Ahhh du er faen meg en helt som klarer å jobbe! Men husk å ta vare på deg selv daAlle på min jobb vet om det allerede, er så kvalm og sliten, må ta spypauser osv. Umulig å skjule når man jobber i helse hvor hjemmekontor ikke eksisterer![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ahhh du er faen meg en helt som klarer å jobbe! Men husk å ta vare på deg selv daAlle på min jobb vet om det allerede, er så kvalm og sliten, må ta spypauser osv. Umulig å skjule når man jobber i helse hvor hjemmekontor ikke eksisterer![]()

heldigvis jobber samboer korte fredager og kom hjem 13.30 og tok han med på trilletur så jeg fikk sove ett par timer. Kvalmen har egentlig gitt seg
får håpe det ikke er ett tegn på MA/SA.Sniker fra April - men min kvalme ga seg også en del når jeg var ca likt som deg9+4
Dag 2 med sykt barn hjemme, kl 12 var jeg så trøtt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og barnet ville ikke soveheldigvis jobber samboer korte fredager og kom hjem 13.30 og tok han med på trilletur så jeg fikk sove ett par timer. Kvalmen har egentlig gitt seg
får håpe det ikke er ett tegn på MA/SA.
Godt å høreSniker fra April - men min kvalme ga seg også en del når jeg var ca likt som deg![]()
står jo overalt at det gir seg i etter uke 12. Tror det ga seg omtrent rundt her med storebror også, men kan ikke huske helt...Jeg gjør mitt beste for det er så godt for kroppen og hodet å komme litt ut. Ventetiden blir lang hjemme og jeg elsker jobben min. Men blir nok gradert sykemelding ganske snartAhhh du er faen meg en helt som klarer å jobbe! Men husk å ta vare på deg selv da![]()
![]()

Ser denJeg gjør mitt beste for det er så godt for kroppen og hodet å komme litt ut. Ventetiden blir lang hjemme og jeg elsker jobben min. Men blir nok gradert sykemelding ganske snart![]()
Det er sunt å tenke sånn så lenge du makter det
Jeg er så dødslei av å ligge i sofaen hver dag nesten hele dagen
Men klarer ikke annetJeg vet hvor tøft det er, dette er mitt HG svangerskap nr 3Ser denDet er sunt å tenke sånn så lenge du makter det
Jeg er så dødslei av å ligge i sofaen hver dag nesten hele dagen
Men klarer ikke annet
denne gangen kaster jeg opp mer, men får pauser fra kvalmen. Og nå merker jeg også at mat hjelper litt. De to siste var jeg kvalm 24/7 men kastet ikke opp like mye, jeg måtte ligge heeelt stille for at kvalmen skulle være levelig, og mat/drikke gjorde kvalmen verre.Uff at du har klart to svangerskap allerede og er på det tredje! Det er helt utroligJeg vet hvor tøft det er, dette er mitt HG svangerskap nr 3denne gangen kaster jeg opp mer, men får pauser fra kvalmen. Og nå merker jeg også at mat hjelper litt. De to siste var jeg kvalm 24/7 men kastet ikke opp like mye, jeg måtte ligge heeelt stille for at kvalmen skulle være levelig, og mat/drikke gjorde kvalmen verre.
Ahh som sagt må du ta vare på deg selv 
Ja, må si jeg angrer litt akkurat nåUff at du har klart to svangerskap allerede og er på det tredje! Det er helt utroligAhh som sagt må du ta vare på deg selv
![]()
men det er verdt det 
Ååå så leit :-( jeg har vært i lignende situasjon (litt senere i svangerskapet) og da ble jeg satt opp for en ny ultralyd-sjekk 10 dager senere for å se hvordan det utviklet seg. For meg ryddet kroppen opp før den neste timen, men det kan jo som du sier ta tid. Ville i alle fall hørt om du kunne fått en ny ultralyd om en uke for å finne ut litt mer. Da burde du kunne få en god pekepinn og en evt tydlige plan videre. Sender masse klemmer til deg, det er så kjipt og tøft å måtte stå i relativ uvitenhet om hva / når noe skal skje. <3Var hos legen i dag og tok ny hcg og ultralyd. 6+5 i dag. HCG var på 6000 (5200 for 8 dager siden) og hun kunne ikke se om det var hjerteaktivitet eller ikke. Føler meg knust selv om jeg vet siden forrige hcg at stigning er for lav. Er det vanlig at man må vente helt til det begynner å blø som kan ta lang tid, eller kan man ta medisin for å starte abort allerede nå? Føles bare så hardt psykisk å vente kanskje en eller to uker til før kroppen rydder opp selv når jeg allerede nå vet at det går galt.
Jeg ble satt opp til ny ul bare for å utelukke at jeg ikke var kortere på vei enn jeg trodde, tok hcg i mellomtiden som viste at det sank. Kroppen ryddet opp selv før ul nr 2. Ta vare på deg selvVar hos legen i dag og tok ny hcg og ultralyd. 6+5 i dag. HCG var på 6000 (5200 for 8 dager siden) og hun kunne ikke se om det var hjerteaktivitet eller ikke. Føler meg knust selv om jeg vet siden forrige hcg at stigning er for lav. Er det vanlig at man må vente helt til det begynner å blø som kan ta lang tid, eller kan man ta medisin for å starte abort allerede nå? Føles bare så hardt psykisk å vente kanskje en eller to uker til før kroppen rydder opp selv når jeg allerede nå vet at det går galt.

For meg så synker det ikke enda. Stiger bare kjempesakte. Ønsker det kunne synke så kroppen kunne fikse det selv. Vil ikke bære på et embryo som jeg vet ikke kommer å klare seg. Vil bare bli ferdig med det så jeg kan gå videre. Hvor lang tid tok det før du spontanaborterte?Jeg ble satt opp til ny ul bare for å utelukke at jeg ikke var kortere på vei enn jeg trodde, tok hcg i mellomtiden som viste at det sank. Kroppen ryddet opp selv før ul nr 2. Ta vare på deg selv![]()
Blødningene hos meg begynte noen dager etter at jeg tok hcgen som viste at det sank. Var vel 4/5 dager etter den første ultralyden som viste at det enten ikke var liv eller at jeg var mye kortere på vei. De er vanligvis tilbakeholdene med å sette i gang spontanabort så lenge embryoet er plassert i livmor. Men man kan alltids spørre om å bli henvist til sykehuset for å få abortpiller eller kirurgisk abort. Jeg forstår at det er veldig tøftFor meg så synker det ikke enda. Stiger bare kjempesakte. Ønsker det kunne synke så kroppen kunne fikse det selv. Vil ikke bære på et embryo som jeg vet ikke kommer å klare seg. Vil bare bli ferdig med det så jeg kan gå videre. Hvor lang tid tok det før du spontanaborterte?

Unner deg denne tiden! Nyt! Gleder meg til jeg også kommer ditEr 10+4 og nå har symptomene begynt å lette litt - er ikke på langt nær så uggen som jeg har vært, og litt mindre trøtt! Det er jo deilig men gjør meg også nervøs selvom jeg vet at symptomene lettet litt på denne tiden i tidligere graviditet og.. flere her inne som opplever det samme? <3

Jeg er 10+0 ild. Siste ul. Kvalmen har definitivt lettet, men er ganske trøtt ennå. Men brygger også på en forkjølelseEr 10+4 og nå har symptomene begynt å lette litt - er ikke på langt nær så uggen som jeg har vært, og litt mindre trøtt! Det er jo deilig men gjør meg også nervøs selvom jeg vet at symptomene lettet litt på denne tiden i tidligere graviditet og.. flere her inne som opplever det samme? <3