Tidspunkt for levering i barnehagen

Leverer somregel i 9 tiden nå når jeg er i permisjon. Gjør det samme på fridagene og de dagene jeg jobber kveld (jobber turnus). Her begynner de kjernetiden 9.30 så de ansatte ser helst at vi leverer innen da slik at de får begynt med det de skal for dagen og slippe forstyrrelser. Skal de på tur så får de med seg alle. På eldste sin avdeling ser de helst av vi unngår å levere midt i frokosten da det ofte blir forstyrrelser om mange kommer midt i maten og de voksne på ta imot barn som kommer samtidig som de skal gi oppmerksomhet til de som spiser. Kommer jeg senere enn 9.30 gir jeg beskjed og det er somregel greit. Skal de ut på tur så venter de litt evt så må jeg levere til en annen avd evt møte de der de er på tur
 
Kjernetid er 09:30 her også. Har selv en samboer som reiser, ikke like mye som din, da. Syns det er merkelig reaksjon fra bhg. Har de noen begrunnelser for levering innen 08:30 når kjernetid er 09:30?

Egentlig ikke.. i tilvenninga til storbarn var det fordi det var en bedre og roligere start for henne, men nå går det bra uansett når vi leverer. Er pedlederen på avdelinga som er mest opptatt av det, virker som om det er fordi hun selv blir stressa når det kommer barn senere.
 
Leverer somregel i 9 tiden nå når jeg er i permisjon. Gjør det samme på fridagene og de dagene jeg jobber kveld (jobber turnus). Her begynner de kjernetiden 9.30 så de ansatte ser helst at vi leverer innen da slik at de får begynt med det de skal for dagen og slippe forstyrrelser. Skal de på tur så får de med seg alle. På eldste sin avdeling ser de helst av vi unngår å levere midt i frokosten da det ofte blir forstyrrelser om mange kommer midt i maten og de voksne på ta imot barn som kommer samtidig som de skal gi oppmerksomhet til de som spiser. Kommer jeg senere enn 9.30 gir jeg beskjed og det er somregel greit. Skal de ut på tur så venter de litt evt så må jeg levere til en annen avd evt møte de der de er på tur

Høres fint og greit ut :) 09.30 er absolutt senest her, pga tur :) og det er helt greit. Frokost fra 08-08.30, så da kan vi ikke komme fordi vi forstyrrer. Samlingsstund kl 08.40. Gir meg et veldig lite vindu å levere i når jeg må levere før samlingsstund.. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan få komme senere..
 
Det er jo slik jeg synes der skal være. Barnehagen skal jo dekke et behov for foreldrene, ikke motsatt. Turdager osv er annerledes, barnehagen må jo få komme seg ut på tur og da får foreldrene tilpasse levering etter det. Annerledes med andre dager.

Helt enig :)
 
Egentlig ikke.. i tilvenninga til storbarn var det fordi det var en bedre og roligere start for henne, men nå går det bra uansett når vi leverer. Er pedlederen på avdelinga som er mest opptatt av det, virker som om det er fordi hun selv blir stressa når det kommer barn senere.

Kjipt med så lite forståelse:( Syns ikke det høres rett ut at du skal måtte levere tidligere enn det som passer for dere uten grunn. Kanskje greit med et møte med pedleder og styrer? Håper det ordner seg:)
 
Bhg åpner 7 men tror vi kun har levert en gang til åpning fordi vi skulle noe spesielt.
Sambo jobber enten tidligvakt og går på jobb før vi står opp, eller senvakt/fridag og kan levere sent.
Jeg begynner sjeldent/aldri før 10 så ikke behov for å levere tidlig jeg heller.
Blir som regel en gang mellom 830(frokost) og 10 men når han plutselig finner på å sove til nærmere 10 så får han sove ut.
Vi er ikke intr i å snu døgnet så han alltid skal våkne tidlig, når sambo kommer fra jobb kl 2 så er det greit om minien ikke våkner 4 timer senere.

Passer på turdag ol da og kler på han om vi kommer i utetiden. Aldri fått klager.
Gjorde det samme med eldste da han gikk i bhg, og har en skolegutt som finfint kommer seg opp når klokken piper, så trenger ikke trene på det før man må.
 
Jeg var i permisjon i fjor, og leverte eldste ca 9:30. Da var kjernetid fra kl 10:00. Nå er kjernetid fra kl 9:00, men hvis det er noe er det aldri vanskelig å levere senere, så lenge jeg gir beskjed. Jeg har snakket med dem, og han går rett inn i leken selv om de andre er godt i gang når han kommer.

Har du snakket med dem om hvorfor det er så vanskelig for dem? Kan det være at de syns det er vanskelig å løse bemanningen internt når de ikke vet når barna kommer eller sliter med å planlegge dagen? Kanskje dere kunne avtalt at hun kommer sent hver mandag eller noe sånt?

Jeg syns det er at overtramp at de ber barnet si til deg at du skal vekke henne tidligere. Syns ikke så små barn skal være sendebud mellom voksne som er uenige.
 
Her leveres det alt fra 08.15-10.00. Men jeg sjekker ukeplanen og prøver å rekke ting hvis det er noe som skjer.. jeg har sagt at ting tar tid nå, når jeg er høygravid og ikke orker så mye og det har de full forståelse for. Tenker det ikke blir noe bedre med baby i hus heller.
Jeg synes ped.lederen krever for mye når hun krever at dere skal være der til kl 08.30.. som ped.leder selv har jeg aldri krevd at barna skal være der innen ett tidspunkt hvis vi ikke skal på tur eller noe. Har alltid sagt at det er fint hvis de kan få en rolig morgen hjemme noen ganger. Sliter barnet med å komme inn i lek når det kommer sent, blir det en annen diskusjon.. men at barnehagen skal blande seg i at ungene må vekkes tidligere det synes jeg er overtramp ja! Så deilig for dem å kunne sove! Skolen begynner tidsnok med stress og mas og krav. Bhg trenger ikke å være en sånn arena..
 
Her starter ikke ting før halv ti. Som ansatt syns jeg det er litt småirriterende når unger kommer etter det for vi vil gjerne starte med det vi har planlagt. Det gjør vi som regel, da, uavhengig om den ungen har kommet eller ikke.
Føler at foreldre bør respektere kjernetiden.

Når det er sagt så syns jeg halv ni er tidlig. Hvorfor ha samling så tidlig på dag? Det beste for ungene er jo frilek så blir det tidsnok tid til planlagte aktiviteter.
 
Vi jobber turnus/skift, så her blir han levert en gang mellom 07.30 og 09.30. Alt ettersom om han spiser frokost hjemme eller i bhg. Skal han spise der må han være der 0815. Vi streber etter å levere senest 09.15 da, da de har samlingsstund da :)
 
Her leveres det alt fra 08.15-10.00. Men jeg sjekker ukeplanen og prøver å rekke ting hvis det er noe som skjer.. jeg har sagt at ting tar tid nå, når jeg er høygravid og ikke orker så mye og det har de full forståelse for. Tenker det ikke blir noe bedre med baby i hus heller.
Jeg synes ped.lederen krever for mye når hun krever at dere skal være der til kl 08.30.. som ped.leder selv har jeg aldri krevd at barna skal være der innen ett tidspunkt hvis vi ikke skal på tur eller noe. Har alltid sagt at det er fint hvis de kan få en rolig morgen hjemme noen ganger. Sliter barnet med å komme inn i lek når det kommer sent, blir det en annen diskusjon.. men at barnehagen skal blande seg i at ungene må vekkes tidligere det synes jeg er overtramp ja! Så deilig for dem å kunne sove! Skolen begynner tidsnok med stress og mas og krav. Bhg trenger ikke å være en sånn arena..

Akkurat det vi føler også! Takk :)
 
Her starter ikke ting før halv ti. Som ansatt syns jeg det er litt småirriterende når unger kommer etter det for vi vil gjerne starte med det vi har planlagt. Det gjør vi som regel, da, uavhengig om den ungen har kommet eller ikke.
Føler at foreldre bør respektere kjernetiden.

Når det er sagt så syns jeg halv ni er tidlig. Hvorfor ha samling så tidlig på dag? Det beste for ungene er jo frilek så blir det tidsnok tid til planlagte aktiviteter.

Ja, vi skjønner heller ikke hvorfor de skal ha samlingsstund så tidlig. Ser jo at det er andre barn som blir levert på dette tidspunktet også, så det må jo være stress for de ansatte å ha organiserte aktiviteter samtidig som de skal ta imot barn. Er dette noe man kan gi tilbakemelding på på noen måte? Jeg er veldig for frilek, og skjønner ikke hvorfor det må være organisert så tidlig på dagen, spesielt ikke når det virker stress for både ansatte og foreldre.
 
Jeg forstår meg ikke på barnehager noen ganger.

Man hører «Moren er hjemme i permisjon, men ungen er allikevell i barnehagen fra 7/8 - 15/16 hver dag» i en negativ tone, også skal man stresse for å levere tidlig også.
Tydeligvis ikke lett å gjøre noe rett.
 
Jobber selv i barnehage, og ville aldri blitt sur på noen som leverer sent!
Vi oppfordrer til å levere barna innen 9.30 hvis de skal være med på opplegg men krever det ikke! Er veldig opptatt av å ha en god dialog og godt samarbeid med foreldrene, ser jeg for eksempel at et barn som ofte leveres sent kan ha utfordringer med å komme inn i lek, eller at leveringen går bedre når barnet leveres tidligere så lufter jeg dette med foreldrene på en ryddig og faglig begrunnet måte. Ellers legger jeg meg ikke oppi når foreldre ønsker å levere barna sine.
 
Jobber selv i barnehage, og ville aldri blitt sur på noen som leverer sent!
Vi oppfordrer til å levere barna innen 9.30 hvis de skal være med på opplegg men krever det ikke! Er veldig opptatt av å ha en god dialog og godt samarbeid med foreldrene, ser jeg for eksempel at et barn som ofte leveres sent kan ha utfordringer med å komme inn i lek, eller at leveringen går bedre når barnet leveres tidligere så lufter jeg dette med foreldrene på en ryddig og faglig begrunnet måte. Ellers legger jeg meg ikke oppi når foreldre ønsker å levere barna sine.

Høres fint ut sånn som du/dere gjør det :) barna i dag er vel nok i barnehage som det er, hadde aldri trodd jeg skulle få sure blikk for å levere litt sent.. I tilvenninga til storbarn var vi veldig enig i at det var lurt å levere tidlig, men nå går det fint uansett og har gjort det lenge, så skjønner ikke hvorfor det er så viktig. Verste er at jeg synes pedlederen innimellom demonstrerer så mye at hun tar imot barnet på en mindre hyggelig måte når vi kommer senere enn ønsket.
 
Høres fint ut sånn som du/dere gjør det :) barna i dag er vel nok i barnehage som det er, hadde aldri trodd jeg skulle få sure blikk for å levere litt sent.. I tilvenninga til storbarn var vi veldig enig i at det var lurt å levere tidlig, men nå går det fint uansett og har gjort det lenge, så skjønner ikke hvorfor det er så viktig. Verste er at jeg synes pedlederen innimellom demonstrerer så mye at hun tar imot barnet på en mindre hyggelig måte når vi kommer senere enn ønsket.
Det er hvertall ikke greit st ped leder gjør
 
Det er hvertall ikke greit st ped leder gjør

Nei, det synes ikke jeg heller.. :/ nei, får be om en ny samtale, selv om vi har prøvd flere ganger. Fått til svar at vi kan jo hente tidligere hvis vi vil ha tid med henne. Vi henter for det første litt tidlig i utgangspunktet, og for det andre hjelper det ikke på stresset på morgenen å hente tidlig.
 
Nei, det synes ikke jeg heller.. :/ nei, får be om en ny samtale, selv om vi har prøvd flere ganger. Fått til svar at vi kan jo hente tidligere hvis vi vil ha tid med henne. Vi henter for det første litt tidlig i utgangspunktet, og for det andre hjelper det ikke på stresset på morgenen å hente tidlig.
Jeg spurte faktisk i bhg her ang dette, hvordan de forholdt seg til levering. Hun sa at ved turdager burde ungene være der til 09.30, ellers bestemte foreldrene det helt selv :) det er jo slik det burde være :sorry:
 
Jeg spurte faktisk i bhg her ang dette, hvordan de forholdt seg til levering. Hun sa at ved turdager burde ungene være der til 09.30, ellers bestemte foreldrene det helt selv :) det er jo slik det burde være :sorry:

Ja, helt enig i at det er sånn det burde være :) sånn det var i den forrige barnehagen vår. Men her har det vært et evig mas siden hun startet for 1,5 år siden..
 
Back
Topp