Tidlig UL

En tråd i 'Mars 2016' startet av Rosa89, 24 Jun 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Oleandra87 Glad i forumet

Skal på ul den 14 juli! :D Då er eg 7 veke!

• Optimistisk Optimistisk x 1
  2. Gledeståre Gift med forumet Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Lykke til i morgen på tidlig UL. Del gjerne med oss hvordan det gikk :)

3. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Så koselig <3 holder dere oppdatert :)

4. September16 Glad i forumet

Samme gjør jeg.venter på innkalling hos en gu

5. perla83 Forelsket i forumet Julibarna 2019

Det blir spennende :) Gleder meg til å få oppdatering :)

6. perla83 Forelsket i forumet Julibarna 2019

Men dere som skal på tidlig UL, er det noe dere betaler for selv, eller hvordan fungerer det?

7. Themis85 Flørter med forumet

Igjen. Sjønner ikke poenget med så tidlig ultralyd. Man får vel en bekrefte på om det er liv eller ikke, men får man vite noe mer? Jeg har nå bestilt ultralyd fordi jeg ønsker å undersøke kromosonavvik og at barnet utvikler seg normalt. På klinikken sa de at beste tidspunkt for dette var mellom uke 12 og 14, og jeg har derfor time i uke 13.

8. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Det er mange som har tidlig ultralyd fordi de har gått igjen tallvis med SA og MA, kanskje har de risikosvangerskap, eller som meg ikke aner hvor langt jeg er på vei :) Det er riktig som du sier at man ikke ser så mye, og skal man sjekke for kromosonfeil må man inn i uke 12+3 eller hva det er. Men jeg skal bare måle mageboeren for å finne ut ca termin. Og kanskje er man heldig å se at hjertet slår som kan være en god bekreftelse for de aller fleste :D

• Liker Liker x 1
  9. Mammatil2iapril Andre møte med forumet

Kan de se alt i uke 11? Tenkte man måtte vente til uke 12 for å se det meste. Vi har bestilt i uke 12 men kan de oppdage om det er noe galt i 11 tar vi heller da

10. Salvia Forumet er livet VIP ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Julibarna2014

Undersøkelse av risiko for trisomier (trisomi 21 (Downs syndrom), trisomi 13 og trisomi 18) gjøres best mellom uke 11 og 14.
    Men det skjer mye i utviklingen mellom uke 11 og 12. Vi valgte uansett å ta det litt før uke 12, i tilfelle..

11. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Jeg fikk henvisning hos legen :) Men et er fordi jeg har hatt en del problemer med menstrasjon og eggløsning (ikke-eksisterende pga endometriose) så må til ul for å finne ut hvor langt vi er, da vi ikke rakk å begynne pp denne gangen :)

12. perla83 Forelsket i forumet Julibarna 2019

Åja :) Blir spennende da å høre om hvor langt du er på vei da :)

13. Oneinamillion Oktoberskatt på vei <3 Oktobermirakler 2013

Skal når jeg er 9+6 :)

14. Gledeståre Gift med forumet Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Vi har vært gjennom prøverør. Får tidlig UL fordi det er større risiko både for EXU og BO enn ellers. Sykehuset ønsker tidlig UL i uke 7, så tenkte jeg skulle bestille til 7+ 3 for da har jeg bursdag. Denne gangen har jeg en god følelse!

• Liker Liker x 1
  15. ØnskemammaFeb16 Forelsket i forumet

Jeg har mistet to ganger en MA og en SA, blir derfor fult opp fra uke 6 og hver 14 dag etter med ul.

16. Seawave Elsker forumet

Jeg skal på tidlig Ul for å bekrefte antall fostre. I tillegg har jeg hatt noen aborter før forige fødsel, så sliter med å slå meg til ro før jeg ser hjertet slå.
    Betaler selv.

17. Gledeståre Gift med forumet Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Hvordan gikk det i dag :)? Veldig nysgjerrig :happy: håper det er greit.

18. ØnskemammaFeb16 Forelsket i forumet

Jeg får ul dekket da gyn er på samme senter som fastlegen min.

19. Lykkeønske Forelsket i forumet

Fikk ultralyd 9.juli, men pga ferie måtte eg flytte den til 16.juli.
    Er så spent, for føler meg ikkje gravid i det heile tatt i forhold til tidligere svangerskap

20. FrøkenAngst Glad i forumet

Blir tidlig ul på meg 27.juli. Da er jeg i uke 8/9 :)

Del denne siden