Tidlig ultralyd

Har akkurat fått innkallelse til ultralyd på sykehuset i slutten av september. Altså når jeg er litt over 19 uker på vei! Er ikke dette veldig sent for første ultralyd?? Kjenner jeg ble litt stresset nå! :oops:
Har du ikke fått tidlig ultralyd utenom ? ? Jeg har fått i uke13 og uke 19
 
Hvor lang ventetid er det vanligvis på tul egentlig? Tenker litt på når jeg bør snakke med legen mtp ferieavvikling og sånn :love017
 
Har fått innkalling til tidlig ul på sykehuset 4juli. Da er jeg 9+0. Gruer meg masse. De siste ultralyden har vært utelukkende negative, med sykdom, for lave mål for hvor langt jeg skulle vært i graviditetn, eller død. Jeg vil vite at alt er bra denne gangen, samtidig som at jeg aldri vil i nærheten av et ultralydaparat igjen..
 
Snakket akkurat med legen som mente at en henvisning ville være tilstrekkelig for å få innkallelse til både tidlig og ordinær ultralyd, men sykehuset sier at det er det altså ikke. Hun på sykehuset skulle sjekke opp i om jeg trengte en henvisning til eller ikke. Så nå er det iallefall sjekket opp i (og blir ordnet), så jeg ikke trenger å stresse med mangel på innkallelse til tul lengre :)
 
Har fått innkalling til tidlig ul på sykehuset 4juli. Da er jeg 9+0. Gruer meg masse. De siste ultralyden har vært utelukkende negative, med sykdom, for lave mål for hvor langt jeg skulle vært i graviditetn, eller død. Jeg vil vite at alt er bra denne gangen, samtidig som at jeg aldri vil i nærheten av et ultralydaparat igjen..
Så mange vonde opplevelser du har hatt :( hvor langt på vei har du vært når det har blitt oppdaget tidligere? Skjønner veldig godt du gruer deg. Skal krysse alt jeg kan for deg og lille bebis :Heartred
 
Så mange vonde opplevelser du har hatt :( hvor langt på vei har du vært når det har blitt oppdaget tidligere? Skjønner veldig godt du gruer deg. Skal krysse alt jeg kan for deg og lille bebis :Heartred
Ja, det begynner liksom og bli nok nå.
Første gang så de at noe var galt på ul uke 14, men vi måtte igjennom masse prøver som tok tid før vi fikk bekreftet trisomi 13 i uke 18. Andre gangen dro vi på ul I uke 14, først fant ikke jm babyen.. jeg ble nesten sendt hjem med beskjed om at dette må ha stoppet og utvikle seg tidlig. Men hun fikk inn en lege som kunne finne en sprell levende baby et annet sted en der hun jm hadde lett.. den var ikke veldig liten, men jeg ble satt tilbake en uke. Når vi skulle tilbake til oul i uke 20 så hadde hjertet stoppet, å de kunne måle hodet til 15uker, og lårbeinet til 17 uker.

Savner når jeg gikk med de to eldste, når det ikke falt meg inn at noe kunne gå galt så lenge man ikke blødde masse :shy:
 
Noen som har sett hjerteslag rundt 6+5 før?

Har bestilt tidlig ultralyd, og dette var siste time før klinikken tok sommerferie. Vurderer om jeg skal avbestille og finne en annen klinikk som er åpen uken etter når jeg er 7 + uker på vei. Jeg har kun vært på ultralyd i uke 7 før.

Jeg var også på én i uke 3+3 da legen trodde jeg var 7 uker på vei pga. første mensdag etter fødsel, men var visst forsinket eggløsning pga. fullamming. Da var det tydelig at det hadde vært en eggløsning på eggstokken, og det var tykke vegger i livmoren, men man kunne så klart ikke se valmuefrøet i uke 3, så kom tilbake når jeg selv mente jeg var 7 uker (som stemte).
 
Noen som har sett hjerteslag rundt 6+5 før?

Har bestilt tidlig ultralyd, og dette var siste time før klinikken tok sommerferie. Vurderer om jeg skal avbestille og finne en annen klinikk som er åpen uken etter når jeg er 7 + uker på vei. Jeg har kun vært på ultralyd i uke 7 før.

Jeg var også på én i uke 3+3 da legen trodde jeg var 7 uker på vei pga. første mensdag etter fødsel, men var visst forsinket eggløsning pga. fullamming. Da var det tydelig at det hadde vært en eggløsning på eggstokken, og det var tykke vegger i livmoren, men man kunne så klart ikke se valmuefrøet i uke 3, så kom tilbake når jeg selv mente jeg var 7 uker (som stemte).
Ja de fleste ser hjerteslag rundt da❤️
 
Da har jeg fått innkalling til tidlig tidlig ultralyd og tydeligvis nipt test(det var jeg ikke forberedt på) 19juli. Da er jeg 9+3. Jeg gleder meg IKKE :arghh:
 
Da har jeg fått innkalling til tidlig tidlig ultralyd og tydeligvis nipt test(det var jeg ikke forberedt på) 19juli. Da er jeg 9+3. Jeg gleder meg IKKE :arghh:
Jeg ser at det ikke er vanlig å ta nipt test før uke 11-14? Hmm...
Jeg ringte å spurte de, jeg skal tydeligvis ta nipt på den ordinære tidlig ultralyden, da gir det mening :playful:
 
Noen som har sett hjerteslag rundt 6+5 før?

Har bestilt tidlig ultralyd, og dette var siste time før klinikken tok sommerferie. Vurderer om jeg skal avbestille og finne en annen klinikk som er åpen uken etter når jeg er 7 + uker på vei. Jeg har kun vært på ultralyd i uke 7 før.

Jeg var også på én i uke 3+3 da legen trodde jeg var 7 uker på vei pga. første mensdag etter fødsel, men var visst forsinket eggløsning pga. fullamming. Da var det tydelig at det hadde vært en eggløsning på eggstokken, og det var tykke vegger i livmoren, men man kunne så klart ikke se valmuefrøet i uke 3, så kom tilbake når jeg selv mente jeg var 7 uker (som stemte).
Jeg så hjerteslag 6+4 ❤️
 
Noen som har sett hjerteslag rundt 6+5 før?

Har bestilt tidlig ultralyd, og dette var siste time før klinikken tok sommerferie. Vurderer om jeg skal avbestille og finne en annen klinikk som er åpen uken etter når jeg er 7 + uker på vei. Jeg har kun vært på ultralyd i uke 7 før.

Jeg var også på én i uke 3+3 da legen trodde jeg var 7 uker på vei pga. første mensdag etter fødsel, men var visst forsinket eggløsning pga. fullamming. Da var det tydelig at det hadde vært en eggløsning på eggstokken, og det var tykke vegger i livmoren, men man kunne så klart ikke se valmuefrøet i uke 3, så kom tilbake når jeg selv mente jeg var 7 uker (som stemte).
Hvis du er 6+5 når ul gjennomføres (og ikke kortere enn du tror) så er du nok ganske garantert å se hjerte slå :Heartred Jeg har fått se hjerte slå både 5+5 i første svangerskap, 6+2 forrige og 6+0 dette svangerskapet. Begge de to siste var tilogmed med kun utvendig ul:love2
 
Hvis du er 6+5 når ul gjennomføres (og ikke kortere enn du tror) så er du nok ganske garantert å se hjerte slå :Heartred Jeg har fått se hjerte slå både 5+5 i første svangerskap, 6+2 forrige og 6+0 dette svangerskapet. Begge de to siste var tilogmed med kun utvendig ul:love2
Så herlig! Takk for svar! Jeg fikk positiv test tidligere i dette svangerskapet enn de to andre (1. 3+5 og 2. 4+0), så håper og tror virkelig at når jeg nå fikk positiv test på 3+2, og vet nøyaktig dagen for første menstrasjon, så skal det stemme, eller i hvert fall ikke være kortere er jo greit hvis det ikke stemmer, men kjedelig om det eneste jeg får svar på er antall foster, og ikke også om det er liv, når man først betaler mye penger for å gå
 
Vi skal prøve å vente helt til uke 10 før vi drar på ul.. spøøøørs om det går å vente så lenge :smiley-bounce012
 
Back
Topp