Symptomtråden

Kanskje det er det jeg også har? Har innimellom stikking i høyre eggstokk, gjennom flere år. Først var det i forbindelse med eggløsning (tror jeg), men nå er det helt tilfeldig, også etter jeg ble gravid :think005 Hvordan sjekker man det?
Ja, mitt ubehag begynte for ca. 1 år siden. Alltid mellom el og mens, også forsvant det. Og ble enda verre når jeg ble gravid. Men er mer enn stikk, det er et «trykk/press/sprengende» følelse, som blir verre om jeg sitter i bestemte stillinger eller ligger. Har vært redd for EXU flere ganger pga det. Men de har alltid sett cyste(r) der på ultralyd. De ser det på ultralyd, på eggstokken. Ikke rart det har vært ekstra vondt etter jeg ble gravid siden det plutselig var to «cyster» der. Håper de forsvinner av seg selv etter hvert som morkaka tar over..
Det trodde legen hvert fall, at minst en av dem vil forsvinne da.

Ja, mitt ubehag begynte for ca. 1 år siden. Alltid mellom el og mens, også forsvant det. Og ble enda verre når jeg ble gravid. Men er mer enn stikk, det er et «trykk/press/sprengende» følelse, som blir verre om jeg sitter i bestemte stillinger eller ligger. Har vært redd for EXU flere ganger pga det. Men de har alltid sett cyste(r) der på ultralyd. De ser det på ultralyd, på eggstokken. Ikke rart det har vært ekstra vondt etter jeg ble gravid siden det plutselig var to «cyster» der. Håper de forsvinner av seg selv etter hvert som morkaka tar over..
Det trodde legen hvert fall, at minst en av dem vil forsvinne da.
Skjønner! Krysser fingrene for at det går over! Da skal jeg be ho sjekke på TUL. Takk for svar :)

Her virker som det kvalmen er kommet for å bli etter den dukket opp på søndag :depressed: Mer uggen enn kvalm, kaster heldigvis ikke opp (enda). Tanken på mat og luktene er grusomt, og må spise ofte da tom mage er en trigger. Stor kontrast for en som vanligvis spiser to ganger om dagen!

Her virker som det kvalmen er kommet for å bli etter den dukket opp på søndag :depressed: Mer uggen enn kvalm, kaster heldigvis ikke opp (enda). Tanken på mat og luktene er grusomt, og må spise ofte da tom mage er en trigger. Stor kontrast for en som vanligvis spiser to ganger om dagen!
Usj, får håpe ukene fremover går fort!

Får vondt i korsryggen hvis jeg går i butikken osv. Det KAN vel ikke være bekkenet så tidlig? Kommer kun hvis jeg går. Kan jo være helt urelatert til svangerskapet og da, men...

Jeg kjenner veldig lite i livmor, og har gjort det hele veien selv om jeg så bankende hjerte. Har dog 2 corpus luteum jeg kjenner masse til, som er veldig vondt og ubehagelig til tider. Men stikking/illinger/strekkinger har jeg svært sjeldent.
Stikk i livmor og rundt omkring tror jeg ikke jeg har kjent før langt uti svangerskapet
Kan ikke si at jeg har kjent mye av det! Men jeg er litt i tåka av denne kvalmen... Den sluker liksom alt. I dag fikk jeg resept på kvalmestillende!
Godt å lese. ❤️ har følt at de fleste har det å hvis du ikke har det så er det noe som ikke er riktig:nailbiting:

Bare jeg som IKKE har lyst på masse symptomer? Jeg har veldig lyst til å være fungerende i hverdagen og på trening og vil ha så lite plager som mulig :D

Har forøvrig sjukt vonde pupper og er trøtt trøttesen, bah!

Bare jeg som IKKE har lyst på masse symptomer? Jeg har veldig lyst til å være fungerende i hverdagen og på trening og vil ha så lite plager som mulig :D

Har forøvrig sjukt vonde pupper og er trøtt trøttesen, bah!
Ulempen med det er at man er så sykt bekymret, absolutt hele tiden :bag: :hilarious:

Ulempen med det er at man er så sykt bekymret, absolutt hele tiden :bag: :hilarious:
Joda, hvis man har masse fra start så gir det mest sannsynlig bekymring:nailbiting: Mistet alle symptomene over natta noen dager før jeg mistet i uke 13 i fjor, det var ikke noe særlig. Men det sjukeste var at jeg hadde en drøm om at jeg hadde spontanabort sånn ei uke før det skjedde også! DET var spooky det!

Var gravid i 2020, absolutt ikke planlagt eller ønsket, og tok selvvalgt abort. Tror det var i uke 9-10 elns, hadde INGEN symptomer og det var helt nydelig!

Symptomer er vell ulvehunger, halsbrann og så utrolig sliten av «ingenting».. innimellom gjør puppene grusomt vondt også!

Flere som blir fort slitne/svimle? Dusja og ble andpusten :hilarious: :shaking2
Yes!! Blir andpusten bare jeg går litt, høres ut som jeg skal dø :hilarious: også blir jeg fort svimmel enten når jeg reiser meg eller står :p

5+0 her og har ingen symptomer annet enn at jeg de siste nettene har våkent i 2-tiden og må tisse. Så blir jeg liggende våken og får ikke sove igjen på et par timer. Jeg har vanligvis ingen problemer med søvn og sover kjempe godt natten gjennom. Vet ikke om dette er et symptom på graviditet men det er hvertfall helt unormalt for meg.

5+0 her og har ingen symptomer annet enn at jeg de siste nettene har våkent i 2-tiden og må tisse. Så blir jeg liggende våken og får ikke sove igjen på et par timer. Jeg har vanligvis ingen problemer med søvn og sover kjempe godt natten gjennom. Vet ikke om dette er et symptom på graviditet men det er hvertfall helt unormalt for meg.
Jeg sov veldig dårlig med de 2 andre barna. Våknet midt på natten og lå våken i flere timer. Så jeg vil si det er et symptome :laughing002 Til nå sover jeg godt (4+5), håper det fortsetter slik!

4+5

Blir veldig fort andpusten!
Svimmel når jeg reiser meg eller står lenge
Veeeldig oppblåst, får såvidt knappen igjen på buksen.
Ømme pupper
Litt stikk og murring.

Den første uka eller to etter positiv test var jeg veldig tissetrengt og sto opp oftere på natta for å tisse

Back
Topp