Tidlig UL

Måtte innom fastlegen for å få ny henvisning siden det er 2 år siden jeg var hos gyn etter sa sist. Den skulle sendes i dag, så nå krysser jeg fingre og tær for fortgang og snarlig time..

Nå har jeg bestilt privat ultralyd til 20.8, da er jeg 8+0. Håper ikke noe skjer før den tid!

Når er det egentlig best å ta tul? Kanskje like greit å ringe gyn og spørre

Jeg har vært i uke 6/7, uke 8/9 og i uke 12/13 oppigjennom med mine svangerskap og synes det var aller mest stas i uke 12/13. Da er den en liten baby og de kan se mye mer av organer og lignende. Eneste ulempen er at det er lenge å vente!

Anbefaler uke 7 for å bekrefte hjerteslag og/eller 9+0 for da er du forbi en litt kritisk fase. Ellers er det jo vanlig med uke 12/13. Klarer du vente enda lenger kan man se kjønn rundt uke 14/15.

Spent på om jeg får en sniktitt i morgen, og om det er noe å se enda. Har time kl 10.

Vi har bestilt privat UL i uke 7+6, bare for å se at det faktisk er en spire der og at alt er som det skal, det lille man får sett da

Jeg har bestilt tidlig ul 6+3. Ønsker å se om alt ser ok ut allerede da, mest mtp min alder. Vi for også ul i uke 11 ca pga. kub test, og en i uke 18.
Vi vurderer også NIPT..

Hei, kan jeg smøre hvor gammel dere are? Jeg er 41år og er uke 6. Skal ta kubtest også. Vi vurderer også NIPT. Men får å ta NIPT i Norge nå, må man ha positivtest fra KUBTEST. Er redd å ta forstervannspøve pga risiko0,5-1%.

Jeg kommer til å bestille time til tidlig ul rundt uke 7/8 tenker jeg, for å se om det er liv. Tar nok den privat. Fikk tidlig ul i uke 12 første gangen, og uke 9 andre gangen, etter henvisning fra lege. Var lite å se i uke 9, men betryggelsen jeg fikk av å se det bankende hjertet betydde alt - så bare jeg ser liv, er jeg fornøyd:)

Hei, kan jeg smøre hvor gammel dere are? Jeg er 41år og er uke 6. Skal ta kubtest også. Vi vurderer også NIPT. Men får å ta NIPT i Norge nå, må man ha positivtest fra KUBTEST. Er redd å ta forstervannspøve pga risiko0,5-1%.
Hei! Jeg blir 41 år denne måneden. Vi bestiller NIPT test fra Danmark eller Sverige. Vi venter til etter tidlig ultralyd i uke 6+5 for å se om det er bare et barn, om alt er ok etc. NIPT kan man ta i uke 10. KUB er fra uke 11-14. Vi tok KUB sist, da var jeg 38 år. :)

Var på en ekstra TUL i dag pga blødning osv i forrige uke. 6+6, men følte ikke jeg fikk noen svar eller ble noe klokere. Frustrerende. Mer detaljer i egen tråd, men om noen kan fortelle meg om hvor vanlig det er at de ikke klarer å fastslå om hjertet slår eller ikke 6+6, vil jeg gjerne høre...

Hei Tulipan! Takk for svaret! :).Må man reise til Danmark eller Sverige for å ta NIPT? PGA corona situasjon nå, er vi veldig usikker på å reise til Danmark eller Sverige. Hvis NIPT viser lav risiko , er det nødvendig å ta forstervannsprøver?

Hei Tulipan! Takk for svaret! :).Må man reise til Danmark eller Sverige for å ta NIPT? PGA corona situasjon nå, er vi veldig usikker på å reise til Danmark eller Sverige. Hvis NIPT viser lav risiko , er det nødvendig å ta forstervannsprøver?
Det finnes en egen tråd om dette. Man kan bestille kit fra utlandet i stedet for å reise.

Back
Topp