Tidlig UL

Teller ned til i morgen :D Er så spent. Håper vi får en termindato. Hadde vært gøy å vite ganske nøyaktig hvor langt jeg er :p
Samme gjør jeg.venter på innkalling hos en gu
 
Men dere som skal på tidlig UL, er det noe dere betaler for selv, eller hvordan fungerer det?
 
Igjen. Sjønner ikke poenget med så tidlig ultralyd. Man får vel en bekrefte på om det er liv eller ikke, men får man vite noe mer? Jeg har nå bestilt ultralyd fordi jeg ønsker å undersøke kromosonavvik og at barnet utvikler seg normalt. På klinikken sa de at beste tidspunkt for dette var mellom uke 12 og 14, og jeg har derfor time i uke 13.
 
Igjen. Sjønner ikke poenget med så tidlig ultralyd. Man får vel en bekrefte på om det er liv eller ikke, men får man vite noe mer? Jeg har nå bestilt ultralyd fordi jeg ønsker å undersøke kromosonavvik og at barnet utvikler seg normalt. På klinikken sa de at beste tidspunkt for dette var mellom uke 12 og 14, og jeg har derfor time i uke 13.
Det er mange som har tidlig ultralyd fordi de har gått igjen tallvis med SA og MA, kanskje har de risikosvangerskap, eller som meg ikke aner hvor langt jeg er på vei :) Det er riktig som du sier at man ikke ser så mye, og skal man sjekke for kromosonfeil må man inn i uke 12+3 eller hva det er. Men jeg skal bare måle mageboeren for å finne ut ca termin. Og kanskje er man heldig å se at hjertet slår som kan være en god bekreftelse for de aller fleste :D
 
Vi var i uke 11 sist, og kommer nok til å gjenta det på ca samme tidspunkt, for å se at/om alt ser normalt ut.
Kan de se alt i uke 11? Tenkte man måtte vente til uke 12 for å se det meste. Vi har bestilt i uke 12 men kan de oppdage om det er noe galt i 11 tar vi heller da
 
Kan de se alt i uke 11? Tenkte man måtte vente til uke 12 for å se det meste. Vi har bestilt i uke 12 men kan de oppdage om det er noe galt i 11 tar vi heller da
Undersøkelse av risiko for trisomier (trisomi 21 (Downs syndrom), trisomi 13 og trisomi 18) gjøres best mellom uke 11 og 14.
Men det skjer mye i utviklingen mellom uke 11 og 12. Vi valgte uansett å ta det litt før uke 12, i tilfelle..
 
Men dere som skal på tidlig UL, er det noe dere betaler for selv, eller hvordan fungerer det?

Jeg fikk henvisning hos legen :) Men et er fordi jeg har hatt en del problemer med menstrasjon og eggløsning (ikke-eksisterende pga endometriose) så må til ul for å finne ut hvor langt vi er, da vi ikke rakk å begynne pp denne gangen :)
 
Jeg fikk henvisning hos legen :) Men et er fordi jeg har hatt en del problemer med menstrasjon og eggløsning (ikke-eksisterende pga endometriose) så må til ul for å finne ut hvor langt vi er, da vi ikke rakk å begynne pp denne gangen :)
Åja :) Blir spennende da å høre om hvor langt du er på vei da :)
 
Vi har vært gjennom prøverør. Får tidlig UL fordi det er større risiko både for EXU og BO enn ellers. Sykehuset ønsker tidlig UL i uke 7, så tenkte jeg skulle bestille til 7+ 3 for da har jeg bursdag. Denne gangen har jeg en god følelse!
 
Jeg skal på tidlig Ul for å bekrefte antall fostre. I tillegg har jeg hatt noen aborter før forige fødsel, så sliter med å slå meg til ro før jeg ser hjertet slå.
Betaler selv.
 
Jeg fikk henvisning hos legen :) Men et er fordi jeg har hatt en del problemer med menstrasjon og eggløsning (ikke-eksisterende pga endometriose) så må til ul for å finne ut hvor langt vi er, da vi ikke rakk å begynne pp denne gangen :)

Hvordan gikk det i dag :)? Veldig nysgjerrig :happy: håper det er greit.
 
Fikk ultralyd 9.juli, men pga ferie måtte eg flytte den til 16.juli.
Er så spent, for føler meg ikkje gravid i det heile tatt i forhold til tidligere svangerskap
 
Back
Topp