Syte-klage tråd

Usjameg! Der var jammen meg influensa runde to i hus! Tenåringssnuppa har lagt strak i 10 dager!
Håpte å gå klar, men det siger på her:-/ Små feber, helt tett og på pulseringen jeg kjenner i hodet, føles det som om hjertet har flyttet inn der:-) Tett i brystet - høres ut som jeg røyker 100 om dagen!
Går utifra at jeg ikke får noe mildere variant i og med at immunforsvaret mitt suger for tiden!

Måååå komme meg gjennom morgendagens møter på jobb før jeg bukker under:-/

Bekkenet er helt j.... Idag. Kjenner det skikkelig i halebein området og alle stillinger er vonde.
Har akkurat spydd opp alt jeg klarte å spise idag og klokka er 1, jeg er trøtt men kan bare glemme søvn pga smertene, kvalmen og at sniken ligger å går helt amok.

Kun..17 uker igjen ca...

Jeg hater naboen min, han røyker og den ekle sigarettrøyken kommer inn på soverommet mitt... Og siden han gjør det ute kan jeg ikke klage heller :hungover: Men han røyker omtrent annenhver time hele natta, og jeg hater hater hater røyk.

Jeg har vondt i bekkenet, er kvalm, har hodepine og er sånn generellt i dårlig humør nå på morgenen fordi jeg har sovet dårlig... og så står jeg opp for å finne ut at.. kjøleskapet ikke har lys, det er heldigvis kaldt inni det fremdeles, men hvem vet hvor lenge det varer. :arghh:

Er ikke litt klar for arbeidshelg til helgen :(
13 timer på fredag, tidlig vakt med 5 dusjinger på lør og eneste ok vakten nå er søndag kveld..
Men disse 10 dagers ukene hver 3.uke er slitsomt :(

Jeg hater naboen min, han røyker og den ekle sigarettrøyken kommer inn på soverommet mitt... Og siden han gjør det ute kan jeg ikke klage heller :hungover: Men han røyker omtrent annenhver time hele natta, og jeg hater hater hater røyk.

Jeg har vondt i bekkenet, er kvalm, har hodepine og er sånn generellt i dårlig humør nå på morgenen fordi jeg har sovet dårlig... og så står jeg opp for å finne ut at.. kjøleskapet ikke har lys, det er heldigvis kaldt inni det fremdeles, men hvem vet hvor lenge det varer. :arghh:
Jeg hadde sagt det, selv om han gjør det ute.
Hater virkelig lukta av røyk selv, blir dårlig av den.
Du kan prøve å spør om han kan røyke en annen plass ellernoe?

Halebeinet mitt :sad015. Det gjør så sinnssykt vondt. Litt bedre etter en lur men verker som f. Blitt mye mye mye verre etter at jeg begynte å jobbe litt igjen.

Jeg hadde sagt det, selv om han gjør det ute.
Hater virkelig lukta av røyk selv, blir dårlig av den.
Du kan prøve å spør om han kan røyke en annen plass ellernoe?

Er ingen andre steder uten at han må gå helt ut av blokka og ut på gata, så kan ikke be han om det. Men jeg skal heldigvis flytte straks, så da slipper jeg kjenne mer på det. Er ganske motbydelig, så skjønner ikke helt at noen frivillig vil utsette seg for det. :hungover:

Halebeinet mitt :sad015. Det gjør så sinnssykt vondt. Litt bedre etter en lur men verker som f. Blitt mye mye mye verre etter at jeg begynte å jobbe litt igjen.

Jeg har også skikkelig vondt i halebenet :/

Har hört "graviditet är inte en sjukdom" från en del människor jag mött. De måste antingen ha haft väldigt lätta graviditeter, vart en man, eller aldrig vart gravida! Detta är ju verkligen inte en lek! Jag anser att jag haft en relativt "lätt" graviditet, men slitit med bäckenet sedan vecka 12. Är i full jobb men man blir ju helt utpumpad, får kynnere, ont i kroppen! Jag har svårt att förstå att jag ska klara att jobba 100% fram till tre veckor innan termin??!! Har svårt att förstå att det är standard?! Som sagt, anser mig ha haft en ok graviditet och är bara i vecka 23, men endå så är det kämpigt att ta sig ur sängen på morgonen! Hatten av till alla gravida alltså, vi gör det jävligt bra!!!

Da har bekkenet klikket helt. Jeg får vondt bare av å ha på sokker, gå over høye dørstokker, følge datteren på barnehagen (ca 700m) føles ut som et maraton :( bare å innse at jeg er ferdig i arbeid, å dette blir et langt svangerskap videre :(

Jobber egentlig 50% men dro hjem grinende, hoven i trynet etter en time i dag.. hvorfor? Kort fortalt:
I fjor fikk vi mulighet til å søke fagbrev på jobb. Jeg er en av 5 som fikk ja. Vi startet skolen, men pga gammelt pensum osv ble vi en mnd forsinket og fikk 3 mnd å lese på, ikke 4 før eksamen. Når vi ba om hjelp til vanskelig stoff fikk vi beskjed om å lese oss til det selv. Alt skulle taes på fritiden, men vi fikk en lesedag+ fri eksamensdagen. I sommer tok jeg bare 2 uker ferie for å være snill mot avd leder (vi trengte folk sårt) og jeg hadde lyst på ferie på høsten.
I høst startet vi den praktiske delen av opplæringen. Vi fikk et ark der det stod hva vi skulle kunne og beskjed om å lære oss dette. Vi ba om hjelp for å vise oss feks det hydrauliske anlegget ol, men fikk beskjed om å klare oss selv. Vi møtte opp på jobb på helligdager (uten betalt) og helger for å lære, for det var da de som til slutt gikk med på å vise oss hadde mulighet. Høsten går og jeg kan ikke ta ut ferie, gjør jeg det så får jeg ikke tilbake de dagene med opplæring. Vi jobber og lærer oss det som står på arket bare for å få beskjed 2 uker før jul at det er feil, for det er "for mye" for oss.
Slutten av november er jeg sm 2 uker, jeg er nå blitt gravid. Sjefen mener at jeg kan komme på jobb selv om jeg er kvalm, jeg kan sitte på kontoret og lese, der er det kort vei til do. -da slipper jeg sm, om jeg så bare er på jobb 2 timer pr dag.
I desember kommer jeg på jobb mellom 07-08 og drar igjen mellom 13 og 15. (Ordinær tid fra 7-15). Januar kommer og min far dør. Jeg er sm nå i 6 uker. Kommer tilbake og har krav på de to ukene med opplæring jeg gikk glipp av pga sm i nov, får de ikke. Jeg blir satt i full jobb, og bedt om å jobbe overtid, jeg er nå i uke 20 ca. Dette går ikke og jeg blir på nytt sm. Skal prøve 50%. Det går vært dårlig. Etter mye om og men blir jeg til å jobbe 50% oppå alle andre.
Jeg får ingen arbeidsoppgaver og bruker derfor tiden på å fortsette opplæringen. Har brukt en del tid på dette hjemme også.
Så får jeg høre at vi har begynt å melde oss opp til fagprøve, noe jeg vil gjøre FØR jeg går ut i perm. Jeg får beskjed om at jeg ikke får gå opp.
Hvorfor? Fordi jeg er ustabil. I desember hadde jeg mange dager jeg bare "dro" fra jobb før det hadde gått 7.5 time og i år har de nesten ikke sett meg.
Sjefen klarte å prestere å si: "har ikke du mer enn nok med å bli mamma nå da?"
Kjenner jeg klikker. Nå har jeg vært borte litt, men jeg kan det jeg skal kunne, jeg VIL gå opp så jeg kan senke skuldrene og ikke ha det hengende over meg i et år til, bare for å begynne på nytt senere. Hun som får gå opp nå sier hun absolutt ikke er klar, hun vil ikke og hvis hun stryker så kommer hun ikke til å prøve å gå opp på nytt.

Tusen takk jobben min! Det kjennes veldig bra nå og ha brukt ferier, helger, kvelder, lørdager og dager jeg kunne heller spilt kort med sønnen min til absolutt ingen nytte. For når jeg kommer tilbake har jeg i tillegg en på et år, og da er jeg nok ikke MER klar for å starte opplæring på nytt enn jeg er nå. Nå står jeg rett foran målstreken og blir nektet det siste skrittet.

Jeg sa jeg kunne betale det selv, ettersom det var kostbart, men det var heller ikke aktuelt!!

Tusen takk for at du gadd å lese det som ødela sagen min og fikk meg til å grine konstant siden idag tidlig!

Jobber egentlig 50% men dro hjem grinende, hoven i trynet etter en time i dag.. hvorfor? Kort fortalt:
I fjor fikk vi mulighet til å søke fagbrev på jobb. Jeg er en av 5 som fikk ja. Vi startet skolen, men pga gammelt pensum osv ble vi en mnd forsinket og fikk 3 mnd å lese på, ikke 4 før eksamen. Når vi ba om hjelp til vanskelig stoff fikk vi beskjed om å lese oss til det selv. Alt skulle taes på fritiden, men vi fikk en lesedag+ fri eksamensdagen. I sommer tok jeg bare 2 uker ferie for å være snill mot avd leder (vi trengte folk sårt) og jeg hadde lyst på ferie på høsten.
I høst startet vi den praktiske delen av opplæringen. Vi fikk et ark der det stod hva vi skulle kunne og beskjed om å lære oss dette. Vi ba om hjelp for å vise oss feks det hydrauliske anlegget ol, men fikk beskjed om å klare oss selv. Vi møtte opp på jobb på helligdager (uten betalt) og helger for å lære, for det var da de som til slutt gikk med på å vise oss hadde mulighet. Høsten går og jeg kan ikke ta ut ferie, gjør jeg det så får jeg ikke tilbake de dagene med opplæring. Vi jobber og lærer oss det som står på arket bare for å få beskjed 2 uker før jul at det er feil, for det er "for mye" for oss.
Slutten av november er jeg sm 2 uker, jeg er nå blitt gravid. Sjefen mener at jeg kan komme på jobb selv om jeg er kvalm, jeg kan sitte på kontoret og lese, der er det kort vei til do. -da slipper jeg sm, om jeg så bare er på jobb 2 timer pr dag.
I desember kommer jeg på jobb mellom 07-08 og drar igjen mellom 13 og 15. (Ordinær tid fra 7-15). Januar kommer og min far dør. Jeg er sm nå i 6 uker. Kommer tilbake og har krav på de to ukene med opplæring jeg gikk glipp av pga sm i nov, får de ikke. Jeg blir satt i full jobb, og bedt om å jobbe overtid, jeg er nå i uke 20 ca. Dette går ikke og jeg blir på nytt sm. Skal prøve 50%. Det går vært dårlig. Etter mye om og men blir jeg til å jobbe 50% oppå alle andre.
Jeg får ingen arbeidsoppgaver og bruker derfor tiden på å fortsette opplæringen. Har brukt en del tid på dette hjemme også.
Så får jeg høre at vi har begynt å melde oss opp til fagprøve, noe jeg vil gjøre FØR jeg går ut i perm. Jeg får beskjed om at jeg ikke får gå opp.
Hvorfor? Fordi jeg er ustabil. I desember hadde jeg mange dager jeg bare "dro" fra jobb før det hadde gått 7.5 time og i år har de nesten ikke sett meg.
Kjenner jeg klikker. Nå har jeg vært borte litt, men jeg kan det jeg skal kunne, jeg VIL gå opp så jeg kan senke skuldrene og ikke ha det hengende over meg i et år til, bare for å begynne på nytt senere. Hun som får gå opp nå sier hun absolutt ikke er klar, hun vil ikke og hvis hun stryker så kommer hun ikke til å prøve å gå opp på nytt.

Tusen takk jobben min! Det kjennes veldig bra nå og ha brukt ferier, helger, kvelder, lørdager og dager jeg kunne heller spilt kort med sønnen min til absolutt ingen nytte. For når jeg kommer tilbake har jeg i tillegg en på et år, og da er jeg nok ikke MER klar for å starte opplæring på nytt enn jeg er nå. Nå står jeg rett foran målstreken og blir nektet det siste skrittet.

Jeg sa jeg kunne betale det selv, ettersom det var kostbart, men det var heller ikke aktuelt!!

Tusen takk for at du gadd å lese det som ødela sagen min og fikk meg til å grine konstant siden idag tidlig!

Uffameg!! Han sjefen din virker ikke helt god!!

Dette kan jeg ingenting om, men vil jo tro du har noen rettigheter her?

Har dere en HMS avdeling du kan snakke med?
Noen må ha ansvar for skolebiten av fagbrevet ditt, kanskje de kan hjelpe? (Opplæringskontoret eller noe sånt?)
Er det noen "over" sjefen din igjen? Kanskje du må ta det et nivå opp?

Ikke gi deg! Diskriminering er ikke lov!!

Stor klem til deg:-)

Uffameg!! Han sjefen din virker ikke helt god!!

Dette kan jeg ingenting om, men vil jo tro du har noen rettigheter her?

Har dere en HMS avdeling du kan snakke med?
Noen må ha ansvar for skolebiten av fagbrevet ditt, kanskje de kan hjelpe? (Opplæringskontoret eller noe sånt?)
Er det noen "over" sjefen din igjen? Kanskje du må ta det et nivå opp?

Ikke gi deg! Diskriminering er ikke lov!!

Stor klem til deg:-)
Etter å ha grint en stund og slaktet alle argumentene hans sa han at han skulle høre litt lenger opp, men at han ikke kunne love noe. Er pga mitt fravær at de nå sier nei. Jeg skulle mer enn gjerne hatt pappa i live og gått på jobb jeg altså!
Det er de lenger opp som har bestemt seg. Jeg kan ikke gå til fagforeningen eller noen siden de ikke nekter meg å gjøre ferdig fagbrevet, de bare vil jeg skal vente til etter permisjon!

Stooor stor klem!

Så utrolig frustrerende å bli møtt på den måten der når du har stått på så mye for å klare det!
Håper virkelig for din del at du slipper å vente og at det ordner seg.

Ikke klar for arbeidshelg igrunn :/
13.5 time idag , sent imorgen og tidlig søndag :(

Snakket ikke vi om at du skulle ta det med ro? ♡

Jo <3 Men så var den denne samvittigheten min og den altfor høye arbeidsmoralen da :/
Men faktisk fått et par kynnere allerede bare idag :/

Jo <3 Men så var den denne samvittigheten min og den altfor høye arbeidsmoralen da :/
Men faktisk fått et par kynnere allerede bare idag :/
Jeg syns du skal lytte til kroppen din, og tenke på deg selv og lillegutt ♡

Back
Topp