Symptomtråden

Symptomene har endelig meldt sin ankomst! :happy: Kjennes egentlig godt nå etter fravær av symptomer i begynnelsen. Begynte rundt 6+0. Kvalme ved bevegelse eller hvis det er et par timer siden jeg har spist, sensitiv nese, svimmel, ømme bryster, treg mage, trøtt og slapp.

Har egentlig prøvd å ikke fokusere så mye på det i DPO-land. Men har skrevet ned de jeg absolutt ikke klarer å overse.

-Korsryggsmerter.
-Murringer i livmoren.
-Av og på smerter på begge sider av eggstokkene.
-Fikk 2 svææære vonde kviser i DPO-land, jeg har sjeldent/aldri kviser.
-Småkvalm på morgenen og ved lite inntak av mat
-Tisser oftere
-Gul utflod
-Halsbrann av og på
-Sykelig sukkersug etter sjokolade
-Veldig merkelig ting, men fikk så akutt cravings på koffein. Jeg drikker ikke koffein, men lagde meg en dag sjokoladekake med kaffekrem fordi det måtte jeg bare ha :hilarious:
-Så en veldig sær ting, men som aldri slår feil er at jeg begynner å brekke meg ved tannpuss. Når jeg gikk gravid med førstemann så klarte jeg nesten ikke å pusse tenner et helt svangerskap. Jeg brakk meg så fort jeg så en tannbørste :laughing021Har vært gravid 4 ganger nå i forsøk på barn nr 2 og alle 4 gangene har jeg hatt brekninger ved tannpuss tidlig i forløpet.
-Har en ekstremt snakkesalig 2 åring hjemme og hver gang jeg har vært gravid kommenterer han at mamma har baby i magen, ingen unntak denne gangen :Heartblue
-Det sies at barn kan ense at noen er gravide og en jente i bhg til sønnen min har plutselig blitt helt forelsket i meg og løper bort til meg og vil sitte på fanget mitt og kaller meg mamma, selv om hennes mor er blond og jeg er brunette. Jeg tok det som et tegn på at jeg er gravid og det stemte :Heartred
-Sinnsykt amper :angelic: Føler mine blikk kunne drept noen :smiley-angry002 :smiley-angelic006

Last edited:
Hele kroppen min verker samtidig som uggenheten er konstant :depressed: Føler meg ordentlig syk lol

Ila helgen har kvalmen meldt seg. Den har ikke vært konstant, og jeg har ikke kastet opp - brakk meg over doskålen i går, men ting klarte å holde seg nede.

Det er jo åpenbart ikke digg å være kvalm, men jeg setter veldig pris på den. Jeg var aldri kvalm med første, så litt "godt" å kjenne på hva veldig mange andre kjenner på når de er gravide, om jeg kan si det :hilarious: Så kommer jeg helt sikkert til å svelge ordene mine dersom kvalmen forverrer seg! :hilarious:

Ila helgen har kvalmen meldt seg. Den har ikke vært konstant, og jeg har ikke kastet opp - brakk meg over doskålen i går, men ting klarte å holde seg nede.

Det er jo åpenbart ikke digg å være kvalm, men jeg setter veldig pris på den. Jeg var aldri kvalm med første, så litt "godt" å kjenne på hva veldig mange andre kjenner på når de er gravide, om jeg kan si det :hilarious: Så kommer jeg helt sikkert til å svelge ordene mine dersom kvalmen forverrer seg! :hilarious:
Ja det er en blandet følelse det der haha

Lite symptomer i dag,bare veldig ømme pupper, oppblåst og støl i magen. 4+1. Håper det kommer litt mer i løpet av dagen :shy:

Dagens synptomer
- svimmel i noen timer på jobb
(Måtte passe på å sitte når jeg kunne)

- Dårlig matlyst
- litt kvalm
- vanlig middagsmat frister ikke, men får lyst på mat fra barndommen (som kjøttboller og potetstappe med ketchup)
- stup trøtt etter å ha handlet

Ble plutselig kvalm i kveld :depressed: Jeg trodde jeg måtte kaste opp istad. Ugh. Tanken på sukker gjør meg plutselig kvalm.

Kjenner alle dere stikk i livmor? Jeg kjenner bare av og til, veldig lite egentlig.

Jeg har så mye murringer i korsryggen, blir gal, hele ryggen blir liksom så øm og sliten av det. Vet heldigvis det er et normalt symptom, hadde det sist og bare ikke like intenst. Murrer igjennom hele dagen. Og alt lukter så intenst, jeg kan lukte parfymen til de som gikk foran meg på tur, nesten som jeg kan smake den, spesielt ille når ungdomsskolen er på butikken samtidig, føler jeg går i en sky av juicy couture og one million parfyme.

Kjenner alle dere stikk i livmor? Jeg kjenner bare av og til, veldig lite egentlig.
Jeg kjenner veldig lite i livmor, og har gjort det hele veien selv om jeg så bankende hjerte. Har dog 2 corpus luteum jeg kjenner masse til, som er veldig vondt og ubehagelig til tider. Men stikking/illinger/strekkinger har jeg svært sjeldent.

Jeg kjenner veldig lite i livmor, og har gjort det hele veien selv om jeg så bankende hjerte. Har dog 2 corpus luteum jeg kjenner masse til, som er veldig vondt og ubehagelig til tider. Men stikking/illinger/strekkinger har jeg svært sjeldent.
Kanskje det er det jeg også har? Har innimellom stikking i høyre eggstokk, gjennom flere år. Først var det i forbindelse med eggløsning (tror jeg), men nå er det helt tilfeldig, også etter jeg ble gravid :think005 Hvordan sjekker man det?

Kan ikke si at jeg har kjent mye av det! Men jeg er litt i tåka av denne kvalmen... Den sluker liksom alt. I dag fikk jeg resept på kvalmestillende!

Back
Topp