Tidspunkt for levering i barnehagen

Jeg leverer mellom 09-09.30. Idag fikk jeg levert 09.45 pga ei frøken som er i en fase og ikke vil kle seg :facepalm: men har aldri fått noe kommentar på det :nailbiting: svigerinnen min (som har hatt gutten sin i samme bhg, og nå minsten også) har nevnt at så lenge de blir levert innen kl 10, så ser de bare når barna kommer :) eneste er onsdager, hvis vi kommer senere enn 09, så skal hun være klar for utedag eller at forelderen som leverer gjør henne klar der :)

Herlig at det er så fleksibelt :)
 
Har prøvd å prate med dem mange ganger, men gir snart opp.. sykt stress at de er så rigide. Mannen jobber på Nordsjøen og er mye borte, så når jeg er hjemme alene med begge barna skulle jeg gjerne sluppet det stresset på morgenen. Prøvde å si det til pedleder, men hun sa bare at det måtte jeg prøve å få til (å levere 08.30 altså). I går hadde hun sagt til eldte at hun måtte be meg om å vekke henne før. Er ikke det litt overtramp??
Kan du ta en prat med styrer da?
Jeg tenker hun ikke bør ta praten med ungen om det nei og når man ikke må vekke barna så ser jeg ingen grunn til å gjøre det heller
 
Ønsker ikke å ta henne ut av barnehagen, da hun trives der. Men synes det er unødvendig at hun må dit så tidlig hver dag. Mannen jobber på Nordsjøen og er mye hjemme, jeg er hjemme i permisjon. Vi, inkludert vår datter, elsker å kose oss med litt gode frokoster om morgenen. Synd at det er stress om morgenen nå bare pga henne, ingen av oss andre som trenger å stresse.

Vet det er tidligere når hun begynner på skolen, derfor vi synes det hadde vært godt for alle å ikke trenge å stresse ut døra på morgenen nå. Kommer tidsnok en tid for det :)
Men om dere flytter litt på døgnet og står opp tidligere kan dere fortsatt ha lange morgener uten stress. Vi stresser aldri vi :) barnehagen er bare 5 minutter unna og åpner kl 7. Så siden hun våkner før 6 hver dag har vi jo alltid minst en time. Men ofte leverer vi rundt 8, så da er det jo to timer.

Så det er en mulig løsning på det, å flytte døgnet litt.

Vi har aldri stressende travle morgener. Orker ikke slikt :p Om hun mot formodning sover lenger en gang, leverer vi seinere
 
Har prøvd å prate med dem mange ganger, men gir snart opp.. sykt stress at de er så rigide. Mannen jobber på Nordsjøen og er mye borte, så når jeg er hjemme alene med begge barna skulle jeg gjerne sluppet det stresset på morgenen. Prøvde å si det til pedleder, men hun sa bare at det måtte jeg prøve å få til (å levere 08.30 altså). I går hadde hun sagt til eldte at hun måtte be meg om å vekke henne før. Er ikke det litt overtramp??
Det der er faktisk ikke greit :p
Her ville jeg tatt en prat med styrer tror jeg.
 
Jeg er også i permisjon, men har en ganske vilter fireåring som uansett våkner før klokka 6. Så vi leverer henne mellom 7 og 8.30. Hun vil gjerne spise frokost med de andre i barnehagen. Dessuten har de kjernetid fra kl 9.

Husker da jeg selv gikk i barnehage for veldig mange år siden, så var det én jente som pleide å komme senere enn oss andre (foreldrene var skikkelig b-mennesker), og det var ikke noe særlig for henne. Vi andre var gjerne godt i gang med noe og hun kom ikke inn i den naturlige rytmen. Hun falt liksom litt utenfor det sosiale på grunn av det.
Men barn dr forskjellige, for de barna det ikke fungerer p komme senere for sp sier bhg fra om det og spør om det er mulig å komme tidligere
 
Herlig :) var så deilig å ha den friheten i den barnehagen hun gikk i tidligere
Veldig greit ja:) skal jeg på dagvakt så blir de levert av mannen og da blir det tidligere. Så hender det jo de skal på lengre utflukter som til byen og de har bestemt busstidspunkter for eks. Da leverer jeg de tidlig, så de får tatt del på alt . Men stortsett blir det sene leveringer, og det er greit når man har den muligheten . Barnehagen skjønner det godt
 
Men om dere flytter litt på døgnet og står opp tidligere kan dere fortsatt ha lange morgener uten stress. Vi stresser aldri vi :) barnehagen er bare 5 minutter unna og åpner kl 7. Så siden hun våkner før 6 hver dag har vi jo alltid minst en time. Men ofte leverer vi rundt 8, så da er det jo to timer.

Så det er en mulig løsning på det, å flytte døgnet litt.

Vi har aldri stressende travle morgener. Orker ikke slikt :p Om hun mot formodning sover lenger en gang, leverer vi seinere

Prøver å flytte på døgnet hele tiden, men hun har alltid vært B-menneske og har sin beste døgnrytme fra 19.30-07.30. Sover gjerne til 09 i helgene, selv om vi legger tidlig. Aldri våknet før kl 6..
 
Eldste ja :) yngste litt midt på treet.. hun ville ikke idag så er hjemme. Ja, har vært endel problemer der gitt.

Så kjedelig når de ikke vil i barnehagen.. men bra de ikke mistrives skikkelig
 
De har aldri sagt at det ikke er greit, så jeg har ikke tenkt over at flere kanskje syns det er dumt at barnet kommer så sent :wacky:

Haha :p de hadde vel sagt noe hvis det virkelig ikke var innafor
 
Her vil de helst unngå levering mellom 08.00-08.45 pga frokost og at de ønsker ro rundt måltidet. Jeg leverer som regel rundt 9.
De vil helst ha barna levert innen 9.30, men ikke noe problem å komme senere. Unntatt mandag, da er de på tur og de går 9.30.
 
Vet du, du får aldri tilbake den tiden før skole.
Ingen barnehage barn bør vekkes for at de skal bli vant med å stå opp til skolen, den tiden kommer mer enn tidsnok.
Jeg leverer mellom 8-11 engang, jeg har informert barnehagen at slik gjør vi det, jeg skal kose meg med mitt barn når jeg kan. De dagene barnehagen skal på tur kommer jeg tidsnok.
Gjør som du vil, kos deg med barnet ditt og gode morgener, bare informer barnehagen om at slik blir det. Dette er ikke skole, dette er en pedagogisk instituttsion som vi foreldre betaler for. Ingen barn er pålagt å gå i barnehage slik som skole og jeg ser tilbake til tiden med mine små med ett stort savn, nå er det opp hver dag, stress hver dag og ikke kos idet hele tatt.
Og barna mine kom fint inn i lek selv om de kom sent :)
 
Å vekke et barn som går i barnehagen så barnet skal rekke barnehagen til 8.30 synes jeg ikke er overtramp. Når hun begynner på skolen er det enda tidligere.

Du kan jo ta henne ut av barnehagen når du er i permisjon om du ikke vil flytte på døgnet. Siden babyen min våkner ørten ganger i løpet av natta og fireåringen våkner kl 6, legger jeg meg alltid innen kl 22, noen ganger så tidlig som 21.

Jeg mener det er over grensen å si det til barnet!
 
Vet du, du får aldri tilbake den tiden før skole.
Ingen barnehage barn bør vekkes for at de skal bli vant med å stå opp til skolen, den tiden kommer mer enn tidsnok.
Jeg leverer mellom 8-11 engang, jeg har informert barnehagen at slik gjør vi det, jeg skal kose meg med mitt barn når jeg kan. De dagene barnehagen skal på tur kommer jeg tidsnok.
Gjør som du vil, kos deg med barnet ditt og gode morgener, bare informer barnehagen om at slik blir det. Dette er ikke skole, dette er en pedagogisk instituttsion som vi foreldre betaler for. Ingen barn er pålagt å gå i barnehage slik som skole og jeg ser tilbake til tiden med mine små med ett stort savn, nå er det opp hver dag, stress hver dag og ikke kos idet hele tatt.
Og barna mine kom fint inn i lek selv om de kom sent :)

Takk for svar! :) Jeg er så enig! Akkurat dette vi føler på også. Når hun starter på skolen vil resten av livet hennes være preget av å stå opp når alarmen ringer, hvorfor må hun det nå når ingen av oss voksne må det? Jeg skal snakke med barnehagen en gang til å prøve å forklare det..
 
Back
Topp