Tidlig UL

Ja er livredd for å miste selv.. Va godt å komme over ikm (ikm var på lørdag), litt mer lettet da, men ja er redd for å miste. Eg tenke til og med positivt rundt det å spy hver dag for har større tru og håp om at det går bra da. Leste at det er et positivt å spy hver dag og at risikoen for abort avtar voldsomt då. Merke eg e mye mer redd for å miste denne gangen enn ved de to andre eg har.

hørte faktisk på en podcast på vei til jobb, det var det en lege som sa at det ikke hadde så mye å si om man spøy og var kvalm eller ikke ifht abort. Altså at det utgjorde en liten men ikke stor forskjell :bored: Jeg har ikke spydd i mine forrige svangerskap, så håper jeg slipper det nå også. Men jeg er også helt klart mer redd for å miste denne gangen er de andre gangene... er tungt.. klarer ikke glede meg. Føler bare jeg lever i en boble.. :nailbiting: men må prøve å tenke at det går som regel greit, å visst ikke så er det kroppen sin måte å rydde opp på.. heier på oss alle :Heartred:smiley-angelic001
 
Jeg skal ikke før 8 september hvis det er en trøst... Vi ligger jo helt likt, alltid kjedelig å være av de som har den siste terminen:wtf:
Va lite ledig og for hadde tenkt å gå i uke 9-10 som forrige gang men er i teorien i praksis då. Åsså vil eg vita om det er noe galt før praksis, har ikkje tru på det per dags dato men ein veit aldri. Kem ska du til? For er ikkje du og i fra Haugesund område?
 
hørte faktisk på en podcast på vei til jobb, det var det en lege som sa at det ikke hadde så mye å si om man spøy og var kvalm eller ikke ifht abort. Altså at det utgjorde en liten men ikke stor forskjell :bored: Jeg har ikke spydd i mine forrige svangerskap, så håper jeg slipper det nå også. Men jeg er også helt klart mer redd for å miste denne gangen er de andre gangene... er tungt.. klarer ikke glede meg. Føler bare jeg lever i en boble.. :nailbiting: men må prøve å tenke at det går som regel greit, å visst ikke så er det kroppen sin måte å rydde opp på.. heier på oss alle :Heartred:smiley-angelic001
I følge google så er det et bra tegn å spy og være kvalmen så holde litt fast i det. Er oppi 80% sjans for at ting går bra nå, når eg ska på ultralyd å får sett bankende hjerte (om dei klare det så tidlig) så er sjansen for SA mindre enn 2% ettepå så eg prøve å vær positiv. Har jo gått bra dei andre gongene så koffår ska det gå gale denne gangen?
 
Tul i dag, 6+3 : bankende hjerte ❤️ Har ultralyd neste fredag også (7+6) og har bestilt privat 12+0. Med alt styret som har vært er det litt godt å ha flere ultralyder fremover.
 
Tul i dag, 6+3 : bankende hjerte ❤️ Har ultralyd neste fredag også (7+6) og har bestilt privat 12+0. Med alt styret som har vært er det litt godt å ha flere ultralyder fremover.
Å for en deilig følelse det må være!! :Heartred Gleder meg til jeg kan på tidlig ul. Tiden går seeeent...
 
Va lite ledig og for hadde tenkt å gå i uke 9-10 som forrige gang men er i teorien i praksis då. Åsså vil eg vita om det er noe galt før praksis, har ikkje tru på det per dags dato men ein veit aldri. Kem ska du til? For er ikkje du og i fra Haugesund område?
Ja jeg skjønner! Nei jeg bor på Bryne i Rogaland nå, så jeg skal ta her.. men vi skal mest sannsynlig flytte innen våren (forhåpentligvis)
 
Det var helt utrolig :D :Heartred Er det lenge til du skal?
Det kan jeg virkelig se for meg! Så glad på dine vegne :HeartredJaaa.. skal ikke før 9/9.. da er jeg 7+2.. tiden går sent. Hver kveld jeg legger meg er jeg så takknemlig for enda en dag som gravid. Er helt på tuppa bekymret denne gangen :nailbiting:
 
Det kan jeg virkelig se for meg! Så glad på dine vegne :HeartredJaaa.. skal ikke før 9/9.. da er jeg 7+2.. tiden går sent. Hver kveld jeg legger meg er jeg så takknemlig for enda en dag som gravid. Er helt på tuppa bekymret denne gangen :nailbiting:
Godt vi er flere som er bekymret.. Tiden går så utrolig seint i tillegg, når en finner ut av det såpass tidlig.. Låg nesten å grein i går kveld for er så redd for å miste.
 
Det kan jeg virkelig se for meg! Så glad på dine vegne :HeartredJaaa.. skal ikke før 9/9.. da er jeg 7+2.. tiden går sent. Hver kveld jeg legger meg er jeg så takknemlig for enda en dag som gravid. Er helt på tuppa bekymret denne gangen :nailbiting:
Takk :) Tiden går ekstremt sakte når man er gravid syns jeg.. Bekymringer er veldig slitsomt, men husk at stort sett så går det bra :)
 
hørte faktisk på en podcast på vei til jobb, det var det en lege som sa at det ikke hadde så mye å si om man spøy og var kvalm eller ikke ifht abort. Altså at det utgjorde en liten men ikke stor forskjell :bored: Jeg har ikke spydd i mine forrige svangerskap, så håper jeg slipper det nå også. Men jeg er også helt klart mer redd for å miste denne gangen er de andre gangene... er tungt.. klarer ikke glede meg. Føler bare jeg lever i en boble.. :nailbiting: men må prøve å tenke at det går som regel greit, å visst ikke så er det kroppen sin måte å rydde opp på.. heier på oss alle :Heartred:smiley-angelic001
Tror det der er individuelt, altså. Jeg var ikke kvalm en dag med datteren min. De to gangene jeg har mistet har jeg derimot vært kjempekvalm. Denne gangen er jeg ikke det - så jeg tar nesten det som et bedre tegn :confused005
 
Godt vi er flere som er bekymret.. Tiden går så utrolig seint i tillegg, når en finner ut av det såpass tidlig.. Låg nesten å grein i går kveld for er så redd for å miste.
Vet akkurat hva du mener.. er ille.. :(
 
Eg vil på 2 tul denne gangen... Har hatt 2 ma siste året. Første oppdaga i veke 16 - utvikling stoppa i veke 10/11. Andre gangen opppdaga i veke 9 - utvikling hadde stoppa i veke 5... Legen skal ringe meg mandag, då er eg 6+1, og då vil eg ha henvisning. Om eg får tul seint (11/12) eller berre ein, kjem eg til å betale for privat:)
 
Skal på TUL da jeg nettopp har funnet ut at jeg er gravid og ikke har visst om det. Har hatt UVI og gått på medisiner som ikke er så bra for den lille + tatt smertestillende. Legen vil at jeg skal på TUL for å sjekke om alt går bra.
 
Her sendte min lege henvisning til å få TUL på sykehuset ettersom det er de nye retningslinjene. Han hadde sine tvil på at det ble godtatt, pga de ikke har nok ressurser til å ta denne undersøkelsen enda. Så nå venter vi litt og ser hva vi får til svar. Får vi avslag bestiller vi privat :happy:
 
Vi skal først i slutten av september, da er jeg 11+4. Hadde en SA for 1,5 år siden i uke 9 så vil helst vente til etter det for om det skulle skje igjen føles det ut som det er enda vondere om vi har vært på ul.

Selv om det føles som en liten evighet til så er en mulighet for at jeg sprekker og bestiller en tidligere haha
 
Var på TUL i uke 6+6. De fant et fosteranlegg, men ikke hjerteaktivitet. Skal tilbake om noen dager for ny titt.
 
Jeg har fått beskjed at jeg ikke kan bli gravid uten hjelp! Å nå har det skjedd, har termin sent i april jeg har fått beskjed om at jeg skal ta ul mellom uke 8-12. Veldig spennende, håpe jeg kommer meg dit, 2 uker igjen ❤️
 
TUL i morgen kl 10 :woot:

Er da 6+6 - håper å se et bankende hjerte, men føler ikke de av dere her inne som har hatt akkurat på 6+6 gir meg så mye håp :nailbiting::facepalm:
 
TUL i morgen kl 10 :woot:

Er da 6+6 - håper å se et bankende hjerte, men føler ikke de av dere her inne som har hatt akkurat på 6+6 gir meg så mye håp :nailbiting::facepalm:
Det kommer til å gå fint! :)
 
Back
Topp