Symptomtråden

I dag hadde jeg en rar opplevelse. Jeg ble så dårlig på jobb, kvalm, kald så super varm, føltes ut som jeg hadde feber.. Hodepine, var sikker på det var influensa på vei. La meg på sofa etter jobb, fikk middag servert av samboer. Og etter jeg hadde spist var jeg helt fin form.. Andre som har opplevd å bli så syk mellom måltidene ?

Jeg har hatt det slik de siste tre-fire dagene. Kan ikke gå mer enn et par timer mellom måltidene, ellers blir jeg slik du beskriver. For meg som er vandt til å spise max tre ganger om dagen er dette helsnålt!
 
5+2. Ømme pupper som irriterende nok også har blitt mer «spretne», kjennes hvertfall sånn ut! Upraktisk i trapper hvor jeg må holde med hendene så de ikke skal bli så vonde:smiley-bounce012 :laughing002
Jeg er også mest kvalm utover dagen og om kveldene, totalt uavhengig av om jeg spiser eller ikke.
 
Jeg har hatt det slik de siste tre-fire dagene. Kan ikke gå mer enn et par timer mellom måltidene, ellers blir jeg slik du beskriver. For meg som er vandt til å spise max tre ganger om dagen er dette helsnålt!
Jeg spiser også vanligvis kun 3 måltider, jeg glemmer ofte å spise jevnlig. Nå blir vi tvungen inn på nye vaner da.
 
Hmm, ingen symptomer her ennå.
Men, når jeg tenker over det, forrige gang da jeg hadde første svangerskapsoppfølgingstime så satt jeg hos legen 7+6 og hadde egentlig ingen store symptomer annet enn trøtthet og hard mage.
I dag er jeg 5+2, så det kan jo ta noen uker til for min del, om det følger samme mønster som sist.
 
5+2. Ømme pupper som irriterende nok også har blitt mer «spretne», kjennes hvertfall sånn ut! Upraktisk i trapper hvor jeg må holde med hendene så de ikke skal bli så vonde:smiley-bounce012 :laughing002
Jeg er også mest kvalm utover dagen og om kveldene, totalt uavhengig av om jeg spiser eller ikke.

Jeg begynte ganske tidlig med ammeinnlegg i ull, det synes jeg hjalp for det meste med puppene egentlig.
 
Flere som er svimmel? Da jeg skulle reise meg fra senga i morgest gikk det helt rundt for meg. Først nå det har begynt å sluppet taket
Nei, ikke enda, men jeg var mye plaget med det fra andre trimester med førstemann. Da viste det seg at jeg hadde veldig lavt blodtrykk ,og det hadde jeg gjennom hele svangerskapet. Ble faktisk gradert sykmeldt fordi det kan bli verre ved stress. Kan også være greit å sjekke jern :)
 
6+4. Litt småuggen når det er lenge siden jeg har spist. Tett i nesa, og i dag fosset neseblodet når jeg stod opp. Ømme bryster. Kjenner jeg er glad for alle symptomer som dukker opp! To dager til TUL nå!
 
8+5. Fortsatt tett i nesa. Kvalm når det går for lenge mellom måltid. Magesmerter som kommer av og til. Ja. Det er det per dags dato. Alle de andre har forsvunnet. Stresser meg. Skulle jo heller ha tenkt "Så digg å være i bedre form", men neida :)
 
Nei, ikke enda, men jeg var mye plaget med det fra andre trimester med førstemann. Da viste det seg at jeg hadde veldig lavt blodtrykk ,og det hadde jeg gjennom hele svangerskapet. Ble faktisk gradert sykmeldt fordi det kan bli verre ved stress. Kan også være greit å sjekke jern :)
Ok, takk for svar. Jeg har til vanlig lavt blodtrykk så kanskje greit å sjekke ja:)
 
Hmm, ingen symptomer her ennå.
Men, når jeg tenker over det, forrige gang da jeg hadde første svangerskapsoppfølgingstime så satt jeg hos legen 7+6 og hadde egentlig ingen store symptomer annet enn trøtthet og hard mage.
I dag er jeg 5+2, så det kan jo ta noen uker til for min del, om det følger samme mønster som sist.
Godt det er flere uten noe særlig symptomer. Blir stresset av det.
 
Ok, takk for svar. Jeg har til vanlig lavt blodtrykk så kanskje greit å sjekke ja:)
Samme her :) ligger vanligvis på ca 60/100, men var på et tidspunkt nede i 50/80 da jeg var gravid sist... Lykke til :)
 
Øm i livmora, og korsryggen. Begynner å få ømme pupper, så tolker det som gode tegn :)
 
Fortsatt småkvalm og trøtt hele tiden.

Er i dag hjemme for andre dag på rad pga. diaré. Er det normalt når man er gravid, eller kan det være omgangssyke? :scratch Vet at det går for tiden, og jeg jobber med barn, så sjansen er jo der...
Jeg leste i en gammel tråd om en som var overbevist om at diaré var tegn på MA :confused1
 
Fortsatt småkvalm og trøtt hele tiden.

Er i dag hjemme for andre dag på rad pga. diaré. Er det normalt når man er gravid, eller kan det være omgangssyke? :scratch Vet at det går for tiden, og jeg jobber med barn, så sjansen er jo der...
Jeg leste i en gammel tråd om en som var overbevist om at diaré var tegn på MA :confused1
Det kan være alt fra virus til hormoner som er på bærtur. Det er ihvertfall ikke et tegn på MA ;)
 
Gud bedre, får pokker ikke sove! Har vanligvis et kjempe sovehjerte. Men siden positiv test er jeg heldig om jeg får 3 timer pr natt :( sliiiiiiiten
 
Er det foresten noen som har hatt blødninger etter sex? Har skjedd hver gang her, så nå tørr jeg ikke kose med gubben lengre. Det har kommet bare litt på pairet etterpå, men blir jo likevel beskymret :(

Jeg har ikke sex til jeg er 12 uker pluss. Orker ikke ligge knulle og bekymre meg. Så da står jeg heller over :)
 
Treig mage, veeeldig trett, ømme bryster, veldig god luktesans og verk/murring i mage/rygg. Ser frem til kvalmen kommer, synest det er "trygt" :happy:

Hadde en BO en gang. Da sa legen til meg at jo mer symptomer jo bedre. Ingen symptomer er dårlig tegn. Men igjen noen få går jo gjennom hele sv uten å merke noe som helst og føder på do :)
 
Går rundt som en tulling å kjenner på puppene mine heletiden om de fortsatt er ømme :wacky: småmurringer, sensitiv nese og kvalm hvis jeg ikke spiser ofte nok. Inatt sto jeg opp for å spise en skalk.. 8+5 :)
 
Back
Topp