lenge, men vi ønsker det som en backup om det går for mye på psyken for min del.
Det med alder.. du kan jo ikke si at du synes det er vanlig å være i starten av tyveårene med et så høyt ønske om barn at man faktisk vurderer prøverør [emoji14] og jeg tror det er derfor han ble litt satt ut, for folk flest på min alder er interessert i festing og reising på siden av studier, ikke barn [emoji23]

Jeg mener ikke nødvendigvis personlig at det er for tidlig, altså, jeg kunne jo selv vært med i NM i dårlig tålmodighet.. Men jeg har ikke hørt om noen som starter med IVF så tidlig, det var bare derfor jeg lurte :) Jeg har ikke fått inntrykk av at det "feiler deg" noe som er så alvorlig at det tilsvarer at du burde det. Igjen, ingenting feil, bare jeg som er nysgjerrig! :)

Ok, da skjønner jeg :) Føler du at du fikk noe ut av å dra dit? Og det er endo du skal utredes for på lokalt sykehus?

Tja, jeg er fra landet :hilarious: De fleste av mine barndomsvenner er på barn 2 eller 3 og de første starter såvidt de har passert 20. Så jeg synes ikke det var det minste rart :hilarious: Hvor gammel er du? :)

Jeg mener ikke nødvendigvis personlig at det er for tidlig, altså, jeg kunne jo selv vært med i NM i dårlig tålmodighet.. Men jeg har ikke hørt om noen som starter med IVF så tidlig, det var bare derfor jeg lurte :) Jeg har ikke fått inntrykk av at det "feiler deg" noe som er så alvorlig at det tilsvarer at du burde det. Igjen, ingenting feil, bare jeg som er nysgjerrig! :)

Ok, da skjønner jeg :) Føler du at du fikk noe ut av å dra dit? Og det er endo du skal utredes for på lokalt sykehus?

Tja, jeg er fra landet :hilarious: De fleste av mine barndomsvenner er på barn 2 eller 3 og de første starter såvidt de har passert 20. Så jeg synes ikke det var det minste rart :hilarious: Hvor gammel er du? :)

Neida, det feiler meg nok ikke noe særlig, håper vi, men hvis det viser seg å være endo så tror jeg nesten jeg prøver ivf fremfor å risikere den andre egglederen min og samme helvetet som sist [emoji20]

Jeg visste jo ikke egentlig hva jeg forventet på forhånd, og jeg lurer jo litt på om de hadde anbefalt meg noe annet om ting var annerledes. Det er jo tross alt en ivf klinikk så gubben var ihvertfall klar for svaret vi fikk, moren min forventet også det svaret med alt vi har i familien. Føltes vel mer som en forsamtale enn en fertilitetsjekk som de kaller det? Men jeg kan jo heller ikke forskjell.
Men vi fikk jo vite at gubben har gode svømmere og eggtellinga mi er god, det i seg selv er jo nesten en seier.

Skal utredes for endo ved lokalt sykehus ja. Håper egentlig de sender meg til et annet sykehus, hvis ikke så benytter jeg meg nok av fritt sykehusvalg for å si det sånn [emoji14] Det er jo de luringene jeg er henvist til nå som ventet så lenge med exu'en at hele egglederen røk.

Jeg er 22, så jeg har jo ganske mange venninner som holder på med nr 2, og såklart, flere venninner som ikke kunne tenkt seg barn før om ti år [emoji23] men jeg har flere som har fått strike på første forsøk, og skal fortelle meg hvor jævlig lett det er å vaske truser og slappe av liksom.. og det sårer så voldsomt [emoji53]

Cd5 pp5 2017
I dag går jeg opp til to kopper te daglig, og jeg er vel ved litt bedre mot enn tidligere ettersom eggtelling skal være bra og svømmere veldig innafor.
Håper heksekunstene gjør sitt og at det klaffer nå som ihvertfall deler av bekymringene mine er borte [emoji16]
Tok opp temping igjen i dag, og tempen ligger ganske likt som de forrige pp'ene.

Her har det skjedd litt av hvert den siste tiden!

Tenker du må bare kjenne og føle selv hva som er riktig for deg, uavhengig alder osv. Håper virkelig du får ønsket ditt om å bli mor oppfylt snart, på den ene eller den måten. :)

Neida, det feiler meg nok ikke noe særlig, håper vi, men hvis det viser seg å være endo så tror jeg nesten jeg prøver ivf fremfor å risikere den andre egglederen min og samme helvetet som sist [emoji20]

Jeg visste jo ikke egentlig hva jeg forventet på forhånd, og jeg lurer jo litt på om de hadde anbefalt meg noe annet om ting var annerledes. Det er jo tross alt en ivf klinikk så gubben var ihvertfall klar for svaret vi fikk, moren min forventet også det svaret med alt vi har i familien. Føltes vel mer som en forsamtale enn en fertilitetsjekk som de kaller det? Men jeg kan jo heller ikke forskjell.
Men vi fikk jo vite at gubben har gode svømmere og eggtellinga mi er god, det i seg selv er jo nesten en seier.

Skal utredes for endo ved lokalt sykehus ja. Håper egentlig de sender meg til et annet sykehus, hvis ikke så benytter jeg meg nok av fritt sykehusvalg for å si det sånn [emoji14] Det er jo de luringene jeg er henvist til nå som ventet så lenge med exu'en at hele egglederen røk.

Jeg er 22, så jeg har jo ganske mange venninner som holder på med nr 2, og såklart, flere venninner som ikke kunne tenkt seg barn før om ti år [emoji23] men jeg har flere som har fått strike på første forsøk, og skal fortelle meg hvor jævlig lett det er å vaske truser og slappe av liksom.. og det sårer så voldsomt [emoji53]

Ja okei, skjønner :)

Håper utredningen går kjapt og selvfølgelig at du ikke har endo. Det er jo positivt at eggene og svømmerne er bra, da kan det vel alltids klaffe? Men jeg forstår at det føles bra å ha startet på en plan B :)

Håper ting ordner seg snart! :)

Sender deg masse klemmer [emoji173] godt at du slapp å vente et helt år med dette :)
Hadde vel egentlig endt med to år før jeg fikk sjekket det om jeg ikke gjorde det selv privat, og da hadde jeg vært helt på tuppa frem til da, og livredd for at noe var alvorlig galt med oss. Så det var fint å høre at vi var nogenlunde i orden. [emoji173]
Her har det skjedd litt av hvert den siste tiden!

Tenker du må bare kjenne og føle selv hva som er riktig for deg, uavhengig alder osv. Håper virkelig du får ønsket ditt om å bli mor oppfylt snart, på den ene eller den måten. :)
Vi blir nok å ta ivf hvis det går alt for langt og smertene og blødningene blir uregelmessige igjen. Sommeren går til å spare opp penger til det, og hvis ikke pengene blir brukt til det så peiser jeg pengene inn på aksjer til vi trenger dem. [emoji16]

Cd 6 pp5 2017
Blir litt gal, jeg spotter fortsatt [emoji53] Jeg bruker jo være ferdig når jeg er ferdig! Æsj altså.

Holdt på å glemme monitor i dag frem til jeg så monitor-tråden her inne, den sa lav [emoji23] igår hadde jeg skikkelig slim nedentil, og det er flott. [emoji1]

Klapp på skuldra til meg selv; jeg har husket vitaminene mine hver dag denne uken [emoji173]

Cd7 pp5 2017
Jeg tenkte dra på trening på morgenen før jeg skal få neglene mine fikset, men det har seg sånn at i dag fikk jeg faktisk fri av meg selv, jeg var ikke nødt til å trene gitt [emoji16]

Lav på monitor, ingenting spennende på temp. Men monitor-testen har begynt å få tynn og litt rar lh-strek, kanskje det skjer noe med kroppen min? [emoji16] Hadde vært fint om teen gjorte sånn at jeg fikk maks på monitor ihvertfall, for det har jeg lyst på!

Også har jeg fått en svær underhudskvise igår [emoji20] ævva!
I dag er den hoven og vond.
Da vi var hos hausken hadde jeg elveblest i ansiktet også, som jeg måtte skjule for meg selv med sminke. [emoji15]

Dagen fortsatte til at jeg fikk den verste hodepinen på lenge og måtte legge meg med klut på hodet etter å ha tatt to Paracet [emoji29]
Men! Jeg føler meg fabolous uansett!
2e5b31285cbf18edf64149dab5c0068a.jpg

Sykt fine negler! Er det dine, eller er det gele/akryl? (er ingen neglekspert akkurat, haha)

Håper hodepinen er borte idag, og at du gløder med de flotte neglene dine ;) Ha en fin dag
Den er borte, heldigvis! For nå må hodet gå 100% til spansk denne uken, har egentlig ikke tid til eggløsning heller, haha! Så siden jeg ikke har tid til å være obsessed så må det jo gå, eller hva? [emoji173][emoji173]
Sykt fine negler! Er det dine, eller er det gele/akryl? (er ingen neglekspert akkurat, haha)
Gele, svigerinnen til en venninne som har lagt dem [emoji16] mine egne negler er så tynne at de tåler rett og slett ingenting [emoji1] kan vel nevne at gubben også liker når jeg har negler [emoji6]

Back
Topp