Åh så herligSkal også på TUL på torsdag når jeg er 8+0
Her er bilde fra utvendig UL for snart 6,5 år siden, 8+2
Vis vedlegget 347096
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh så herligSkal også på TUL på torsdag når jeg er 8+0
Her er bilde fra utvendig UL for snart 6,5 år siden, 8+2
Vis vedlegget 347096
Hvordan gikk det?Skal på ultralyd i morgen![]()
Fikk høre og se en frisk liten miniHvordan gikk det?![]()
som viftet med armene, ser litt alien aktig ut her menÅåååå så herligFikk høre og se en frisk liten minisom viftet med armene, ser litt alien aktig ut her men
![]()
TakkÅåååå så herligGratulere så mye
![]()

De har så vidt jeg vet ikke funnet noen risiko ved ultralyderHar lest en del om det i tidligere svangerskap, men har ikke kildene for hånden akkurat nå. Jeg vet derimot at en del leger unngår å prøve å finne hjertelyd osv. tidlig i svangerskapet fordi det kan være vanskelig å finne, og dermed skape unødvendig stress og bekymring hos den gravide. På samme måte kan målinger på TUL bomme med noen få mm (særlig hvis den som utfører UL ikke er så erfaren), noe som gir feil alder på embryoet/fosteret og dermed også kan skape bekymring
![]()
Jeg tok på Frisk-senteret. Hadde en blødning og da får man komme inn dit uten henvisning før uke 12. Jeg var da på 7+1 og ser kostet 1400 kr. Så skal jeg på tidlig ultralyd om 3 uker på Austad i Ulsteinvik. Koster 1000 kr.
En liten bønne med bankende hjerte for 2 uker siden. Så håper det banker fortsatt inni herSåppas ja.. dyrere er det blitt å! Skal faktisk dit i morgen! Alltid brukt frisk-senteret men så det var rimeligere i Ulsteinvik, men ja Men blir frisk senteret krysser fingrene for at det går bra Hatt to spontanaborter før så blir spennende! Mixed feelings.. hvordan gikk det med deg?
En liten bønne med bankende hjerte for 2 uker siden. Så håper det banker fortsatt inni her
Lykke til i morgen![]()
Fikk høre og se en frisk liten minisom viftet med armene, ser litt alien aktig ut her men
![]()

Så fint med to! Drømte at jeg skulle ha tvillinger her ei natt, men har fått se på ultralyd hos legen, og der var det bare én. Gleder meg for øvrig til neste uke for da skal jeg ha "ordentlig" TU på sykehuset.Tok min 2. TUL i går. Den første i uke 6+6 og i går i uke 9+2. Visste at det var to inni der, og alt er normalt. Vokst kjempemasse!Veldig glad. Var litt bekymret etter 1.gang da vi fikk beskjed om at det kunne være mono-mono-tvillinger, men er sannsynligvis MCDA-tvillinger.
![]()
Oij, tvillinger?Mine to så lik ut i går på TUL nr. 2, danset inni der![]()