Tanker om innkjøp?

Vi må hvert fall ha søskenvogn da det blir 1,5 åt mellom barna. Sikler på donkey 5 duo også har jeg veldig lyst på nytt babynest

Har litt fra før, men mye av klær og utstyr som man trenger til baby har jeg solgt, så litt innkjøp må vi gjøre. Har allerede kjøpt noe klær (kunne ikke gå glipp av tilbud), og har kjøpt inn et bæresjal som jeg fant til en god pris på Finn :angelic:

Babynest her også, ellers har vi vel det meste fra storebror.
Men, når er det okey å bytte fra sprinkelseng til vanlig seng? Storebror blir 3 år i februar, føler fortsatt det er tidlig å bytte? Noen med erfaringer?
Vi droppet sprinkelseng fra han var 1,5 år, men han var (er) en klatrer så han kom seg ut av den lett :hilarious: har ikke hatt noe problemet med vanlig seng, han vandrer inn til oss i fem-seks-tiden hver natt, egentlig ganske deilig å slippe å stå opp for å hente han ☺️ Senga er en juniorseng og har en litt høyere kant rundt madrassen så han ikke faller ut :)

Hvorfor er du usikker på å bytte fra sprinkelseng?

Vi droppet sprinkelseng fra han var 1,5 år, men han var (er) en klatrer så han kom seg ut av den lett :hilarious: har ikke hatt noe problemet med vanlig seng, han vandrer inn til oss i fem-seks-tiden hver natt, egentlig ganske deilig å slippe å stå opp for å hente han ☺️ Senga er en juniorseng og har en litt høyere kant rundt madrassen så han ikke faller ut :)

Hvorfor er du usikker på å bytte fra sprinkelseng?

Så deilig ! Hadde vært supert om frøkna på 1,5 år kunne gjøre det samme :D trur vi bytter snart :D

Tja, vi har en del men må ha en god del også.
-babycall, neonate 650. Hadde den sist og kunne ikke vært mer fornøyd.
- masse gulpekluter! Ikke at noen av mine har gulpet mye, men de kan brukes til alt.
- lamme/saueskinn til både vogn og seng har vi, glad jeg beholdte det store fra nøstebarn til å ha i senga.
-babybjorn vippestol har vi arvet, den er genial!
- bæresjal/meitai har vi liggende. Synes de man knyter selv er best, spesielt når det er flere som skal bruke det.
-god gammeldags voksipose har vi
-dyner og det meste av sengetøy har vi, blir nok et nytt sett i hver størrelse til ny baby
-har et par kasser med babyleker 0-3, så kommer ikke til å kjøpe noe spesielt der annet enn en koseklut som jeg skal ha i senga den siste tiden så den lukter mamma/pappa. Babygym og lekematte har vi også
-babytepper må man ha noen av, kommer til å strikke en del. Må ha 3-5 totalt
- må vel ha noe smått av kremer/stellesaker
-stelleveske har vi
-tripptrapp med babysete har vi
-seng og vugge har vi, skal ha nye madrasser
- vogn skal investeres litt i, ender vel med en emmaljunga. Tror ikke vi kjøper bagdelen, skal ha en av de nye typen babynest, og de kan bare legges i sittedelen. Når våren kommer vil babyen uansett opp å se og må over på sittedelen
- voksi/najell babynest skal vi kjøpe
-bilstol blir muligens arvet av et vennepar

Sikkert glemt noe, men det kommer på lista etterhvert. Hvor mye klær vi må kjøpe er avhengig av kjønn. Kommer uansett til å kjøpe en større pakke med bruktklær om vi må handle noe. Strikker nok et par sett klær. Har januar/februar/oktober barn fra før. De bor i body/strømpebukse eller nattis/heldrakter i starten. Noe annet er egentlig helt unødvendig.

Najell babynest :D syns det virker genialt ! Vi brukte babynest hele tiden med første (dette ble utvaska) så kan kjøpe nytt med godt samvittighet :D hehe

Ellers anbefaler eg sterkt pysjer/drakter med glidelåser. Min mann hata å ta på alt anna enn det :hilarious:
Denne skal vi også ha! Og så må vi ha ny bilstol
Men, når er det okey å bytte fra sprinkelseng til vanlig seng? Storebror blir 3 år i februar, føler fortsatt det er tidlig å bytte? Noen med erfaringer?
3,5 åringen her i hus har sovet i 120 rammemadrass siden han var rundt året :joyful:

Vi må nok ha en vogn til... Blir 19 mnd mellom de to, så ser for meg at en søskenvogn kan være praktisk. Meeen så er det jo vinter når mini kommer, og ikke ideelle trille forhold her på vinterstid. Blæh må tenke på det! Vanskelig å vite hva som blir behovet :/ men skal ihvertfall ha bilstolpose denne gangen! Første kom i mars, så da gikk det fint uten, men med vinterbebis vil jeg ha det!

Denne skal vi også ha! Og så må vi ha ny bilstol

3,5 åringen her i hus har sovet i 120 rammemadrass siden han var rundt året :joyful:
Mannen var egentlig fast bestemt på at vi bare skulle ha en så vi solgte unna masse greier , var i huskjøp prosess så alle kroner telte så sånn sett er det ok :angelic: Bilstol, stokke newborn, vippestoler litt klær. Aaahh som eg angrer nå 6 mnd etterpå :hilarious:

Men eg ønsker meg litt de bilstolene man kan legge helt ned når man klipser de på vogna. Har du undersøkt bilstol ? Vi hadde besafe izi best i test sist, var veldig fornøgd med den, men er jo kjedelig å kjøpe samme igjen:hilarious:

Mannen var egentlig fast bestemt på at vi bare skulle ha en så vi solgte unna masse greier , var i huskjøp prosess så alle kroner telte så sånn sett er det ok :angelic: Bilstol, stokke newborn, vippestoler litt klær. Aaahh som eg angrer nå 6 mnd etterpå :hilarious:

Men eg ønsker meg litt de bilstolene man kan legge helt ned når man klipser de på vogna. Har du undersøkt bilstol ? Vi hadde besafe izi best i test sist, var veldig fornøgd med den, men er jo kjedelig å kjøpe samme igjen:hilarious:
Vi hadde samme forrige gang :joyful: Jeg er veldig glad i besafe, men synes at han vokste ganske raskt ut av setet. Tror han var 7 mnd da vi måtte vurdere nytt sete. En venninne som hadde en gutt som var like gammel hadde et maxi cosi sete som holdt lenger -men når jeg tenker etter var gutten hennes mye mindre enn min:)

Denne gangen vurderer jeg besafe go beyond:)

Vi hadde samme forrige gang :joyful: Jeg er veldig glad i besafe, men synes at han vokste ganske raskt ut av setet. Tror han var 7 mnd da vi måtte vurdere nytt sete. En venninne som hadde en gutt som var like gammel hadde et maxi cosi sete som holdt lenger -men når jeg tenker etter var gutten hennes mye mindre enn min:)

Denne gangen vurderer jeg besafe go beyond:)

Ja samme, men ho vokste egentlig ikkje ut av det. Ho hata å kjøre bil så vi bytta for at ho skulle komme høgre opp. Har sett på besafe go beyond sjølv. Men håpte å finne til under 4000kr på tilbud siden vi gjerne bytter setet innen året.

Vi bytta til vanlig seng (med sengehest) tidlig, før to år i alle fall. Vi måtte ligge sammen med han for at han skulle sovne, så da måtte vi ha noe større enn sprinkelsenga. Det gikk veldig fint :happy:

Vi har det meste fra sist, men trenger bilstol. Ønsker også et bæresjal som kan brukes fra start, og etterhvert også en sele. Ellers ser jo disse hengevuggene med motor nydelige ut, men usikker på om det blir prioritert :happy:

Ja samme, men ho vokste egentlig ikkje ut av det. Ho hata å kjøre bil så vi bytta for at ho skulle komme høgre opp. Har sett på besafe go beyond sjølv. Men håpte å finne til under 4000kr på tilbud siden vi gjerne bytter setet innen året.
Ser at go beyond varer til ca 18 mnd, og da kan babyen trolig ta over stretchen som vi har til han som blir fire i høst. Så vi tenker litt at dersom vi kjøper go beyond så har vi sete ut tiden vi trenger jeg har gentlig lyst å bytte ut stretchen med en minikid4 pga plassen, men det er jo så dyrt :angelic:

Ser at go beyond varer til ca 18 mnd, og da kan babyen trolig ta over stretchen som vi har til han som blir fire i høst. Så vi tenker litt at dersom vi kjøper go beyond så har vi sete ut tiden vi trenger jeg har gentlig lyst å bytte ut stretchen med en minikid4 pga plassen, men det er jo så dyrt :angelic:

må rekne litt på det der sjølv, vi har besafe twist isize til ho på 1,5 år og tenker jo at neste skal overta det. Visst vi tar beyond kan ho få nytt sete rett før ho blir 4 år. Kanskje det blir samme på oss da :D

må rekne litt på det der sjølv, vi har besafe twist isize til ho på 1,5 år og tenker jo at neste skal overta det. Visst vi tar beyond kan ho få nytt sete rett før ho blir 4 år. Kanskje det blir samme på oss da :D
Vi hadde twist til eldstemann her, men han vokste ut av det i høst. Eller, han var akkurat 18 kilo og 105 cm som er grensa på stolen så vi byttet og solgte det:angelic: da var han 3 år og etpar mnd:)

Drømmer om bbhugme gravidpute :smiley-angelic003

Eg og digget denne ! Men irriterte meg over knytene i begge ender, derfor eg har tenkt at najell sin kanskje var bedre :D

Vi hadde twist til eldstemann her, men han vokste ut av det i høst. Eller, han var akkurat 18 kilo og 105 cm som er grensa på stolen så vi byttet og solgte det:angelic: da var han 3 år og etpar mnd:)

Jenta vår er litt lita så satse på at det holder så lenge vi trenger det ;)

Back
Topp