B2 - PP2 - CD3

Det virker som jeg er ferdigblødd for i dag kunne jeg nesten klart meg uten innlegg. Ikke rart det ikke ble babyproduksjon i forrige syklus som var. Nå håper vi at kroppen min er tilbake til gammel trall :)

Last edited:
B2 - PP2 - CD4

Siste dag med besøkende i hus og det er digg å ha leiligheten for oss selv igjen. V har vært sliten og trøtt i stort sett hele dag men blid og fornøyd. I dag har jeg ikke blødd noe så da er det nesten bare å vente på EL som plutselig ikke er langt unna dersom jeg er i rute. Da er det snakk om rundt ti dager til. I morgen er det montering av solskjerming som står for tur også lurer vi på å reise til Kragerø på onsdag :cool:

Last edited:
B2 - PP2 - CD5

Endelig dagen for å få montert solskjerming. Det ble veldig bra og vi kan endelig gå nakne hjemme igjen uten å eksponere oss for alle naboene. I morgen er det oppstart med monitor og avreise til Kragerø :salut

Last edited:
B2 - PP2 - CD6

Monitor viste som forventet low og i dag har vi fått karret oss til Kragerø. En vet aldri hvordan V takler bilturen men i dag gikk det tålig greit. Trengte kun et stopp i Larvik for å få kjøpt med oss en reiseseng til V og påfyll av bensin. Fikk godt bruk for spotify og bok med sanger i den siste halvtimen for å si det sånn - det funket som bare det :happy:

Last edited:
B2 - PP2 - CD7

Monitor på low og tenker at jeg begynner å strimle snart siden jeg har en tendens til å kunne se stigning fra rundt denne tiden i syklusen. Har også målt temperaturen de siste to dagene med medium suksess. Første natten sov jeg godt men batteriet på måleren var plutselig dødt så fikk ikke tempet med en gang. Natt til i dag har jeg i stor grad samsovet og da sover jeg ikke sånn superbra så grafen ser rar ut allerede. Jæjæ. Var ikke kjempenøye med temping sist gang jeg drev å tempet heller. Håper bare at kroppen spiller på lag fremover for jeg kjenner jeg er absolutt utålmodig med tanke på å bli gravid igjen. Mye mer utålmodig nå enn når vi først startet å prøve på førstemann :wacky:

Last edited:
B2 - PP2 - CD8

Dagens monitor lyste low, startskuddet for EL-strimmel har gått, mens temperaturen har sunket fra i går :wtf:

Vedlegg

• IMG_9159.jpeg
    IMG_9159.jpeg
    79,9 KB · Visninger: 41
  • IMG_9158.jpeg
    IMG_9158.jpeg
    448,1 KB · Visninger: 41
Last edited:
B2 - PP2 - CD9

Low på monitor, flatt batteri på termometeret og minimal stigning på strimmel. Nytt batteri er kjøpt og montert. Håper det skjer noe i det hele tatt snart for det er neimen ikke godt å vite :bag:

Vedlegg

• IMG_9199.jpeg
    IMG_9199.jpeg
    79,2 KB · Visninger: 39
Last edited:
B2 - PP2 - CD10

High på monitor, minimal senkning på strimmel og økt temperatur med en temperaturmåler som ikke kranglet for første gang på lang tid og ikke minst FertilityFriend som er helt på bærtur. Den tror nemlig EL har vært, derav den stiplede linjen, ettersom den ikke har noen vanlig sykluser som har endt i en vanlig mens i arkivet. Den har én syklus fra april/mai 23 som endte i SA, én fra mai/juni 23 som endte i baby (oransje strek) og én fra juni 24 med bortfallsblødning på CD 21. Dermed står det nå tentativ EL i går, CD 9 og total sykluslengde beregnet til 21 dager. En ting er sikkert og det er at det stemmer ikke. Jeg har aldri hatt tidligere EL ut i fra hverken monitor eller strimler enn CD12 :salut

Vedlegg

• IMG_9222.jpeg
    IMG_9222.jpeg
    81,2 KB · Visninger: 51
  • IMG_9223.jpeg
    IMG_9223.jpeg
    748,8 KB · Visninger: 52
  • IMG_9219.jpeg
    IMG_9219.jpeg
    3,8 MB · Visninger: 46
Last edited:
B2 - PP2 - CD11

High på monitor, minimal økning på strimmel og ingen temperaturmåling i dag gitt. I går måtte jeg jobbe med skole siden det var siste dag med tilgang til faget og ettersom jeg ikke har vært innom siden januar eller februar, så var det litt å ta igjen. V sovnet faktisk rett før kl. 21(!) i går kveld og sov helt til kl. 07, men ettersom både jeg og hankjønnet var alt for sene i seng ble morgentimene preget av trøtt trøttesen med mye amming, armer og bein. Satser på god natt i natt og ikke minst en temperaturmåling i morgen tidlig :dead:

Vedlegg

• IMG_9229.jpeg
    IMG_9229.jpeg
    77,6 KB · Visninger: 42
Last edited:
B2 - PP2 - CD12

Tredje dagen med high på monitor, minimal økning på strimmel mot senkning nå i kveld. Temperatur nesten tilsvarende i forgårs. V sovnet rett før kl. 19.30 i går kveld og da hadde vi plutselig så mye fritid at vi ikke visste hva vi skulle finne på. Jeg for min del har sett mye Youtube og hørt podkaster som jeg ikke har fått sett og hørt siden før fødsel i februar. Egentid har det blitt lite av de siste månedene, noe som er helt greit, men det var sykt ok+ å bare måtte tenke på meg selv i ganske mange timer. Forhåpentligvis blir det snart en økning i LH og påfølgende EL. Jeg er altså så utålmodig sammenlignet med tidligere PP hvor jeg ikke kjente på et snev av utålmodighet :meh:

Vedlegg

• IMG_9281.jpeg
    IMG_9281.jpeg
    153,7 KB · Visninger: 35
Last edited:
B2 - PP2 - CD13

Fjerde dagen med high på monitor, igjen lite nytt å melde på strimmelfronten og temperatur så og si uendret med 0,01 økning fra i går. Det har blitt temping i 5-tiden de siste to nettene da jeg av en eller annen grunn har våknet i 5-tiden av meg selv. I morgen reiser vi hjem fordi det er så labert vær her i Kragerø. Det er begrenset hva vi kan finne på på en øy når det regner og når det er relativt kaldt til juli å være :happy090

Vedlegg

• IMG_9282.jpeg
    IMG_9282.jpeg
    76,8 KB · Visninger: 38
  • IMG_9285.jpeg
    IMG_9285.jpeg
    763,5 KB · Visninger: 24
Last edited:
B2 - PP2 - CD14

Femte dagen med high på monitor. Kjedlig. Tror jeg skal gjøre som jeg gjorde tidligere i vår; bare slutte å teste og heller følge med på utfloden og andre mulige tegn på EL. Hva som skjer når monitor ikke får en eneste dag med peak vet jeg ikke, men jeg gidder ikke å teste herfra til evigheten. Da er det bedre å ta tiden til hjelp og la kroppen gi beskjed når den er klar. Jeg kan uansett ikke gjøre så mye fra eller til heller ettersom jeg fortsatt ammer.

I morgen er det gruppetime på helsestasjonen og jeg er spent på vekt. V har blitt betydelig tyngre og mer fyldig den siste måneden og det er så koselig :)

Vedlegg

• IMG_9308.jpeg
    IMG_9308.jpeg
    161,9 KB · Visninger: 27
  • IMG_9310.jpeg
    IMG_9310.jpeg
    772,7 KB · Visninger: 30
Last edited:
B2 - PP2 - CD15

Ikke overraskende dag seks med high på monitor. Resultatet av å ikke ha fått toppen på monitor enda er at den etterspør ti nye tester. Det gidder jeg ikke, så jeg tenker at jeg i første omgang tester på nytt på dag ti av denne perioden med testing for å holde gang i monitor med mindre jeg plutselig får symptomer på EL i mellomtiden. Ikke har jeg testet med strimmel i dag heller da den med stor sannsynlighet ikke hadde blitt positiv ettersom utfloden er så og si ikke eksisterende og det lille som er er kremet.

Nå er jeg ingen habil monitorbruker men jeg kjenner jo godt til egen syklus etter en stund i gamet. Det vil jo variere fra syklus til syklus hvordan kroppen er både med tanke på temperatur og når en kan forvente å få positive og negative tester. Forrige gang jeg brukte monitor, mai/juni 2023, hadde jeg lav frem til og med CD9. Fra CD10 og til og med CD14 hadde jeg høy-høy-topp-topp-høy. Resten lav. Det var en normal syklus med EL. Ettersom kroppen fortsatt er preget av å ha vært gravid, antar jeg at jeg at jeg i denne syklusen muligens har en anovulatorisk syklus. Dette med bakgrunn i at jeg er på sjette dagen med østrogenøkning i følge CBFM og at jeg enda ikke har fått den nødvendige oppsvingen av LH. Temperaturgrafen tyder på samme trend, så da tror jeg det er enklere for psyken min at jeg slutter å teste og heller venter på at kroppen finner ut når den er klar igjen :)

Vedlegg

• IMG_9354.jpeg
    IMG_9354.jpeg
    753,1 KB · Visninger: 17
Last edited:
B2 - PP2 - CD16

I dag fikk jeg plutselig tempedipp. Etter å ha studert grafen og alt annet opp og ned i mente kan det f.eks. stemme tidsmessig med en festedipp. Antakeligvis er det jo ikke det da men man lever jo i troen så lenge TR ikke har meldt sin ankomst ;)

Droppet monitortesting i dag og har ikke strimlet siden CD14 (pause en hel dag, wowowow) men så fikk jeg plutselig mye utflod, murringer i mage og korsrygg type mensensmerter nå i ettermiddag. Strimlet. Altså den er sterkere enn sist men mer enn det er det egentlig ikke.

Vedlegg

• IMG_9395.jpeg
    IMG_9395.jpeg
    781,8 KB · Visninger: 45
  • IMG_9396.jpeg
    IMG_9396.jpeg
    783,9 KB · Visninger: 43
Last edited:
B2 - PP2 - CD17

Ingen temping eller strimling i dag. Tempen har bumpet tilbake til der den var i forigårs :salut

Vedlegg

• IMG_9429.jpeg
    IMG_9429.jpeg
    785,4 KB · Visninger: 21
Last edited:
B2 - PP2 - CD29

Tok meg en liten forumpause for det er liksom ikke vits i å lete etter symptomer som ikke kommer. Jeg venter fortsatt på neste EL men når den har tenkt å komme det må gudene vite. Jeg prøver å få tempet de gangene jeg får sove på natten men nå for tiden har jeg en baby som styrer en del på nattestid og da er det ikke alltid det lar seg gjøre. CBFM virker å være enig med meg i hypotesen om at jeg trolig har hatt en anovulatorisk syklus - hvertfall foreløpig fordi mensen uteblir fortsatt.

Jeg har også endelig gått tom for EL-strimler fra MS, så nå er det BP som gjelder. Banalt som det høres ut føles det mye mer riktig å bruke BP sine. Liker dem rett og slett bedre enn MS sine.

Vedlegg

• IMG_9794.jpeg
    IMG_9794.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 34
  • IMG_9795.jpeg
    IMG_9795.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 37
  • IMG_9796.jpeg
    IMG_9796.jpeg
    303 KB · Visninger: 36
  • IMG_9797.jpeg
    IMG_9797.jpeg
    805,4 KB · Visninger: 36
Last edited:
B2 - PP2 - CD31

De siste to dagene har jeg gått og vært øm i magen type rett før mensen type smerter, i dag har jeg også hatt ømme bryster, oppblåst og ikke minst mye vandig utflod. Tok en EL-strimmel og den viste high i Premom. Endelig litt håp om at systemet er på vei tilbake til normalen. I morgen er V fem måneder gammel og vaksinasjon hos helsesykepleier står på planen. Jeg gruer meg litt til smerteskrikene men man må gjennom det :dead:

Vedlegg

• IMG_9945.jpeg
    IMG_9945.jpeg
    61,1 KB · Visninger: 40
Last edited:
B2 - PP2 - CD32

Gårsdagens strimmel ble i dag til low også klinket kroppen til med fire positive EL-tester. Jeg har hatt EL-smerter ut av en annen verden og jeg håper det var verdt det. Klaffer det denne runden blir termin medio april :wacky:

Vedlegg

• IMG_0047.jpeg
    IMG_0047.jpeg
    531,7 KB · Visninger: 35
Last edited:
B2 - PP2 - CD33

Egentlig perfekt timing med EL denne PP. DPO-land i morgen, samme dag som vi reiser til Kragerø på ubestemt tid. Har sikkert med med 20 G-tester som snart går ut på dato :facepalm:

Hvis jeg får tempet i morgen tidlig er jeg spent på om FF klarer å sette et kryss i grafen. Tviler sterkt på det men håper

Vedlegg

• IMG_0551.jpeg
    IMG_0551.jpeg
    717,6 KB · Visninger: 27
  • IMG_0552.jpeg
    IMG_0552.jpeg
    727,9 KB · Visninger: 27
Last edited:
B2 - PP2 - CD34 + 1DPO

Det ble lite søvn på meg natt til i dag gitt. Jeg har dessverre en døgnrytme som er litt forskøvet siden V har vært så mye urolig på natt den siste måneden og siden jeg tar natteskiftet pga. hyppig amming osv. så fikk jeg ikke sove før i 6-tiden. Med tidlig avgang satt til kl. 10 for å nå tidligfergen, ble det hele to timer med søvn så dagens temperatur må tas med en klype salt. Intet kryss satt - ikke overraskende ;)

Vedlegg

• IMG_0567.jpeg
    IMG_0567.jpeg
    774,6 KB · Visninger: 21
Last edited:
Back
Topp