29 - B2 - PP4 - EL 13/9 - IKM 27/9 - T 1/6 (39)

Last edited:
B2 - PP4 - CD1

Jeg begynte å spotte sent i går kveld, regner derfor CD1 fra i dag 25/8. PP3 endte opp på tjuesju dager med EL på CD18 og lutealfase på ni dager med andre ord nesten tilbake til normalen. Selv om det ikke gikk denne PP heller så er jeg faktisk ikke spesielt skuffa. Jeg har hatt en magefølelse på at dette ikke er PP-en det klaffer. Dessuten så er tentativ termindato for neste PP veldig fin; 1/6.

Temperaturbekreftelsen på at det ikke gikk kom nå i dag tidlig. Da kan jeg ikke gjøre annet enn å håpe at kroppen i denne kommende PP byr på EL på CD14 påfølgende like lang lutealfase, for da snakker vi kropp som ikke er helt ute å kjøre lenger :wtf:

Vedlegg

• IMG_2204.jpeg
    IMG_2204.jpeg
    870,8 KB · Visninger: 23
Last edited:
B2 - PP4 - CD4

CBFM er gjort klar (tas i bruk 2. sept), tempingen får jeg stort sett til selv om det blir litt tilfeldige tidspunkt i tillegg til å kjenne på tappen. Sistnevnte har jeg unngått å gjøre så lenge jeg har vært prøver men det er faktisk ikke så ille som jeg har forestilt meg. Det er i tillegg ganske så konkret for FF gjør om stiplet strek til hel om en er heldig :meh:

Vedlegg

• IMG_2203.jpeg
    IMG_2203.jpeg
    630,1 KB · Visninger: 27
B2 - PP4 - CD17

Det er så kjedelig å gå vente på noe når man ikke vet hvor lenge man må vente. Jeg har åpenbart fått lengre sykluser enn jeg noen gang har hatt før og det er i grunn ganske demotiverende å ikke bare kunne bestille EL. Jeg har egentlig ganske lyst til å ta en sjekk hos gyn bare for å sjekke ståa og få litt roen over det hele for jeg merker det stresser meg unødvendig mye når det hele er veldig udefinerbart og tilfeldig. Hannen stresser det ikke men det hjelper i grunn lite når man helst skulle ønske man var gravid i går :dead:

CBFM viser high og tappen har definitivt blitt høyere og mykere så det er da noe i tillegg til at V har begynt å ta til seg en god del fast føde noe som gjør at jeg har ammet betraktelig mindre de siste to dagene så kanskje har det positiv effekt på LH-nivået. Håper det!

Vedlegg

• IMG_2486.jpeg
    IMG_2486.jpeg
    665,5 KB · Visninger: 15
B2 - PP4 - CD18

Nå virker det endelig som det skjer noe. Det er ikke en dag for tidlig. Jeg har hatt vondt i magen, hatt murringer og vondt i korsryggen. Oppblåst og luftig. Typisk meg rundt EL. EL-strimlene har tendensert til stigende minus dagens tredje. Det som samtidig er litt rart er at temperaturen foreløpig er stigende. Positivt er at tappen har flyttet seg til høy posisjon og blitt ganske mykt samtidig som jeg har fått blankt strekkbart utflod. Jeg driver og forsøker meg på litt forskjellig denne PP bare for å gjøre hodet travelt; knasker på forskjellige tilskudd som f.eks. C-vitaminer for økt utflod og drikker Solvipect for å gjøre utfloden tynnere. Tanken er å hive seg på den pågående ananastrenden når jeg omsider flytter over i DPO-land. Det er begrenset med hvilke råd jeg kan forsøke ettersom jeg ammer. Gøy er det allikevel om noe av det faktisk har noen effekt. I morgen håper jeg på positiv EL-strimmel og temperaturdropp og så er den verste tiden i PPen forbi :flower

Vedlegg

• IMG_2502.jpeg
    IMG_2502.jpeg
    285,3 KB · Visninger: 19
  • IMG_2503.jpeg
    IMG_2503.jpeg
    275,3 KB · Visninger: 20
B2 - PP4 - CD19

Som sagt som bestilt i dag fikk jeg tilnærmet positiv EL-strimmel og temperaturdropp. CBFM har ikke plukket det opp så det er litt rart. Jeg har ikke vært borti det scenarioet før men alle andre kroppslige tegn tilsier at LH-stigningen har kommet og gått. Det virker som jeg har fått lengre sykluser etter fødsel. Premom sier EL i morgen.

Tegn på EL: forhøyet hvilepuls, høy, myk og åpen tapp, tempedropp og noe slimet til vandig blank utflod. Ellers har jeg tatt tilskudd av sink, B-vit, E-vit og C-vit, samt folsyre. Drikker på Solvipect og har ananas liggende klart. Kjører på med alt mulig ammevennlige kjerringråd jeg kommer over for å gjøre hodet travelt :wacky:

Vedlegg

• IMG_2519.jpeg
    IMG_2519.jpeg
    316,9 KB · Visninger: 21
  • IMG_2522.jpeg
    IMG_2522.jpeg
    551,4 KB · Visninger: 23
  • IMG_2530.jpeg
    IMG_2530.jpeg
    369,5 KB · Visninger: 22
B2 - PP4 - CD20

Litt uventet positiv EL-strimmel i dag også, da med sterkere teststrek enn i går og litt overraskende men veldig velkomment peak på CBFM. Jeg har hatt EL-smerter i dag på venstre side og de ga seg i 14-tiden. Temperaturhopp og tapp tilser også EL i dag så da regner jeg med at jeg trer inn i DPO-land fra og med i morgen og jeg kan gå i gang med ananasspisingen.

I dag våknet vi alle tre forkjølet så ganske dårlig timing men foreløpig er det kun sår hals og snue som er symptomer for oss alle, ingen feber heldigvis. Jeg har også bestemt meg for å avvente G-testing til 22. Da er V 7 måneder gammel og tenker det er greit å forsøke å vente til 8 DPO for å slippe å se seg blind på blendahvite tester. Krysser fingrene for at lutealfasen ikke er for kort denne PPen :wacky:

Vedlegg

• IMG_2557.jpeg
    IMG_2557.jpeg
    752,9 KB · Visninger: 24
  • IMG_2555.jpeg
    IMG_2555.jpeg
    270,4 KB · Visninger: 17
  • IMG_2558.jpeg
    IMG_2558.jpeg
    356,3 KB · Visninger: 24
  • IMG_2536.jpeg
    IMG_2536.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 22
B2 - PP4 - CD21 + 1DPO

Ananas fortært og så er det bare å sette seg på ventebenken og håpe vi får det utfallet vi har lyst på :shy:

Vedlegg

• IMG_2592.jpeg
    IMG_2592.jpeg
    343,5 KB · Visninger: 24
  • IMG_2585.jpeg
    IMG_2585.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 25
  • IMG_2589.jpeg
    IMG_2589.jpeg
    92,6 KB · Visninger: 16
  • IMG_2593.jpeg
    IMG_2593.jpeg
    697 KB · Visninger: 24
B1 - 22.09.24

V er sju måneder gammel. Den siste måneden har det skjedd mye nytt og det virker som at V er fornøyd med tilværelsen. Det er fortsatt dager med varme temperaturer så høsten er her men sommeren henger litt igjen. Vi har alle tre rukket å bli forkjølet, V sin første sykdomsperiode. Det virker dog som det har gått greit med litt snørr og hoste dog ingen feber å finne. Til tross for en lett forkjølelse er humøret på topp. Pumpeutstyret er ryddet ut av kjøkkenet og ned i boden og vi har omsider blitt enige om at det å begynne tilvenning av soving på eget rom er noe vi gjør fremover. Vi begynte for en liten uke siden og foreløpig går det greit. Inntil videre bruker vi babycallen på nattestid og håper at det går seg til. V har sovnet av seg selv i egen seng et par ganger men som regel må det puppes i søvn i vår seng. Jeg skal uansett ikke klage for V er en enkel baby å legge. Noe som er gøy med at V nå skal få sitt eget rom å sove på, er å planlegge utformingen av rommet. Det vil si vi må planlegge hvor vi skal ha et PAX-skap og hvor sengen skal stå. Navnelapp til døren har vi fått og jeg gleder meg til å starte på prosjekt babyrom.

I midten av september fikk vi endelig den nye barnevognen. Vi har ikke fått sittedelen enda, så det ble et skritt tilbake til bagdelen. Det går heldigvis fint ettersom V ikke er verdens lengste eller tyngste og ettersom bagdelen har ryggdel som kan settes opp så fungerer vognen helt topp. Vi er rett og slett kjempefornøyde med vognbyttet så langt og det virker det som at V er også for jeg har aldri hatt en baby som har sovet så mye i vogn som det gjøres nå og jeg tenker at det sier sitt. Den er også en fryd å trille selv om den er litt tung. Den er dog ikke så tung at jeg sliter med å håndtere den så den er absolutt å anbefale videre.

11. september var vi innom helsestasjonen på eget initiativ ettersom V på seksmånederskontrollen ikke hadde lagt alt for mye på seg. Dette trolig relatert til overgang til mer fast føde. Bare for å kontrollere at alt sto bra til fikk vi da veid og samtidig målt også tok jeg mål av hodet når vi var hjemme igjen. 6550 g, 66,2 cm og 43 cm. Med andre ord har V vokst mye den siste måneden. Det merkes godt på klærne og at det blir tungt å bære i lengden. Det o store å finne ut av nå for tiden er fast føde. Vi merker stor fremgang den siste måneden. Det går for det meste i most mat men vi har også prøvd oss på litt BLW og det synes V er veldig stas. V liker også godt å styre skjeen og matingen selv og øve på å drikke fra tutekopp. De siste to ukene har mengden mat også gått veldig opp og det spises nå minst en halv til en trekkvart porsjon med grøt til frokost og kveldsmat, samt smaksprøver og annet BLW til lunsj og middag. Favorittene er nok avokoado/mango, aprikos, pære/kanel, jordbær og blåbær men V er ikke fremmed for å prøve ut nye ting. V er også veldig glad i hirsepinner i forskjellige smaker og da får også fingerferdigheten og øyehåndkoordinasjonen prøvd seg frem.

Jeg er godt i gang med volleyballen igjen og denne helgen så har vi vært på vestlandet for at jeg skulle få spille kamp. Det var uvant og jeg merker at jeg ikke holder nivået jeg en gang hadde men det kunne vært verre. V og hannen fikk være med som et krav fra meg for å kunne reise bort for å spille. Vi fikk derfor dekket fly og hotell for oss tre. Hadde det ikke vært aktuelt kunne jeg ikke vært med ettersom V ammer og i våre øyne er for liten til at jeg skal reise bort. Hannen er godt i gang med turning og har meldt seg inn i to klubber slik at han nå får trent voksenturn to ganger i uken. Han elsker det. Volleyballskoene er lagt på hyllen inntil videre for det viste seg vanskelig å finne et passende lag å spille på her i nærheten. Fasiten nå er altså at jeg trener fast på kveldene mandager og onsdager mens hannen trener fast tirsdager og onsdager. Svigers er derfor som nevnt tidligere barnevakt her et par timer på onsdagene når vi har trening samtidig. V er begynt på babysvømming to ganger i uken, samt babymassasje og babysang de dager vi finner tid til det. Babysvømming to ganger ettersom vi plutselig fikk plass på kurset som vi har stått på venteliste på siden mai. Jeg har vært med en gang på hver av dem bare for å se hvordan det er men ettersom det er mye foreldre og mange partier har vi funnet ut at det enkleste er at hannen tar med seg V alene ettersom damegarderoben er stappfull og man står i kø hele veien med masse gråtende babyer. Det frigir også litt egentid til meg som jeg egentlig har tenkt til å bruke på skole men som de siste gangene har gått til å rydde og gjøre helt andre ting. Bare det å få være hjemme alene en liten time fjerner mye stress for min del så jeg setter veldig pris på at hannen ønsker å ta babysvømmingen alene med V. Rutiner er deilig men nå kjenner vi nesten på at det er for travelt. Tror egentlig bare det er uvant for akkurat nå føles alt travelt når en har en baby å ta hensyn til.

Leggerutinene består; det legges i 18/19-tiden og sovnes fort. Eneste unntak fremover blir tirsdager da babysvømmingen er kl. 18-18.30 så det forskyver leggetiden med en times tid men det er helt greit for V liker det så godt og samtidig fremmer det god søvn når V først sovner. Sovestøtten er ganske uendret egentlig men jeg føler jeg bruker mindre og mindre tid på legging og det er en god følelse å vite at V selv klarer å finne roen samtidig som at vi ikke slites helt ut av å bruke tid på å legge. Leggingen fungerer godt akkurat nå så vi nyter det så lenge vi kan. Den eneste delen jeg syter med angående legging er når jeg ikke kan være der på grunn av trening for da har det tidvis vært litt gråting. Det må som regel pupp til for at V roer seg helt og sovner godt. Etter vi fikk den nye vognen så har det også blitt mye mer søvn på dagtid fordi V sovner i vognen nesten på sekundet. Det er merkbart forskjell og jeg nekter å tro at det ikke har sammenheng med komforten i vognen. Jeg angrer meg ihjel på at vi ikke gikk for Emmaljunga i første omgang for da hadde vi antakeligvis hatt en mye bedre rytme tidligere. Heldigvis får vi aldri vite det og heldigvis er vi kvitt Di Lussoen.

Øynene er blå og håret mørkeblondt og det begynner å bli langt og det står ofte rett opp. Bleiene er fortsatt størrelse 3 og klærne i størrelse 68 sitter som et skudd. Det merkes godt at V har vokst både i lengde og bredde den siste måneden for klærne som var ganske løse når vi tok de i bruk er plutselig blitt akkurat passelige. Bodyene er litt store fortsatt da de er størrelse 70 men det løser vi fint ved å brette opp armene. Som tidligere nevnt har jo V hatet å ligge på magen i lang tid men etter seksmånderskontrollen i slutten av august har vi virkelig intensivert magetidtrening og det virker som det har gitt resultater. Fra å protestere etter kanskje 5 min på mage kan V nå ligge lenge - opp mot timen før klagingen begynner. Det løftes på rumpen, det pivoteres og det snus fra mage til rygg og rygg til mage uten store utfordringer. Nytt er at V har startet å løfte overkroppen med strake armer foran seg. Vi har vel egentlig kommet frem til at et gjennomsnittelig hode gjerne er litt tungt sett i sammenheng med liten og kort kropp som kanskje kan forklare hvorfor V har brukt litt tid på å finne ut av det å beherske magetid.

En viktig milepæl å nevne er at første tann, høyre fortann nede, brøt igjennom 2/9 og venstre fortann nede er i ferd med å bryte igjennom. Dermed er det nå tannpuss morgen og kveld. Det har vært behov for litt Paracet på nattestid for å finne søvnen samt forbli sovende uten å matte våkne i hylgråt. Litt mer grinete enn vanlig men det er jo å forvente for det er jo ikke akkurat behagelig å få nye tenner. Sånn ellers er V seg selv lik; veldig lett å ha med å gjøre. Er som regel blid og fornøyd men dersom misfornøyd så får vi høre det. Det skjer veldig mye for tiden og jeg er litt sånn at jeg synes det er stas men også litt vemodig for jeg vil egentlig at V skal være baby for alltid, samtidig er jeg glad for at den mest intense nyfødtperioden er forbi :shy:

Last edited:
B2 - PP5 - CD1

TR kom som ikke bestilt i dag 23/9. PP4 endte dermed opp på tjueni dager med EL på CD20 og lutealfase på ni dager og da igjen nesten tilbake til normalen. Som med forrige PP hadde jeg ikke magefølelse på denne PPen heller så har ikke kjent på testetrang i det hele tatt.

Temperaturbekreftelsen på at det ikke gikk kom nå i dag tidlig sammen med hodepine og vondt i magen. Håper at kanskje neste PP kan by på EL på CD14 påfølgende like lang lutealfase men jeg tror lutealfase på ni dager er kommet for å bli. Hvertfall for en liten stund så da må bare kroppen ville det. Kjører hvertfall på med hostesaft rundt EL og ananas i 1-5 DPO denne gangen også :)

Vedlegg

• IMG_2734.jpeg
    IMG_2734.jpeg
    389,5 KB · Visninger: 10
B2 - PP5 - CD10

Denne runden har jeg hatt skikkelig blødning. Det har jeg ikke hatt siden før jeg ble gravid med V så kanskje har slimhinnen min vært for liten frem til nå. Nå nærmer jeg meg forhåpentligvis snart EL. CBFM er fortsatt på low, tappen er lav, lukket og har begynt å mykne. Tok en strimmel i dag bare fordi. Sånn ellers er vi på sykdomsuke tre og vi begynner å bli rimelig lei av denne evige forkjølelsen.

I helgen som var fikk jeg det for meg at jeg skulle kjøpe fertilitetsspådom/lesing etter å ha lest litt om det. Det er jo veldig åpent og sikkert mye tilfeldigheter men oppi alt så synes jeg det er litt gøy. For min egen del ser jeg på det som en liten investering i motivasjonsbanken min. Jeg kjøpte fra fire forskjellige slik at jeg kan sammenligne dem så blir det interessant om noe av det stemmer eller ei. Tiden vil vise :wacky:

Vedlegg

• IMG_3046.jpeg
    IMG_3046.jpeg
    331 KB · Visninger: 21
  • IMG_3045.jpeg
    IMG_3045.jpeg
    29,8 KB · Visninger: 19
Last edited:
B2 - PP5 - CD19

Etter å ha tilbakelagt en hel uke med EL-slim og fire dager med høy på CBFM så fikk jeg endelig stigningen av LH i dag. Det nye virker å være EL rundt CD20 påfølgende 10 dager i lutealfasen. Litt drenerende å måtte vente over en uke lenger på EL nå kontra før graviditet men jeg har nå i det minste en noenlunde syklus så jeg skal ikke klage sånn alt for mye :)

Vedlegg

• IMG_3231.jpeg
    IMG_3231.jpeg
    365,1 KB · Visninger: 16
  • IMG_3232.jpeg
    IMG_3232.jpeg
    95 KB · Visninger: 17
  • IMG_3162.jpeg
    IMG_3162.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 16
B2 - PP5 - CD26 + 5DPO

EL denne runden skjedde angivelig 13/10. De siste to døgnene har jeg ut av ingenting hatt skyhøy feber og like fort som den kom så har den nå forsvunnet igjen. Like greit egentlig. Det blir mye for hannen å ha V alene hele dagene når V sover ca. ingenting på dagtid og driver med oppvåkninger hver time gjennom natten. Vanligvis er det jeg som står i natteoppvåkningene mens han tar morgenskiftet men den første natten med sykdom, sov plutselig V 14 timer i strekk mens i natt så var det oppvåkninger hver time. Rimelig trøtt hankjønn i dag, så i og med at feberen virker å ha sagt seg ferdig for denne gang var det opp å stå før klokken bikket 07 slik at han fikk tatt igjen litt søvn :hungry:

Vedlegg

• IMG_3406.jpeg
    IMG_3406.jpeg
    553,4 KB · Visninger: 25
  • IMG_3418.jpeg
    IMG_3418.jpeg
    345,4 KB · Visninger: 22
Last edited:
B2 - PP6 - CD1

Tjueni dager. EL på syklusdag tjueen og lutealfase åtte dager. Ikke fruktbart. Jeg har bestilt meg time hos gynekolog på førstkommende fredag for å sjekke ståen. Mistenker at alt er som det skal være og det ikke er noe spesielt de kan gjøre men håper jeg kan være kandidat for støttemedisiner for jeg kjenner på det at prøveprosessen drøyer, det begynner å tære på hodet :inpain:

Vedlegg

• IMG_3562.jpeg
    IMG_3562.jpeg
    353,6 KB · Visninger: 13
Last edited:
B1 - 22.10.24

V er åtte måneder gammel. Etter lengre sykdomsperioder for oss alle tre er vi endelig friske igjen. Det ble en 2-3 runder hver med forkjølelse slag i slag slik at store deler av september og starten av oktober gikk med til sykdom. Oktober måned har vært den o store få besøk måneden hvor vi i starten av oktober hadde besøk i en uke av et vennepar og deres baby som er en måned eldre enn V, etterfulgt av besøk av min far og min søster en langhelg og nå på tampen av oktober får vi besøk av en studievenninne av meg. I starten av november kommer også min mor og min bror en tur så det har vært uvanlig folksomt. Det virker som V synes det er veldig gøy med så mye folk og nye inntrykk også er det ikke til å stikke under en stol at det er veldig praktisk med et par ekstra hender i en ellers intens hverdag med en baby som ønsker oppmerksomhet 24/7 og som er livredd for å bli forlatt. Det er fint det, men til tider kan det bli veldig intenst og ikke minst slitsomt.

Nå går det fort. Siden sist har V blitt flink til å sitte selvstendig. Det ramles og slår seg titt og ofte dog ikke like hyppig som i starten og V er blitt flink til å falle og snu seg skånsomt. V pivoterer og ruller stort sett hele tiden og det har på nåværende tidspunkt brutt gjennom totalt tre tenner mens det virker som det er tre tenner til på vei. De to fortennene nede er begge brutt gjennom mens en tann litt på siden på høyre oppe brøt gjennom den 20. Tilvenning av soving på eget rom er satt litt på vent ettersom vi har hatt så mye besøk den siste måneden og vi kun har to soverom. Det har gjort at V er flyttet tilbake til vårt rom og helt ærlig synes jeg det suger litt for vi sover ikke noe bra for tiden. Vi går alle tre på sparebluss og V jodler hele natten og det er utrolig slitsomt. Det sies jo også at alderen åtte-ti måneder er den verste perioden med tanke på søvn så det betyr ut året for oss. I kombinasjon med tenner så bruker vi mye tid på søvnstøtte. Heldigvis varer det ikke for alltid. Det er min lille gulrot oppi det hele. I og med at vi har hatt så mye besøk har det heller ikke tillatt oss å gjøre stort med prosjekt babyrom. Det eneste som har kommet på plass så lang er å få klistret navnelapp på døren så det er noe men ikke mye.

Siden sist har vi byttet fra bagdel til sittedel og V elsker det. Når vognpose ble tatt i bruk igjen ble det for trangt å ha bagdel. Vi har dog ikke mottatt sittedelen som hører til vognen vår og den får vi ikke før tidligst i slutten av november, så på nåværende tidspunkt ar vi fått låne en sittedel av Barnas Hus. Dermed har vi nå mosegrønn vogn som er helt greit men jeg liker mye bedre den sorte vi egentlig skulle hatt. Vi setter uansett pris på at vi har fått låne sittedel siden det hadde vært litt krise om de ikke hadde lånt oss delen. Ellers er vi fortsatt veldig fornøyd med vognbyttet og kunne ikke tenkt oss en annen vogn på nåværende tidspunkt. Nytt er også at vi har kjøpt ny bilstol. En Maxi Cosi Pebble 360 Pro 2. Det var egentlig denne bilstolen vi ønsket oss den gang da men endte opp med en Bellino Siccuro i stede. Sistenevnte var vi ikke fornøyde med så igjen en flopp. Bilstolen kjøpte vi i starten av september og har vært flittig i bruk siden og V virker å sitte mye bedre i den kontra den forrige bilstolen.

21. oktober var det tid for åttemånederskontroll med fasit 6900 g, 66 cm og 43,2 cm. V er liten men følger kurven sin og det er det viktigste. Når det kommer til matveien går det fortsatt for det meste i most mat, da helst grøt eller en mos av noe slag i smakstutt. Vi prøver oss titt og ofte på å gi middager, eggerøre og skive med blant annet leverpostei, men V er ikke spesielt interessert. Det plukkes litt i det, men lite som går i munnen. Jeg ammer også mindre enn jeg har gjort tidligere, det vil si det ammes når det skal soves ellers er det liten interesse/behov for amming. Jeg tilbyr fortsatt på dagtid men det virker som at fast føde dekker behovet for mat på dagtid. Ellers merker vi fremgang når det kommer til å drikke fra tutekopp. Tidligere har det bare vært stas å holde på koppen, slå den i bordet og tygge på tuten for så å spytte ut vannet. Nå drikker V i små mengder så sakte men sikkert får V i seg hvertfall noe drikke. V er fortsatt glad i hirsepinner i forskjellige smaker og da får også fingerferdigheten og øyehåndkoordinasjonen prøvd seg frem. Siste tilskuddet er maishjerter med mango- og banansmak som gir litt mer tyggemotstand.

Jeg har tatt meg en midlertidig treningspause fra volleyballen ettersom hverdagen skjer og vi skranter på søvn så er det viktigere for oss at hannen får trent turn og styrke også er jeg mer hjemme og styrer på. I tillegg så har vi jo nå som tidligere babysvømming to ganger i uken, samt babysang en gang i uken så det er travelt nok. Babymassasjen var vi med på en gang også ble det et opphold fordi de skulle omgruppere også ble kursholderne syke, så vi får se om vi gidder å fullføre for nå ble det så oppstykket. Egentlig skulle kurset være gjennomført nå i medio oktober.

Øynene er blå og håret mørkeblondt og det har blitt langt. Det er veldig stritt så det står som regel rett opp fordi det ikke går an å legge det flatt. Bleiene er fortsatt størrelse 3, snart går vi over til 4erbleier og klærne i størrelse 68 begynner å bli trange. Livets første pysjer, tre stk julepysjer er kjøpt i størrelse 74 og tatt i bruk. De er litt store fremdeles men det er absolutt overkommelig. Regner med de sitter som et skudd rundt juletider. Ellers er det mye lyd og leven og bevegelse og nå er det bare et tidsspørsmål før vi har en liten en som kan bevege seg mye mer. Frustrasjonen over å ikke nå enkelte leker ligger som et tykt lag utenpå men foreløpig løser V det med å rulle seg bort til der V vil. Vi regner med at åle- og eller krypekoden knekkes innen året er omme:Heartred

Last edited:
B2 - PP6 - CD4

Time hos gynekolog overstått og der fikk vi snakket litt om diverse. Fikk også tatt blodprøver og innvendig UL. Sistnevnte har jeg aldri gjort før så det var ganske greit å få gjort. Overraskende dog ble det gjort funn på sistnevnte av en dermoid cyste på venstre eggstokk. Såpass stor at det er operasjonsindikasjon. Det passer dårlig i prøveboblen. Den målte 3 x 6 cm og når den etter retningslinjene måler 5-6 cm så er det indikasjon for operasjon. Han anbefalte dog å få de barnene en ønsket å få først, før en operasjon men i vårt tilfelle blir nok ikke det mulig. Dermed skal jeg til ny kontroll om 6 mnd bare for å følge med på cysten. Så nå er jeg litt todelt om vi skal pause prøvingen eller om vi skal fortsette. Vi får se :)

Vedlegg

• IMG_3869.jpeg
    IMG_3869.jpeg
    253,5 KB · Visninger: 16
Last edited:
B2 - PP6 - CD7

I går fikk jeg svar på blodprøven tatt i forbindelse med cystefunnet og den var helt fin. De tok en cancermarkør bare for å gjøre det men både UL og det blodprøver svarer til at cysten er benign så det er bra. Jeg kjenner litt på en uro knyttet til at jeg har en cyste men egentlig går det helt fint jeg har vel egentlig kommet frem til at jeg er glad for at vi ikke har ventet med å prøve på nummer to for da hadde jeg nok kjent mer på det at jeg hadde kastet bort potensielle prøveperioder. Så kommer neste dilemma der vi nærmer oss prøveperiodene som gir november-/desembertermin. Jeg er fortsatt der at jeg ønsker prøvepause de månedene men samtidig så ønsker jeg meg heller et sent på året barn enn ingen barn, så det er litt dilemma. Jeg tenker at nå såpass tidlig i prøveprosessen så tar vi pause i feb-mars men mest av alt håper jeg at nestemann sitter innen vi trenger å ta stilling til prøverpause eller ei. I går bestilte jeg meg hvertfall nye EL- og G-strimler så vi fortsetter som før og håper det sitter. Jeg ble anbefalt seed cykling for en tid tilbake og har egentlig ikke gjort noe med det, men nå som jeg allerede har tygget ananas i to PPer så kan jeg likeså spise frø og håpe det gir en boost. Man er jo begrenset i hva man kan tilføre kroppen så lenge man driver og ammer så når det å slutte å amme ikke er et alternativ jeg vurderer så får jeg være oppfinnsom på andre måter. Det innebærer altså en spiseskje lin- og gresskarfrø daglig i follikulærfasen, samt en spiseskje sesam- og solsikkefrø i lutealfasen :meh:

Vedlegg

• IMG_3883.jpeg
    IMG_3883.jpeg
    270,2 KB · Visninger: 7
B2 - PP6 - CD9

I går kveld merket jeg at tappen plutselig var lav, myk og åpen så i dag fikk jeg ikke overraskende høy på monitor. På syklusdag ni(!) det er tidlig det. Det er jo ikke til å unngå at jeg får litt håp om en normal syklus. V sover dog dessverre superurolig for tiden så søvnen og tempingen går litt i surr og blir veldig forskjøvet og unøyaktig men at tappen er lav, myk og åpen, det er det ingen tvil om. Jeg har i tillegg murringer over symfysen og i korsryggen så eneste som mangler av kjente ting nå er egentlig EL-slim :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_3890.jpeg
    IMG_3890.jpeg
    259,5 KB · Visninger: 26
  • IMG_3889.jpeg
    IMG_3889.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 25
Back
Topp