Tidlig ultralyd

Skal på TUL til uken, er så spent! Håper å se et bankende hjerte og at graviditeten synker litt mer inn. Føles fortsatt ikke helt ekte dette her:wacky:

Dere som har vært på ultralyd i uke 12, har lege/jordmor/gynekolog kommenterert noe om nakkefolden? :-)

Jeg tenkte å spørre om nesebein på neste ultralyd. Det utvikles senere hos barn med downs syndrom

Dere som har vært på ultralyd i uke 12, har lege/jordmor/gynekolog kommenterert noe om nakkefolden? :)

Jeg har vært på tul i uke 12 en gang tidligere, og da ba jeg ikke om noe konkret på dette, men vi var åpne om at vi ønsket undersøkelsen for å være sikker på at alt var greit. Jeg regner med at hun hadde sagt noe om hun så noe avvikende. Denne gangen kommer jeg til å være litt mer konkret når vi tar ul i uke 10 og 12.

Dere som har vært på ultralyd i uke 12, har lege/jordmor/gynekolog kommenterert noe om nakkefolden? :)
Vi hadde det privat forrige svangerskap, og han påpekte at nakkefold og neseben så helt normalt ut. Vi hadde spurt selv hvis ikke, for det var derfor vi hadde undersøkelsen :p

Vi hadde det privat forrige svangerskap, og han påpekte at nakkefold og neseben så helt normalt ut. Vi hadde spurt selv hvis ikke, for det var derfor vi hadde undersøkelsen :p
Jeg har vært på tul i uke 12 en gang tidligere, og da ba jeg ikke om noe konkret på dette, men vi var åpne om at vi ønsket undersøkelsen for å være sikker på at alt var greit. Jeg regner med at hun hadde sagt noe om hun så noe avvikende. Denne gangen kommer jeg til å være litt mer konkret når vi tar ul i uke 10 og 12.
Her sjekket de at nakkefold og neseben så normalt ut på 12 uker sist...
Tusen takk for svar alle sammen. Vi har ultralyd om 2 uker med lege (privat), så vi vet at alt er fint før vi forteller det til familien på morsdagen. Så har vi en ekstra ultralyd 1,5 uke etterpå med gynekolog (privat), så satser på at en av de nevner noe eller så kommer vi til å spørre :-)

Utralyd om noen minutter. Kjenner jeg gruer meg, tenk om det ikke er noe hjerte der :sorry: krysser alt av fingre og tær

Vært på min tredje tul i dag 9+3:Heartpink Er så heldig å ha en gyn som tar meg på alvor med at jeg er engstelig. Kan ikke få skryti nok av henne.

I dag så jeg litt mer enn en peanøtt. Det små ben og armer:Heartpink Og den sprellet og rørte seg. NÅ ble det skikkelig virkelig. Nå som den begynner å ligne en baby, herregud det var heeelt fantastisk:Heartpink:love7

I morgen bærer det av sted! Gru-gleder meg, men gleder meg mest. Kjempespennende! 9+4 i morgen!

Skiller en dag fra meg i dag på tul. Det var skikkelig morro. Nå begynner det å ligne en baby:love7

Så gøy! Tenk at det ligner en baby nå! Så spent på TUL om noen dager, tror jeg er 9+3 da. Gruer meg litt, men gleder meg absolutt mest. Ventetiden går alt for seint, skulle bestilt i starten av uka heller :wacky:

Så gøy! Tenk at det ligner en baby nå! Så spent på TUL om noen dager, tror jeg er 9+3 da. Gruer meg litt, men gleder meg absolutt mest. Ventetiden går alt for seint, skulle bestilt i starten av uka heller :wacky:

Da ser du nok armer og ben du også:Heartpink Gled deg, det var så morro. Fikk for første gang et bilde der du så noe som ligna en baby og ikke en peanøtt også:D

Kjenner absolutt igjen å grue seg, men når man først er der er det jo så godt. Jeg har fått ul på mandager fremover, kjenner det er best for min del:bag: Helst tidlig, så jeg slipper å gruble når jeg våkner:wideyed:

Tidlig ultralyd overstått og alt så foreløpig bra ut. Ei lita bønne med armer og bein som beveget seg litt :love7
Fikk bekreftet antatt termindato og tatt blodprøver.
Neste sjekk om tre uker og ny ultralyd da. :happy:

Ny ultralyd i morgen, blir nok lite søvn i natt:sorry: håper lille har vokst selv om jeg ble satt tilbake forgje gang:)

Back
Topp