Symtpomer

Jeg våkner så tidlig :hungover: lørdag og søndag våknet jeg 07.15, og i dag våkner jeg 04.15!!!!!

Jeg sliter med det samme!

Trenger for øvrig litt trøst tror jeg :( Er altså så sinnssykt dårlig, har intens hodepine og er så utrolig uggen. Ikke sånn spykvalm men bare… kjempedårlig. Jeg tok en negativ selvtest for covid men jeg blir så usikker allikevel, er dette graviditeten som herjer liksom? Føles typ som jeg har vært på grisefylla og har 10 forskjellige alvorlige vitaminmangler hvis det gir mening, kroppen er bare helt ubrukelig.

Jeg sliter med det samme!

Trenger for øvrig litt trøst tror jeg :( Er altså så sinnssykt dårlig, har intens hodepine og er så utrolig uggen. Ikke sånn spykvalm men bare… kjempedårlig. Jeg tok en negativ selvtest for covid men jeg blir så usikker allikevel, er dette graviditeten som herjer liksom? Føles typ som jeg har vært på grisefylla og har 10 forskjellige alvorlige vitaminmangler hvis det gir mening, kroppen er bare helt ubrukelig.
«Godt» å høre at vi er flere morgenfugler :p

skjønner skikkelig godt at det er kjipt å føle at kroppen ikke spiller på lag :( korona kan jo slå ut etter symptomene oppstår, så kanskje ta en ny hjemmetest? Hvis ikke er det nok bare kroppen som reagerer på å gro et lite menneske :rolleyes:

«Godt» å høre at vi er flere morgenfugler :p

skjønner skikkelig godt at det er kjipt å føle at kroppen ikke spiller på lag :( korona kan jo slå ut etter symptomene oppstår, så kanskje ta en ny hjemmetest? Hvis ikke er det nok bare kroppen som reagerer på å gro et lite menneske :rolleyes:

Tusen takk for hyggelig svar <3 Tenker jeg tar en ny hjemmetest senere i dag, men jeg har ingen forkjølelsessymptomer, så virker usannsynlig at det er covid. Det beste hadde jo vært å bare være helt trygg på at det er graviditeten og i det aller minste være glad for at jeg kjenner på symptomer :p Det er jo faktisk helt spinnvilt, når man tenker på det – at det vokser et lite menneske inni der, og at det tross alt ikke er rart man blir ganske ødelagt av det.

I dag har kvalmen begynt å melde seg, og brystene har omsider blitt ømme. Er veldig veldig lett irritert i dag, og merker at jeg har lyst til å begynne å krangle om alt. Dette blir gøy for samboer fremover. Spiser vanligvis ikke frokost, men klikket nesten da han bare hadde laget frokost til seg selv i dag tidlig :thefinger

Jeg har vondt i brystene, uggen, trøtt, kjenner at det strekker i lysken og er oppblåst! Og tror magen kommer til å synes veldig tidlig denne gangen, tidligere enn det er offentlig o_O

Mannen som tenkte at jeg var gravid først:joyful:
Søndag kveld ble jeg skikkelig følsom og grein av en vits mannen fortalte, da ble han overbevist om at noe er på gang i magen. For det var visst helt kliss likt sist :rolleyes: og i går begynte jeg nesten å grine i telefonen med bankdama mi (følte hun ikke hjalp meg godt nok med råd om rente):hilarious: :hilarious: :hilarious:

Fikk plutselig i dag skikkelig vondt nede på siden av ryggen, hvor smerten innimellom flytter seg til hofta :shifty: Ellers ruller det emosjonelle toget videre, fikk totalt sammenbrudd av å se på Spiderman fordi det var så «dramatisk»:wacky:

Skikkelig hard og luftig mage. :oops: Sover veldig rart. Er skikkelig trøtt, men våkner veldig tidlig :confused005 Også vondt i hodet og tett i nesen. Håper litt at det bare er etterdønninger fra covid. :dance018

Jeg er fortsatt kvalm store deler av dagen, våkner midt på natta (som resulterer i at jeg sovner i det middagen er spist og sover til det er tid for kveldsmat :rolleyes:), har fått ømme pupper og merker at det er litt ømt i korsryggen når jeg setter meg ned. Men jeg er veldig glad for å ha så mange symptomer, for da roer det meg litt og jeg får mer troa på at det går riktig vei :Heartred

Pulsen min har virkelig vært på bærtur i dag, stod i dag tidlig og tok på maskara.. Hadde 98 i puls, generelt høyere puls i alle aktiviteter :hilarious:

Mer kvalm på ettermiddag/kveld, sånn har jeg ikke vært tidligere da jeg bare var uggen når jeg ble sulten. Flere som er mer uvel på ettermiddag/kveld enn morgen?

Mer kvalm på ettermiddag/kveld, sånn har jeg ikke vært tidligere da jeg bare var uggen når jeg ble sulten. Flere som er mer uvel på ettermiddag/kveld enn morgen?

Ja jeg er jevnt over uvel egentlig, men kanskje litt mere til kvelds om jeg ikke har fått i meg så mye mat iløpet av dagen.

I dag kjenner jeg meg plutselig utrolig "vanlig" og "ugravid" med null symptomer :( Blir redd av sånt!

Skikkelig tunge bryster og brystvortene detter snart av føles det som :smiley-ashamed004

Her begynte det rundt testing, med skikkelig metallsmak i kjeften, men den foravant heldigvis etter noen dager. Ellers er det kvalme, hver gang jeg er litt sulten, nettopp har stått opp eller spiser «feil» på tom mage. Brystvortene mine kunne sikkert skjært gjennom glass, i tillegg til å være såå ømme. Brystene har allerede blitt større, det murrer og stikker i magen, jeg er så oppblåst at jeg ser ut som at jeg er i 2 trimester, i tillegg til å måtte slippe ut denne gassen! Luktesansen er SÅ god, at jeg kjenner drittbleiene i barnehagen jeg jobber, på 5 mils avstand! En av dem har fått meg til å kaste opp midt i bleieskift! jeg er usigelig trett, hvor morgenene er grusomme å stå opp på, og ettermiddagene er enda verre.. og bedre blir det ikke av all tissingen ila natten, ELLER at jeg allerede har fått bekkenløsningsmerter og må sove med bbhugme mellom beina:wtf: MEN! Jeg gleder meg over hver og en av dem! Gleder meg bare til alle rundt meg kan få vite hvorfor jeg er som jeg er:p

Last edited:
I dag kjenner jeg meg plutselig utrolig "vanlig" og "ugravid" med null symptomer :( Blir redd av sånt!
Tror det er helt vanlig at det går litt opp og ned med symptomer. Ikke at jeg har så mye erfaring siden dette er min først, men har lest en god del på forumet her disse månedene :angel5 Hvordan er det idag da?

Her er jeg ikke mer enn 10/11 dpo og kjent allerede i 3-4 dager at morgenkaffen ikke smaker som den skal, snusen la jeg bort forje uke.
Blitt frokostmenneske til og med! Det er ikke likt meg! Orker aldri mat før 2-3 timer etter jeg har stått opp:hilarious::hilarious: Nå våkner jeg skrubbsulten!
Stikker og murrer godt i magen, og puppa har vært vonde i noen dager..
Spent på om jeg får ett like knirkefritt svangerskap som med gutta :Heartblue:Heartblue
Jobba 100% ut begge svangerskap og gikk opp 7 og 9 kg:p
Men skal sies at gutta er 9 og 12 år og jeg er visst blitt noen år eldre også:hilarious:

Tror det er helt vanlig at det går litt opp og ned med symptomer. Ikke at jeg har så mye erfaring siden dette er min først, men har lest en god del på forumet her disse månedene :angel5 Hvordan er det idag da?

Huff ja det har jeg jo også hørt egentlig. Blir bare litt engstelig når feks helsepersonell er så tydelige på at "hvis du plutselig ikke kjenner symptomer lenger så må du komme til undersøkelse" og at det er et tegn på SA. Stod opp litt senere i dag så har ikke helt oversikt over formen ennå, men får se utover dagen! :happy6

Back
Topp