The bumpy road

Åå, så utrolig irriterende! Krysser også fingrene for at du får tak i dem i dag! ♡
 
Hvor mye uflaks går det egentlig an å ha???
Jeg skal ringe St. Olav å avtale hvordan jeg skal gjøre det om mensen dukker opp i helga, men telefonnettet er nede så ingen telefoner verken inn eller ut :( Har vært borte i mange dager nå, med lovnad om at innen da og da skal det være fikset, men foreløbig ei.
Kan ikke sende de mail heller, for de kan ikke diskutere slikt over mail.
Så kryss fingrene for meg at nettet er oppe å går innen klokken 8 i morgen tidlig. For får jeg ikke tak i de i morgen og får mens i morgen eller fredag, så blir det ikke forsøk før etter sommerferien :/
Send de melding på minjounal!
 
Etter litt om og men, mye gjentakelser og masse "er du der fortsatt", så ble det greit. Hihi. Bare glad det var sol i dag og ikke regn, for jeg måtte stå ut å snakke med de. Hehe :)
Skal begynne med sprøytene på søndag om jeg får mens i morgen, men de sa ingenting om hva jeg skulle gjøre om den kommer i kveld. Så skulle jeg bare vente om den kom på lørdag eller søndag, og ringe inn på mandag :)
 
Ble ikke så mensen kom på fredag, men i dag kom den. Så da blir det å ringe klinikken i morgen, og mest sannsynlig oppstart av sprøyter på tirsdag. Blir spennende å høre hvor lenge jeg skal gå på de, når det blir UL og ikke minst uttak/innsett. Så kommer det sikkert til å bli bare krøll for mannen min jobber ikke helga som kommer, men den etter. Og han kan ikke fortelle sjefen hva som foregår.
 
Så spennende at du skal i gang med sprøyter nå! :)
 
Det synes jeg også. Spennende og skremmende. Og et tankevirvar i hodet, pga Kristi himmelfart, lang helg, 17 mai og at mannen har arbeidshelg.

Det ordner de helt sikkert. Mannen må vel eventuelt sykemeldes?
 
Da blir det oppstart av Gonal-f i dag, Orgalutran på fredag og ul på mandag :D Så blir det spennende å se på mandag :D Og mannen er lovet fri, så da ordnet det seg også. Så da kan jeg puste litt mer.
 
Da var første sprøyte satt :D
Det sto i bruksanvisningen at om det var stor boble inni sprøyta, så måtte man ha ut den først. Hva mener de med stort boble? Jeg prøvde å få ut bobla i sprøyta, og det "kostet" meg 25 ml eller hva betegnelsen er. Surt om man må kjøpe en ekstra sprøyte bare for at det er boble i den.
 
Takk for svar begge to :D

Dette kan bli en morsom uke. Jeg sliter sååååååå med å sette sprøyter på meg selv. Jeg vet at de gjør ikke vondt, jeg har så mye fett at jeg vet at jeg kommer ikke til å sette den i innvollene (ok, jeg vet at det hadde ikke skjedd om jeg hadde vært aldri så tynn), men nei, jeg sliiiiter virkelig. Jeg ler så jeg holder på å tisse på meg, for jeg vet at det er så utrolig teit ut der jeg står. Så hvordan blir det da når jeg skal setter Orgalutran i tillegg? Det er jo en faktisk sprøyte liksom.
I kveld endte det med at jeg saaaaakte satte sprøyten, og da kjennes det jo virkelig. Gud, jeg føler meg teit. Hahaha.

Har forresten allerede begynte å få hodepine av hormonene, så det blir jo også spennende i dagene som kommer. Den merkeligste hodepinen ever og ingenting virker mot den. Men jeg overlever denne gangen også, reagerte likedan på noen av hormonkurene og ikke minst på p-piller.

Hvor setter dere Orgalutran forresten? Og setter dere den på samme side som Gonal-F?
 
Huff, skjønner godt at du syns det er ekkelt. Det er ikke et alternativ å la mannen sette sprøytene? Jeg gruet meg også til Orgalutran, men det gikk veldig greit altså. Fikk sette den også i magen, kjente ikke noe når jeg satt den, men det svei litt etterpå. Det hjalp å holde et par kalde fingre over. Jeg måtte sette Orgalutran på morgenen mellom 9 og 10, mens jeg satt Gonal-f kl. 17, så da husket jeg ikke hvor jeg hadde satt Orgalutran:rolleyes:
 
Huff, skjønner godt at du syns det er ekkelt. Det er ikke et alternativ å la mannen sette sprøytene? Jeg gruet meg også til Orgalutran, men det gikk veldig greit altså. Fikk sette den også i magen, kjente ikke noe når jeg satt den, men det svei litt etterpå. Det hjalp å holde et par kalde fingre over. Jeg måtte sette Orgalutran på morgenen mellom 9 og 10, mens jeg satt Gonal-f kl. 17, så da husket jeg ikke hvor jeg hadde satt Orgalutran:rolleyes:

Han tørr ikke, men jentungen sa at hun kunne hjelpe meg i morgen :p Hun er 5 liksom. Haha. Men det går bra til slutt, det bare tar ca halv time fra jeg begynner å prøve til jeg får satt den. Hadde samme problemet når jeg gikk på sprøyter for diabetesen. Så fort spissen nærmer seg skinnet så trekker jeg inn magen og rykker hånden unna. Haha.
Sto til meg at jeg skulle sette den i magen, men kunne også sette den i låret. Men jeg får sette motsatt, Orgalutran på venstre og Gonal-F på høyre og omvendt neste dag.
 
Han tørr ikke, men jentungen sa at hun kunne hjelpe meg i morgen :p Hun er 5 liksom. Haha. Men det går bra til slutt, det bare tar ca halv time fra jeg begynner å prøve til jeg får satt den. Hadde samme problemet når jeg gikk på sprøyter for diabetesen. Så fort spissen nærmer seg skinnet så trekker jeg inn magen og rykker hånden unna. Haha.
Sto til meg at jeg skulle sette den i magen, men kunne også sette den i låret. Men jeg får sette motsatt, Orgalutran på venstre og Gonal-F på høyre og omvendt neste dag.
Jeg stod sånn i starten selv. Så sa jeg: LALALALALALAAAA FAEN HELLER LALALALLALALAAAAA!!! Så stakk jeg. Haha:)
 
Jeg stod sånn i starten selv. Så sa jeg: LALALALALALAAAA FAEN HELLER LALALALLALALAAAAA!!! Så stakk jeg. Haha:)

Hahaha. Godt jeg ikke er alene :p Det verste er jo hos meg så blir det aldri enklere :p Satte sånn sprøyte hver dag i 3 måneder, og sto akkurat likedan hver eneste dag. haha
 
Hahaha. Godt jeg ikke er alene :p Det verste er jo hos meg så blir det aldri enklere :p Satte sånn sprøyte hver dag i 3 måneder, og sto akkurat likedan hver eneste dag. haha
Hold øynene på målet. Tenk hardt på at dette skal det bli baby av! Hehe:):)
 
Back
Topp