Syte og Klagetråden...! :)

Merkelig nok kom fantomsparkene her også når jeg ble gravid igjen! Hadde aldri fantomspark etter fødselen som så mange andre sier de har, men NÅ!:eek:
Ha ha skikkelig merkelig! Hvordan skal jeg vite når jeg faktisk kjenner liv når kroppen lurer meg hele tida :p
 
Lykke til med kvalmen jenter
 
Last edited:
Sååå kvalm. Hele tiden. Er så latterlig lei av toast med smør. Det er det eneste jeg kan spise som ikke kommer rett opp igjen. Ser veldig frem til 2 trimester og (forhåpentligvis) kvalmefrie dager :confused4
 
Det gikk faktisk helt fint. Gulpet noen ganger, men følte aldri noen trang til å spy. Har en jobb hvor jeg kan ta på meg hodetelefoner og jobbe for meg selv foran PC og det passer meg bra nå merker jeg. Men blir ikke så mye liv på hverdagene da. Kommer hjem 1730 og nå er klokka 20 og jeg er så ekstremt trøtt :p Må legge meg snart.

Så leit at du ble så dårlig, håper formen bedrer seg snart! Den svangerskapskvalen er utrolig kjedelig.
Bra dagen ble fin :) jeg sliter med tretten en del her og... La meg kl 19 her en kveld :p kvalmen begynner å gi seg heldigvis :)
 
Å! Så frustrerende... Jeg lagde middag for første gang på flere uker i dag :) Har ellers blitt servert av mannen i flere uker, selv om han har vært på jobb og jeg har hatt ferie :) Si det til mannen din, kanskje han får litt dårlig samvittighet ;)
For en fantastisk mann du har <3 spørst nok om jeg må piske han litt :p ... Jeg tror rett å slett at han ikke helt forstår hvordan jeg har det :/
 
Vi har tidenes mest praktiske arbeidsavtale i huset: han lager mat, jeg vasker og bretter klær.

Han er den beste (og mest inspirerte) kokken uansett, og vi er litt uenige i graden av ryddighet på kjøkkenet, så tilslutt fikk han beskjed om at enten fikk han rydde mer eller så ville ikke jeg sette mine ben på kjøkkenet mer. noen dager senere var bytteavtalen i boks :) Nå slipper jeg også at ulltøyet vaskes på 60 grader, så det er finfint :)
 
Har alltid lurt på hvor kvalm jeg kom til å være når jeg ble gravid, var forberedt på mye kvalme og spying ;) men etter 10 vidunderlige uker uten verken kvalme eller spying, ble det en brutal slutt på mandag.. ;) etter jeg begynte igjen på jobb har jeg blitt dårlig hver eneste kveld.. og jeg våkner hver eneste natt fordet jeg er uggen .. flere som har den mindre kjente kvelds/natt kvalmen? ;)
 
Trodde aldri jeg skulle tillate meg selv å syte, vi er jo velsignet med ennå en graviditet.

Du har krav på å være hjemme ett helt år. Vær hjemme med barnet.

Ja da. Litt ferie og litt ulønna. Så er jeg gravid igjen etter førstemann er blitt ett år.
Det vil da si at jeg ikke får jobbet i 6 av 10 måneder og opparbeidet meg rettigheter. (Har permisjon til desember, 3 måneder før fødsel. Så #2 er født 1 år og 9 måneder etter #1)

En ting er foreldrepenger. Der får jeg 44100 og noe i engangssum ved fødsel ved fremvisning av termindato fra lege/jordmor....
Pengerer nå en ting. Vi klarer oss uten at jeg får full pakke her.




Men dette med at far mister sin pappaperm....det gnager så jeg ikke får sove....


Det er ikke noe vi kan gjøre. Han kan ikke ta seg ulønnet permisjon. Bare litt ferie.... Fy søren det kjennes ut som jeg har stjelt dyrbar kjærnetid fra han.
Har du ulønnet permisjon frem til desember? Uff, for en kjedelig situasjon. Har du snakket med Nav?

Har du vanlig permisjon og ferie så teller dette som jobb. Så om du har hatt vanlig permisjon før du gikk ut i ulønnet så kanskje det går likevel? :)
 
Har du ulønnet permisjon frem til desember? Uff, for en kjedelig situasjon. Har du snakket med Nav?

Har du vanlig permisjon og ferie så teller dette som jobb. Så om du har hatt vanlig permisjon før du gikk ut i ulønnet så kanskje det går likevel? :)
Får høre med dem... er jo en jungel uten like dette her....
 
Har alltid lurt på hvor kvalm jeg kom til å være når jeg ble gravid, var forberedt på mye kvalme og spying ;) men etter 10 vidunderlige uker uten verken kvalme eller spying, ble det en brutal slutt på mandag.. ;) etter jeg begynte igjen på jobb har jeg blitt dårlig hver eneste kveld.. og jeg våkner hver eneste natt fordet jeg er uggen .. flere som har den mindre kjente kvelds/natt kvalmen? ;)
Jeg har hatt det de første 8-9 ukene. Er nå 9+3, og har de siste 4 dagene nesten ikke vært kvalm en eneste gang :) Men kvalmen er byttet ut med influensalignende slitenhet, sånn der jeg er så sliten at det verker i hele kroppen. Og sånn blir jeg hver ettermiddag/kveld :meh:
 
Jeg har hatt det de første 8-9 ukene. Er nå 9+3, og har de siste 4 dagene nesten ikke vært kvalm en eneste gang :) Men kvalmen er byttet ut med influensalignende slitenhet, sånn der jeg er så sliten at det verker i hele kroppen. Og sånn blir jeg hver ettermiddag/kveld :meh:

Ja akkurat ;) jeg håper dette gir seg igjen, hadde det jo så fint, og det er fryktelig kjedelig å alltid bli dårlig akkurat rundt middagstid ;)
 
Idag fikk jeg litt vondt i høyre hofta etter en tur i marka. Noen som vet om det kan være tegn på begynnende bekkenproblemer? Kvalme og trøtthet er ok, men jeg vil virkelig ikke plages med bekkenet :s
Er snart 11 uker.
 
Åååååh, nå er jeg så lei meg :( har akkurat sendt førsteklassingen ut døra med pappan sin - og her hjemme ligger jeg og kaster opp (4. Gangen på en time...) og får ikke være med på den gode flinke og flotte storjenta mi sin aller første skoledag tårene triller, og jeg er sååååå lei meg - dette skulle jo være en stor dag for hele familien... For all del, hun har jo med pappa - og er stolt som fy, men...:(
 
Åååååh, nå er jeg så lei meg :( har akkurat sendt førsteklassingen ut døra med pappan sin - og her hjemme ligger jeg og kaster opp (4. Gangen på en time...) og får ikke være med på den gode flinke og flotte storjenta mi sin aller første skoledag tårene triller, og jeg er sååååå lei meg - dette skulle jo være en stor dag for hele familien... For all del, hun har jo med pappa - og er stolt som fy, men...:(
Huff, jeg føler med deg :( Jeg var selv mamma til en førsteklassing for et år siden, og vet hvor mye første skoledag betyr. Sender deg en god klem. Håper formen din bedrer seg snart, så jenta di kan vise deg stolt rundt på skolen.
 
Her har jeg stort sett hatt det usedvanlig bra, og stort sett ikke vært sånn teit småkvalm på kveldene lenger. Så er det første korpsøving etter sommeren, og jeg erfarte bittert at høyt luftrykk = fra 10% kvalm til 100% ;-( Første gang til nå at jeg har kasta opp :( Jeg som har gledet meg slikt til å få ordentlig musikk inn i hverdagen igjen, de fleste spiller jo et godt stykke ut i svangerskapet. Buuuhuuuu :(
 
Fy fela, nå er jeg så sint at jeg glatt kunne ha byttet ut mannen altså...

Han våkner kl 4 av at hunden bjeffer så han står opp og kjefter på hunden. Hunden blir stille, men bare i noen minutter. Vi ligger i senga å gubben formaner at hunden har innbilt seg at det er dag å bare vil være vanskelig. For å få tilbake nattefreden så sier jeg at jeg skal ta hunden om han bjeffer igjen. Mannen sier da surt til meg at jeg bør pinadø ikke la hunden få ut eller noe for da lærer han seg at å bjeffe på natta er greit for da får vi ut, det skal sies at hunden vår er bare 8mnd så han er en gedigen valp enda som har masse å lære. Hunden lager lyd igjen, jeg står opp å setter meg i sofaen ved siden av han som jeg pleier når han er urolig om natta. Men han roer seg ikke. Plutselig hører jeg at hunden bæsjer i buret å ikke vanlig bæsj, skikkelig diare.... :yuck:Rett ut med hunden i løpestrengen så han får tømt seg å frem med vaskebøtta for å vaske bur, kl kvart over 4 om natta! Jeg syns liksom jeg er kvalm nok ellers å om jeg ikke hadde behov for hundediare i tillegg:mad: Å alt bare for at gubben har innbilt seg at hunden er vanskelig å ville ha selskap på natterstid. Jo takk for den..... Nattesøvna ødelagt og er kvalm som bare rakkern, men hunden har da i det minste fått rent bur, luftet av seg det verste og nå sover han søtt i buret sitt igjen.

Måtte bare få ut gørra en plass...
 
Dag tre på sykehuset - blir nok noen dager til... I og for seg greit, supert å bli tatt så godt vare på av helsevesenet (som jeg forøvrig bare har godord om!) men såååå leit for de som er hjemme... Jentene savner mamma, og jeg savner dem! Vet jo at dette er til det beste for alle, men sååååå vanskelig å forklare det til ei lita ei som savner mamma ❤️


Jeg må virkelig få lagt fra meg noe av denne dårlige samvittigheten snart, før den gnager hull i meg...
 
Åhhh jeg så sliten! Føler meg syk! Kvalm, trøtt, kald og uggen :( Prøver å henge med både hjemme og på jobb, i tillegg til å organisere utdrikningslag, men egentlig har jeg bare lyst til å sove heeeele dagen :(
 
Åhhh jeg så sliten! Føler meg syk! Kvalm, trøtt, kald og uggen :( Prøver å henge med både hjemme og på jobb, i tillegg til å organisere utdrikningslag, men egentlig har jeg bare lyst til å sove heeeele dagen :(
Har det likedan her. Helt tom..
 
Back
Topp