Tidspunkt for levering i barnehagen

Barnehagen oppfordret til levering før 09.30 da kjernetiden begynte. Men regelen var likevel innen kl 10 på turdager for å rekke tur.
Ingen som kommenterte om vi kom senere, men de oppfordret til å gi beskjed hvis barnet kom senere enn 09.30 :)

Jeg leverte som oftest kl 09, noen ganger senere hvis jenta sov lenge :)
 
Så kjedelig når de ikke vil i barnehagen.. men bra de ikke mistrives skikkelig
Ja. Hadde de det hadde jeg ikke sendt :) Men har flere ganger vurdert å ta dem helt ut og ha dem hjemme.
 
Men om dere flytter litt på døgnet og står opp tidligere kan dere fortsatt ha lange morgener uten stress. Vi stresser aldri vi :) barnehagen er bare 5 minutter unna og åpner kl 7. Så siden hun våkner før 6 hver dag har vi jo alltid minst en time. Men ofte leverer vi rundt 8, så da er det jo to timer.

Så det er en mulig løsning på det, å flytte døgnet litt.

Vi har aldri stressende travle morgener. Orker ikke slikt :p Om hun mot formodning sover lenger en gang, leverer vi seinere

Flytte døgnet? Hun har ikke skrevet at barnet legger seg sent tror jeg?
Min eldste la seg 19 og sto opp 08, jeg synes ikke man skal stå opp grytidlig for å vekke barnehagebarn. De blir tidsnok store :)
 
Takk for svar! :) Jeg er så enig! Akkurat dette vi føler på også. Når hun starter på skolen vil resten av livet hennes være preget av å stå opp når alarmen ringer, hvorfor må hun det nå når ingen av oss voksne må det? Jeg skal snakke med barnehagen en gang til å prøve å forklare det..
Ta det med styrer og bare fortell at slik gjør vi det, ber om respekt og ingen kommentarer på det. De er ikke en skole!
 
Flytte døgnet? Hun har ikke skrevet at barnet legger seg sent tror jeg?
Min eldste la seg 19 og sto opp 08, jeg synes ikke man skal stå opp grytidlig for å vekke barnehagebarn. De blir tidsnok store :)

Nei, hun legger seg ikke spesielt sent. Starter nattastell 19.00, går på rommet og leser bok, også sover hun som regel ca 19.30. Hun har alltid vært B-menneske, og våkner sjelden tidligere enn 08 hvis vi ikke vekker henne. Elsker å sove lenge i helgene. [/QUOTE]
 
.
 
Nei, hun legger seg ikke spesielt sent. Starter nattastell 19.00, går på rommet og leser bok, også sover hun som regel ca 19.30.

Da er hun slik som noen barn er, synes det var helt passe rytme og ikke endre den for at hun skal våkne tidligere. La henne sove, de gjør ikke det etter skolestart for da får de rytmen med å stå opp tidlig :-/
 
Da er hun slik som noen barn er, synes det var helt passe rytme og ikke endre den for at hun skal våkne tidligere. La henne sove, de gjør ikke det etter skolestart for da får de rytmen med å stå opp tidlig :-/

Vi synes også det er veldig fin rytme. Skulle bare ønske barnehagen så det fine i det også :p
 
Nei, hun legger seg ikke spesielt sent. Starter nattastell 19.00, går på rommet og leser bok, også sover hun som regel ca 19.30. Hun har alltid vært B-menneske, og våkner sjelden tidligere enn 08 hvis vi ikke vekker henne. Elsker å sove lenge i helgene.
[/QUOTE]
Åå så deilig da :) mi som våkner før 6 sovner sjelden før 20. Er likevel lys våken og opplagt hele dagen :eek: :p

Skulle ønske hun var litt mer b-menneske altså,

Men da skjønner jeg bedre dilemmaet ditt..
 
Åå så deilig da :) mi som våkner før 6 sovner sjelden før 20. Er likevel lys våken og opplagt hele dagen :eek: :p

Skulle ønske hun var litt mer b-menneske altså,

Men da skjønner jeg bedre dilemmaet ditt..[/QUOTE]

Forskjell på disse barna og søvn ja :p vi synes jo det er ganske deilig at hun sover såpass lenge, samtidig som det skaper litt hodebry ift å rekke barnehagen...
 
Haha :p de hadde vel sagt noe hvis det virkelig ikke var innafor
Frøkna har et skikkelig godt sovehjerte, så vekker henne ikke før tidligst kl 08. Da sover hun fra 19-08, mye søvn og vi får en rolig morgen :) håper jo at de hadde sagt fra og ikke bare går og irriterer seg :hilarious:
 
Åå så deilig da :) mi som våkner før 6 sovner sjelden før 20. Er likevel lys våken og opplagt hele dagen :eek: :p

Skulle ønske hun var litt mer b-menneske altså,

Men da skjønner jeg bedre dilemmaet ditt..

Forskjell på disse barna og søvn ja :p vi synes jo det er ganske deilig at hun sover såpass lenge, samtidig som det skaper litt hodebry ift å rekke barnehagen...
 
Frøkna har et skikkelig godt sovehjerte, så vekker henne ikke før tidligst kl 08. Da sover hun fra 19-08, mye søvn og vi får en rolig morgen :) håper jo at de hadde sagt fra og ikke bare går og irriterer seg :hilarious:

Sover ca som vår jente hun da :) blir stress å være i barnehagen 08.30 når hun ikke vil våkne før 08 :p

Det hadde de sikkert gjort :)
 
Barnehagen oppfordret til levering før 09.30 da kjernetiden begynte. Men regelen var likevel innen kl 10 på turdager for å rekke tur.
Ingen som kommenterte om vi kom senere, men de oppfordret til å gi beskjed hvis barnet kom senere enn 09.30 :)

Jeg leverte som oftest kl 09, noen ganger senere hvis jenta sov lenge :)

Det er jo slik jeg synes der skal være. Barnehagen skal jo dekke et behov for foreldrene, ikke motsatt. Turdager osv er annerledes, barnehagen må jo få komme seg ut på tur og da får foreldrene tilpasse levering etter det. Annerledes med andre dager.
 
Kjernetid er 09:30 her også. Har selv en samboer som reiser, ikke like mye som din, da. Syns det er merkelig reaksjon fra bhg. Har de noen begrunnelser for levering innen 08:30 når kjernetid er 09:30?
 
Back
Topp