The bumpy road

Håper mensen kommer som den skal! Det er godt å komme igang. :)

Håper bare jeg får være med selv om den skulle komme for tidlig. Jeg har det med å få mensen om jeg har sex etter eggløsning. Stakkars gubbe, som får sex nekt i minst 12 uker etter evt. innsett.
 
Håper bare jeg får være med selv om den skulle komme for tidlig. Jeg har det med å få mensen om jeg har sex etter eggløsning. Stakkars gubbe, som får sex nekt i minst 12 uker etter evt. innsett.
Det pleier å gå fint om det er noen dager tidlig eller forsinket. Men håper mensen kommer på riktig tidspunkt denne gangen. :)
Ja, stakkars han, men forstår det godt. Jeg er også redd for blødning og derfor er det sex forbudt her også ;)
 
Det pleier å gå fint om det er noen dager tidlig eller forsinket. Men håper mensen kommer på riktig tidspunkt denne gangen. :)
Ja, stakkars han, men forstår det godt. Jeg er også redd for blødning og derfor er det sex forbudt her også ;)

Han er heldigvis klar for det :)
 
Jeg føler seriøst at vi blir lurt når det kommer til medisinene og priser.
1 sprøyte med Orgalutran koster 368,40 kroner i følge Felleskatalogen og en pakke med 5 koster 1676,80 kroner.
Jeg har fått 4 sprøyter og siden de ikke hadde enkel pakker inne, så måtte de åpne en 5 pakning. For å åpne en pakning og dele opp den tar de et gebyr på 300!!!! kroner. I tillegg til at de beholder den siste sprøyten, ergo, så koster det oss ca 500 kr gangen at de ikke har enkel pakninger.
 
Jeg føler seriøst at vi blir lurt når det kommer til medisinene og priser.
1 sprøyte med Orgalutran koster 368,40 kroner i følge Felleskatalogen og en pakke med 5 koster 1676,80 kroner.
Jeg har fått 4 sprøyter og siden de ikke hadde enkel pakker inne, så måtte de åpne en 5 pakning. For å åpne en pakning og dele opp den tar de et gebyr på 300!!!! kroner. I tillegg til at de beholder den siste sprøyten, ergo, så koster det oss ca 500 kr gangen at de ikke har enkel pakninger.
Latterlig måte å gjøre det på! Da burde du heller fått fem sprøyter. Kan jo godt hende du trenger det! Spent på hva jeg får i posten.
 
Latterlig måte å gjøre det på! Da burde du heller fått fem sprøyter. Kan jo godt hende du trenger det! Spent på hva jeg får i posten.

Det mener jeg også! Plutselig må man stå på de noen dager ekstra og om man må gjennom flere forsøk, så blir det jo fort noen kroner etterhvert. De mener at det er bedre at man får det man trenger enn å hente ut for mye, men når man taper penger på det, så hadde jeg heller betalt for 5 sprøyter og evt. måtte kaste den siste om jeg ikke skulle ha behov for den.
 
Dummeste jeg har hørt, at dere måtte betale gebyr for at de måtte åpne en pakke???? Ville ha fått legen til å lage ny resept på fem, for sto der bare fire har de vel ikke lov til å selge deg fem. Men, var du på apoteket, eller ble de sendt? Uansett uhørt med 300,- i gebyr.
 
Dette hørtes merkelig ut, har aldri vært ute for lignende.. Jeg har kjøpt all medisin på apotek da.
 
Dummeste jeg har hørt, at dere måtte betale gebyr for at de måtte åpne en pakke???? Ville ha fått legen til å lage ny resept på fem, for sto der bare fire har de vel ikke lov til å selge deg fem. Men, var du på apoteket, eller ble de sendt? Uansett uhørt med 300,- i gebyr.

Jeg fikk de sendt fra Sykehusapoteket ved St. Olav for jeg har så lang vei dit og ingen apotekt i nærheten leverer ut slike medisiner, men de gjør dette om man reiser det å henter de selv også. De tilbydde meg å gjøre samme når jeg gikk på Letrozol, for jeg hadde trengte bare 15 tabletter, men det var 30 eller noe i pakken, da også skulle de ha gebyr, men sa ingenting om hvor mye det var på.
Og jeg skjønner jo at de ikke kan selge meg flere enn jeg evt. hadde resept på, men fortsatt 300 kroner for å åpne pakken å ta ut en sprøyte i tillegg til at jeg måtte betale for 5 pakningen. Jeg så for meg at de bare tok ut den ekstra sprøyta, så måtte jeg betale for den 5 pakningen, noe som hadde vært hele kurant.
 
Jeg fikk de sendt fra Sykehusapoteket ved St. Olav for jeg har så lang vei dit og ingen apotekt i nærheten leverer ut slike medisiner, men de gjør dette om man reiser det å henter de selv også. De tilbydde meg å gjøre samme når jeg gikk på Letrozol, for jeg hadde trengte bare 15 tabletter, men det var 30 eller noe i pakken, da også skulle de ha gebyr, men sa ingenting om hvor mye det var på.
Og jeg skjønner jo at de ikke kan selge meg flere enn jeg evt. hadde resept på, men fortsatt 300 kroner for å åpne pakken å ta ut en sprøyte i tillegg til at jeg måtte betale for 5 pakningen. Jeg så for meg at de bare tok ut den ekstra sprøyta, så måtte jeg betale for den 5 pakningen, noe som hadde vært hele kurant.
Ja, det gebyret synes jeg var ille. Hadde det vært snakk om 50 kr kanskje, men 300 var mye.
 
Ja, det gebyret synes jeg var ille. Hadde det vært snakk om 50 kr kanskje, men 300 var mye.

Helt enig. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har latt de dele opp pakker tidligere. Så skal jeg sannelig meg nevne det for lege/sykepleieren når jeg snakker med klinikken neste gang.
 
Forrige måned hadde jeg EL på dag 27, 28 eller 29. Gynekologen så eggposen på ultralyd på syklusdag 28 og mente enten at egget hadde nettopp sluppet eller kom til å slippe veldig snart. Så fikk jeg mens på dag 37.
Ut i fra det og at jeg hadde en syklus på 36 dager gangen før, så regnet sykepleieren seg frem til at jeg kom til å få mens på syklusdag 38.
Meeeen nå regner jeg med at jeg får eggløsning innen ett par dager, på dag 21, 22 eller 23 og med min ustabile lutealfase, så vil jeg mest sannsynlig få mens rundt 10 dager før de har begregnet. For ikke å snakke om med min uflaks så kommer den garantert 1 mai, så jeg får ikke ringt inn mens før på dag 4, som hørtes ut var for sent til å starte med sprøytene.
Noen som har vært borti noe sånt? Og kan roe ned tankene mine og si at man får være med likevel?
 
Da fikk jeg snakket med klinikken i dag og jeg skal ringe de på torsdag og avtale hva jeg gjør om jeg får mens over 1 mai helga. Er sannelig meg ikke enkelt når man verken har peiling på når EL kommer eller hvor lenge lutealfasen vil være på. Men hun lovet meg i allefall at de skulle få meg med før sommeren uansett når mensen skulle komme.
Neste bekymring er nå at vi har alle blitt forkjølet, så jeg er livredd for at gubben skal få feber.
 
Det kommer til å gå så fint så:)
 
Min mann hadde høy feber i en uke like før det siste forsøket vårt. Skikkelig influensa og halsbetennelse. Jeg gav beskjed til klinikken, og de sa det kom til å gå helt fint. Vi ble gravide på dette forsøket:)
 
Det at han er syk nå vil ikke påvirke sædcellene før om ca 3 mnd da det tar ca 3 mnd før en sædcelle er ferdig lagd :)
 
Min mann hadde høy feber i en uke like før det siste forsøket vårt. Skikkelig influensa og halsbetennelse. Jeg gav beskjed til klinikken, og de sa det kom til å gå helt fint. Vi ble gravide på dette forsøket:)

Nesten så jeg håper han blir syk nå, kanskje det bringer lykke :D
 
Hvor mye uflaks går det egentlig an å ha???
Jeg skal ringe St. Olav å avtale hvordan jeg skal gjøre det om mensen dukker opp i helga, men telefonnettet er nede så ingen telefoner verken inn eller ut :( Har vært borte i mange dager nå, med lovnad om at innen da og da skal det være fikset, men foreløbig ei.
Kan ikke sende de mail heller, for de kan ikke diskutere slikt over mail.
Så kryss fingrene for meg at nettet er oppe å går innen klokken 8 i morgen tidlig. For får jeg ikke tak i de i morgen og får mens i morgen eller fredag, så blir det ikke forsøk før etter sommerferien :/
 
Jeg krysser alt jeg kan for at du kommer gjennom og får positivt svar i dag. ♡
 
Back
Topp