Tidspunkt for levering i barnehagen

Dere som har mulighet til rolige morgener med barna, når leverer dere i barnehagen? Jeg går hjemme i permisjon nå, og kunne gjerne tenke meg å levere eldstejenta mellom 09-09.30. Men her får vi beskjed støtt og stadig om at 08.30 er siste frist. Hvis jeg kommer med henne senere føler jeg spesielt hun ene pedlederen nærmest demonstrerer for oss når vi kommer, fordi hun synes vi er for sene. Vi hadde jenta vår i en annen barnehage det første året, og de brydde seg ikke noe om når vi leverte..

I denne barnehagen har de samlingsstund 08.40, men jenta vår synes det er helt greit å gå glipp av denne noen dager i uka.

Er det helt vanlig at de ansatte vil ha barna dit så «tidlig»? Eller er det spesielt hos oss? Synes det er så synd at morgenen blir litt stress når jeg uansett går hjemme og vi egentlig ikke trenger å stresse (noe jeg har sagt til barnehagen uten særlig forståelse)

Jag hade blivit dritsur om bhg skulle si noe på når jag leverer barnen! Vi har ofte tillgang på rolige morninger och leverer allt fra kl 8-10. Kl 10 er det samling å pröver å komma innan det. Vi betalar myyye penger till de barnehagerne och da syns jag vi selv kan få bestämma både när vi ska lämna och hämta utan att nån kommenterer det! Hva med å ta det upp med lederen/chefen over bhg?
 
Tror nok hun pedlederen her også sier det mest fordi hun blir stressa av sene leveringer. Men ja, jeg blir helt nervøs jeg også.. blitt sånn at hvis ting går litt tregt om morgenen pga at jeg må gjøre noe ekstra med babyen før vi reiser, så velger jeg innimellom å bare ha henne hjemme i stedet for. Fordi jeg ikke orker det sure blikket vi får når vi kommer 08.40 eller senere..
Dét hadde jeg tatt med styreren altså.. ikke noe grei følelse.
 
Vi leverer når vi vil. De går ikke inn på sine avdelinger før 08.30 og frøkna sliter litt med så mye folk på en gang så ofte leverer jeg bare 08.30 slik at det passer ifht avdelingen. Da spiser vi frokost hjemme. Ofte sover vi til 08 og.
 
Jeg har ikke barnehagebarn lengre, men min erfaring var at det var vanskeligere for barnet å bli levert senere i barnehagen. Begge to ville i barnehagen samtidig som vennene ble levert, slik at de fikk spist frokost og vært med på samling sammen. Ved levering senere kom det gjerne noen tårer og avskjeden ble vanskeligere.

Det er ikke tilfellet her, da hadde det vært noe helt annet :)
 
Når jeg var hjemme i permisjon var 9.45 frist for levering. Da startet de med faste aktiviteter eks. Tur, kreativ gruppe. Skjønner godt at det er viktig for barnehagen med en viss struktur på dagen og hvis de skal rekke å gjøre aktiviteter må de være en kjernetid, men 8.30 hørtes vel tidlig ut. Ville tatt det opp med styrer.
 
I bhg til mini kan vi komme og gå når vi vil...som regel blir han levert i 10-11 tiden.
 
Slik jeg har forstått det, så ønsker de at bsrna sksl få komme inn og roe seg ned før de sksl igang med aktiviteter. Forberedelser til aktiviteter og å samle barna og få dem rolige kan ofte ta tid, så når de starter 9 -9.30 så ønsker de at barna er levert til 8.30.
 
Jeg leverer ca 0815 siden jeg likevel må kjøre eldste til skolen til da.
Er faktisk litt usikker på om de har noe tidspunkt de vil ha barna levert til. I den forrige barnehagen måtte vi gi beskjed dersom barna ble levert etter 0830.
 
Dere som har mulighet til rolige morgener med barna, når leverer dere i barnehagen? Jeg går hjemme i permisjon nå, og kunne gjerne tenke meg å levere eldstejenta mellom 09-09.30. Men her får vi beskjed støtt og stadig om at 08.30 er siste frist. Hvis jeg kommer med henne senere føler jeg spesielt hun ene pedlederen nærmest demonstrerer for oss når vi kommer, fordi hun synes vi er for sene. Vi hadde jenta vår i en annen barnehage det første året, og de brydde seg ikke noe om når vi leverte..

I denne barnehagen har de samlingsstund 08.40, men jenta vår synes det er helt greit å gå glipp av denne noen dager i uka.

Er det helt vanlig at de ansatte vil ha barna dit så «tidlig»? Eller er det spesielt hos oss? Synes det er så synd at morgenen blir litt stress når jeg uansett går hjemme og vi egentlig ikke trenger å stresse (noe jeg har sagt til barnehagen uten særlig forståelse)
Synes det høres merkelig ut, de bhg jeg vet om har «frist» på 0930-10 tiden. Jeg leverer 0930, elsker rolige morningen med kos og lek! Jeg tenker nyt tiden og kos dere på morningene. Kvalitetstid med deg er viktigere enn samlingsstund :)
 
Høres fint og greit ut :) 09.30 er absolutt senest her, pga tur :) og det er helt greit. Frokost fra 08-08.30, så da kan vi ikke komme fordi vi forstyrrer. Samlingsstund kl 08.40. Gir meg et veldig lite vindu å levere i når jeg må levere før samlingsstund.. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan få komme senere..
Ikke store vinduet det nei for å levere. Hadde tidligere samlingsstund i bhg til guttene også i desember; hvor vi måtte levere enten før frokost, eller mellom 8.30 og 8.45. Når jeg da satt med en nyfødt (født 3.12) og 2 gutter som plutselig gjerne sov lenger enn vanlig ble det litt stressende morgener men gikk nå på ett vis. De ansatte sa jeg ikke trengte å stresse om vi ikke rakk det siden jeg hadde en nyfødt i tillegg men ville nå at guttene sko få med seg samlingen og aktiviteten :)
 
Levering har vært kl. 9 hele veien her med begge barna
Alltid hatt frist å levere 9:30
 
Kommer an på frøkna, men stort sett liker hun å ta seg god tid og jeg leverer gjerne mellom 9 og 930.
De har kjernetid fra 930 til 14,men ikke noe problem å komme senere en dag heller om vi avtaler på forhånd. Om de skal på tur så går de 930.
Jeg har også hentet ca 15,men i det siste har hun bedt om at pappaen skal hente og da er hun ikke hjemme før 17.
 
Vi leverer ca kl 8 fordi de spiser frokost i bhg.
Hvis de skal ha frokost må de komme før 8:15. Hvis de ikke skal ha frokost vil de ansatte at vi helst ikke kommer før kl 9, slik at de andre barna ikke blir forstyrra i frokosten sin.
Og så vil de at alle barna er på plass senest kl 10 :)
 
Her starter dagens program kl. 9 og de see helst at man levere da.
Der er jeg enig mes bhg, da jeg opplevde at det var vanskelig for datteren vår å bli levert og komme inn i leken senere.
 
Her starter dagens program kl. 9 og de see helst at man levere da.
Der er jeg enig mes bhg, da jeg opplevde at det var vanskelig for datteren vår å bli levert og komme inn i leken senere.
Ja, ser den hvis man opplever det :Heartred
 
Så godt med rolige morgener når dagene tillater det . Barnehagen der minste går har nok kjernetid fra ca 10, men kommer vi 10.30 hører vi ingen ting feil med det. Vi må da selvsagt kle på han hvis de er ute, og vi passer på at han er i barnehagen til 9.30 hvis han skal på tur. Med eldste husker jeg at jeg til og med leverte 13.00 for jeg hadde legetime etc før seinvakt og far jobbet så han ikke fikk hentet før 17.00! Tre dager i uka er minsten på plass i barnehagen 07.45 for jeg jobber dagen, så setter pris på de dagene vi kan ha late dager. Av prinsipp: jeg vekker ikke et barnehagebarn pga klokka til barnehage, hvis jeg/samboer ikke skal noe spesielt. Avtal et møte med barnehagen, og ikke ta det opp i gangen... er mitt tips til deg.
 
Dere som har mulighet til rolige morgener med barna, når leverer dere i barnehagen? Jeg går hjemme i permisjon nå, og kunne gjerne tenke meg å levere eldstejenta mellom 09-09.30. Men her får vi beskjed støtt og stadig om at 08.30 er siste frist. Hvis jeg kommer med henne senere føler jeg spesielt hun ene pedlederen nærmest demonstrerer for oss når vi kommer, fordi hun synes vi er for sene. Vi hadde jenta vår i en annen barnehage det første året, og de brydde seg ikke noe om når vi leverte..

I denne barnehagen har de samlingsstund 08.40, men jenta vår synes det er helt greit å gå glipp av denne noen dager i uka.

Er det helt vanlig at de ansatte vil ha barna dit så «tidlig»? Eller er det spesielt hos oss? Synes det er så synd at morgenen blir litt stress når jeg uansett går hjemme og vi egentlig ikke trenger å stresse (noe jeg har sagt til barnehagen uten særlig forståelse)
Med mine barn har det vært 9 eller 9:30.

Jobber i bhg selv og høres 8:30 høres topp ut! Det er egentlig det tidspunktet man må begynne å gjøre seg klar for dagens aktivitet om man skal få tid nok før opprydding og lunsjlaging. Spesielt hvis man skal ut og det er mye påkledning.

Og å starte med en samling er gull for å forberede barna på hva som skal skje og hvem som skal hva. Ingen unger liker å bli «kasta rett inn i det» når de kommer.

Hva med å heller ha tid på ettermiddagen? De fleste barn er uthvilt og full av energi og «klare for dagen» på morgenen. Bedre å heller ta en rolig ettermiddag, det er det som er naturlig for kroppen om man ser på kortisolnivået ol.
Selv sliter vi med dagsrytmen i bhg til yngste. Frokost til kl 9 (men de som er tidlig spiser kl 7) og lunsj kl 12 (og det er alt for sent for de som spiser tidlig frokost) og ettermiddagsmåltidet er kl 15. Så skal man liksom både få inn middag og kveldsmat mellom det og leggetid kl 19? Nei mye bedre å starte dagen tidlig synes jeg.
 
Back
Topp