Tidlig ultralyd

Jeg satt inn to så er veldig spent pp ul 26 juni. Men av 6insett med 2 embryo har det kun blitt en baby så tror nok det er det er kun 1 nå også . Men er litt spent
Det er klart det er spennende. Igrunn uansett hvor sannsynlig og ikke det er. Vi vil jo gjerne vite alt vi kan, så snart vi kan det ;) Vi får svar om ikke så lenge på noe, også blir vi forhåpentligvis litt distrahert av livet etter hvert som vi klarer å senke skuldrene.
 
5+4 i dag.. har ultralyd hos hausken 7+2, 26 juni.. enn du? Hvor langt er du?
Men blir nok å prøve ultralyd jordmødrene i sommer.. ser de har åpent i juli.
Har fått TUL på sykehuse 5 august 13+0
Jeg er 7+2 i dag. Har ny ultralyd 24.juni. Får ekstra oppfølging på sykehuset denne gang siden jeg har mista 2 ganger.
 
Jeg er 7+2 i dag. Har ny ultralyd 24.juni. Får ekstra oppfølging på sykehuset denne gang siden jeg har mista 2 ganger.
Så bra. Skal liksom ha ekstra oppfølgning jeg også men fikk ikke time før uke 13 dær, synes dt er litt sent.. men skal til hausken osv først så ..
 
Sykehuset skrev i epikrisen at jeg skulle få ultralyd u uke 8 pga MA-en jeg hadde i uke 17. Så det blir i alle fall den +TUL og OUL.
 
Har fått time til ultralyd i uke 13 med nipt test, men har veldig lyst å ta ultralyd ennda tidligere! Føler meg liksom ikkje gravid, og er såååå redd for at det ikkje skal være liv der inne :nailbiting:
Kan eg spørre legen om han kan fremskyve timen eller burde eg bare bestille en privat time? :sorry:
 
Er det noen som har tips om sted for tidlig ultralyd i Bergensområdet? (Før den man får på sykehuset:)
 
Jeg er førstegangsfødende (5+4), har egentlig bestilt tidlig UL til onsdag, men det er privat. Lurer på om jeg skal avbestille den og vente til etter at jeg har hvert hos legen den 24. For da kan man vel bli henvist til tidlig UL? Syns det er litt dyrt å betale 2k for å ta det privat, selvom jeg gjerne vil sjekke nå så tidlig som mulig at alt er bra.
 
Er det noen som har tips om sted for tidlig ultralyd i Bergensområdet? (Før den man får på sykehuset:)
Medicus er visst også høyt anbefalt, så jeg har bedt om time der ved 6+5 uker. Men Nipt-test kommer jeg ikke til å ta der. Tviler på det er så mye billigere andre steder, men 7800kr er SVIIINDYRT! Tenker at de er gode på å vurderer behov for ekstra kontroll dersom de ser noen tegn til det rundt 11-13 uker.

Ei venninne som går gjennom IVF nå bruker Medicus, og kunne ikke vært mer fornøyd med oppfølgingen og måten hun har blitt møtt på, sier hun.
 
Jeg er førstegangsfødende (5+4), har egentlig bestilt tidlig UL til onsdag, men det er privat. Lurer på om jeg skal avbestille den og vente til etter at jeg har hvert hos legen den 24. For da kan man vel bli henvist til tidlig UL? Syns det er litt dyrt å betale 2k for å ta det privat, selvom jeg gjerne vil sjekke nå så tidlig som mulig at alt er bra.
Du må betale selv (privat) om du skal ha noe mer enn de ordinære ultralydene (rundt uke 12 og uke 18) :)
 
Du må betale selv (privat) om du skal ha noe mer enn de ordinære ultralydene (rundt uke 12 og uke 18) :)
Jeg har litt ekstra oppfølgeling pga er gastric bypass operert (slankeoperasjon enkelt forklart), og sykepleieren jeg prata med forrige uke så jeg måtte huske å be fastlegen henviste meg til tidlig ultralyd i uke 7-8. Prøvd å lese litt om det, men det står aå mye forskjellig, og man får lile mange forskjellige svar som antall mennesker man prater med
 
Jeg har litt ekstra oppfølgeling pga er gastric bypass operert (slankeoperasjon enkelt forklart), og sykepleieren jeg prata med forrige uke så jeg måtte huske å be fastlegen henviste meg til tidlig ultralyd i uke 7-8. Prøvd å lese litt om det, men det står aå mye forskjellig, og man får lile mange forskjellige svar som antall mennesker man prater med
Åja, da skjønner jeg! Du får vel neste bare høre med legen. Ville nok ventet med å dra på privat UL til du vet hva du kan få på sykehuset. Er veldig dyrt med privat ultralyd!
 
Jeg har litt ekstra oppfølgeling pga er gastric bypass operert (slankeoperasjon enkelt forklart), og sykepleieren jeg prata med forrige uke så jeg måtte huske å be fastlegen henviste meg til tidlig ultralyd i uke 7-8. Prøvd å lese litt om det, men det står aå mye forskjellig, og man får lile mange forskjellige svar som antall mennesker man prater med
Det er venninnen min også, hun hadde UL oppfølging ganske ofte :)

Jeg hadde droppet å bestille time til Privat, med tanke på at du får det veldig tidlig på sykehuset og oppfølging videre
 
Det er venninnen min også, hun hadde UL oppfølging ganske ofte :)

Jeg hadde droppet å bestille time til Privat, med tanke på at du får det veldig tidlig på sykehuset og oppfølging videre
Litt det jeg tenker også, men fant ut det etter at jeg hadde bestilt timen og de var stengt på fredag. Så skal ringe å avbestille i morgen.
Syns bare denne første ventetiden er såååå lang, vi har heller ikke fortalt det til noen ennå i påvente av å få se at alt i orden
 
Litt det jeg tenker også, men fant ut det etter at jeg hadde bestilt timen og de var stengt på fredag. Så skal ringe å avbestille i morgen.
Syns bare denne første ventetiden er såååå lang, vi har heller ikke fortalt det til noen ennå i påvente av å få se at alt i orden
Det første 12 ukene føles som et helt år :hilarious:
Skjønner at dere vil vente, jeg har bare sagt det til noen. Skal på UL 18 juli og håper ukene kan gå litt fortere
 
Ultralyd i dag 6+4, er nesten overbevist om at det ikke er som det skal. Bare fordi jeg føler meg så ikke-gravid. Får heller bli positivt overrasket :angelic:
 
Har akkurat fått innkallelse til ultralyd på sykehuset i slutten av september. Altså når jeg er litt over 19 uker på vei! Er ikke dette veldig sent for første ultralyd?? Kjenner jeg ble litt stresset nå! :oops:
 
Har akkurat fått innkallelse til ultralyd på sykehuset i slutten av september. Altså når jeg er litt over 19 uker på vei! Er ikke dette veldig sent for første ultralyd?? Kjenner jeg ble litt stresset nå! :oops:
Du skal vel ha en tidlig ultralyd også. Jeg hadde ringt dem og spurt.
 
Back
Topp